Lul meest populaire meisjesnaam in Nederland

30-08-2008 23:13 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lul meest populaire meisjesnaam in Nederland

Sem en Sanne zijn de populairste namen in Nederland. De duizenden ouders van een pasgeboren Sanne weten vermoedelijk niet dat sanne een Nederlands woord is. Het betekent penis.

Nu loop ik al een aantal jaren met deze uit de Dikke Van Dale opgedane kennis rond alsof het een groot geheim is. Met enige regelmaat leer ik nieuwe Sannes kennen. Soms vind ik ze aardig. Dan is het niet zo moeilijk om niet naar dit geheim te verwijzen.

Maar met onaardige Sannes raak ik toch in gewetensnood. Dan kan ik het soms niet laten om ze aan te raden hun naam eens in het driedelige woordenboek op te zoeken. Op het laatste moment zorg ik er dan nog net voor dat ik dit alleen zeg tegen Sannes waarvan ik denk dat ze mijn raad toch niet gaan opvolgen. En Sannes die niet weten wat een ‘Van Dale’ is of helemaal niet weten hoe je iets in een woordenboek op moet zoeken. Behalve dan door deze vanaf pagina 1 te gaan lezen.

En ik hoef maar één onaardige Sanne te vertellen dat ze eigenlijk een lul is en uiteindelijk weten alle Sannes dat. Dat gaan ze nooit geheim houden. Bij de eerste de beste ruzie met haar ouders gaat ze dit als een verwijt gebruiken. Daar kun je donder op zeggen.

Mijn goede voornemen is dan ook dat ik alle bestaande Sannes ga beledigen om alle toekomstige Sannes te redden. Sanne betekent lul, zoek maar op in de Van Dale. Of vraag iemand die weet hoe je dit moet doen om dit voor je op te zoeken.

Wie in 2008 zijn kind nog Sanne noemt is zelf een sanne.

( http://nog1.web-log.nl/nog1/2008/01/lul ... popul.html )

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:sjorskuhh schreef op 31 augustus 2008 @ 01:32:

Ooooh heerlijk

Ik heb altijd geweten dat er aan de Sanne die ik ken wat mankeert. Buiten dat ze mentaal niet helemaal oké is, is dit wel een errug zoete wraak... En niet eens door mij uitgevoerd, maar door haar bloedeigen moeder.

Mijn dag is goed!
Milan

Geslacht:

m

verklaring:

Slav. naam. Het is een verkorting van Miloslaw, uit milu `lief' en -slav, -slava `roem'. Komt voor in voormalig Tsjechoslowakije en Joegoslavië. De laatste tijd verschillende keren aangetroffen in (Ndl.)
Rare combi? Heb ik er nog 1 voor je, Jesse, oftewel, hou je vast hoor, uitgesproken als Djessie, broer van me. Ik zal mn pa en ma toch eens vragen wat ze heeft bezield. Dit kan toch niet!
Nou, nu is het helemaal idioot. Bianca waar heb je dit vandaan. Toch niet de Van Dale? Ik ga mijn ouders ter verantwoording roepen. Ik heb een jongensnaam! Das lekker dan.
quote:Mylan schreef op 31 augustus 2008 @ 01:49:

Ik heb een jongensnaam! Das lekker dan.Sterker nog, hij staat al een paar jaar in de top 10 van meest populaire jongensnamen. Net als Jesse trouwens. En Sanne staat al jaren in de meisjes top 10. Je ouders waren trendsetters! Tenzij jullie jonger dan 15 zijn.
Oehhh, Sjors ik zie je nu pas, sorry!

Maarre ben jij die Sjors van lust jij nog boomschors, nee Lex doe mij maar triplex. Ligt best zwaar op de maag he!
Java, ik zou willen dat ik jonger was dan 15 jaar, das best wel een poosje geleden hoor. Maar je hebt gelijk, ik heb me wel eens afgevraagd waarom ze het bij ons thuis "omgedraaid" hebben. Maar ik heb er eigenlijk nooit een issue van gemaakt, misschien ook een stukje geholpen door de slogan van Miele (jaaah, das mijn afkorting en slaat nergens op) er is geen betere.
Hahaha, ik wist het lekker, maar niemand wilde me geloven.
Fitta en Kuku zo heten de tweeling van mijn schoonzus.
Hier had uw advertentie kunnen staan.
Ik wist het niet. En ja, ik zou er wel rekening mee houden denk ik. Ik vind het niet leuk als een naam een niet-leuke betekenis heeft. Hoewel er met een lul uiteraard helemaal niks mis is. Maar dan moet ik op een andere pijler zijn denk ik.
Ondertussen staat het nog steeds niet in de online van dale..........
quote:Superdad schreef op 31 augustus 2008 @ 07:33:

Fitta en Kuku zo heten de tweeling van mijn schoonzus.Wat een irritantje ben jij toch.
quote:hanZie schreef op 31 augustus 2008 @ 11:44:

Ondertussen staat het nog steeds niet in de online van dale..........Ja ? En ? Dus ?
Opzoeken: sanne

SANNE

-Bekende-personen-en-groepen -Plaatsen-in-Europa -Voornamen -meisjesnaam

Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor

Sanne

Sanne is een Nederlandse meisjesnaam. Het betekent `lelie`. Extra info: Waar word het gebruikt? De naam Sanne wordt voornamelijk gebruikt in Nederland. Het is een verkorte vorm van Susanne, gebruikt in Duitsland.Susanna, gebruikt in Engelstalige landen, Italië en in de Bijbel.

Gevonden op http://babybytes.nl/namen/meisjes/Sanne

Sanne

`Sanne` is een Nederlandse jongens- en meisjesnaam. De naam Sanne heeft jaren op nummer 1 gestaan als het gaat om namen voor baby's. Over de oorsprong van de naam zijn verschillende theorieën. Zo zou het een vrouwelijke vorm van de Friese naam `Sane` kunnen zijn. Een waarschijnlijker verklaring is echter dat het een verkorte versie van de naam `Susanne` is. De naam Susanne of Susanna komt van ô£ô¿Ã?⤦Ã?Æ’ô±ô½ô½ô± (Sousanna), de Griekse vorm van de He...

Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Sanne

Niks geen betekenis van penis dus.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 augustus 2008 @ 11:48:

[...]

Ja ? En ? Dus ?Het staat er domweg niet in.
quote:hanZie schreef op 31 augustus 2008 @ 12:31:

[...]

Het staat er domweg niet in.Neeheeeeeeeeeee.........wel in het woordenBOEK , je weet wel , zo'n ding met een kaft en allemaal blaadjes ertussen . Wat je in een boekenkast kunt zetten en wat je moet kopen in de winkel .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 augustus 2008 @ 12:34:

[...]

Neeheeeeeeeeeee.........wel in het woordenBOEK , je weet wel , zo'n ding met een kaft en allemaal blaadjes ertussen . Wat je in een boekenkast kunt zetten en wat je moet kopen in de winkel .je hele verhaal is toch een stuk minder leuk als het er niet in staat. In die online dan he waar in het weblog ook naar verwezen wordt.
quote:hanZie schreef op 31 augustus 2008 @ 12:41:

[...]

je hele verhaal is toch een stuk minder leuk als het er niet in staat. In die online dan he waar in het weblog ook naar verwezen wordt.ER WORDT IN HET WEBLOG NIET VERWEZEN NAAR DE ONLINE VANDALE. Er wordt verwezen naar de papieren dikke van dale (en dat is NIET HETZELFDE als de online) en naar het weblog van een of andere Sanne die zelf de papieren dikke had geciteerd. Ben je een beetje hardleers? Zucht.
quote:elev schreef op 31 augustus 2008 @ 13:40:

[...]

ER WORDT IN HET WEBLOG NIET VERWEZEN NAAR DE ONLINE VANDALE. Er wordt verwezen naar de papieren dikke van dale (en dat is NIET HETZELFDE als de online) en naar het weblog van een of andere Sanne die zelf de papieren dikke had geciteerd. Ben je een beetje hardleers? Zucht.Toch vind ik het stukje nog steeds niet zo leuk omdat het niet in de online versie staat. Ik vind het wel grappig hoe jij reageert.
Fijn dat ik toch voor een beetje entertainment zorg , maarre.. er staan zoveel woorden niet in de online van dale, vind je dan ook dat die niet bestaan?
Ik zag de topic titel en wist meteen dat het Bianca was die het topic geopend had..
quote:elev schreef op 31 augustus 2008 @ 14:28:

Fijn dat ik toch voor een beetje entertainment zorg , maarre.. er staan zoveel woorden niet in de online van dale, vind je dan ook dat die niet bestaan?Dat iets niet bestaat en iets niet zo leuk vinden zijn behoorlijk verschillende dingen.
Ik denk dat alle Sannes die deze topic lezen waarschijnlijk wel de Kroon gaan aanschrijven om van hun naam af te komen

Daarom loont het ook altijd de moeite om als ouder ff de betekenis van de naam van je kind op te zoeken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 augustus 2008 @ 00:24:

Lighten up ; als je in Nederland de prachtige naam Dick hebt ben je in Amerika gewoon de /een lul . That's life .Klopt. Soms is het een verbastering van een meer down to earth geboortenaam als Dirk of zo.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Mijn zwager heet Yoni. Net zo zielig! Zou leuk zijn als hij een vriendin krijgt die Sanne heet (al denk ik niet dat hij ooit aan de vrouw komt, maar dat is een ander verhaal )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven