minderen van spullen

06-06-2015 21:24 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet dit ook? Spullen in je huis minimaliseren? Ik heb vandaag zoveel weggegooid! Zoveel spullen in huis...pppffff....ik word er zo onrustig van
Uhh... Ik doe het tegenovergestelde...

Ik ben een verzamelaar.

Ik kan gewoon niets weggooien. Dus ik lees mee voor inspiratie:)
Konmari gelezen?
Ik

Nooit een verzamelaar geweest en een heel bewuste consument. Ik bewaar steeds minder.
Ik ben gek op spullen

Soms moet ik wel eens wat wegdoen, anders heb ik 3 huizen nodig maar er zijn toch veel dingen die ik wil bewaren.
Ja heerlijk he!

Af en toe vliegt het me ook aan en dan moet er spul weg.

Terwijl ik echt niet belachelijk veel koop ofzo. Maar speelgoed, te kleine kleding, gekregen prulletjes............vooral sinds we kinderen hebben hoopt de zooi zich af en toe echt op.

En dan kan ik ook echt consequent zijn........een jaar niet gebruikt mag in principe weg.....

Binnenkort de zolder maar weer eens doorspitten
Ik ben wel van het minderen. Vooral van het minder aanschaffen. Mijn familie en vriend echter, dat zijn echte, echte, echte verzamelaars..dus ik kom alsnog om in de spullen.
Ik ben dol op minimaliseren! Spijtiggenoeg ben ik zelf al een consequente weggooier dus valt er niets meer te minimaliseren. Ik leef dan ook 'vicariously' via youtube, alle leuke filmpjes van mensen die hun huis 'purgen'.
Vorige week 25 vuilniszakken spullen weggebracht, heerlijk! Ruimte in ons huis, kasten en in mijn hoofd
ja een paar maanden geleden ook geweldig veel naar de kringloop gebracht, en op weggeef facebookpagina's geplaatst. Was hartstikke leuk om te doen trouwens.

Maar ben nu wel weer even klaar.
ik ben laatst verhuisd naar een kleiner huis. Heerlijk! Drie stapels gemaakt, stapel meenemen, stapel kringloop en een stapel vuilstort. Die drie stapels waren ongeveer even groot. Ik vind verhuizen geweldig, ruimt zo lekker op.

En nee, ik mis nog steeds niets. Kleine uitzondering, een doosje met "prulletjes" die ik van mijn (inmiddels overleden) moeder heb gekregen. Zij nam altijd een "prulletje" mee van vakantie en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om die weg te gooien/geven. Maar ik wil ook niet teveel rommeltjes in mijn huis. Of misschien toch eens een vitrinekastje aan wagen...
Ja! Heerlijk he? Wij hebben laatst ook flink uitgemest en spullen weggedaan omdat we twee kamers leeg moesten maken voor een kleine verbouwing en het voelt zo goed! Het moment waarop je moet beslissen dat iets weggaat is eigenlijk het moeilijkst. Is het eenmaal weg dan mis je het (vaak) ook niet.
Ik ben er echt volop mee bezig....vind het heerlijk hahaha.....ik heb nu op de tv kast alleen nog maar de t.v staan en de wii en op de grote kast staat nog maar 1 leuke pot....op de hoekbank heb ik 2 kussens en op de salontafel staat niks....de keuken is ook al aardig geordend en opgeruimd...heeeeeeerlijk
Zoon heeft het ook meegekregen. Laatst heb ik een grote, platte koekenpan weggegooid. Oud kreng en alles bakte erin aan.

Wilde eigenlijk een nieuwe kopen. Zegt zoon... maar je hebt toch al een diepe, grote koekenpan. Wat in die platte kan kan ook in een diepe, andersom niet.

Geen nieuwe pan gekocht

Oh ja, garbage in, garbage out... (ja klopt, is een term uit de ict... maar gaat voor spullen net zo goed op )

Als ik iets nieuws koop moet ik daarvoor iets ouds weggooien. Of dat nu een theedoek/paar schoenen/dekbedhoes/plantenpot is... dat werkt voor mij ook prima
Ik ben ook gek op ordenen van spullen....had een rommellade en die heb ik nu geordend door er 3 theedozen in te zetten met vakjes....de deksels heb ik er af gehaald...in de vakjes zitten elastiekjes....labello's....paperclips....plakband en andere kleine dingetjes
Nu kan ik zo iets vinden als ik het nodig ben
quote:joppiefan schreef op 06 juni 2015 @ 22:07:

Ik ben ook gek op ordenen van spullen....had een rommellade en die heb ik nu geordend door er 3 theedozen in te zetten met vakjes....de deksels heb ik er af gehaald...in de vakjes zitten elastiekjes....labello's....paperclips....plakband en andere kleine dingetjesOe, dat vind ik een goede tip. Ga ik morgen doen
Ik krijg hier nu behoefte aan. Ik woonde in een appartement en toen vond ik het ook fijn om te doen, maar nu in een 'groot' huis, stijgen de spullen me naar het hoofd. De ellende is dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen want de boel hangt van zooi aan elkaar (en mijn lief houdt van spullen).
quote:nephthys schreef op 06 juni 2015 @ 21:34:

Ik ben dol op minimaliseren! Spijtiggenoeg ben ik zelf al een consequente weggooier dus valt er niets meer te minimaliseren. Ik leef dan ook 'vicariously' via youtube, alle leuke filmpjes van mensen die hun huis 'purgen'.

Gaat op handen zitten zodat ze niet de hele nacht op Youtube terecht komt.

Overigens heb ik de laatste tijd de smaak weer te pakken en ben ik lekker aan het opruimen, het is fijn om ruimte te hebben, dus dat herken ik wel.
Welke filmpjes kijk je dan op youtube? Ben wel benieuwd
Eens in het jaar ruim ik ook alles driftig op. Bij mij duurt zo'n opruimbui alleen wel lang want ik doe ondertussen vaak andere dingen. Dan zie ik een fotoboek waar ik uren in blijf bladeren, dan gaat de bel en komt er iemand kletsen en uiteindelijk ben ik zo een paar weken verder

Heb een rommelkamertje waarin al maanden spullen staan om uitgezocht te worden. Heb wel van die plastic voorraadbakken gekocht waar ik alles in kwijt kan.
Ik gooi alles weg wat ik niet meer nodig heb. Ik hou van een opgeruimd huis. Sommige mensen verklaren mij voor gek omdat ik al mijn kappersdiploma's en certificaten heb weg gegooid. Ik weet zeker dat ik in dat beroep nooit meer werkzaam wil zijn dus waarom diploma's bewaren.
Oh god, minimaliseren. Ik ken mensen die helemaal gelukkig worden omdat ze nog maar twee koffiebekers in huis hebben, want ze krijgen toch nooit bezoek, of zo. En dat weggooien ook. Zet je rommel dan op een weggeefhoek.
Neu, zolang het in kasten ligt en de kasten niet overvol raken, bewaar ik het liever.

Gebeurt vrij vaak dat ik weer een item opdiep en neerzet.

Bijvoorbeeld de zomerdecoraties van vorig jaar staan er weer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wat een goede, van die theedoos! Die ga ik ook gebruiken. Hier gaat ook heel vaak heel veel weg. Helemaal de laatste weken met een kleine op komst en een appartement van 65 m3 . Past prima, maar graag wel met véél minder spullen in huis. Voelt rustiger en opgeruimd.
Kleur ook eens buiten de lijnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven