Van die jank momentjes.

15-06-2015 11:36 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alsof het zo had moeten wezen, mijn meest emotionele nummer op de radio.

Net nu ik morgen een KS krijg.

Michel van Anouk.

Mijn eerste liefde was een Michel. De biologische vader van mijn oudste zoon. De klootzak besloot dat een ander meisje leuker was.

Was weer even dat 16 jarige zwangere meisje waarmee het via Sms uitgemaakt was.

Andere uiterste janknummer;

Hotel California.

Nummer wat mijn vader grijsdraaide. Standaard in de auto hard aan en mee zingen. Papa heeft een auto ongeluk gehad. Heeft 15 dagen in coma gelegen. In het ziekenhuis had we soms zacht de radio aan. Papa hield zo van muziek en thuis stond de radio ook altijd aan.

Moeder was s'avond ng even snel naar hem toe om hem een Weltrusten kus te geven. Zoals ze elke avond had gedaan.

Ging de telefoon HIJ IS WAKKER!

Hotel California kwam op de radio en tijdens het nummer bewoog zijn hand.

Sindsdien een nummer waar we stil van worden, blij dat papa er nog is.
16 jaar en zwanger! HEFTIG.
Muziek kan zo hard binnenkomen vaak... ik ken het wel. Mijn moeder is een grote Elvis fan en op de begrafenis van mijn oom, haar zwager, werd ook Elvis gedraaid. Beiden hebben ze kanker, alleen, mijn moeder leeft nog en is nog in behandeling. Maar dat maakte het juist zo heftig, droog hielden we het ook dan niet.
quote:Titanic40 schreef op 15 juni 2015 @ 11:41:

16 jaar en zwanger! HEFTIG.

Ik vind het feit dat ze haar vader bijna kwijt was veel heftiger. Wat fijn dat hij er nog is!

Mijn janknummer: stay with me van Sam Smith. Wij kwamen van de verloskundige af en hadden net te horen gekregen dat het hartje van onze kleine niet meer klopte. Dit was het eerste liedje wat op de radio kwam toen we helemaal verdrietig in de auto stapten. Sindsdien heb ik t iedere keer moeilijk met dat nummer, terwijl het liedje heel ergens anders over gaat.
aan iedereen

Er werden heel wat van onze lievelingsliedjes gedraaid op de begrafenis van mijn vrouw en de meeste kan ik nu zonder al te veel problemen beluisteren, maar bij 'Als ze lacht' van Yevgueni, het vrolijkste van heel de dienst, schiet ik altijd vol.

Heel heftig.

Wat een liedje wel allemaal wel niet met je kan doen.
Mijn man vertelde mij eens welk liedje hij wil horen op zijn crematie. Ik zit bij dat liedje nu al te janken, als ik het hoor (en bedankt dus) Gelukkig is het geen nummer dat vaak gedraaid wordt.
Later is nu
Wat heftig TO, van je vader. Maar wat een zegening dat hij nog bij jullie is

Een gevoelig nummer voor mij is "Butterfly kisses" van Bob Carlisle. Waarom weet ik niet, misschien omdat ik zelf nu ook een dochter heb.. Gewoon ontroerend hoe hij over zijn dochter zingt..

Een recenter, gevoelig nummer is "When I see you again" van Wiz Khalifa, deze heeft betrekking op de dood van Paul Walker. Dit lied draaien ze aan het einde van Fast & Furious 7, die we in de bios gezien hebben. Erg indrukwekkend en ook wat traantjes gelaten. Nu nog steeds kippenvel.
Verder een aan iedereen

En succes morgen! Geniet van jullie kindje
Mijn man heeft ook al aangegeven welke nummers hij wilt op zijn crematie. Nu moeten we alleen nog een datum prikken.
quote:Blondie456 schreef op 15 juni 2015 @ 12:28:

Mijn man heeft ook al aangegeven welke nummers hij wilt op zijn crematie. Nu moeten we alleen nog een datum prikken.Is dit 'grappig' bedoeld?
Nou ja.. dat dus..
quote:bloosje schreef op 15 juni 2015 @ 12:37:

[...]

Is dit 'grappig' bedoeld?Ja mijn man lag dubbel toen ik dat zei.
quote:Blondie456 schreef op 15 juni 2015 @ 12:40:

[...]

Ja mijn man lag dubbel toen ik dat zei.Totaal ongepast dit.
Sja.. vraag me af of mensen die daadwerkelijk een datum gaan prikken er ook zo om kunnen lachen. Maar goed.. gelukkig voor jullie is het een 'grap'..
Nou ja.. dat dus..
Zie overigens nu pas je nickname.. goed gekozen..
Nou ja.. dat dus..
quote:Blondie456 schreef op 15 juni 2015 @ 12:28:

Mijn man heeft ook al aangegeven welke nummers hij wilt op zijn crematie. Nu moeten we alleen nog een datum prikken.

Mooi als je er zo mee om kan gaan. De dood is onvermijdelijk voor iedereen.

Je kan er nu al over in gaan zitten of je kan er grappen over maken.

Mijn vriendin is ernstig ziek en kiest voor het laatste.

Ik kan het wel waarderen die galgenhumor. Andere mensen weer niet, en dat is ook goed.
You are van Dolly Parton: heb het verder totaal niet voor haar, maar kan dat lied niet horen zonder een krop in de keel en kippenvel te krijgen.

Het is alsof zij wél kan uitleggen hoeveel ik van mijn man hou.

Knockin' on heavens door: de laatste keer seks met mijn ex was nogal traumatisch, de eerste keer met man heeft mij terug doen geloven dat vrijen ook zonder dwang en pijn kan.

Na die 'eerste keer' speelde dit op de radio, en ik zal het altijd blijven associëren met het vertrouwen dat ik toen terugkreeg.

Afscheid van een vriend (Clouseau): nummer grijsgedraaid toen ik als puber met zware zelfmoordgedachten liep, de afscheidsbrieven lagen klaar, was alleen een kwestie van de moed te vinden om het ook effectief te doen.
quote:poeziewoezie schreef op 15 juni 2015 @ 12:46:

[...]

Ik kan het wel waarderen die galgenhumor. Andere mensen weer niet, en dat is ook goed.Ben zelf ook ernstig ziek en humor houdt me op de been, maar m'n reactie kwam meer door het feit dat het zo afwijkend was van alle eerdere reacties en ik niet kon inschatten of ze in een hele akelige situatie zaten.. het had heel goed ook wél waar kunnen zijn..
Nou ja.. dat dus..
Mad world van Gary Jules. Mijn lijflied als puber: 'The dreams in which I'm dying are the best I've ever had'
quote:poeziewoezie schreef op 15 juni 2015 @ 12:46:

[...]

Ik kan het wel waarderen die galgenhumor. Andere mensen weer niet, en dat is ook goed. Galgenhumor prima, kunnen we hier ook heel wat mee.

Maar dat is wel wat anders dan dit. Galgenhumor is als het over jezelf gaat of over iemand die je goed kent. Zo'n "grap" als werd gemaakt is tegenover een onbekende waarvan je de situatie niet kent erg ongepast.
Ja die liedjes verzachten de wereld . Knap van die schrijvers, componisten en zangers om zoiets te maken voor de mensheid.

Ik heb er ook een paar die dan gebonden zijn aan een gebeurtenis en als je ze hoort krijg je je gevoel van toen weer terug.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:mystic24 schreef op 15 juni 2015 @ 12:14:

Een gevoelig nummer voor mij is "Butterfly kisses" van Bob Carlisle. Waarom weet ik niet, misschien omdat ik zelf nu ook een dochter heb.. Gewoon ontroerend hoe hij over zijn dochter zingt..

Dit is ook het janknummer van mij en mijn moeder!
quote:nina1966 schreef op 15 juni 2015 @ 13:00:

[...]

Galgenhumor prima, kunnen we hier ook heel wat mee.

Maar dat is wel wat anders dan dit. Galgenhumor is als het over jezelf gaat of over iemand die je goed kent. Zo'n "grap" als werd gemaakt is tegenover een onbekende waarvan je de situatie niet kent erg ongepast.

Ik begreep dat ze de grap over een datum prikken tegen haar man had gemaakt, en niet tegen iemand hier op het forum.

En haar man is ook geen onbekende van haar, neem ik aan.
quote:poeziewoezie schreef op 15 juni 2015 @ 13:14:

[...]

Ik begreep dat ze de grap over een datum prikken tegen haar man had gemaakt, en niet tegen iemand hier op het forum.

En haar man is ook geen onbekende van haar, neem ik aan.Dat schreef ze er in eerste instantie niet bij Poez..
Nou ja.. dat dus..
O enne mijn liedje is "onbewoonbaar verklaard" van Marco Borsato.

Het besef dat je huwelijk voorbij is was voor mij een heel pijnlijk moment.

En hoewel ik het nu vele malen beter hebt met mijn nieuwe partner, en ik ook

vele malen gelukkiger ben als dat ik ooit met mijn ex ben geweest, blijft het

nog steeds pijnlijk. Zelfs nu ik dit typ staan weer die tranen in mijn ogen.

Maar ik ben wel trots op mezelf dat ik na een aantal jaren van vernedering,

verachting en beschuldiging het huwelijk heb durven te beëindigen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven