Snelle sanity check...

20-06-2015 11:50 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een woonwijk in een rijtjeshuis. Mijn buren hadden gisteravond(vrijdag) een onaagekondigd nogal heftig feestje in huis (en tuin). Ik heb mijn buurvrouw om 1.13 een Whatsappje gestuurd met de vraag of de muziek wat zachter kon: "Hoi, kun je de muziek wat zachter zetten? Zit nogal een heftige bas in. Thanks!". Om 3.00 uur kreeg ik als Reply "Ga ik doen!". Wat ik overigens las toen ik om 3.36 uur weer wakker schrok van collectief luid meeschreeuwen met Guus Meewis, Marce Borsato, Andre Hazes en andere Nederlandse muziekhelden.

Om 8.00 uur las míjn vrouw het volgende Whatsappje op haar telefoon: "Eindexamenfeest! In 5 jaar geen last van ons gehad en dan deze ene keer beginnen jullie te zeiken en om 4.00 de politie te bellen. Fuck you!" (trouwens, wij hadden de politie niet gebeld. En inderdaad, verder nooit last van ze.)

Graag jullie mening!
Als je verder nooit last van hen hebt dan vind ik het inderdaad gezeik die ene keer dat ze eens een feestje hebben.
Tja, beide kanten zijn redelijk he? Als je geen last wilt van andere mensen moet je op de hei gaan wonen. Aan de andere kant had het de buren gesierd als ze om 1 uur wat rustiger aan waren gaan doen.

Ik was misschien even langs gegaan bij de buren. Dan had je niet tot 3:36 op een antwoord hoeven wachten.
quote:Blondie456 schreef op 20 juni 2015 @ 11:53:

Als je verder nooit last van hen hebt dan vind ik het inderdaad gezeik die ene keer dat ze eens een feestje hebben.Mee eens, maar aan de andere kant was het van de buren ook maar een kleine moeite geweest om FF een briefje door de brievenbus te doen. Blijkbaar stond de muziek zo hard dat to niet de enige was die er last van had. Dit zegt vaak meer over de muziek dan over to zelf
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Niet meer appen, maar gewoon straks even bij ze langs gaan
Ik zou erheen gaan, feliciteren met diploma en aangeven dat jullie de politie niet hebben gebeld.
Volksbuurt?
Sorry maar ik vind ook dat je een beetje zeurt.

Woon zelf in een vrij rustige buurt en soms zijn er feestjes dan slaap ik ook een nacht onrustig, maar daar tegen over staat dat het hier zo 1 a 2 x per jaar ook wel eens uit de hand loopt met een te gezellig bbq feestje meestal onverwacht.

Leven en laten leven,en als het niet iets structueels is gun ze het feessie.
Ik vind fuck you heel grof om te appen.
Ga er vandaag even langs!! Via whatsapp wordt het waarschijnlijk alleen maar erger.
gewoon langsgaan met een felicitatieattentie
Ik zou van de toon wel even schrikken en idd gelijk geschrokken langsgaan. Aardig starten met felicitatie en wel noemen dat je niet gewend bent om 'fuck you' toegewenst te krijgen.

Vaak wordt de soep niet zo heet gegeten etc...
Dat fuck you is inderdaad niet aardig. Misschien dat ze daar zelf al spijt van hebben en dat het met een flinke slok op gezet is.
@Roze-bank: Sterker nog: ik was de poort al uit toen ik de beide auto's van de ouders zag staan. Dacht dat het één van de kinderen was die een feestje gaf en zonder te beseffen de stereo loeihard had staan. Ik vond 01.00 uur 's nachts wel een mooie tijd. Heb me toen bedacht, gecheckt wanneer ze voor het laatst op WhatsApp had gezeten en d'r een appje gestuurd. Je moet het ook niet groter maken dan het is.

@parbleumondieu: Nope. Geen volksbuurt ;)

@pinkyandthebrain: Te laat! Vanochtend gelijk terug geappt: "Wij hebben de politie niet gebeld. Denk even na voordat je dit appt!"
quote:parbleumondieu schreef op 20 juni 2015 @ 11:56:

Volksbuurt?

Want alleen daar zijn (luidruchtige) examenfeestjes? Rare reacties vind ik dit soort reacties altijd. Gelijk 'wegzetten' bij een 'bepaalde groep mensen' (waar men dan zelf kennelijk niet bijhoort)

Ik zou terugappen dat jij geen politie gebeld hebt en dat je 'fuck you' een beetje jammer vindt, in de communicatie, die verder goed verloopt. Als ze nog een kind hebben, vragen of ze een volgende keer het feestje willen aankondigen, zou wel zo netjes zijn
Later is nu
Ach, die ene keer is zo erg toch niet. Was wel netjes geweest als je buren jullie van tevoren hadden ingelicht dat er die avond een feestje was en dat het weleens luidruchtig kon worden.

Los het vandaag even op, is de lucht weer geklaard!
Tja, zou het begin van een prachtige burenruzie kunnen worden. Maar, daar zit ik ook weer niet op te wachten. Ben echter voor vandaag wel even klaar met ze.

Waar ik me nog het meeste over verbaas is dat het blijkbaar na 5 jaar zonder geluidsoverlast geoorloofd is om 1 nacht lang onbeperkt je buren te terroriseren? Je spaart geen zegeltjes o.i.d. wat dat rechtvaardigt!! Als je tot 4.30 wilt doorfeesten: huur een zaal of een kroeg af. Had tenminste het van tevoren even laten weten. Kleine moeite.
In het weekend om 01.13 een appje terwijl je nooit last hebt vind ik overdreven. Sowieso is langsgaan dan toch een stuk socialer. De fuck you van de buren is ook niet sociaal maar ik kan me hun gevoel wel voorstellen.
quote:Oddball84 schreef op 20 juni 2015 @ 12:23:

Tja, zou het begin van een prachtige burenruzie kunnen worden. Maar, daar zit ik ook weer niet op te wachten. Ben echter voor vandaag wel even klaar met ze.

Waar ik me nog het meeste over verbaas is dat het blijkbaar na 5 jaar zonder geluidsoverlast geoorloofd is om 1 nacht lang onbeperkt je buren te terroriseren? Je spaart geen zegeltjes o.i.d. wat dat rechtvaardigt!! Als je tot 4.30 wilt doorfeesten: huur een zaal of een kroeg af. Had tenminste het van tevoren even laten weten. Kleine moeite.Als je dit al terroriseren noemt, dan houd ik mijn hart vast voor je tegenactie.
quote:Oddball84 schreef op 20 juni 2015 @ 12:23:

Waar ik me nog het meeste over verbaas is dat het blijkbaar na 5 jaar zonder geluidsoverlast geoorloofd is om 1 nacht lang onbeperkt je buren te terroriseren? Je spaart geen zegeltjes o.i.d. wat dat rechtvaardigt!! Als je tot 4.30 wilt doorfeesten: huur een zaal of een kroeg af. Had tenminste het van tevoren even laten weten. Kleine moeite.Als je vijf jaar lang geen last hebt gehad vind ik je toch wel een zeikerd als ze dan 1 keer bij uitzondering feesten en jij gaat meteen zeuren. Ik vind dat ze in die vijf jaar echt wel krediet hebben opgebouwd.
Eigenlijk vind ik dat buren wel 1x per jaar recht hebben op zo'n feestje met bijbehorende overlast. En nee... wij doen dat zelf niet en mijn buren op zich ook niet. Ik hoor wel eens wat, maar dat heb je zo met buren.

Van te voren aankondigen was wel netter geweest ja.
Later is nu
het was netjes geweest als ze van te voren even langs waren gekomen om te melden dat er een feestje zou zijn, maar om het nou over terorriseren te hebben, is wel het andere uiterste
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Appen is raar, loop dan even langs.

En ik vind jou een zeikerd, een examenfeestje, leuk toch?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
quote:Dreamer schreef op 20 juni 2015 @ 12:15:

[...]

Want alleen daar zijn (luidruchtige) examenfeestjes? Nee, omdat er 'fuck you' wordt ge-appt naar de buren.
quote:parbleumondieu schreef op 20 juni 2015 @ 12:35:

[...]

Nee, omdat er 'fuck you' wordt ge-appt naar de buren.Tsja, er was drank in het spel en ook in nette buurten wordt zo'n term gebruikt.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven