Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
@pebbs, eehh, goeie tips. De hele tijd naar je kleintje staren? Waarom mag je trouwens nog niet naar beneden? Wat grappig dat je nu al verschillen ziet, en natuurlijk de overeenkomsten.

@mmoi, daar zit je natuurlijk ook mee, dat je oppas wel op 2 kindjes moet willen passen. Goed dat je je voor de zekerheid hebt ingeschreven. Volgens mij is Jas sowiezo wel een meiske dat zich prima zal vermaken op de creche.

Wat een gedoe vannacht zeg. Hopen dat je komende nacht beter slaapt.

@ris, ben heel benieuwd hoe het voor jou gaat zijn met je kereltje.

@babba, ik was helemaal vergeten dat Aimee zo'n kleintje was in het begin. Die is lekker bijgetrokken zeg. Hoe zwaar is ze nu?

Vanavond moet ik even naar mijn oude werk. Een oud-collega gaat op wereldreis en er is vanavond een borrel. Ik zet de babyfoon bij de buren want lief is er niet. Roan wordt nooit wakker 's avonds. Ga ervan uit dat dit nu ook niet zo zal zijn. Mocht het wel zo zijn, dan zijn de buren zo binnen en ben ik ook in 10 minuten thuis. Me wel voorgenomen om niet lang te gaan, want het voelt toch niet helemaal goed dat hij alleen in huis is.
Krokus...Aimee zal nu iets meer zijn dan 10 kilo en 80 com of iets meer...Dus goed bijgetrokken....idd. Hoe is het met je...weer aan het werk...

Pebbles...fijn dat het goed gaat...Waarom mag je niet naar beneden,,,Kraamvrouw moet rusten, maar niet mogen opstaan is toch achterhaald?! Althans dat zeiden ze bij mij. Dat het gezond is om wat rond te lopen...Rust wel heeel belangrijk. Bank hangen beneden lijkt me leuker..Met baby uiteraard.

Mmmoi ga je toch voor kdv. Wel balen als deze oppas stopt. Voor baby vind ik gastouder juist weer ideaal...KDV wel zekerheid...En ook zoekopdracht geven aan gastouderbureau? Gastouder die het al jaren doet en dan niet zomaar opzegt...Je hebt nog even...Meer dan 1jaar.
nou aan gastouderopvang hoef je dus ook niet meer te beginnen. Met de plannen van het kabinet mag een gastouder per 1 jan 2010 nog maar 12 uur per week oppassen en verdienen ze er geen ene ruk aan maar moeten ze wel aan heel strenge eisen voldoen (geen gastouder die dat nog doet natuurlijk) dan krijg je nog de kleinschalige opvang bij iemand thuis (dat heb jij toch Krokus?) dat is met max 6 kinderen geloof ik. En dan is er nog kdv natuurlijk. Wij schrijven Mayte en baby straks wel in voor een kdv en dan maar meteen voor 3 dagen, want het ellendige met mijn werk is, dat ik dus flexibele tijden heb en het kdv niet. En ik vindt het niet tof dat ik mijn kinderen wel een hele dag heen breng, terwijl het niet nodig is endaarmee dus eigenlijk geld verkwist wat niet nodig is (daarvoor werk ik niet) anyhoe, dikke ellende wat mij betreft.

Ook raar dat je nog niet naar beneden mag? Kun je wel traplopen dan? Kan me voorstellen dat het daardoor lastig zou kunnen zijn. Maar verder, ik zou ook lekker beneden gaan zitten en tv kijken, puzzels maken, naar Eva kijken (doet ze het nog???) en voor zover het lukt met Floor leuke dingen doen.
Ja klopt Ringel...

Alhoewel heel kdv/gastouderopvang gebeuren opnieuw bekeken gaat worden, hoorde ik gisteren op het nieuws...We'll see...

Laatste woord is er nog niet over gezegd...
Ik mag met mijn bekken nog geen trap lopen. Mijn fysio heeft me dat meerder malen op het hart gedrukt.

Ik ben van plan om zondag weer voorzichtig naar beneden te gaan maar misschien dat ik het morgen al probeer als ik me dan nog steeds zo goed voel.

Mijn eigen pc staat beneden maar ik ga nu even proberen of ik mijn foto's op deze pc kan krijgen zodat ik ze op de groep kan zetten of op mijn hyve.
Pebbles, fijn dat je je zo goed voelt! En waarom zou je niet naar beneden mogen? Van een keizersnede weet ik dat je geen/weinig trap mag lopen, maar jij voelt je toch gewoon fit?

Krokus, was/is de borrel leuk? En is Roan blijven slapen vanavond?

Ringel, de kinderopvang kost anders bijna niets hoor. Voor 2 dagen kdv en 1 dag bso per week betalen wij slechts ongeveer 60 ¤ netto per maand.

Mmmoi, wat fijn dat de echo weer goed was! Is de volgende echo dan de 20-weken-echo?

Ik heb weer gewerkt vandaag en het was weer leuk. Dat wil zeggen; het team is superaardig maar qua werkzaamheden moet ik nog een beetje "inkomen". Ik hoop maar dat er ergens een enorme berg werk ligt met veel uitdaging want die heb ik nog niet gezien. Maar vandaag is me beloofd dat het er wel degelijk is dus wordt vervolgd.
O Pebbles, ik snap het; het is je bekken dat opspeelt. Dom van me. En als je nu eens zittend de trap afgaat? Dan belast je je bekken toch minder?
Pebbs, voel je je nu ook echt meer een meisjes-mama? Dat gevoel had ik althans meteen toen Sverre er was, ik was toen officieel een jongensmoeder. Dat was anders met maar 1 zeg maar.

Sverre heeft spruw, lastig, morgen even spul halen, weet iemand ook wat ik dan zou moeten kunnen voelen?

Ben doodop, drukke week achter de rug, veel bezoekjes aan fysio, vk, enz en hobby's. Lief is dit weekend aan repeteren, ik ga morgen naar mijn ouders en kom dan maandag weer terug, ik hoop dat ik ff kan bijtanken.

Nou, slaap lekker en lieve Eva, van harte gefeliciteerd met je 2e dag!!!
Foto's op de groep!

@mmmoi: super dat de echo weer helemaal goed was. Weet ik tenminste zeker dat ik rond 16 maart op de tribune mag gaan zitten.

@annie: Ik heb nu echt een "mijn meiden" gevoel dus het klopt wel dat ik me nu ineens een meisjesmama voel.

@mirjam: als ik morgen naar beneden ga doe ik dat inderdaad zittend. Dan moet het weinig problemen geven lijkt me.

Kan ik tenminste nog wat van het mooie weer meemaken.
Ahhh wat een schatje...En Floor ook zo cute...

Moest wel lachen om de laatste foto met filet american...Gesmuld.?

Lijkt Eva op Floor als newborn baby of helemaal niet...Na een paar weken natuurlijk beter te zien...

Ja nu ben je een meisjesmamma...En manlief trots op zijn harem...Wel gezellig...

Oja en tuurlijk had niet aan jouw bekken gedacht. Dan zou ik geen risico nemen. Zoiets kan een vervelend staartje krijgen toch...En dat is wel heel frusti zeker als de baby eruit is.
jeee pebbels wat zie jij er ook goed uit!

En Eva is echt een schatje (moest toch wel weer ff traantje weg pinken hoor) en Floor zo lief met d'r zusje.

hoe was de cazpachio? (schrijf je dat zo?)

popstars is er voor lachen!
Annie; jij hoeft niet perse last te hebben van de spruw (had ik ook niet) afgezien van wat witte vlekjes rondom/op je tepels.

Ella kreeg best laat spruw (ze was bijna 6 maanden) en het duurde ook lang voor het weg was. We waren toen op vakantie (gelukkig in Ned) toen ik zelf ook last kreeg; een ongelooflijke steek toen ze ging drinken (bij de toeschietreflex). Maar dat was eenmalig. Ik heb toen het spul (homeopatisch overigens; heb de smeersels van de dokter niet eens gebruikt) voor mezelf ook gebruikt en toen was het over.

Ik had Borax (is dus een hom.middel) en moest dat in een of andere verdunning na elke voeding gebruiken (Ella's mondje ermee schoonmaken). Toen ik het voor mezelf heb gebruikt, heb ik gewoon een slok genomen van het spul en mijn tepels ingesmeerd. Je moet creatief zijn....

Verder.... RUST nemen, maar dat is overal goed voor!

Ga ff op de groep kijken hoe prachtig Eva is!
oooohhhhh..... wat een schattige foto's!!!!

Nu kan ik helemaal niet meer wachten!
Wat een absoluut plaatje is Eva!! Zo een heel klein buideltje mens...
Kreeg net kaartje door de bus, past helemaal bij het hele plaatje Eva. Mooie letters ook!
Ik zit hier helemaal te glunderen door jullie woorden over mijn meissies.

Eva doet het super. Ze heeft vannacht tussen de voedingen door alleen maar geslapen. Ook qua gewicht gaat het heel goed, ze was vandaag alweer aangekomen ten opzichte van gisteren.

Het is lolo-dag vandaag, onvoorstelbaar hoe groot je borsten kunnen zijn.
Ja heel lief kaartje...Leuk dat minder 'gelukkige baby's' zo ook wat ontvangen..Alle beetjes helpen..

Vandaag toch ook kraamtranendag of morgen...hihi..

Al veel bezoek gehad?
Pebbles, wat een snoepig kaartje zeg! En inderdaad een heel goed doel.
Rustig hier verder zeg.

Vandaag heb ik in de allerlaatste dagen uitverkoop bij een schoenwinkel nog even mijn slag geslagen; een paar schoenen van Esprit en een paar huisklompen. Mijn moeder trof ik ook in die winkel en zij vond een bepaalde tas heel mooi. Nu had ze van ons nog een verjaardagscadeau tegoed (en ze staat sowieso altijd voor ons en de kinderen klaar) dus heb ik haar die tas gegeven. Maar ik zag ook een leuke tas en die wilde zij weer aan mij geven, alvast voor mijn verjaardag (november). Haha, stonden we daar allebei een tas af te rekenen voor de ander.

Verder alles goed hier. Ik vind wel dat Hanna weer snel moe is en niet al te fit is. In de gaten houden dus maar weer.

Doei meiden!
Pfff, wat een energie kunnen dreumessen hebben zeg. Om half zeven stond Roan rechtop in bed; MAMA, MAAAMMMAAAA, MAAAAMMMMMAAAAAA, te roepen. Heb hem vriendelijk, doch dringend verzocht z'n kop nog even te houden. Dat deed hij tot 7.15, en toen begon hij te jengelen. Grrrrrr. Lief had gisteren een vrijgezellenfeestje, dus ik was de lul met eruit gaan. Heb het gerekt tot 7.45.

Leuk kaartje inderdaad pebbs, lekker fleurig. Wel grappig, heb zojuist ook een kaartje gekregen dat ik vreselijk vind. Heeeeeel donker. Wel een tegenstelling, die kaartjes.

@mir, leuk, een nieuwe tas. Ben gek op tassen. "Mag" van lief geen nieuwe tassen meer kopen, ja, mag wel, maar dan moet er ook eentje uit.....

Vervelend van Hanna. Het is een hele tijd goed gegaan.

Vanochtend even naar een park in Groningen. Daar ben ik gisteren ook even geweest met Roan, was heel leuk. Vanmiddag komen zwager en schoonzus en dan gaan we biertjes drinken op het terras.

Fijne dag nog!
Goedemorgen,

Even snel tussendoor...

Heb gisteren een hele leuke maar ook drukke en vermoeiende feestdag gehad. Wel genoten van de gezelligheid en de leuke activiteiten. Vandaar dat ik hier niet langs ben geweest.

In tegenstelling tot Krokus mocht ik vanochtend van de man blijven liggen toen Jasmijn om kwart over zeven (!) wakker werd. Haha, ze is al een beetje aan het schoolse ritme aan het wennen denk ik. Is mooi, want morgen moet ik weer werken!!! Na 6 weken is dat toch wel weer wennen...

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar mijn volgende echo is idd 20 weken nu. Moet de afspraak nog maken, want de agenda daar liep niet tot zover. Leuk leuk!

@Pebbles: Met tranen in mijn ogen heb ik je foto's zitten bekijken...wat een lekker ding zeg, die Eva. Heerlijk in combi met Floor. Volgens mij heeft ze wel een heel ander koppie dan Floor had als baby, of niet? En het kaartje vond ik ook heel mooi, dank je wel ervoor. Als het goed is komt morgen mijn pakje bij je binnen, sorry dat het zo lang geduurd heeft, slaat ook eigenlijk nergens op want het lag al een paar dagen klaar maar ik vergat het te posten...snugger...

@Rest: Sorry maar ik heb verder geen tijd, ik MOET naar de kerk, hahaha, ik heb 'welkom-dienst', dat betekent dat ik bij de deur moet staan om mensen te verwelkomen, boekjes uit te delen en dat soort dingen. Ik moet dus zo weg. Gelukkig is het heel dichtbij dus kan ik er lopend heen. Gek, maar het echte leven gaat nu weer beginnen, zeg maar. Ben al weken niet naar de kerk geweest door de vakantie. Nu wordt alles weer een beetje 'normaal', morgen weer werken, Jas naar de oppas, enz....

Later meer, als ik niet in de tuin zit te bakken, haha.
Pebbles; heel lief kaartje! bedankt. en leuke foto's van de kleine. lief zeg.

verder ben ik ziek ziek ziek ziek. ben vanmorgen vroeg al bij de huisartsenpost geweest. ben heel benauwd en krijg het slijm niet weg gehoest. heb koorts en snot verkouden. lekker weer! Heb nu pufjes en medicijnen.

ik kruip mijn heerlijk warme bedje weer in
@Pepiet: En dat met het warme weer van vandaag... sterkte!
pepiet beterschap meid, klinkjt niet tof (en dat met dit weer)

Sja het echte leven.........voelde gisteravond (tijdens mijn slaapdienst) allemaal kleine schopjes uit m'n buik komen, volgens mij ook voor de buitenwereld te voelen. zo bijzonder en zoooo jammer dat Lief er niet bij was. Misschien vanavond weer.

verder best moe na een ochtend hard werken. Heb de he;e groep maar eens een chrobbeurt gegeven (hebben ze op het werk ook profijt van mijn pre nesteldrang) verder geen nieuws. het leven gaat z'n gangetje en ik voel me er goed bij.

Tis alleen te warm!
Ja, het is veuls te warm. Ik word er heel sjaggerijnig van! Ik heb al twee keer gedoucht en ik zit hier weg te zweten in mijn stoel. Ben ook heel boos geworden op de man daarnet (zie oktober baby's....).

Verder word ik niet goed van alle mensen die vragen of ik geen tweeling draag, of ik nog lang moet of hoeveel dagen ik al overtijd loop! Nee, dat helpt!!!!

Zo, ff klagen hoor!

doei

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven