Pestende buurman

08-06-2015 14:55 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij woont hier al 30 jaar. Daardoor vind hij dat hij extra rechten heeft.

Zoon is gehandicapt. Zit in een rolstoel. Heeft zenuw beschadigen in zijn been en kan hierdoor niet lang staan en lopen.

Wij hebben van de gemeente een parkeer vergunning gekregen en eigen plek.

Wonen in de binnenstad dus parkeren kan soms, lees elke dag een beetje moeilijk zijn.

Dat wij een eigen parkeerplaats kregen schoot bij de buurman in het verkeerde keel gat. Want het was ál 30 jaar zijn plek! En nu kan hij door ons toedoen zijn auto niet meer voor de deur parkeren. Terwijl zijn vrouw een slechte knie heeft.

Hij heeft mij persoonlijk aangesproken dat hij het te belachelijk voor woorden vind dat wij een vaste parkeerplek kregen. Dat jong van je kan prima lopen! Ik moet maar niet aan die parkeerplek wennen want hij gaat jet wel met de gemeente regelen. Ook zou hij wel even regelen dat wij op kunnen sodemieteren naar ons eigen land.

Heb er vol verbazing naar staan luisteren. Heel kwetsend wat hij zegt. Heb geregeld mezelf moeten in houden om hem even flink de waarheid te vertellen.

Voor de rest praat hij ons zwart bij de buren. Noemt hij ons die allochtonen.

Ja mijn vriend en zoon zijn allochtoon.

Hij heeft het over die profiteurs. Vriend zou hier alleen maar wonen zodat hij extra toeslag voor zoon kan vangen. Ook zou hij zoon bij zijn moeder weg houden.

Allemaal zwart praterij. Om gek van te worden. Wij staan echt zo van wat kunnen wij hier aan doen?
Erboven staan. Gewoon vriendelijk zijn naar iedereen en hem negeren. Zo'n man is je aandacht niet waard.

Rot zeg! Kortzichtig ook.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Als jullie daadwerkelijk aantoonbaar hinder ondervinden van zijn gedrag kan je aangifte doen van laster en rascisme, maar of dat nou zoveel zoden aan de dijk zet durf ik je niet te vertellen. Verder, zoals ik het lees, is het een hoop geblaat van zijn kant. Ik zou er boven staan en reageren in de trant van "als u vindt dat u het met de gemeente moet regelen meneer dan moet u dat zeker doen" en verder geen aandacht aan besteden.
Tja, wat Georgette zegt: erboven staan en proberen hem te negeren. Hoe moeilijk dat ook is.
Wat een idioot...

Heel lullig, maar ik denk dat je er niets aan kan doen, behalve er ver boven staan.

Die zwartmakerij gaat hopelijk niet werken, anders moet je ook niet met zulke mensen om willen gaan als ze zo makkelijk te misleiden zijn.

Maar goed, wat een nare situatie, het bevordert je woongenot natuurlijk niet echt.

En over de toegewezen parkeerplaats van de gemeente heeft hij natuurlijk niets te zeggen. Hij kan er wat vinden, maar dat is zijn probleem.
Als et te ver gaat aangifte/melden bij de wijkagent. Smaad en laster..
Ik zou hier ook niet vrolijk van worden. Gewoon erboven staan.
Mensen die al lang ergens wonen, denken vaak dat ze meer rechten hebben dan anderen, die er pas wonen. Slaat natuurlijk nergens op. Hij moet zich ergens op afreageren en jullie zijn wat dat betreft de klos.

Vriendelijk blijven en verder negeren. Laat je niet gek maken door zo'n buurman.
Walgelijke vent.

Sowieso heb ik een pesthekel aan mensen die denken een openbare parkeerplek te kunnen claimen zoals hij blijkbaar al dertig jaar doet.

Voor de rest heeft hij zich maar te schikken naar de plaatselijke wet. En die heeft bepaald dat jouw zoon recht heeft op die plek en niet hij. Dien een klacht tegen hem in wanneer hij zijn racistische en intimiderende taal blijft uitslaan.
Gewoon geen seconde van je tijd aan besteden, de buren weten echt wel hoe hij in elkaar zit.
Ik denk dat ik hem aan zou kijken met een blik vol medelijden. Wat een droeftoeter.

Boven staan.
Laat het hem maar gaan regelen met de gemeente, hebben die ook eens een lolletje. Probeer erboven te staan, hoe vervelend ook. Je krijgt niet zomaar een gehandicaptenparkeerplek toegewezen. Als de knie van zijn vrouw zo slecht is, vraagt ie er ook eentje aan.
Laat hem. Hij is erg boos dat zijn parkeerplek nu officieel aan jullie is toegewezen. Laat hem lekker proberen de plek weer van jullie af te pakken. Het gaat hem toch niet lukken. En daar is ie boos over en op wie reageert hij dit af? Juist, op jullie.

Hij moet zijn gram halen, linksom of rechtsom. Laat de man kletsen. Jullie weten wel beter. En als jullie buren hem ook al veel langer dan vandaag kennen, halen ook zij hun schouders op over zijn mening over jullie en weten ook zij wel waar het vandaan komt.

Gewoon je ding blijven doen en je er niets van aan trekken. Hij vind het oneerlijk, verwijs hem naar de gemeente en zeg hem dat het hem ook vrij staat een plek aan te vragen.
Prima meneer, u moet vooral doen wat u denkt dat goed is. Doet u ze de groeten bij de gemeente?
Aaaaach wat ontzeeeettend vervelend nou buurman...Jaaaaa lullig hé dat ze zooomaar die plek aan ons toewijzen.

Kan d'r helaas ook niks aan doen dus als u wil gaan klagen moet u dat vooral doen, bij de gemeente welteverstaan.

Beleeft blijven, vriendelijk blijven en gewoon hier of aan vriendinnen je gal spuwen.

Word het echt te erg idd even met de wijkagent gaan praten.

Bij racistische opmerkingen zou ik dat wel even melden. Goh, beseft u wel dat dat racistische opmerkingen zijn en dus bij de wet verboden?
quote:nina1966 schreef op 08 juni 2015 @ 15:17:

Aaaaach wat ontzeeeettend vervelend nou buurman...Jaaaaa lullig hé dat ze zooomaar die plek aan ons toewijzen.

Kan d'r helaas ook niks aan doen dus als u wil gaan klagen moet u dat vooral doen, bij de gemeente welteverstaan.

Beleeft blijven, vriendelijk blijven en gewoon hier of aan vriendinnen je gal spuwen.

Word het echt te erg idd even met de wijkagent gaan praten.

Bij racistische opmerkingen zou ik dat wel even melden. Goh, beseft u wel dat dat racistische opmerkingen zijn en dus bij de wet verboden?Sorry maar waarom zou je dat zeggen?
Ik heb een buurman die mij bakra noemt en ook denkt dat de weg voor zijn huis zijn persoonlijke parkeerplaats is. Hij heeft zelfs mijn man laatst bedreigd, zijn zoons kwamen mijn man wel even pijn doen als we daar nog gingen parkeren.

Want ja familie is misschien niet belangrijk voor bkra/blanca's maar wel voor surinamers, dus we moesten maar bang zijn.

Tja ik heb hem laatst verteld dat ik het heb gemeld en dat bij de volgende keer oom agent langs komt. Op het racisme reageer ik al helemaal niet.

Hij treitert nu soms met het geluid uit de stereo.
Schelden mag natuurlijk nooit.

Maar even de andere kant van de zaak belichten: Een invalidenparkeerplek voor de deur in een wijk met parkeerproblemen is hartstikke vervelend voor de buren. De parkeerplek staat regelmatig leeg als de vergunninghouder er niet is, terwijl de rest van de buurt er dan ook niet mag staan.

Eigenlijk vind ik een invalidenplek alleen prima, als de gemeente dan even zorgt voor een extra plek.

In mijn buurt heeft de buurman ook een invalidenparkeerplaats. Wij parkeren allemaal onze eigen auto op ons eigen erf, en hebben dan per zes huizen nog twee openbare plekken voor de visite, de tweede auto, de thuiszorg, een bezorger, etc. Daar heeft de buurman die geen oprit op zijn erf heeft gemaakt (wat best zou mogen, want woonerf) er dus één van ingepikt.

Buurman heeft recentelijk een paar maanden bij zijn dochter gelogeerd. Stond die plek gewoon leeg. En wij allemaal maar kloten met parkeren.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 08 juni 2015 @ 15:33:

Maar even de andere kant van de zaak belichten: Een invalidenparkeerplek voor de deur in een wijk met parkeerproblemen is hartstikke vervelend voor de buren. De parkeerplek staat regelmatig leeg als de vergunninghouder er niet is, terwijl de rest van de buurt er dan ook niet mag staan.

Eigenlijk vind ik een invalidenplek alleen prima, als de gemeente dan even zorgt voor een extra plek.

In mijn buurt heeft de buurman ook een invalidenparkeerplaats. Wij parkeren allemaal onze eigen auto op ons eigen erf, en hebben dan per zes huizen nog twee openbare plekken voor de visite, de tweede auto, de thuiszorg, een bezorger, etc. Daar heeft de buurman die geen oprit op zijn erf heeft gemaakt (wat best zou mogen, want woonerf) er dus één van ingepikt.

Buurman heeft recentelijk een paar maanden bij zijn dochter gelogeerd. Stond die plek gewoon leeg. En wij allemaal maar kloten met parkeren.

Dit is serieus?

Ingepikt?
Wat apart dat hij die plek denkt te kunnen claimen. Hoe ging dat dan toen die plek nog gewoon openbaar was? Ik neem aan dat er dan ook wel eens andere mensen op stonden (zeker in de binnenstad). Of is hij zo'n droeftoeter die de plek bezet door er een kliko op te zetten als hij weggat ofzo?

Anyway, ik zou hem aanraden dit zeker te gaan regelen met de gemeente, want dat lukt toch niet.

En als die knie van zijn vrouw echt zo slecht is moet hij zelf zonder problemen een parkeerplek kunnen krijgen. Gewoon heel behulpzaam de informatie geven waar hij die aanvraag kan doen.

Rascistische praat en smaad niet pikken. Eerst rustig zeggen dat je aanstoot neemt aan de uitspraken, Als het doorgaat, aangifte doen. Niet denken dat dat niks uithaalt hoor. Buurman hoeft er misschien niet de cel voor in, maar een gesprekje met de wijkagent kan zo geregeld worden en dat is vaak al indrukwekkend genoeg voor zulke jankerds.

Tja, dat is het hele idee van een invalidenplek: die moet altijd beschikbaar zijn voor de invalide in kwestie. Hij of zij kan moeilijk aan de buurt gaan doorgeven wanneer hij of zij thuiskomt/weg gaat. Want de buurt kan wél lopen en de invalide niet of moeilijk. Zo simpel is het.

hm ja, parkeren blijft lastig als iedereen per se een auto (of 2,3) moet hebben.

Effe een nieuwe parkeerplaats realiseren is ook lang niet altijd mogelijk. Er moet maar net ruimte voor zijn en voor je het weet wordt er weer geklaagd over het verdwijnen van openbaar groen of speelruimte.

Een toegewezen parkeerplaats gebruiken als de gebruiker er niet is, kan ook niet, want waar moet de invalide in kwestie dan parkeren? Die kan vaak niet ver lopen, vandaar de plek voor de deur.

Waar ik het wel mee eens ben is dat mensen best wat meer eigen verantwoordelijkheid mogen nemen als het gaat om parkeren. Dus kritisch nadenken of het nou echt nodig is dat elke gezinslid zijn eigen auto heeft. Ik heb eens naast een gezin van 5 gewoond waar iedereen een eigen auto had en de zoon parkeerde ook nog regelmatig zijn bedrijfsauto voor de deur. Dat neemt pas ruimte in 6 auto's terwijl er maar 1,5 plaatsen per woning was.

Of inderdaad ruimte op je eigen erf maken voor een parkeerplaats. Dan maar wat minder geraniums voor de deur.

Snap je gevoel best dat je zegt dat er maar 2 plekken zijn en dat het voor jullie vervelend is dat die plek dan gereserveerd word.

Persoonlijk zou ik als de mogelijkheid er is een oprit maken. Vind ook dat het best een regel van de gemeente mag worden dat als de mogelijkheid er is de mensen dat maar moeten doen.

Wij wonen met zen allen in dit land. Moeten ons allemaal een beetje aanpassen naar elkaar.

Bij ons in de straat zouden er 3 plekken over zijn als er per woning maar 1 auto zou zijn. Zelf zijn wij ook schuldigen en hebben 2 auto's. Ik rij ook wel eens mopperend rond dat er godverdomme weeeeerr geen parkeerplek te vinden is. Maar dat weet je als je in de binnenstad gaat wonen.

Als wij op vakantie gaan meld ik het bij de gemeente. Schroeven we het bord er af en tadaa extra parkeerplek. Vind het ronduit asociaal dat als wij op vakantie gaan en dat onze plek maar vrij moet blijven.

Jou buurman en wij hebben een gegronde reden waarom we het nodig hebben. Wil niet zielig doen; ons leven is best wel zwaar. Die parkeerplek maakt het net even makkelijker.

Die parkeerplek is niet ons eigendom. Wij hebben toestemming om de vaste gebruiker van die plek te zijn.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 08 juni 2015 @ 15:39:

[...]

Tja, dat is het hele idee van een invalidenplek: die moet altijd beschikbaar zijn voor de invalide in kwestie. Hij of zij kan moeilijk aan de buurt gaan doorgeven wanneer hij of zij thuiskomt/weg gaat. Want de buurt kan wél lopen en de invalide niet of moeilijk. Zo simpel is het.

Deze invalide buurman loopt met twee boodschappentassen aan zijn arm drie kilometer naar het winkelcentrum op goede dagen.;-)

Ik snap best hoe het werkt, maar het gaat erom dat het voor de rest van de buurt toch wel vervelend is. Er komen geen parkeerplaatsen bij en de anderen moeten toch ook ergens hun auto kwijt. Het is inefficënt gebruik van de beperkte hoeveelheid beschikbare parkeerruimte.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Praat gewoon met hem mee! zeg dat hij snel een gehandicapten parkeerplek moet aanvragen, dat dat hem vast wel lukt voor zijn vrouw met jeuk aan d'r knie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven