Lijf & Lijn alle pijlers

het roer om!

10-05-2015 16:12 1359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Met mijn 1.70 meter en 100 kilo, is het tijd om er nu eens écht wat aan te gaan doen. Mijn buikje is geen buikje meer en het is gewoon erg ongezond momenteel. Het liefst raak ik 25 kilo kwijt, maar natuurlijk is mijn uiterlijk belangrijker dan wat de weegschaal zegt.

Hoe wil ik afvallen? Door het roer volledig om te gooien! 2 keer per week sporten, en voor de rest lekker actief bezig zijn, ook wandelen enzo. Ook mijn eetpatroom ga ik omgooien.

In dit topic is alles welkom! Ervaring over jouw afvalsucces, tips, enzovoort. Alle motivatie kan ik goed gebruiken.

Misschien zijn er wel forummers die ook zo'n 20 a 25 kg kwijt willen, dan kunnen we elkaar misschien een beetje steunen.

gr van bb6
Welkom op het forum beautygoodies. Ik ben altijd een voorstander van lekkere recepten, dus kom maar door

En ja: chocola. Daar kan ik ook maar moeilijk afblijven.

Het valt nog niet mee om genoeg stappen te zetten. Ik had-voor mijn doen- een heel erg actieve dag, maar dan nog heb ik maar 4000 stappen gedaan. Jeetje. Hoe kom je dan aan die 10.000

Eetlijstje van vandaag:

O: sinaasappel/kiwi smoothie

L: twee donkerbruine notenbroodjes met kaas

T: meloen

D: pastasalade

Misschien dat ik er vanavond nog wat aan toe kan voegen. Beetje yoghurt of kwark denk ik.
Aan de nieuwelingen: welkom!

Vandaag gaat het met het eten erg rommelig, door omstandigheden kom ik aan iets van 7 mini-eetmomentjes. Nou ja, het is even niet anders en ik moet gewoon zorgen dat ik geen trek krijg/hou en dat de dingen die ik eet niet (te) slecht zijn.

O: in 2 etappes, eerst een cracker met rookvlees, later een kommetje yoghurt en een rijstwafel met kaas

T: banaan

L: 3 crackers rookvlees, worteltjes, perzik, gekookt ei

T/D: laat maar 1 naam geven, het loopt rommelig: rond half 5 trek dus alvast een kom tomatensoep. Toen kwam mijn broer op bezoek, dus rauwkost op tafel en daar flink van gegeten. Nu geen zin/trek meer om te koken maar ook nog niet heel vol gevoel.... ik denk dat ik zo nog iets kleins maak.

Morgen uit eten, ik weet niet waar dat ik een verrassing voor me. Ben niet van plan alles te laten, maar wel om bewust te kijken naar wát ik kies van het menu.
@Isabela: die stappen, ja daar verkijk ik me ook altijd lelijk op. En dan heb ik ook nog een zittend beroep.. Ik wil erbij gaan wandelen/fietsen, want ik haat rennen. Ik heb ook weleens gedacht aan bootcampen, maar daar ben ik gewoon niet het type voor. Heb je tussen je ontbijt en lunch geen trek? Ik kamp met onwijze trek tussen ontbijt/lunch en lunch/diner en rond 10 uur in de avond. Ik probeer alles maar voornamelijk te stillen met water.

@Lea32: Uit eten, lekker! Er zullen vast goede keuzes bij zitten, waar je super van kan genieten. Maak je je tomatensoep zelf? Ben wel benieuwd naar recepten, tips en tricks.

Maaltijdsalade met kip

- flink bord ijsbergsla

- komkommer naar wens

- klein beetje fijngesneden rode ui

- 1 kipfilet, gegrild in grillen

- 1 gekookt ei

- eventueel nog tomaatjes

Ik werk nooit echt met vaste hoeveelheden rauwkost. Ik vind sla heel lekker, vooral met de komkommer. De kipfilet kan je in reepjes grillen, of als hele en dan snijden. (Vind reepjes zelf fijner). Als smaakmaker wat paprikapoeder, cayennepeper en kurkuma. Je kan ook kiezen voor een klein beetje ketjap (smaakt erg goed). Alle rauwkost snijden + het ei en mengen maar. Je raakt er wel echt goed vol van als lunch of zelfs als avondeten.

Oja vergeten, ik gebruik ook nooit echt dressing want daar ben ik niet zo gek op in sla. Je kan natuurlijk een dressing toevoegen naar wens!
'We should all start to live before we get too old.'
Goedemorgen!

Welkom aan de nieuwe dames!

Ik las over de tussendoortjes en over honger stillen met water: tussendoortjes zijn juist goed he, je moet je motortje laten werken! Dus een stuk fruit tussendoor of iets anders gezonds zal je juist helpen om af te vallen! Te weinig calorieën binnenkrijgen op een dag doet juist het tegenovergestelde.. Honger hebben is echt niet goed.

Vanochtend gewogen en er was 0,7 kg af Blij mee!

Mijn eetlijstje van gisteren:

O: kwark met muesli

T: appel

L: soep en gevulde salade

T: handje noten

D: zelfgemaakte pizza met groente er op

T: yoghurt

Al met al kwam ik rond de 1500 calorieën uit.
Welkom allen weer! Leuk dat dit zo'n actief topic is.

Hier gaat het redelijk, was wel weer iets afgevallen maar het zijn nog geen schokkende cijfers. Ik vind het met name lastig na iets als een verjaardag of bbq waarbij je toch iets extra's neemt weer terug in het gareel te komen. Zeker als er dan nog allerlei eten over is en naar me ligt te loeren..

Gisteren wel na het eten een flink stuk gewandeld met een vriendin. En ik was in een half uur tijd een halve kilo lichter, bloed gegeven
Crosspost Moppie! Goed dat je weer wat was afgevallen! En die halve kg in een half uur ook erg knap, haha!

Ja, dat soort dingen blijven toch verleidelijk he.. Maar zolang je daar bij stilstaat is het goed, toch?
@beautygoodies: ik ben meestal niet zo vroeg uit bed en ontbijt pas rond 10.00. Dus dan zit ik wel vol tot de lunch. Die salade met kip is lekker, ik maak hem ook geregeld op die manier.

@ bureaustoel: mijn struikelblok is wel dat ik meestal te weinig eet. Daar moet ik wat aan doen, ik probeer zo rond de 1500 kcal uit te komen op een dag, maar daar kom ik vaak niet aan. Dus er moeten wat tussendoortjes bij, of wat meer rauwkost bij de lunch bijvoorbeeld. Daar worstel ik nog een beetje mee, omdat ik bijna nooit honger heb en dan ook vergeet om wat te eten.

@ moppie: na een verjaardag of bbq vind ik het ook lastig. Er blijft altijd wel wat over, wat ik dan ook wel op wil eten later. En dat zijn dan dus niet de gezonde dingen: een stuk taart of hapjes etc. Daar kan ik dan wel moeilijk van afblijven.

Bloed geven is wel een goed idee om af te vallen dus
quote:bureaustoel schreef op 17 juni 2015 @ 08:45:

Goedemorgen!

Welkom aan de nieuwe dames!

Ik las over de tussendoortjes en over honger stillen met water: tussendoortjes zijn juist goed he, je moet je motortje laten werken! Dus een stuk fruit tussendoor of iets anders gezonds zal je juist helpen om af te vallen! Te weinig calorieën binnenkrijgen op een dag doet juist het tegenovergestelde.. Honger hebben is echt niet goed.Ik vraag me af dit klopt. Het maakt toch niet uit hoe vaak je op een dag eet maar het gaat om het aantal calorieën dat je op een dag binnenkrijgt... Ik weet dat er heel vaak geroepen is dat 6x per dag beter zou zijn maar waarom dan. Je lichaam gaat toch niet meer vet verbranden als je 6x per dag eet ipv 3x per dag?
Ik bedoel het ook niet als kritiek, we zijn hier toch om elkaar te helpen? Ze geeft zelf aan snel te weinig te eten en een ander zegt enorme honger te hebben. En volgens mij is het wel bekend dat het afvallen wel snel gaat als je weinig eet, maar dat het ook snel weer bij komt. Dus dan is een appeltje tussendoor eten echt niet verkeerd hoor..

Maar uiteraard beslist iedereen zelf hoe hij eet. Niemand hoeft ook wat te doen met mijn opmerkingen.
Hai allemaal, welkom aan de nieuwelingen !

Hier gaat het niet zo lekker, zondag iets te fanatiek hardgelopen waardoor ik in een hyperventilatieaanval kwam na afloop. Ik heb chronische hyperventilatie, kan er wel goed mee omgaan maar nu blijf ik er al 3 dagen inhangen terwijl het normaal na een dag allemaal weer rustig is. Ook heb ik het gevoel dat mijn hart af en toe een slag overslaat en dat meerdere keren per dag. Dat heb ik nog niet eerder gehad dus anmiddag moet ik naar de huisarts om naar mijn hart te laten luisteren. Slaap er slecht van dus overdag weinig energie.

Ik eet wel maar niet met smaak, algehele malaise op het moment, hoort bij de chv dus daar maak ik me niet druk om.

Eerst maar weer een beetje bijkomen en dan ga ik wel weer eens op de weegschaal staan.
Sterkte paperclip! Klinkt niet fijn..
Dank je BS, ik laat wel horen wat eruit komt.
Jakkes Clip, wat vervelend zeg! Ook nooit geweten dat zoiets chronisch kan zijn en daarmee dagen kan duren. Moet ik het me dan zo voorstellen dat je bij enige inspanning of stress zo'n aanval krijgt en dan nog heel lang last hebt van hoofdpijn of moeheid? Tot de volgende aanval?

Maar... Erg vervelend! Dat in ieder geval. En angstig ook. Hopelijk kan de huisarts je geruststellen of doorsturen/medicatie geven.

Sterkte
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ha Vera, inspanning en stress lokken inderdaad een aanval uit. Het is niet zo'n aanval dat ik in een zakje moet blazen en met mijn hoofd tussen mijn benen moet zitten

Bijvoorbeeld bij het hardlopen merk ik dan dat het rond mijn mond gaat tintelingen en dat ik stijve armen en benen krijg. Meestal krijg ik het wel onder controle met ademhalingsoefeningen van de Mensendieck therapeut. Nu heb ik blijkbaar toch teveel van mezelf gegeven waardoor ik zondagavond met suizende oren en een versnelde hartslag op de bank zat. Dan is mijn lijf zo opgefokt dat ik helemaal hyper in bed lig en dus niet in slaap kan komen. Het komt en gaat maar sinds ik weet dat ik chv heb denk ik niet iedere keer meer dat ik een hartaanval krijg. Maar die hartoverslag is helemaal nieuw dus daar maak ik me nu wel zorgen over, ook al lees ik op diverse sites dat dat ook juist door de chv komt...

En zo zit ik in een cirkeltje en maak ik mezelf gek vandaar straks maar naar de dokter.
http://www.chronischehyperventilatie.nl ... =symptomen

Als je er meer over wilt weten staat hier een gezellige lijst met symptomen.
Sterkte Paper!

Ik zou vanavond uit eten gaan maar vriendin heeft net afgezegd. Ben pas laat thuis en heb niets in huis.... iemand nog tips voor iets wat ik snel/makkelijk kan maken vanavond? Kom nog wel langs de supermarkt op de terugweg.
Lea, mijn favo snelklaar recept, heb m al eens gepost: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R3 ... ta-caprese

Met volkoren pasta en light mozzarella is het ook nog gezond! Als extra snelle optie kun je er ook een pastasalade van maken door de tomaatjes niet in de oven te doen en de pasta koud af te spoelen voor je de rest erbij doet. Dan kost het net zoveel tijd als het kost om de pasta te koken.
Net terug van de dokter en het is gelukkig iets onschuldigs. Mijn bloeddruk was prima maar wel een onregelmatige hartslag. Heel veel mensen hebben last van een "overslag" en het is onschuldig. Mocht ik er lang last van houden en er pijn bij krijgen dan moet ik een hartfilmpje laten maken in het ziekenhuis.

Ben ik in ieder geval gerustgesteld en kan ik hopelijk weer eens een nacht slapen....

Ik had een vervanger maar dat was geen straf, echt een leuke dokter van mijn leeftijd
quote:bureaustoel schreef op 17 juni 2015 @ 11:56:

Ik bedoel het ook niet als kritiek, we zijn hier toch om elkaar te helpen? Ze geeft zelf aan snel te weinig te eten en een ander zegt enorme honger te hebben. En volgens mij is het wel bekend dat het afvallen wel snel gaat als je weinig eet, maar dat het ook snel weer bij komt. Dus dan is een appeltje tussendoor eten echt niet verkeerd hoor..

Maar uiteraard beslist iedereen zelf hoe hij eet. Niemand hoeft ook wat te doen met mijn opmerkingen.Ik vind dat je gelijk hebt hoor, een tussendoortje op zijn tijd, lijkt me beter dan de halve dag niks eten. Dus die 6 keer per dag wat eten probeer ik er in ieder geval zeker in te krijgen
Klinkt allemaal niet zo lekker paper-clip, wat een waanzinnig lange lijst symptomen

Gelukkig was het nieuws bij de huisarts wel wat positiever.
Toen ik uiteindelijk bij de supermarkt kwam, hadden ze daar een boel voorgesneden groenten met 35%korting. Van alles wat meegenomen en een soort pasta 'saus' mee gemaakt. Handje pasta erbij gekookt en binnen het kwartier had ik het op tafel staan

Ben heel benieuwd of zaterdag blijkt dat ik de -5kg voorbij ben.

Paper, hoe was je nacht?
anoniem_208025 wijzigde dit bericht op 18-06-2015 06:36
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Ik heb hier al een tijdje niets meer geschreven zie ik, maar ik heb wel braaf meegelezen. Ik wil nog wel reageren op een paar dingen die me opvielen.quote:Isabela schreef op 16 juni 2015 @ 08:50:

Ik lees ook van alles over die stappen per dag. Hebben jullie daar een app voor? Dat is eigenlijk best leuk om bij te houden.Ik heb allerlei apps gebruikt, maar die werkten toch niet nauwkeurig genoeg. Of ze deden het alleen als het schermpje van mijn telefoon aan stond, of ik vergat weer mijn telefoon mee te nemen. Inmiddels heb ik een FitBit Flez gekocht, die ik in een bandje om mijn arm draag. Deze meet het aantal stappen en monitort mijn slaappatroon. Via een site of een app kan ik ‘m uitlezen. Dat motiveert wel, want ik doe nu echt mijn best om elke dag die 10.000 stappen te halen. Je kunt er meer over lezen in het topic 10.000 stappen per dag.quote:86-Chrissy-86 schreef op 17 juni 2015 @ 11:29:

Ik vraag me af dit klopt. Het maakt toch niet uit hoe vaak je op een dag eet maar het gaat om het aantal calorieën dat je op een dag binnenkrijgt... Ik weet dat er heel vaak geroepen is dat 6x per dag beter zou zijn maar waarom dan. Je lichaam gaat toch niet meer vet verbranden als je 6x per dag eet ipv 3x per dag?

Natuurlijk is het zo dat afvallen vooral afhankelijk is van hoeveel calorieën er in en uit je lichaam gaan, maar toch is het beter voor je als je je voedselinname verdeelt over vijf of zes eetmomenten per dag. Ten eerste blijft je stofwisseling actief. Zolang je metabolisme aan de gang is verbrand je calorieën. ’s Morgens start je dus met een goed ontbijt, zodat je spijsvertering meteen aangeslingerd wordt. Als je slechts drie maaltijden per dag eet is de kans groter dat je tussendoor trek krijgt in iets lekkers, en dus gaat lopen snaaien. Als je een gezond tussendoortje inplant (groente, fruit, een boterham, kwark, een handje nootjes of zo) voorkom je dat.

Daarnaast blijft je bloedsuikerspiegel stabieler. Als je slechts drie keer per dag eet stijgt je glucosewaarde in je bloed elke keer, om dan na een paar uur weer helemaal in te zakken. Sinds ik diabetes heb weet ik hoe belangrijk is om dat gehalte zo stabiel mogelijk te houden. En dat doe je door regelmatig kleine beetjes te eten.

Als je vaker kleinere porties eet went je maag ook aan minder eten. Vaak is bij mensen die te zwaar zijn hun maag uitgerekt, waardoor ze later of helemaal geen signaal krijgen vanuit hun hersenen dat ze genoeg gegeten hebben. Met kleinere porties voorkom je dat je maag nog verder uitrekt.

Tot slot bouw je ook sneller spieren op als je regelmatig iets eet. En dat is dan weer gunstig omdat spieren ook in ruststand calorieën verbruiken, waardoor je sneller afvalt. Tussendoortjes zijn dus belangrijk!

Verder welkom aan de nieuwelingen, en sterkte voor wie het nodig heeft! Het afvallen gaat even iets minder hard, maar dat heb ik wel vaker. Dan zit ik opeens op zo’n plateautje waar ik dan een hele tijd blijf hangen, en dan opeens vliegen de kilo’s er weer af. Zolang ik maar gezond blijf eten en blijf bewegen. En die nootjesverslaving die ik inmiddels heb ontwikkeld (ik denk als substituut voor mijn chocolade- en chipsverslaving ) is helemaal niet erg; er stond van de week dat dagelijks een handje noten eten de kans op vroegtijdig overlijden verkleint, dus ik knabbel lekker door.
Goedemorgen allemaal. Lea, vannacht heb ik goed geslapen ik was in ieder geval snel onder zeil en heb niet tot 1 uur wakker gelegen voor de verandering.

Ik ben deze week begonnen met extra magnesium slikken, ik weet niet wat er in die pillen zit maar ik kan er in ieder geval lekker van naar de wc Het zou helpen tegen vermoeidheid, slapeloosheid en zere spieren.

@ Prik ik ben dol op ongebrande en ongezouten noten maar ik ben ook een beetje huiverig voor de bom calorieën die erin zitten.

In hoeverre kan het "kwaad" als je iedere dag een handje eet ? Ze zijn enorm gezond dat weet ik.
Als het echt maar een klein handje is dan zijn dat hooguit twee- of driehonderd calorieën. Dat compenseer ik wel weer met lopen. En soms eet ik er veel te veel, en dan heb ik een keer een dag heel veel calorieën op. Dat is ook niet erg, want dan went mijn lichaam tenminste niet aan een bepaalde hoeveelheid calorieën. Ik kan beter teveel gezonde dingen eten dan ongezonde (zoals vroeger ).
Prik: dat probleem van je telefoon ergens laten liggen komt me bekend voor. Hij ligt hier alweer de hele dag op tafel, dus ik heb nog geen stap gezet Ik ga eens kijken voor die FitBit Flez.

De hoeveelheid kcal in noten vroeg ik me ook al af. Het wordt altijd overal aangeraden om noten te eten, maar ik kan niet stoppen na 1 handje ben ik bang. Noten zijn zo lekker! Ik bewaar ze maar voor in het wekend, als een extraatje. Het is in ieder geval stukken beter dan chips e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven