Uitgerekend eind augustus 2015 !!

21-12-2014 22:10 1195 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera: zwanger! En uitgerekend eind augustus 2015!

Schrijf hier mee over alles wat je bezig houdt. Helaas sluiten we in verband met de overzichtelijkheid de tabel, neemt niet weg dat iedereen welkom is om mee te lezen en te schrijven.

NaamLeeftijd#kindjeuitgerekendbijzonderhedenBlonde83311e kindje27 augustus Jongen kartonnendoos281e kindje28 augustus meisjeRose2010281e kindje27 augustus verrassingLiefhebber1977371e kindje28 augustus verrassing82roosje323e kindje14 augustus pudding123241e kindje30 augustus Jongen Teacup351e kindje19 augustus Jongen voorem_301e kindjeuitgerekend Jongenjolyne10261e kindje29 augustus Merel1981332e kindje29 augustus meisjeMel.nl281e kindje26 augustus Meisje MamavanDenM363e kindje21 augustus meisjeWaterspin302e kindje22 augustus Meisje Mmaas 27 1e kindje 10 augustus Verrassing Mtiks251e kindje24 augustus meisje
@mel.nl de navelstreng kan ook veel hebben. De vk heeft uitgelegd dat om de drie vaten waar de navelstreng uit bestaat een beschermende laag zit. Hierdoor is het erg lastig om er een knoop in te krijgen (ze liet dit zien met de stethoscoop). Waarschijnlijk is dit dan ook niet de enige oorzaak geweest.

@liefhebber daar probeer ik ook niet aan te denken inderdaad want dan wordt je helemaal gek. Maar als je van zo dichtbij meemaakt wat er met zo'n kleintje kan gebeuren terwijl het nog 'veilig' in de buik zit dan komt dat echt binnen. En de hormonen die nu door mijn lijf gieren helpen hier niet echt aan mee

@merel nee ze had ze het gevoel dat er iets mis was. Heeft de vk opgebeld en mocht meteen langs komen. Helaas was het kindje toen al in haar buik overleden. Ze heeft moeten bevallen van een dood kindje en daarna hebben ze het opgebaard in huis. Het kindje is inmiddels begraven.

Mijn kindje is gelukkig lekker actief (hij/zij trappelt heerlijk tegen mijn ribben aan ) en dat geeft me een geruststellend gevoel.

Als het niet zo lekker bewoog had ik vast nog meer moeite mee gehad.
Heb echt met jullie te doen...sterkte.

Het brengt mij weer aan her twijfelen over ziekenhuis/thuisbevalling. Hoe staan jullie hierin?
@mmaas, wat een geruststelling dat jouw kindje lekker trappelt. Ik vind het echt zo'n ontzettend heftig verhaal.

(Heb het ook met watervallen gelezen)

@merel, ik heb er nooit over getwijfeld, ik ga in het ziekenhuis bevallen.
If you can dream it, you can do it.
@merel dat wordt 100% een ziekenhuisbevalling. Ik vind die zekerheid wel fijn. Mocht er iets gebeuren dan ben ik al op de juiste plek. Overigens had dit niet geholpen bij mijn vriendin want je mag pas de vk bellen om naar het ziekenhuis te gaan als (bij 37 tot 41 wkn) een uur lang om de 5 minuten weeën hebt. Of je vliezen moeten zijn gebroken en de kleur is groenig.

Als je voor de 37 of na de 41 wkn weeën krijgt mag/moet je ook meteen bellen.

@mel.nl ja daar ben ik ook heel blij om. Dat hij/zij lekker actief is. Soms biggelen de tranen gewoon spontaan over mijn wangen en dan is het wel fijn als je leven voelt.

Ik heb trouwens net gebeld met mijn zorgverzekeraar om te checken of de mama-tens vergoed word. Deze wil ik namelijk gebruiken als pijnbestrijding. En dat is gelukkig het geval.

Hebben jullie al over pijnbestrijding nagedacht? Hier gaat het sowieso niks worden met naalden, want daar ben ik niet zo'n fan van, daarnaast wil ik iets wat ik zelf onder controle heb en de mama-tens kan ik zelf bedienen.
Even hier een kleine update... Afgelopen vrijdag naar t ziekenhuis geweest ondat ik me niet lekker voelde... Checkup gehad en zat suiker in urine. Waardes gemeten in het bloed; 10,4. Veel te hoog dus. Huisarts daar gaf nog aan dat het een momentopname kan zijn... Al denk ik van niet. Vrijdag moet ik dus ook de glucosetest. Zie vooral op tegen het traject daarna en wat er eventueel met ons meiske kan zijn... Maar goed. T zal voor mij maar 11 weken lastig worden wn heb het zeker over voor ons draakje!!! ❤️
Vandaag is de mooiste dag.
Phoe, veel nieuws van iedereen!

@mmaas: wat een verdrietig verhaal. Moet vreselijk zijn, een bevalling doormaken terwijl je al weet dat je kindje het niet haalt/gehaald heeft.

@kartonnendoos: ik duim voor je voor een goede uitslag van de suikertest. Succes vrijdag! (T is alleen maar vies en duurt lang, verder te doen...)

Wb ziekenhuis of thuis bevallen en pijnbestrijding: ik heb er nog niet echt over nagedacht. Verhalen zoals die van mmaas pleiten voor ziekenhuis. Echter: binnen tien min. zitten wij sowieso in t ziekenhuis, vijf als we doorrijden... (bij wijze van spreken). Dus bij mij zit thuis bevallen nog wel in m'n hoofd, kan altijd nog naar het ziekenhuis indien nodig. Ik denk dat ik zo veel meer ontspannen zal zijn thuis. Maar weet al dat m'n lief hier anders over denkt: die wil 100% ziekenhuis. We'll see. Soms denk ik nog wel: we (baby en ik) moeten het eerst nog maar eens levend en wel tot aan het moment van > 37 weken zwangerschap rekken... Er kan voor die tijd nog zo veel mis gaan. Ik heb altijd het stemmetje in m'n achterhoofd dat het fout kan gaan...
Vandaag is de kraamzorg langs geweest voor een intake.

Voelde voor mij wel erg goed. Ze wilde ook nog even naar het kamertje kijken, dus dat vond ik alleen maar heel leuk.

Ze zijn alleen niet heel blij dat ik een oorthermometer heb, maar ik heb gezegd dat het via mijn oor wordt of niet meten.

Verder was het wel een heel leuk gesprek
Grappig Mel, bij mij staat iemand van de kraamzorginstelling als het goed is over een kwartiertje voor de deur. Ben benieuwd!
Nu in t ziekenhuis... Drankje gehad, man wat smerig! Na 1 uur waardes gecheckt, 12. Nu hopen dat t komende uur alles weer wat gaat zakken.

Wat een saaie ochtend zo. Dat wachten duurt me een potje lang...
quote:kartonnendoos schreef op 05 juni 2015 @ 10:27:

Nu in t ziekenhuis... Drankje gehad, man wat smerig! Na 1 uur waardes gecheckt, 12. Nu hopen dat t komende uur alles weer wat gaat zakken.

Wat een saaie ochtend zo. Dat wachten duurt me een potje lang...

Haha, hoe herkenbaar, smerig hè!

Ik ben niet gebeld trouwens, dus uitslag van mijn GTT zal wel goed zijn. Is al een week geleden, dus verwacht geen seintje meer.
M'n eindwaarde was 11,3... M'n eigen conclusie was al veel te hoog dus suiker... Zou de 'officiele' uitslag pas na t weekend krijgen maar k werd gisteren al gebeld door de vk... Er was direct al een afspraak met de gynaecoloog maandag... Dus nu weg met alle suikers... Morgen 'gezond' bbqen en maandag zien we wel weer verder!
Liefhebber, zo vies. Heb m'n handen voo m neus en mond gedrukt omdat k bang was dat k alles er uit zou kotsen en dan zou ik nog een keer moeten!

En m'n vriend in de wachtkamer maar vragen; waar smaakte het dan naar? Waar kun je t mee vergelijken?

Alleen als ik er al weer aan denk moet k kokhalzen! 😁

Denk idd dat bij jou alles goed zit!
Krijg je hierdoor gelijk een medische indicatie? Wel heel fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt.

Succes met gezond bbq

Lukt mij nooit. Wij hebben vanavond lekker ongezond bbq
Weet ik niet zo goed... Voor nu dacht ik wel maar die kan wel weer weg wanneer de suiker weer stabiel is dacht ik... Pas op t moment dat ik insuline zou moeten spuiten dan wordt ik volledig overgedragen aan de gynaecoloog...
Pff heftig mmaas.

18 juni komt hier de kraamzorg. Alleen wij hebben de kamer dan nog niet klaar. Aangezien de babykamer wel geleverd is, maar er mankeerde her en der wel wat aan. (beschadiging bedje, commode is poot beschadigd, mist 1 lade). Dus klacht ingediend en binnen nu en 2 weken komt de monteur met nieuwe onderdelen. Zo irritant he, er staat een half afgemaakte babykamer, waar je niet mee verder kunt.

Balen hoor kartonnendoos!

Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Aangezien ik in een dorp woon en het 20 minuten rijden is naar het ziekenhuis.
@kartonnendoos: balen dat de uitslag van de GTT niet ok is! Gelukkig meestal aardig onder controle te houden met duikerarm dieet? Hopen dat het niet zo ver komt dat je insuline moet spuiten.

Bezoek kraamzorginstelling afgelopen vrijdag was... Nou ja... Het is dat het 'moet'. Beetje zonde van haar en mijn tijd. Vertelde allemaal dingen die ik al wist en had gelezen in boekjes en de brochure van de kraamzorg (wat doet zo iemand wel/niet, hoe veel uur heb je recht op). En ze oreerde over de voordelen van borstvoeding (bla bla bla - was ik toch al van plan, daar hoef ik niet van overtuigd te worden!). Enige dat ik geleerd heb is dat zo'n aerosleepmatrasje afgeraden wordt. Het laat nl. geen water door, dus als de kruik zou lekken, blijft er water op het matras staan = kans op verbranding. Gewoon een kwalitatief goed matras is prima. Oh ja, en oorthermometers mogen dus idd niet. Maakt mij 't uit, die hebben we toch niet...

Of ze het kamertje mocht zien vroeg ze... ik was er wel klaar mee en zei (en dat is waar!) dat daar nog niets te zien is. Ik keek toen op mijn horloge en dat was wel een duidelijk signaal, daarna ging ze weg. Ze drong niet aan over het kamertje.

Verder aardig persoon hoor, maar het is mij veel te veel van dat 'koetelekoet-theeleut-gedoe'. Ik wilde gewoon aan het werk. Moest vrij nemen voor deze afspraak en vond dat achteraf gezien zonde van m'n tijd.

Ik klink er mss een beetje vervelend over, zo bedoel ik het niet. Zo iemand is van goede wil en op zich is het prima dat de kraamzorginstelling zo'n intake thuis aanbiedt. Alleen had ik er werkelijk waar niets aan. Alles wat ze vertelde staat ook in hun brochure. Nou ja, iig hebben we dat ook weer gehad.
@kartonnedoos balen dat de test zo slecht uitviel. Op zich wel fijn dat ze het zo goed in de gaten gaan houden toch?

Wij hebben vanavond ook gebarbecued. Net als half nl waarschijnlijk 😉

Hoe hebben jullie de warme dagen doorstaan? Op school was het gister gelukkig lekker koel, de rest van de dag ben ik thuis binnen gebleven en in de schaduw was het vandaag goed te doen. Ik heb wel een korte broek bij de h&m gekocht, die had ik nog niet.
Hoi ladies,

Heftig mmaas! Goed dat je de angsten niet op jezelf betrekt.

Merel, hier in Belgie is een ziekenhuisbevalling nog steeds de standaard. Ik heb er dus niet echt over nagedacht. Hopelijk geraak je eruit.

Succes met de suiker, kartonnendoos.

Teacup en Liefhebber, ik ben blij dat ik niet de enige ben bij wie het kamertje nog niet klaar is... Ik begin nu de tijdsdruk wel te voelen! Maar het is niet zo gemakkelijk om hulp op te trommelen. Veel mensen willen wel helpen, maar dan komen agenda's weer niet overeen... Het is natuurlijk niet iets dat op een uurtje kan, je bent er al gemakkelijk een heel weekend mee bezig. Pfff... mag ik even iemand haar vriend/man lenen nu? Haha :D

Ik heb blijkbaar streptokokken. Dit kan schadelijk zijn voor de baby bij de bevalling. De dokter deed er nogal luchtig over, alsof het vaak voorkwam en niet veel voorstelde... Maar het maakt me toch wel wat bang...
@mmaas, de warmte, wat is het heerlijk buiten. Maar echt prettig vind mijn lichaam het niet, ik draag vooral mouwloos (nu al) en draag graag van die sportbroeken die net over de knie vallen en teenslippers! Ik hou van teenslippers.

@asterix, ik zou het ook eng vinden! Ook al komt het vaak voor. Krijg je nu antibiotica?

Ik heb vannacht voor het eerst met polsbeschermers om geslapen en ben daardoor voor het eerst niet 4 keer wakker geworden van de pijn het zit niet lekker, en toen in ze smorgens af deed had ik echt de pijn die ik normaal snachts heb. Maar wat heerlijk om alleen maar wakker te worden om te plassen hopen dat het blijft helpen.
Hallo allemaal, vinden jullie het goed als ik aansluit? Ik ben 32 jaar, in verwachting van een jongetje en uitgerekend 18 augustus 2015.
Welkom mmamma en gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Iedereen is hier welkom om mee te schrijven.
Leuk om mee te lezen en te schrijven! Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik zal even wat meer over mezelf vertellen. Ik ben 32 jaar, getrouwd en in verwachting van ons eerste kindje... een zoontje. Ik ben uitgerekend 18 augustus 2015, maar het zou me niets verbazen als ons kindje een paar dagen later geboren wordt op onze trouwdag. We zullen zien. Het komt zoals het komt... Met ons kindje gaat het goed en ik voel hem regelmatig bewegen. Ikzelf heb behoorlijk last van bekkeninstabiliteit waardoor ik een kleine maand geleden met ziekteverlof ben gegaan. Het gaat erg hard nu met de 30 weken in zicht! Ik kijk er enorm naar uit om de kleine te ontmoeten! Ik kijk zelfs uit naar de bevalling. Ik hoop thuis te kunnen bevallen; een HypnoBirthing en badbevalling. Momenteel zijn we vooral druk met het regelen van allerlei praktische dingen, zoals het in orde maken van de babykamer. Leuke dingen om mee bezig te zijn!
@mmamma, welkom!

Ben je nu de eerste in het lijstje 'eind aug.'? Oh nee @mmaas is de eerste op 10 aug. zie ik. Tijd gaat wel hard!
@Merel: wat bijzonder een familiewieg! En nog meer bijzonder om die te laten bekleden met je trouwjurk! Wow! Ook wow trouwens dat je in je trouwjurk laat knippen. Ik zou het niet kunnen denk ik…

@Asterix: de baby zal in principe de eerste periode bij ons in de slaapkamer slapen in een Mozeswiegje. Het wiegje met standaard kan gemakkelijk verplaatst en meegenomen worden, of zonder standaard op ons bed neergezet worden.

@Suikertest: succes met de suikertest voor de dames die de test moeten doen! Even kiezen op elkaar met dat vieze goedje haha! Dat de uitslag maar goed mag zijn! Toi, toi!

@Gewicht: de laatste keer dat ik op de weegschaal stond was ik 10 kilo aangekomen. Nu durf ik niet meer! Ik zei vanavond nog tegen mijn man dat ik waarschijnlijk straks meer moet afvallen dan ik ooit ben afgevallen. Zucht… beetje jammer!

@Mmaas: leuk dat jullie de zwangerschapscursus samen doen! Hoe gaat het daarmee? Wij hebben de cursus HypnoBirthing ook samen gedaan. Doen de andere dames ook een zwangerschapscursus?

@Mel: wat naar dat je het Carpaaltunnel syndroom hebt! Sterkte nog even en zo snel mogelijk beterschap! Haha ja… garnaal ;)

@Namen: de naam voor een meisje hadden we vrijwel direct, maar inmiddels hebben we ook al even de naam voor een jongen. Eerst stond de naam helemaal vast; voornaam 1 en dan voornaam 2, maar laatst bedacht ik dat voornaam 2 en daarna voornaam 1 misschien ook wel leuk is. Nu maken we waarschijnlijk pas de definitieve keuze als de kleine geboren is.

@Zomer: een graadje of 20 lijkt me lekker! Op zich kan ik wel goed tegen benauwdheid, maar ik hou totaal niet van hitte.

@Liefhebber: gefeliciteerd met de zwangerschap van de vriendin van jou! Dat zijn de mooie berichten!

@Mmaas: wat vreselijk dat het kindje van je vriendin is overleden! Afschuwelijk… geen woorden voor! Ik kan me voorstellen dat dat echt impact heeft op je! Sowieso, maar zeker nu je zwanger bent. Kun je het scheiden? Sterkte!

@Thuis- of ziekenhuisbevalling: ik denk dat je het beste kunt bevallen waar je je het meest veilig en ontspannen voelt. Dat zal voor iedereen anders zijn. Laatst kwam ik trouwens een interessante video tegen over dit onderwerp. Wel wat pro-thuisbevalling, maar goed onderbouwd! https://www.youtube.com/watch?v=4iFjBDY ... video_user

@Kraamzorg: hoe kijken jullie tegen kraamzorg aan?

@Asterix: streptokokken… En nu dan? Wat is het trouwens precies?

@Kartonnendoos: geen goede uitslag dus… Wat naar! Hoe is het vandaag gegaan bij de gynaecoloog?
Welkom mmamma! En chapeau dat je blijkbaar het halve topic hebt doorgelezen, leuk!

Streptokokken is een urinewegbacterie die verder niet schadelijk is voor mezelf, enkel voor de baby. Eens je ze hebt, heb je ze levenslang (zoiets als herpes) Nee, ik kan er nu nog niets voor nemen, Mel. Je moet vier uur voor de bevalling antibiotica nemen, want het moet in je bloed zijn als de baby eruit komt. Er is geen gevaar voor infectie zolang de baby in het vruchtwater zit. Alleen als hij de vagina passeert dus, dan kan hij besmet raken. De baby krijgt ook onmiddellijk na de geboorte nog een dosis antibiotica toegediend. Als hij toch besmet raakt, zijn er een hele lijst gevaren van hersenvliesontsteking tot sterfte... Het zal procentueel allemaal wel meevallen, maar mijn gedachten slaan wel af en toe op hol nu... Maar ja, goed. Kan er nu toch niets meer aan veranderen, dus mezelf gek maken heeft geen zin.

Het gaat nu inderdaad snel he... Zit precies op week 30. Nog maar 10 weekjes, wat vliegt de tijd.

Nog veel plezier iedereen! Geniet er nog van zolang het nog kan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven