vreemdgaan

29-08-2008 05:24 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al wat topics over dit onderwerp maar niet vanuit mijn perspectief.

Een goed vriendinnetje van mij zoent e.d. met een jongen die al drie jaar een vriendin heeft. En ze weet dit dondersgoed, ze kennen elkaar een beetje.

Ik vind het echt onwijs oneerlijk van hem, als zij er achter komt (waarvan ik eigenlijk wel zeker ben dat het gaat gebeuren), gaat zij zo verdrietig zijn. Maar ik vind het ook oneerlijk van haar, immoreel, om dit te doen, te bellen, te smsen, te praten en met elkaar om te gaan op een duidelijk meer dan vriendschappelijke basis met een jongen waarvan je weet dat hij een relatie heeft.

Ik heb het hier met haar over gehad en ze heeft het er ook wel moeilijk mee, maar ik weet niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan.

Is het terecht als ik vind dat het niet kan wat ze doet?

Ik ben 21, zij is 23 en hij is 25, voor het perspectief...
Nooit bemoeien met dat soort dingen als het anderen betreft. Ze gaan vanzelf een keer op hun bek en leren van hun fouten.
Tuurlijk mag jij vinden dat dat niet kan! Ik vind ook dat het niet kan. Of je er wat van wilt zeggen, tsja, lastig om eerlijk te zijn. Ik denk dat als het eenvan mijn vriendinnen was geweest ik haar er wel op zou aanspreken. Maar dat ligt ook aan de relatie die je met je vriendin hebt.

Als het mijn vriendin was geweest denk ik niet dat de relatie erg hecht zou blijven. Ik heb het niet zo op mensen die het niet zo nauw nemen met dat soort dingen.
Ik heb dit ook meegemaakt, maar dan vanuit de andere kant. Ik ging met iemand die gebonden was. Er zijn wel vrienden van me geweest die me hebben laten weten daar niets mee te kunnen, die zelfs afstand hebben genomen. Op dat moment snapte ik daar niets van: het was hun zaak toch niet? Later ben ik dat anders gaan zien: hun beeld van mij was veranderd en dat vertaalde zich dus ook in de vriendschap. En ja, als vrienden mag je zeggen wat je van het gedrag van de ander vindt.

Dus: blijf bij jezelf. Laat haar weten hoe jij er tegenaankijkt, maar volg je gevoel tot in hoeverre je dat de vriendschap laat beinvloeden. Het maakt ook nogal uit of je het één keer zegt of iedere keer. En zou je voor haar klaarstaan als het uitging?
Heb je haar al gevraagd waarom ze het doet is dat voor het lekkere of wil ze een relatie met hem. Als dat het geval is moet ze daar mee verder gaan, door tegen hem tezeggen wat hij precies wil. Maar als je er last van heb zou ik gewoon wat m,eer afstand nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven