Werk & Studie alle pijlers

Rot baan

11-06-2015 20:15 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi
anoniem_230951 wijzigde dit bericht op 03-01-2017 10:00
Reden: Hoi
% gewijzigd
quote:JollyJ schreef op 11 juni 2015 @ 22:17:

[...]

Bekende misvatting.

Wat TO nodig heeft is niet in de eerste plaats een cursus etiquette, maar ze moet leren om te gaan met haar onzekerheid. Die uit ze nu op een agressieve, lompe wijze. Maar als ze iets aan haar toon doet, vlijft ze net zo onzeker. Leert ze wat beter voor zichzelf op te komen, op een wijze die werkt, dan wordt ze handiger in de omgang, bereikt ze meer resultaat en voelt ze zich prettiger. Winst voor iedereen.Dan moet je toch zelf wel eerst inzien dat je op een agressieve en lompe wijze reageert. Volgens mij is dat kwartje nog niet bij TO gevallen. Ik vind het in ieder geval een ongelukkige combinatie: onzeker en agressief/lomp. Mensen zijn dan al snel niet meer bereid om je te helpen. Dat is nu bij TO ook het geval en krijgt haar collega de schuld. Mijn eerste advies om vaker af te spreken bij haar therapeut is dan zeker niet verkeerd!
Hoi
anoniem_230951 wijzigde dit bericht op 03-01-2017 10:07
% gewijzigd
quote:Marjoviv schreef op 11 juni 2015 @ 22:24:

[...]

Hey! Geef aan wat TO betekent. Want dat begrijp ik nietViva Forum Terminologie voor nieuwerts!

Wil je voortaan a.u.b. niet zo commanderen? (a.u.b. begrijp je toch wel?)
Het ligt allemaal aan een ander toch TO. Jou valt niks te verwijten.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Marjoviv schreef op 11 juni 2015 @ 22:24:

[...]

Hey! Geef aan wat TO betekent. Want dat begrijp ik nietTO betekent hetzelfde als TS.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Sjezus, wat reageer jij kinderachtig, Marjoviv.

Lees je ook de tips die je krijgt? Ik denk dat er weinig meer bij komen als je zo blijft katten.
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-06-2015 23:06
Reden: provocerende opmerking verwijderd!
% gewijzigd
[...]
[...]

Zie je wel dat je voor jezelf kan opkomen. Nu even netter formuleren dan kom je er wel
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2015 20:59
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Kritische denker,
Het is de toon die de muziek maakt, Marjo. Als jouw collega enig ongeduld laat blijken af en toe omdat je uitleg over hoe je iets moet uitvoeren de dag erna vergeten bent, zou je eens kunnen beginnen met een (eventueel ongemeende) 'sorry, ik weet dat je dit gisteren pas verteld hebt, maar ik <insert hier reden/smoes waarom je het vergeten bent>.

Je zou uitleg moeten opschrijven, zodat je een naslagwerk voor jezelf opbouwt van alle werkzaamheden die je tegenkomt. Dat is niet vreemd. Bij ons gebruikt iedereen zijn ordners of aantekenboekjes met voor hem of haar relevante wetenswaardigheden, als werken we er al twintig jaar. Je kunt nu eenmaal niet alles onthouden.

Ik heb ook al eens mensen ingewerkt en ik ben geen professionele inwerker, ik ben een ervaren medewerker in wat ik doe. Ik zou het ook niet op prijs stellen gebitcht te worden door een onervaren nieuweling die aan het oefenen is met assertiviteit in plaats van met de aan te leren werkzaamheden.
quote:Lelyflower schreef op 11 juni 2015 @ 22:34:

[...]

Zie je wel dat je voor jezelf kan opkomen. Nu even netter formuleren dan kom je er welNou ja, niet alleen netter formuleren. Daarmee is TO er nog lang niet hoor.
quote:Marjoviv schreef op 11 juni 2015 @ 22:33:

[...]

Correctie: steeds minder mensen besteden aandacht aan jullie!Negeer de negatieve reacties
Kritische denker,

[...]

Zie je wel dat je voor jezelf kan opkomen. Nu even netter formuleren dan kom je er wel

Of was jouw opmerking serieus bedoeld? Dan:
Hoi
anoniem_230951 wijzigde dit bericht op 03-01-2017 10:08
% gewijzigd

[...]

Zie je wel dat je voor jezelf kan opkomen. Nu even netter formuleren dan kom je er welIk denk dat jij het ook niet lang zou redden in een commerciële omgeving. Goede omgangsvormen zijn heel hard nodig en zelfs als je goed bent in je werk, zul je dat moeten toepassen. Anders word je er uitgewerkt, alleen al omdat ze met jou niet willen samenwerken.
Hoi
anoniem_230951 wijzigde dit bericht op 03-01-2017 10:08
% gewijzigd

quote:parbleumondieu schreef op 11 juni 2015 @ 22:39:

[...]

Ik denk dat jij het ook niet lang zou redden in een commerciële omgeving. Goede omgangsvormen zijn heel hard nodig en zelfs als je goed bent in je werk, zul je dat moeten toepassen. Anders word je er uitgewerkt, alleen al omdat ze met jou niet willen samenwerken.Uhm ken je mij?? Weetje waar ik werk wat ik doe etc etc. Rare redenering overigens.
Kritische denker,
quote:Marjoviv schreef op 11 juni 2015 @ 22:38:

[...]

Nee zeker een goed punt. Ik ben nu beetje gefrustreerd. Het is dus zo dat ik sheets maak en aantekeningen maak. Die houd ik bij. Ik probeer haar bij te houden. Als ik vragen heb over het werk dan komen de frustraties van haar kant meer naar voren. Misschien geen zin om uit te leggen ofzo.

Heb je ook al eens benoemd dat je het veel informatie vindt? Is het mogelijk de werkzaamheden en de uitleg op te delen in kleinere stukken, zodat je daarmee aan de slag kan en dat daarna weer uitleg komt of dat zij daarmee verder werkt?

Haar frustratie komt misschien ook niet uit het onbegrip van jouw kant, maar misschien ook omdat het lastig uit te leggen is? (dit valt me net in, omdat dit bij ons soms frustrerend is: de logica zit erin en dan kom je de uitzonderingen tegen, die eigenlijk niet uit te leggen zijn)
TO, je draait door. Veel succes verder.

Wat een achterlijk gedrag zeg.
Jeetje TO je komt nu echt over als een kattekop.

Dat wil je toch niet?

Dus wees echt wat vriendelijker voor de mensen hier.
Ik vind het niet kunnen hoe sommigen hierop reageren. Jullie praten iemand zowat de put in. Het klopt wel dat je blij mag zijn dat je werk hebt, en ik zou er misschien in eerste instantie het beste van proberen te maken, zoals met iemand op je werk erover praten en eerlijk aankaarten. Aangezien je ergens toch wilt dat ze je ontslaan, heb je niets te verliezen als je het duidelijk aangeeft. Je hebt dus alleen maar iets te winnen, dus dat ze inderdaad misschien wat beter met je omgaan en je duidelijker aangeven wat je kunt doen. Ik ben iemand die het ook even zou aankijken, maar ik zit uiteindelijk niet in dezelfde situatie en kan me goed voorstellen dat je langzaamaan wat gek wordt.
quote:noomitje schreef op 11 juni 2015 @ 23:05:

Ik vind het niet kunnen hoe sommigen hierop reageren. Jullie praten iemand zowat de put in. Het klopt wel dat je blij mag zijn dat je werk hebt, en ik zou er misschien in eerste instantie het beste van proberen te maken, zoals met iemand op je werk erover praten en eerlijk aankaarten. Aangezien je ergens toch wilt dat ze je ontslaan, heb je niets te verliezen als je het duidelijk aangeeft. Je hebt dus alleen maar iets te winnen, dus dat ze inderdaad misschien wat beter met je omgaan en je duidelijker aangeven wat je kunt doen. Ik ben iemand die het ook even zou aankijken, maar ik zit uiteindelijk niet in dezelfde situatie en kan me goed voorstellen dat je langzaamaan wat gek wordt.Dank je wel voor je behulpzame advies. Ik zal het tot augustus dan aankijken. En het er snel over hebben. Hopelijk houden ze inderdaad rekening met de situatie. En ja als het niet werkt. Dan heb ik het tenminste geprobeerd toch. Ja ik ben best geschrokken door de negatieve reacties uit deze topic. Het lijkt erop dat sommige je helemaal niks gunnen hier. Dank je wel nogmaals. En ik hoop dat het gaat slagen.
quote:Marjoviv schreef op 11 juni 2015 @ 22:32:

..
Marjoviv, het is enorm frustrerend als je wordt ingewerkt door iemand die niet goed kan uitleggen. Die dingen in de verkeerde volgorde vertelt, stappen overslaat of niet aansluit bij wat je al weet. Heb ik ook wel eens gehad. Meestal doet iemand dat niet omdat ze een bitch is, maar omdat ze gewoon niet al te slim is. Zelfs dat stemverheffen, er zijn mensen die dat doen omdat ze denken dat je het wèl begrijpt als ze het harder zeggen.

Op het moment dat zij iets nieuws uitlegt, snap je het dan allemaal wel? Of maar zo'n beetje half? Als iemand mij iets nieuws uitlegt, vraag ik tussendoor telkens om even te wachten. Dan herhaal ik de stappen hardop (zonder spiekbriefje) en vraag ik of ik het goed heb begrepen. Pas ná de uitleg schrijf ik het op. Dat werkt voor mij beter dan als een malle aantekeningen te maken. Past natuurlijk niet bij elk soort werk. Hoe is dat bij jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven