Hellup : katten kotsvlek in behang
woensdag 17 juni 2015 om 17:05
Hoi,
Ik kom net thuis en blijkbaar heeft mijn kat ergens vandaag vanaf de krabpaal naar beneden gekotst en zit mijn hele behang eronde
Het zag er uit als haarbal met gal of iets dergelijks. Geel. Ja, heel vies ik weet het.
Hoe dan ook ik heb het allemaal afgenomen met een zachte doek met warm water en het meest is weg. Maar ik blijf een geel/ oranje ingetrokken vlek zien (best groot).
Een paar maanden geleden gebeurde me precies hetzelfde en toen heb ik uiteindelijk de hele muur geverfd. Maar aangezien dat nogal kostbaar (grote muur) en tijdrovend is wil ik het dit keer graag voorkomen.
Wie heeft er nog een goede tip?
Ik heb geprobeerd:
1. Warm water en deppen
2. Warm water met een heel klein beetje kleurloze zeep
3. Witbrood (stond op Google, hielp niks)
Het is witgeverfd vliesbehang. Als ik met water aan de slag ga komt er meer verf vanaf dan gele kotskleur.
Help !
Ik kom net thuis en blijkbaar heeft mijn kat ergens vandaag vanaf de krabpaal naar beneden gekotst en zit mijn hele behang eronde
Het zag er uit als haarbal met gal of iets dergelijks. Geel. Ja, heel vies ik weet het.
Hoe dan ook ik heb het allemaal afgenomen met een zachte doek met warm water en het meest is weg. Maar ik blijf een geel/ oranje ingetrokken vlek zien (best groot).
Een paar maanden geleden gebeurde me precies hetzelfde en toen heb ik uiteindelijk de hele muur geverfd. Maar aangezien dat nogal kostbaar (grote muur) en tijdrovend is wil ik het dit keer graag voorkomen.
Wie heeft er nog een goede tip?
Ik heb geprobeerd:
1. Warm water en deppen
2. Warm water met een heel klein beetje kleurloze zeep
3. Witbrood (stond op Google, hielp niks)
Het is witgeverfd vliesbehang. Als ik met water aan de slag ga komt er meer verf vanaf dan gele kotskleur.
Help !
woensdag 17 juni 2015 om 17:09
Van Google: De meeste geverfde muren kun je afnemen met een vochtige microvezeldoek eventueel met wat ammonia toevoegen (1:10 verdund).Vlekken op een witgeverfde muur dep je met een prop keukenpapier met een scheut bleek er op. Ook hier geldt: eerst testen!
En misschien de krabpaal iets verder van de muur af zetten?
En misschien de krabpaal iets verder van de muur af zetten?
woensdag 17 juni 2015 om 18:01
Je hebt het toch net geverfd, ik zou met een watje een beetje verf erover deppen. Of heb je die verf niet meer? Na een paar maanden zie je vast geen kleurverschil tenzij je een zware roker bent. De kleur van verf verandert een beetje als het opdroogt dus je zou dan alleen de vlek moeten verven en wachten tot het helemaal droog is, voor je kunt zien of er kleurverschil is.
Anders zou ik bleek proberen maar gal is idd heel lastig spul. Het kan zelfs vlekken maken op plastic die niet meer te verwijderen zijn. Je hebt kans dat de kleur erdoor verandert maar niet wit wordt. Ik heb al heel lang katten en ervaring met galvlekken, ik krijg ze niet weg uit vloerbedekking en soms zelfs vinyl. Als je er snel bij bent, lukt het wel, maar ja, meestal vind je kots pas na even. Ik wel, hahaha, we wonen in een groot antikraakpand namelijk en ik heb vier katten. Veel succes iig!
Anders zou ik bleek proberen maar gal is idd heel lastig spul. Het kan zelfs vlekken maken op plastic die niet meer te verwijderen zijn. Je hebt kans dat de kleur erdoor verandert maar niet wit wordt. Ik heb al heel lang katten en ervaring met galvlekken, ik krijg ze niet weg uit vloerbedekking en soms zelfs vinyl. Als je er snel bij bent, lukt het wel, maar ja, meestal vind je kots pas na even. Ik wel, hahaha, we wonen in een groot antikraakpand namelijk en ik heb vier katten. Veel succes iig!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.