Geld & Recht alle pijlers

Belastingaangifte 2015

07-06-2015 13:20 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.

Ik ben nieuw hier. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb ruim voor april mijn belastingaangifte 2015 ingevuld en laten controleren door een goede vriendin. Tot op heden heb ik het nog steeds niet officieel opgestuurd. Ik krijg 150 euro terug en heb het idee dat dit niet klopt. Ik heb het afgelopen jaar namelijk alleen via het uitzendbureau gewerkt, zowel in het weekend als in de avonden, en er is destijds veel ingehouden.

Kan het kloppen dat dit het bedrag is, dat ik terug krijg, terwijl ik uitzendkracht was en de voorgaande jaren wel veel terug kreeg? Is er iets veranderd?

Dank jullie wel alvast, voor de reacties!

(Heb geen brief gekregen noch is het een verplichting voor mij om de belastingaangifte voor 1 april in orde te maken. Ik ben dus niet te laat)
Je belastingaangifte 2015 hoef je pas volgend jaar te doen, je bedoelt vast 2014

Zonder jou bruto inkomen en ingehouden loonheffing te weten is hier geen zinnig woord over te zeggen. Je vraag is dus nu niet te beantwoorden.
Heb je in die eerdere jaren misschien meerdere werkgevers gehad en heb je toen geen loonheffingskorting laten toepassen en nu wel?

Zonder meer exacte gegevens is het compleet onmogelijk te beoordelen of het klopt.
quote:esther55 schreef op 07 juni 2015 @ 13:25:

Je belastingaangifte 2015 hoef je pas volgend jaar te doen, je bedoelt vast 2014

Zonder jou bruto inkomen en ingehouden loonheffing te weten is hier geen zinnig woord over te zeggen. Je vraag is dus nu niet te beantwoorden.

Tuurlijk is deze vraag in zijn algemeenheid wel te beantwoorden, als het over inkomstenbelasting 2014 gaat tenminste:

"Laatste nieuws

Bijbetalen of minder teruggave IB 2014?

18-12-2014 - Zo’n 5 miljoen mensen krijgen er mee te maken: bijbetalen of minder teruggave inkomstenbelasting over 2014. Dat wordt veroorzaakt door een meer inkomens­afhankelijk systeem van de heffingskortingen dat ‘Den Haag’ heeft doorgevoerd. Omdat de wijzigingen niet meer op tijd door de fiscus in de voorlopige aanslagen en loonbelastingtabellen over 2014 konden worden verwerkt, gebeurt dat in de definitieve IB-aanslagen over 2014.

De bijbetaling of lagere teruggaaf IB 2014 zal variëren: van enkele tientjes per belastingplichtige bij een modaal inkomen tot enkele honderden euro’s bij belastingplichtigen met een inkomen van twee keer modaal. Zeker als u dit jaar een bonus, eindejaarsuitkering of tantième ontvangt, kunt u met bijbetaling of lagere teruggaaf te maken krijgen.

Belangrijk: als u moet bijbetalen, krijgt u hiervoor vier maanden extra de tijd. Deze verlenging komt bovenop de gebruikelijke 6 weken betalingstermijn. Over de extra tijd hoeft u geen invorderingsrente te betalen. Het uitstel geldt ook als u om andere dan de in dit artikel genoemde redenen inkomstenbelasting 2014 moet bijbetalen.

De bijtelling of lagere teruggaaf betreft alleen het jaar 2014. Per 1 januari 2015 zijn de voorlopige aanslagen en de loonbelastingtabellen aangepast aan de nieuwe situatie."
Heb je de aangifte helemaal zelf ingevoerd, of heb je de vooringevulde aangifte van de belastingdienst gebruikt? Als je die hebt gebruikt en al je inkomensgegevens kloppen en je verder geen aftrekposten opvoert, is het bijna wel 100% zeker dat de uitkomst correct is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven