Gezondheid alle pijlers

galblaas verwijderd

14-06-2015 12:52 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Begin april is mijn galblaas verwijderd. Ik kan nog steeds niet alles eten of het valt niet lekker. Zoals melk, eieren en natuurlijk vet en machtig eten (dat deed ik voorheen gelukkig ook niet veel. Ik past altijd al op wat ik eet) Yoghurt begint nu beetje te komen. na het eten vind ik het wel lekker maar 's ochtends moet ik er nog niet aan denken. Klein beetje kaas vind ik alleen lekker bij de pasta.

Zijn er meerdere mensen die dit ook hebben... of hebben misschien mensen tips?

Ik heb gelijk doorgepakt en ben bezig met afvallen (voor de zoveelste keer haha) sinds december (toen de klachten begonnen) ben ik -15 kilo kwijt.
Krijg je daarvoor geen ondersteuning van je dokter of diëtist? Een galblaas missen is niet niets... Het groeit niet aan als een slijmbeurs ofzo
Wel heel goed, 15 kg afgevallen
haha dankje.. ik was het laatste half jaar zo opgezet omdat de gal me vet niet afbrak en omdat ik constant misselijk was en amper kon eten bleef ik afvallen. in die tijd 10 kilo afgevallen toen ik er achter kwam dat ik galstenen had heb ik geen vet meer gegeten. Na de operatie 5 kilo afgevallen.

Nee dat verbaasde mij en me moeder ook dat ik verder geen na controle had. Ik ben soms nog wel veel misselijk. maar ook vermoeid nog door de narcose. Enige controle die ik heb gehad is een week naar de operatie en was alleen voor de wondjes. Het is voor mij meer een kwestie van ontdekken wat ik wel en wat ik niet kan hebben.
Heb je bij de wond controle ook geen dieet adviezen gehad? Ik zou dan de poli nog een keer bellen, misschien kun je een telefonische afspraak krijgen met de arts om je probleem uit te leggen.

Maar aan de andere kant; je lichaam geeft zelf al aan dat je die voedingsmiddelen dus nog even niet kan eten, als je daarnaar luistert gaat het misschien langzaam vanzelf beter.

Je hele lichaam moet natuurlijk wennen aan de nieuwe situatie, die galblaas zat daar niet voor niets..

Sterkte!
Na de verwijdering heb ik een tijd lang diarree gehad. Sommig eten ging wel ander niet. Dat heeft best even nodig gehad om weer te acclimatiseren allemaal.
Mijn galblaas is 2 jaren geleden verwijderd.

Nergens last van gehad en kon en kan gewoon alles eten.
Het enige waar ik echt niet meer tegen kan is rauwe paprika. En inderdaad een vette hap wil ook wel eens slecht vallen.

Bij mij is het al zeker 17 jaar geleden dat ie verwijderd is.
Ik krijg snel last van vette dingen en gekookt ei, banaan, avocado en alcohol vallen niet goed. Ben wel 2 kg aangekomen na de operatie omdat ik een half jaar met klachten heb gelopen en niet goed kon eten en dus afviel.
Ik kon een hele tijd geen vet eten (met name frituur) eten. Dat is na een jaar weer bijgetrokken en nu kan ik in principe overal tegen. Wel met mate uiteraard maar dat is sowieso van belang. Het is een kwestie van uitvinden wat voor jouw lichaam werkt. Veel succes!
Mijn galblaas is begin dit jaar verwijderd. De eerste week had ik weinig honger, maar ik kon snel daarna weer alles eten. Ik ben heel blij dat hij eruit is. Ik zou langs de huisarts gaan met je probleem. Ik kon het ziekenhuis tot een maand na de operatie bellen met vragen (en zijn zij verantwoordelijk voor je). Daarna moest ik gewoon weer naar de huisarts.
Ik slik sinds galblaas verwijdering een maagbeschermer imdat ik last had van bepaalde producten. Sinds ik dat elke dag doe gaat het beter, soms nog wel last maar niet elke dag.
Hier is mijn galblaas vorig jaar januari verwijderd en in de eerste maanden kon ik ook niet alles eten ondertussen is dat helemaal goed gekomen ik zou als tip willen geven rustig aan opbouwen en proberen hier valt een gebakken ei nog steeds niet lekker een gekookt eitje daarentegen kan ik heel goed hebben gewoon blijven proberen met kleine beetjes en probeer eerst magere producten en ga dan over naar halfvol of volle zuivel dat scheelt ook vaak chocolade eet ik weer als vanouds en een friet met kon ik eerst helemaal niet hebben maar ondertussen eet ik alles weer en als ik er last van krijg vraag ik eerst mezelf af wat er in zat en dan ga ik gewoon wegstrepen
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Mijn galblaas is een paar jaar geleden verwijdert en toen zeiden ze in het ziekenhuis vroeger gaven we mensen advies van wat ze wel en niet konden eten maar dat doen we niet meer want het is gebleken dat waar persoon A prima tegen kan persoon B absoluut niet kan eten. Pittige dingen kan ik nog steeds niet eten en dat zal ook zo blijven, heb ik mee leren leven.
Bedankt voor de tip! ik moet denk ik nog gewoon even geduld hebben. Als ik er 'last' van blijf houden neem ik eens contact op met mijn huisarts. bedankt voor de reacties en de tips . Was erg benieuwd hoe andere dit ervaren!
Ik kan bijna alles weer eten, maar vette sausjes niet meer. Mijn oma kan nooit meer eieren eten. Zo is het dus bij iedereen verschillend en zul je zelf uit moeten proberen vrees ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven