Moeite met de winter - Wie schrijft er mee?

25-10-2012 20:13 2982 berichten
Ik heb veel moeite met de winter. Mijn gewrichten doen pijn door de kou, ik kan sowieso absoluut niet tegen kou, en vorig jaar stond ik op een gegeven moment gewoon te huilen bij de bushalte omdat het niet wilde. Ik heb geen winterdepressie: Het gebrek aan licht is niet wat maakt dat ik me minder goed voel, het is echt een gebrek aan warmte. De bus missen en wéér een half uur moeten wachten terwijl ik mijn voeten niet eens meer voel. Ik word letterlijk boos op de kou, op de regen in de herfst, en sneeuw vind ik al helemaal een drama. Ik vind het vies en gladheid vind ik doodeng. Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer en bij de eerste sneeuwvlok rijdt de trein weer niet. Vorig jaar heb ik eens twee uur (!) op een bus moeten wachten. De winter zorgt er ook voor dat ik vaker mijn afspraken niet nakom, de boodschappen dagenlang uitstel en ieder jaar zie ik weer op tegen die ellende. Met vervolgens weer een zomer waarin ik niet op kan laden omdat het zowat alleen maar regent. Het voelt haast alsof ik niet meer functioneer zodra de temperatuur onder de 10 graden komt.

Aan de andere kant ben ik echt dol op de feestdagen. Vind ik het heerlijk om met warme choco en een goede film op de bank te hangen, en heb ik alweer weken kaarsjes op tafel staan. Het ijssculpturenfestival vind ik bijvoorbeeld ook erg leuk. Ik ben een echte huismus, lekkere cake bakken, 's avonds bordspelletjes spelen, gourmetten. Heerlijk! Kerstmarkten vind ik geweldig. Ik word blij van de extra koopavonden en ik kijk echt uit naar mijn verjaardag begin december. Ik vind de feestdagen wél oprecht gezellig, ik vind december echt een feestje!

Vanaf januari vind ik het dan ook extra lastig, omdat dan de feestdagen voorbij zijn maar de kou er nog een aantal maanden is. En dit jaar wil ik zo graag dat het anders is. Ik wil mezelf niet weer zo 'vast zetten', mezelf zo tegenwerken en zo tegen de winter aan schoppen zeg maar. Ik wil leuke dingen blijven doen, doen wat me energie geeft. Ik ben begonnen met een lijst van fijne dingen in de winter. Ik wil er echt iets van maken, zeker omdat de winter ieder jaar opnieuw terugkomt en ik zal daar toch gewoon mee moeten dealen. Misschien ga ik zo de winter ooit zelfs nog wel leuk vinden!

Er zijn hier ongetwijfeld meer mensen die moeite hebben met de winter, en misschien willen jullie met me mee schrijven? Een soort van 'help elkaar de winter door' - topic. Mijn doel is dus om de winter zo leuk mogelijk te maken en het lijkt me fijn om elkaar daarin te motiveren zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is echt een cadeautje, ik dacht dat het niet meer zo mooi zou worden. Lekker de hele middag op een terrasje gezeten, heeeeeerlijk!!!!
Opnieuw gaan we mooi en warm weer tegemoet. Medio deze week komen de temperaturen uit op zomerse waarden van 25 graden of meer. Bovendien is het aanvankelijk zeer zonnig.

We danken het mooie weer aan een hogedrukgebied. De komende dagen hebben we eerst nog een noordelijke stroming met temperaturen tussen 18-22 graden. Vanaf dinsdag draait de wind naar het oosten. Het wordt dan opnieuw zomers warm met maxima van 25 graden of meer. Net als de afgelopen week wordt het warme weer vrij snel afgestraft door regen- en onweersbuien, vooral op vrijdag. Daarna lijkt een nieuw herstel van fraai weer aan de orde. Vandaag is het droog en vrij zonnig. Het kwik ligt op waarden tussen 18 en 23 graden.

quote:yasmijn schreef op 07 juni 2015 @ 11:52:

Opnieuw gaan we mooi en warm weer tegemoet. Medio deze week komen de temperaturen uit op zomerse waarden van 25 graden of meer. Bovendien is het aanvankelijk zeer zonnig.

We danken het mooie weer aan een hogedrukgebied. De komende dagen hebben we eerst nog een noordelijke stroming met temperaturen tussen 18-22 graden. Vanaf dinsdag draait de wind naar het oosten. Het wordt dan opnieuw zomers warm met maxima van 25 graden of meer. Net als de afgelopen week wordt het warme weer vrij snel afgestraft door regen- en onweersbuien, vooral op vrijdag. Daarna lijkt een nieuw herstel van fraai weer aan de orde. Vandaag is het droog en vrij zonnig. Het kwik ligt op waarden tussen 18 en 23 graden.

HEERLIJK!!!!!!

Ik lees iets anders....

Komende 5 dagen Max Min Wind

Maandag 17°C 9°C N 3

Dinsdag 16°C 8°C NO 4

Woensdag 20°C 9°C O 4

Donderdag 24°C 10°C O 4

Vrijdag 19°C 14°C ZW 3

Ik zie dit ook nergens terug, waar heb je dit van? Als ik bij knmi en weeronline kijk word het gewoon weer kutweer met 18 graden en regen.
Moi
Oooh.. mensen, wat een heerlijk weekend! Wij waren naar zo'n landalpark en hebben genoten! Ook nog even Paleis het Loo geweest. Echt.. het leven wordt een beetje mooier met wat meer zon en hogere temperaturen. Zo'n weekendje weg met alleen maar regen, dat is toch gelijk heel anders.

Op zich is wat Yasmijn schrijft volgens mij hetzelfde als jullie zeggen: het wordt deze week mooi weer (woensdag, donderdag en vrijdag) en daarna weer regen. Temperaturen tussen de 18 - 23 graden. Van mij mogen ze voor van 't weekend wel ongelijk hebben. Ik moet toch ooit, eens, wat aan de wildernis, die mijn tuin heet, gaan doen.
Later is nu
Voor het weekend staat ca 20 graden en af en toe een bui.
Mot met to
Bij mij staat voor zaterdag 20 graden en voor zondag 18. Meer naar het zuiden zijn de temperaturen inderdaad hoger, maarja.. daar leef ik nou eenmaal niet.
Later is nu
Ik had dat uit een krant.

As weekend maakt mij verder niet uit, ik vlieg vrijdag naar de Cote d'Azur voor een paar daagjes.

Daar zijn de voorspellingen heerlijk!

Ik kom maandag terug en dan is het vast weer zalig weer.
Nou, ik zie het alleen maar naar beneden gaan, qua temperatuursvoorspellingen, ook en vooral na het weekend.. maar dat kan natuurlijk allemaal nog veranderen!

Lekker zeg, weekendje Cote d'Azur!
Later is nu
Zo dan, dames. Vrijdag lokaal 32 graden!

Ik ben dan niet in NL, ik vlieg al vroeg richting de Cote voor het weekend.

Wat fijn voor jullie!
Ja, en dan 's avonds weer onweer en regen.. zo ongeveer vanaf 4 uur denk ik, als ik net thuis ben ..

(en neehoor, ik zie het helemaal niet somber in )

Hier is het nu bewolkt trouwens, da's ook niet aardig. Da's ook niet voorspeld. Niet lief

dan maar zo

En jij natuurlijk heel veel plezier, Yasmijn!
Later is nu
Het is weer herfstachtig, volgens de voorspellingen blijft het voorlopig zo Waar blijft de zomer? Mei en Juni dit jaar waren zo slecht. Een tropisch dagje en dan meteen weer kutweer.
Moi
Echt Lilly, blijft het zo? Vreselijk.

Net als 2011.
Kwakkelzomer, met extreme dagen en vervolgens amper zon.

Heb liever constant 25 graden!
Mot met to
http://www.telegraaf.nl/b ... _Recordkou_gemeten__.html
Mot met to
quote:Jenette schreef op 16 juni 2015 @ 14:28:

Kwakkelzomer, met extreme dagen en vervolgens amper zon.

Heb liever constant 25 graden!Gelukkig is het nog niet echt zomer. Vaak wordt het in de tweede week van juli mooi weer. Vingers crossed.
Het komt, dames. Het komt heus.

Een bloedhete juli en augustus en in september mooi nazomeren.
Ik hoop het. Ik heb eindelijk een zwembad gekocht voor in de tuin, dus kom maar op met die hitte!
Het weer kan idd. mooier, maar echt slecht is het niet. Het regent weinig en je kan vrijwel iedere dag zonder jas naar buiten. Het is eindelijk lente weer.
Weinig regen? Ik heb geprobeerd mijn tent te drogen in de tuin, maar dat duurde zeker twee weken omdat het iedere keer ging regenen. Het is hier 14 graden en bewolkt, niet echt lenteweer.
quote:reisa1978 schreef op 16 juni 2015 @ 16:51:

Het weer kan idd. mooier, maar echt slecht is het niet. Het regent weinig en je kan vrijwel iedere dag zonder jas naar buiten. Het is eindelijk lente weer.

Huh? Waar woon jij?

Heb net een uur gewandeld maar toch echt met jas aan hoor. Anders echt te koud
quote:Krullevaer schreef op 16 juni 2015 @ 16:52:

Weinig regen? Ik heb geprobeerd mijn tent te drogen in de tuin, maar dat duurde zeker twee weken omdat het iedere keer ging regenen. Het is hier 14 graden en bewolkt, niet echt lenteweer. Echt, het is hier zeker 19 graden en als de zon schijnt echt lekker. Regen heb ik echt de laatste 3 weken nauwelijks gezien.
quote:yasmijn schreef op 16 juni 2015 @ 16:15:

Het komt, dames. Het komt heus.

Een bloedhete juli en augustus en in september mooi nazomeren.👍 like
quote:jippie55 schreef op 16 juni 2015 @ 16:57:

[...]

Huh? Waar woon jij?

Heb net een uur gewandeld maar toch echt met jas aan hoor. Anders echt te koudOnder de rook van Rotterdam, 's ochtends een jas aan, maar met de kinderen tussen de middag uit school halen was het alweer lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven