galblaas verwijderd
zondag 14 juni 2015 om 12:52
Hallo,
Begin april is mijn galblaas verwijderd. Ik kan nog steeds niet alles eten of het valt niet lekker. Zoals melk, eieren en natuurlijk vet en machtig eten (dat deed ik voorheen gelukkig ook niet veel. Ik past altijd al op wat ik eet) Yoghurt begint nu beetje te komen. na het eten vind ik het wel lekker maar 's ochtends moet ik er nog niet aan denken. Klein beetje kaas vind ik alleen lekker bij de pasta.
Zijn er meerdere mensen die dit ook hebben... of hebben misschien mensen tips?
Ik heb gelijk doorgepakt en ben bezig met afvallen (voor de zoveelste keer haha) sinds december (toen de klachten begonnen) ben ik -15 kilo kwijt.
Begin april is mijn galblaas verwijderd. Ik kan nog steeds niet alles eten of het valt niet lekker. Zoals melk, eieren en natuurlijk vet en machtig eten (dat deed ik voorheen gelukkig ook niet veel. Ik past altijd al op wat ik eet) Yoghurt begint nu beetje te komen. na het eten vind ik het wel lekker maar 's ochtends moet ik er nog niet aan denken. Klein beetje kaas vind ik alleen lekker bij de pasta.
Zijn er meerdere mensen die dit ook hebben... of hebben misschien mensen tips?
Ik heb gelijk doorgepakt en ben bezig met afvallen (voor de zoveelste keer haha) sinds december (toen de klachten begonnen) ben ik -15 kilo kwijt.
zondag 14 juni 2015 om 13:10
haha dankje.. ik was het laatste half jaar zo opgezet omdat de gal me vet niet afbrak en omdat ik constant misselijk was en amper kon eten bleef ik afvallen. in die tijd 10 kilo afgevallen toen ik er achter kwam dat ik galstenen had heb ik geen vet meer gegeten. Na de operatie 5 kilo afgevallen.
Nee dat verbaasde mij en me moeder ook dat ik verder geen na controle had. Ik ben soms nog wel veel misselijk. maar ook vermoeid nog door de narcose. Enige controle die ik heb gehad is een week naar de operatie en was alleen voor de wondjes. Het is voor mij meer een kwestie van ontdekken wat ik wel en wat ik niet kan hebben.
Nee dat verbaasde mij en me moeder ook dat ik verder geen na controle had. Ik ben soms nog wel veel misselijk. maar ook vermoeid nog door de narcose. Enige controle die ik heb gehad is een week naar de operatie en was alleen voor de wondjes. Het is voor mij meer een kwestie van ontdekken wat ik wel en wat ik niet kan hebben.
zondag 14 juni 2015 om 13:22
Heb je bij de wond controle ook geen dieet adviezen gehad? Ik zou dan de poli nog een keer bellen, misschien kun je een telefonische afspraak krijgen met de arts om je probleem uit te leggen.
Maar aan de andere kant; je lichaam geeft zelf al aan dat je die voedingsmiddelen dus nog even niet kan eten, als je daarnaar luistert gaat het misschien langzaam vanzelf beter.
Je hele lichaam moet natuurlijk wennen aan de nieuwe situatie, die galblaas zat daar niet voor niets..
Sterkte!
Maar aan de andere kant; je lichaam geeft zelf al aan dat je die voedingsmiddelen dus nog even niet kan eten, als je daarnaar luistert gaat het misschien langzaam vanzelf beter.
Je hele lichaam moet natuurlijk wennen aan de nieuwe situatie, die galblaas zat daar niet voor niets..
Sterkte!
zondag 14 juni 2015 om 13:57
zondag 14 juni 2015 om 14:57
Mijn galblaas is begin dit jaar verwijderd. De eerste week had ik weinig honger, maar ik kon snel daarna weer alles eten. Ik ben heel blij dat hij eruit is. Ik zou langs de huisarts gaan met je probleem. Ik kon het ziekenhuis tot een maand na de operatie bellen met vragen (en zijn zij verantwoordelijk voor je). Daarna moest ik gewoon weer naar de huisarts.
zondag 14 juni 2015 om 15:23
Hier is mijn galblaas vorig jaar januari verwijderd en in de eerste maanden kon ik ook niet alles eten ondertussen is dat helemaal goed gekomen ik zou als tip willen geven rustig aan opbouwen en proberen hier valt een gebakken ei nog steeds niet lekker een gekookt eitje daarentegen kan ik heel goed hebben gewoon blijven proberen met kleine beetjes en probeer eerst magere producten en ga dan over naar halfvol of volle zuivel dat scheelt ook vaak chocolade eet ik weer als vanouds en een friet met kon ik eerst helemaal niet hebben maar ondertussen eet ik alles weer en als ik er last van krijg vraag ik eerst mezelf af wat er in zat en dan ga ik gewoon wegstrepen
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
zondag 14 juni 2015 om 15:38
Mijn galblaas is een paar jaar geleden verwijdert en toen zeiden ze in het ziekenhuis vroeger gaven we mensen advies van wat ze wel en niet konden eten maar dat doen we niet meer want het is gebleken dat waar persoon A prima tegen kan persoon B absoluut niet kan eten. Pittige dingen kan ik nog steeds niet eten en dat zal ook zo blijven, heb ik mee leren leven.