Printer issues:-( wie helpt? Geen netwerkverbinding

04-06-2015 16:52 10 berichten
Hi!

Vorige jaar een nieuwe HP 2540 deskjet all in one gekocht welke verbonden is met onze WiFi.Ging een jaar goed, maar ineens "vindt" de printer het netwerk niet meer. Ik heb alle stappen van de site van HP qua probleem oplossing doorgelopen maar zonder succes. Ik heb de router gereset maar geen succes. Ik zie bij de uitdraai van de foutmelding vd printer wel dat het juiste ip adres vermeld staat. Ik kom er niet meer uit, Iemand enig idee?
Alle reacties Link kopieren
Doet mijn hp ook en die van mijn ouders ook. Niet op te lossen.
Daarom hebben wij nu een Canon. Altijd gezeur met hp.... Sorry, geen tip dus
Zonder oorzaak geen gevolg
Ook al met de kabel verbonden aan laptop/pc en zo het wifi netwerk geprobeerd in te stellen?
Ik moet inderdaad nog met de kabels aan de slag; er zijn echter alleen nog tablets of een ipad hier in huis waardoor de kabel aan de laptop/pc alleen mogelijk is als ik een laptop leen ergens, als last resort. Grappig om te horen dat er meer mensen zijn met problemen met WiFi verbinding van hp printers!
Kun je de HP niet met een netwerkkabel op de router aansluiten? Dan is de kans op wegvallende verbinding veel kleiner.

Heeft de HP geen netwerkaansluiting en je router wel USB dan kan dat ook wel eens werken, maar dat hangt ook van de router af...
Weer een mooie tip erbij, thnx lulletjerozenwater:-) geen idee hoe het zit met de netwerkkabel maar ik ga even op onderzoek uit!
Ik heb net even gekeken; naast de stroomkabel van jouw Deskjet 2540 zit een netwerk-aansluiting.

Mijn tip zou dan zijn om WiFi op de printer uit te schakelen en gebruik te maken van de netwerkkabel naar je WiFi-router. Alle apparaten die dan op je WiFi gaan hebben ook toegang tot de printer.

Anders loop je kans dat je OF twee WiFi-netwerken hebt, OF dat de printer via WiFi moet connecten met de rest van je netwerk en mijn ervaring is dat dat vaak niet stabiel werkt, tenzij je enkele zeer specifieke netwerkinstellingen handmatig toepast.
lulletjerozenwater wijzigde dit bericht op 06-06-2015 23:29
Reden: Stomme tikfout
% gewijzigd
Heb je UPC? Nu we over zijn op Ziggo, hebben ze onze WIFI veranderd, ons netwerk was ineens niet meer te vinden. De laptop vond wel het nieuwe netwerk, maar de printer moest opnieuw verbonden worden.
Dat probleem heb ik ook met een HP printer.

Wat bij mij wel werkt is de printer elke keer als ik iets wil printen, opnieuw toevoegen.

Dus in configuratiescherm printer verwijderen, dan printer zoeken/toevoegen en dan kan ik printen zolang printer en laptop aan staan.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de windows update en dat de installatie software niet compatibel is met de nieuwere versie van windows die hier op de laptop zit inmiddels.

Geen idee of dat echt zo is hoor, heb er verder ook geen verstand van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven