Joodse afkomst deel 2

13-02-2006 13:43 432 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan mij dus de eer, op naar de volgende 700!!!!!

Wat leuk weer iemand die zwanger is!!Gefeliciteerd, en dat er een hele mooie baby mag komen!!!

Ja, we zijn nog steeds aan het skieen, met de 2 oudste, 5 en 4 jaar komen we de rode piste zonder problemen af, dus joepie ooit kunnen we toch weer gewoon op vakantie!

Vannacht gewerkt, en op cnn een hoop troep gezien: die karikaturenstrijd, en dan Iran....wat komt daar uit voort?! En vooral als ik dan zie dat de zwitserse vlag in plaats van de deense de fik in gaat, vraag ik me ook nog af hoe dom die wereld is!! En vooral die domheid maakt me bang.

Deze week is druk bij mij: mijn vader komt, man is weg en moet naar mijn nieuwe huis. Ga nieuwe meubels bestellen en moet op zoek naar 2 autozitjes voor de jongste 2. En natuurlijk gaat het leven gewoon door, vanmiddag komen er nog 2 vriendjes spelen en komt een vriendin met 3 dochters. Erg vredig als ik de rest van de wereld bekijk.

En vanaf nu moet ik iedere dag 4 verhuisdozen vullen , want anders zie ik het hier somber in!

Hebben jullie al plannen voor zomervakantie`s etc? We hadden gisteren een discussie, want of we gaan naar frankrijk in ons vakantie huis, of we huren een huisje in Italie aan de zee, maar daar wil mijn man niet naartoe, i.v.m. de vogelgriep. Ik heb zelf zoiets van morgen kunnen we ook onder de auto komen, maar hij vind met 5 kleine kids de verantwoording te groot.

Mädels, ik ga een kop lekkere koffie (douwe egberts) zetten, en hoop dat het jullie goed gaat. Orly, ook ik hoop dat die flauwte voorbij gaat, want ook ik mis jullie een beetje!

Sorry, dat het van mijn kant nu even meer huishoudelijke meededelingen zijn, maar ja, mijn wereltje in dit versneeuwde dalletje is nou eenmaal niet zo groot als in een stad als amsterdam!!
quote:

Hoi, hoe is het met jullie??? Hebben jullie nog iets aan koninginnendag gedaan???? Bij ons is het vandaag een vrije dag, manlief heeft noodvaldienst, is dus aan het werk. Zijn altijd van die leuke diensten, met 1e mei demo`s!!! Dat gaat er hier in Zürich soms heftig aan toe! Maar w.s kinderspel in vergelijk met echte grote steden!!

Orly, mijn zus sluit zichzelf op en af van de buitenwereld. is heel verdrietig, vooral voor haar andere kids. Haar zoontje was veel te vroeg geboren, maar heeft toch nog 6 weken geleefd! 

En over mijn mädels: Mijn vriendin was weduwe, en stond er met 2 kids van 6 maanden en 20 maanden allees voor, en is door een vreselijk ongeluk en daarna een 6 maanden in coma , overleden. En omdat we allemaal in CH wonen en onze kinderen ondanks NL paspoort onder het zwitserse recht leven, zoekt vaak de kinderbescherming/ voogd een oplossing in zwitserland. En omdat we die kids al goed kenden, en een normaal leven voeren, de financien hebben, en het ook nog wilden was het snel duidelijk, dat ze bijn ons zouden komen wonen. ( ook al vind hun familie het nog steeds niet altijd leuk). Maar dat was dus ook der reden om te verhuizen, want bij ons heeft nu ieder kind zijn kamer.

En op dit moment gaat het erg goed, ook al was het in het be^gin niet altijd makkelijk, ook omdat we er 2 opa`s en een oma bij kregen, en de daarbijbehorende rest van familie.

En er komt nog steeds een maatschappelijk werkster regelmatig op bezoek, en we krijgen natuurlijk dus ook pleeggeld, ook al is dat echt niet zo veel.

Het grappige is wel dat mijn jongens er oerhollands uit zien, wat dat betreft hadden ze beter Bart of zo kunnen heten, dus we krijgen nooit vragen, en hier in ons nieuwe dorp weet eigenlijk niemand hoe de vork in de steel zit.

Maar..ik hou nu op, heb onze middelste zoon belooft voor hem chineesisch te koken, want hij houd het liefst van alles met sambal en ketjap. En natuurlijk rijst. Ik wens jullie een fijne week!!! Hee Bataya!

Tjee wat een belevenissen voor je zus zeg! Afschuwelijk gewoon! Dat is toch de grootste angst voor een ouder! Ik hoop voor haar dat ze het een mooi plekje kan geven! En mocht ze niet kunnen omgaan met haar verdriet (zou ik ook niet kunnen), dan is het wellicht beter als ze ondersteuning daarin zoekt!

Gut meis, met hoeveel kinderen zit je dan in een huis?? Zes? Dat zal zeker druk zijn! Maar wat ontzettend nobel en lief van je (eigenlijk zijn er geen passende woorden voor) om die kindjes op te vangen!

Joh en die mensen in je dorp hoeven toch niet alles te weten?? Anders wordt het zo benauwend!

Verder met mij alles goed. Ben morgen 18 weken zwanger. Nog steeds niet op de helft, maar een buik die eruit ziet alsof ik zes maanden ben. En toch is het maar 1 larfje!

Ons nieuwe huis bevalt wel, maar er moet nog zoveel gedaan worden. En tja, ik kan niet zoveel meer en mag dat natuurlijk ook neit (al die verfluchten). Wat wel benauwend is, is het straatje: iedereen is op elkaar ingespeeld en hangt bij elkaar op de stoep bij mooi weer........Dat gaat mij net iets te ver. Ik zit lieve rop mijn schommelbank in de tuin.......
He he, eindelijk liggen alle kinders op bed.Ben nodig toe aan een peukie...

Batya,wat erg voor je zus dat ze er niet over kan praten.Hopelijk kan ze er met de tijd een beetje mee leven want ze moet toch ook klaar staan voor haar andere kinderen.Hoe oneerlijk is 't leven soms...

Toen ik al mijn miskramen had (is natuurlijk niet te vergelijken met wat jou zus meegemaakt heeft) was ik heel erg boos op Hakadosh Baruchu maar heb altijd geloofd dat er ergens mischien een reden voor was. Ik heb daar ook een uitleg voor gekregen van een Rabbi en dat heeft me wel erg gesterkt in mijn geloof. Vanaf die tijd heb ik altijd gezegd "Ani mekabelet hakol be'ahava' (Ik zal alles met liefde accepteren),maar 't is soms toch wel moeilijk.

Wat een verschrikkelijk verhaal van je vriendin.Wat ontzettend lief dat jij de meisjes bij je hebt genomen.Ik neem m'n petje voor je af.De meisjes kunnen zich zeker niet meer aan hun moeder herinneren als ze zo klein waren.En zeker niet makkelijk om er ineens een nieuwe familie (oma's,opa's) erbij te hebben. Waarderen ze wel wat je doet?

Mijn schoonzusje is ook overleden toen haar kindjes 3 en 4 waren.Ze was gescheiden en haar ex moest niets van ze weten.Ik wilde ze toen heel graag bij ons nemen (was net zwanger van m'n 1e) maar mijn schoonmoeder wilde dat niet omdat ze,hoorde ik jaren later, bang was dat ons huwelijk eronder zou lijden. Toch vind ik het nogsteeds jammer dat ze het niet toeliet want die jongens hebben echt een zware jeugd gehad (zijn nu 16 en 17).

Sjamash,dus Raph is bijna even oud als Jonathan.Joni is op 9 Jan. geboren. Jammer dat je een moeilijk contact met je broer hebt.Was dat altijd al zo? Heb je verder nog broers en/of zussen?

Nou nu nog twee weekjes en je zit op de helft.Dan krijg je toch ook die grote echo? Blijf 't jammer vinden dat je niet wilt weten wat 't gaat worden...Ben namelijk echt heeelemaaal niet nieuwschierig:D!

Zondag is het Lag ba'omer en dan gaan we eindelijk Jonathan's haar knippen.Normaal wachten we 3 jaar maar die arme schat huilt iedere ochtend 't hele huis bij elkaar met al die klitten. We gaan waarschijnlijk naar het graf van Rabbi Shimon Bar Jochai,zoals ieder jaar tot nu toe.

Daar komen echt duizenden mensen.

Zo nu ga ik gauw nog wat opruimen en dan heerlijk m'n bed in om tv te kijken.

Fleur,ben je trouwens ook nog ergens meid?En hoe zou 't met Yuval zijn?

En Dalida,kom je ook nog eens langs?
quote:

He he, eindelijk liggen alle kinders op bed.Ben nodig toe aan een peukie...

Batya,wat erg voor je zus dat ze er niet over kan praten.Hopelijk kan ze er met de tijd een beetje mee leven want ze moet toch ook klaar staan voor haar andere kinderen.Hoe oneerlijk is 't leven soms...

Toen ik al mijn miskramen had (is natuurlijk niet te vergelijken met wat jou zus meegemaakt heeft) was ik heel erg boos op Hakadosh Baruchu maar heb altijd geloofd dat er ergens mischien een reden voor was. Ik heb daar ook een uitleg voor gekregen van een Rabbi en dat heeft me wel erg gesterkt in mijn geloof. Vanaf die tijd heb ik altijd gezegd "Ani mekabelet hakol be'ahava' (Ik zal alles met liefde accepteren),maar 't is soms toch wel moeilijk.

Wat een verschrikkelijk verhaal van je vriendin.Wat ontzettend lief dat jij de meisjes bij je hebt genomen.Ik neem m'n petje voor je af.De meisjes kunnen zich zeker niet meer aan hun moeder herinneren als ze zo klein waren.En zeker niet makkelijk om er ineens een nieuwe familie (oma's,opa's) erbij te hebben. Waarderen ze wel wat je doet?

Mijn schoonzusje is ook overleden toen haar kindjes 3 en 4 waren.Ze was gescheiden en haar ex moest niets van ze weten.Ik wilde ze toen heel graag bij ons nemen (was net zwanger van m'n 1e) maar mijn schoonmoeder wilde dat niet omdat ze,hoorde ik jaren later, bang was dat ons huwelijk eronder zou lijden. Toch vind ik het nogsteeds jammer dat ze het niet toeliet want die jongens hebben echt een zware jeugd gehad (zijn nu 16 en 17).

Sjamash,dus Raph is bijna even oud als Jonathan.Joni is op 9 Jan. geboren. Jammer dat je een moeilijk contact met je broer hebt.Was dat altijd al zo? Heb je verder nog broers en/of zussen?

Nou nu nog twee weekjes en je zit op de helft.Dan krijg je toch ook die grote echo? Blijf 't jammer vinden dat je niet wilt weten wat 't gaat worden...Ben namelijk echt heeelemaaal niet nieuwschierig:D!

Zondag is het Lag ba'omer en dan gaan we eindelijk Jonathan's haar knippen.Normaal wachten we 3 jaar maar die arme schat huilt iedere ochtend 't hele huis bij elkaar met al die klitten. We gaan waarschijnlijk naar het graf van Rabbi Shimon Bar Jochai,zoals ieder jaar tot nu toe.

Daar komen echt duizenden mensen.

Zo nu ga ik gauw nog wat opruimen en dan heerlijk m'n bed in om tv te kijken.

Fleur,ben je trouwens ook nog ergens meid?En hoe zou 't met Yuval zijn?

En Dalida,kom je ook nog eens langs?

Oh Orly.........een peukie! Dat is voor mij sinds 25 januari (dag van de positieve zwangerschapstest) passé! Hopelijk voorgoed!!! Ik snak er niet meer naar, maar gisteren stak een collegaatje een peuk op, en toen had ik wel even zo iets van.....jammer! Maar geen trek!

Hahaha, nou weet je wat je dan moet doen: gewoon maar voorspellen wat ik ga krijgen. Ik ga uit van een meisje: want ik kreeg daarover opeens een heel heldere ingeving.....dus ik ben benieuwd. Had gisteravond overigens wel zoiets van, die 20 weken echo komt nu heel dichtbij, zouden we toch niet stiekem..........maar nee, nee, nee.....het blijft gewoon ook voor ons een verrassing!!!

Ik vind het overigens knap dat jij een berusting hebt gevonden in de miskramen die je hebt gehad. Ik geloof heus dat het uiteindelijk een plekje krijgt, maar jouw redenatie gaat wat verder. Alsof er dus een achterliggende boodschap in zat.... heel bijzonder en het vergt heel wat van je om daar dus de berusting uit te halen!

Jeetje, dus jij had ook peetmoeder kunnen zijn.....hoe is het nu met die kindjes?? Zie je ze veel?

Nee, met mijn broer komt het niet meer goed. Hij heeft wat dingen uitgevroten vroeger, en om met zichzelf in het reine te komen zonder verder excuses aan te bieden, is hij nu zwaar orthodox geworden....haast lubavitsch.....hij draagt weliswaar geen zwart-witte gewaden, maar verder is hij dus zwaar gelovig........terwijl de rest van de familie dat juist totaal niet is.......dus nee, zolang hij niet met excuses op de proppen komt, is hij mijn broer niet meer. Klinkt heftig, is heftig, maar zo is het.

Dus jij knip het haar van Jonathan nu al. Wij wachten dus inderdaad tot Raph 3 jaar is (of nog langer....)..... en die klitten vreselijk.......maar daar hebben we wat op gevonden: conditioner voor volwassenen! Super spul, want Raph heeft heel fijn haar......en weigert een borstel in zijn buurt........tenzij we hem dus erg paaien:"Oh, wat ben je mooi Raph, oh wat heb je mooi haar.........."Dat wil nog wel eens helpen....

Die herdenking van die rabbi: is dat die marokaanse rabbi die daar vlakbij het meer van Kinerth is begraven??

NOu we lezen wel weer, moet eens gaan werken........
Sjamash,wat knap dat helemaal gestopt bent met roken maar ja,...'t is natuurlijk voor 't goede doel.Ik ben ook altijd gelijk gestopt als ik zwanger was maar had wel een pakje in m'n tas voor na de bevalling:D . 

Oke,ik ga je dan nu voorspellen wat 't gaat worden...hmmm...even denken...Ik denk ook een meisje! Ik krijg dan wel een bakkie koffie  van je als ik 't goed heb,he? 

Met die kinderen van m'n overleden schoonzus gaat 't goed.Ze zitten nu in een internaat maar gaan binnenkort 't leger in.Ik heb pas nog Jom ha'atsmaut met ze gevierd. 

Wat rot dat het mischien niet meer goed zal komen met je broer als hij koppig blijft.Als hij zo religieus is zou hij toch echt,iig voor Jom Kipoer, zijn verontschuldiging aan kunnen bieden.Het leven is toch al zo kort.Heeft hij wel contact met je ouders?

Die Lubavitchers brengen echt veel joden 'terug' naar het jodendom. Ze doen echt veel goede dingen maar heb soms een gevoel dat ze mensen teveel brainwashen. Een kennis van mij was ooit eens anti-religieus,lachte mij zelfs uit omdat ik met rokken rondliep, vandaag de dag loopt hij met een baard tot aan z'n tenen. Nu vroeg hij me laatst waarom ik geen rokken meer droeg...haha! 

Dat graf van Rabbi Shimon Bar Yochai is in Meron.Als iemand me uit kan leggen hoe ik een foto hier kan plaatsen uit mijn eigen bestand dan zet ik een paar hier neer.
Ik ben hie-hier!:D

Wat een verhalen hier! De broer van Sjamas, de zus van Orly....Jeetje...

Hey Orly, hoe orthodox ben jij? Gewoon nieuwsgierig. Te vergelijken met die familie in Vreugde der wet van Pearl Abraham?

Hier gaat alles hetzelfde als vorige week, gewoon lekker:). Ben alleen wel heel erg moe, weet ook niet hoe dat komt.

En ja, waar is Yuval? Vast ergens aan de zwier;)

x

ps heeft iemand ooit nog wat gehoord van/over Nanoa?!
quote:

Hey Orly, hoe orthodox ben jij? Gewoon nieuwsgierig. Te vergelijken met die familie in Vreugde der wet van Pearl Abraham?

Gelukkig...je hebt ons niet in de steek gelaten:D.Alles goed met Juultje?

Ik ben trouwens niet zo orthodox hoor.Tenminste..'t is niet aan me te zien,ik loop namelijk alleen met broeken.Ben wel een tijd lang strenger geweest.Ik ging toen voor al m'n kleding in Mea Shearim shoppen dus dan begrijp je 't wel,maar ik voelde me er gewoon niet meer lekker bij.Heb toen al die rokken en hooggesloten kleding in een grote vuilniszak gedaan en een vriendin heel blij ermee gemaakt. Verder hou ik me gewoon aan Shabbat en kashroet,ga in de mikwe en zeg zo nu en dan eens een gebedje bij de klaagmuur.Verder ben ik heel normaal:D!

Vreugde der wet ken ik trouwens niet.
:D

Ok dan! Ik was even heel nieuwsgierig. Vreugde der wet is echt een leuk boek om te lezen!

Met Juul gaat het helemaal goed, ze slaapt tegenwoordig op dr buik en als je dan haar kamer binnen komt, begint ze te schateren en te trappelen!

Hoe gaat die van jou?

Maf idee dat wij ruim een jaar terug zo'n clash hebben gehad...:$
quote: fleurtje reageerde

Maf idee dat wij ruim een jaar terug zo'n clash hebben gehad...:$

Clash?Jij en ik? Kan ik me niets meer van herinneren:D....
Geen tijd geen tijd geen tijd. Ik reageer maandag weer meiden!

Tjuus!
quote:

quote: fleurtje reageerde

Gelukkig...je hebt ons niet in de steek gelaten:D.Alles goed met Juultje?

Ik ben trouwens niet zo orthodox hoor.Tenminste..'t is niet aan me te zien,ik loop namelijk alleen met broeken.Ben wel een tijd lang strenger geweest.Ik ging toen voor al m'n kleding in Mea Shearim shoppen dus dan begrijp je 't wel,maar ik voelde me er gewoon niet meer lekker bij.Heb toen al die rokken en hooggesloten kleding in een grote vuilniszak gedaan en een vriendin heel blij ermee gemaakt. Verder hou ik me gewoon aan Shabbat en kashroet,ga in de mikwe en zeg zo nu en dan eens een gebedje bij de klaagmuur.Verder ben ik heel normaal:D!

Vreugde der wet ken ik trouwens niet. Ola!!!

Hahaha, shoppen in Mea Shearim........nou daar hebben ze echt de "trendy stuff"...Man wat vond ik dat een afschuwelijke wijk (mijn broer woonde daar).

Gelukkig ben je niet zo "streng"meer!:P Alleen "maar" shabbat en kashroet, dus geen mikwe etc.. voor je??

hier gaat alles ok, behalve mijn rug en bekken........hoop niet dat het het begin van bekkeninstabiliteit is....

Tjuus!
quote:

Ola!!!

Hahaha, shoppen in Mea Shearim........nou daar hebben ze echt de "trendy stuff"...Man wat vond ik dat een afschuwelijke wijk (mijn broer woonde daar).

Gelukkig ben je niet zo "streng"meer!:P Alleen "maar" shabbat en kashroet, dus geen mikwe etc.. voor je??

hier gaat alles ok, behalve mijn rug en bekken........hoop niet dat het het begin van bekkeninstabiliteit is....

Tjuus!

Hee 't is de laatste tijd weer rustig hier.

Sjamash hoe is het intussen met je rug? Dat kun je er met je zwangerschap echt niet bijhebben joh.Hoop dat 't intussen weer beter is.

Ik ga trouwens wel in de mikwe hoor. Ik hoop dat ik er weer gauw in mag want ik ben nu een paar dagen overtijd:(. Was van plan een spiraaltje te laten plaatsen maar had er steeds geen tijd voor.Domme gans ben ik ook! Ik zit nu echt in de zenuwen en zou echt depri zijn als ik nu zwanger zou zijn. Wat kan 't leven toch raar lopen...eerst huilde ik steeds als ik weer niet zwanger was,nu zou ik huilen als ik 't wel zou zijn.

Nou ja,ik hou jullie op de hoogte....

Zo,'t is weer bijna Shabbat en m'n man staat nu lekker in de keuken te koken. Ik hou er gewoon niet van en doe 't altijd met tegenzin.Ik maak liever 4 uur schoon dan 1 uur koken.

Zo,ik wens jullie een Shabbat Shalom en tot gauw!

xxx
quote:

quote: sjamash reageerde

Ola!!!

Tjuus!

Hee 't is de laatste tijd weer rustig hier.

Sjamash hoe is het intussen met je rug? Dat kun je er met je zwangerschap echt niet bijhebben joh.Hoop dat 't intussen weer beter is.

Ik ga trouwens wel in de mikwe hoor. Ik hoop dat ik er weer gauw in mag want ik ben nu een paar dagen overtijd:(. Was van plan een spiraaltje te laten plaatsen maar had er steeds geen tijd voor.Domme gans ben ik ook! Ik zit nu echt in de zenuwen en zou echt depri zijn als ik nu zwanger zou zijn. Wat kan 't leven toch raar lopen...eerst huilde ik steeds als ik weer niet zwanger was,nu zou ik huilen als ik 't wel zou zijn.

Nou ja,ik hou jullie op de hoogte....

Zo,'t is weer bijna Shabbat en m'n man staat nu lekker in de keuken te koken. Ik hou er gewoon niet van en doe 't altijd met tegenzin.Ik maak liever 4 uur schoon dan 1 uur koken.

Zo,ik wens jullie een Shabbat Shalom en tot gauw!

xxx

Ha dames!

Oi oi oi, Orly, een spannende tijd dus, of ben je inmiddels al in het mikwe geweest? een beetje rare vraag hoor, maar anti-conceptie is toch eigenljik not-done?

HOu je niet van koken? Gut laat mij maar koken ipv schoonmaken!!!

NOu, je gebeden zijn gehoord meis: we weten welk geslacht de kleine telg heeft.......hahaha ook jij zit mis: het is weer een mannetje!!!! Hahahaha. Net als jij een echt mannen gezin! Maar nu de namen, is zoooooooo moeilijk!

Kan nu ook zeggen als het een meisje was geweest had ze Margalit Salomé geheten. Maar ja, dat zit er dus niet meer in, want hierna gaat er een groot slot op. Temeer omdat ik dus nu Bekkeninstabiliteit heb en ik echt geen volgende zwangerschap meer wil!

Tjuus!
quote:

Ha dames!

Oi oi oi, Orly, een spannende tijd dus, of ben je inmiddels al in het mikwe geweest? een beetje rare vraag hoor, maar anti-conceptie is toch eigenljik not-done?

NOu, je gebeden zijn gehoord meis: we weten welk geslacht de kleine telg heeft.......hahaha ook jij zit mis: het is weer een mannetje!!!! Hahahaha. Net als jij een echt mannen gezin! Maar nu de namen, is zoooooooo moeilijk!

Kan nu ook zeggen als het een meisje was geweest had ze Margalit Salomé geheten. Maar ja, dat zit er dus niet meer in, want hierna gaat er een groot slot op. Temeer omdat ik dus nu Bekkeninstabiliteit heb en ik echt geen volgende zwangerschap meer wil!

Tjuus!

Hee Sjamash, was wel weer rustig hier de laatste tijd zeg....

Hoever ben je nou? Wat rot van die bekkeninstabiliteit.Heb je wel hulp?

Het wordt dus weer een jongen?Wat leuk.Mazzeltov! Leg alvast maar doekjes naast de wc want die kerels piesen er altijd naast :D.Dat is dus het enige nadeel van een mannengezin. Als je hierna dus echt geen kinderen meer wilt dan moet je 't maar gauw daarna op slot zetten...niet dat je zo dom als ik zult zijn....Ben namelijk nogsteeds niet in de mikwe geweest. M.a.w.dus hartstikke zwanger.Ik ben zo depri want ik kan 't momenteel echt niet aan.Heb ook gelijk gezegd dat ik een abortus wilde laten doen maar mijn man heeft zo'n anti-abortus instantie gebeld en die hebben zo lang op me ingepraat dat ik dus nu gebrainwashed ben. Ik weet ook niet of ik 't had kunnen laten doen maar dat was gewoon mijn 1e reactie vanwege de shock. Maandag krijg ik m'n 7 weken echo en dan zie ik wel verder. Het kan wel raar lopen in 't leven...jaren lang behandelingen en iedere maand gehuilt als 't niet raak was, en nu gehuilt omdat 't juist raak was.

Batya redt 't ook met zo'n groot gezin,mijn moeder heeft 't gered met 7 kinderen,mijn schoonmoeder met 8,en miljoenen anderen redden 't ook,dus ik zal 't ook wel redden. Maar...hoe ga je ff naar de supermarkt met 3 kleintjes? Auto moeten we ook inruilen...ach ik moet nog even bijkomen van de schrik....
quote:

quote: sjamash reageerde

Ha dames!

Tjuus!

Hee Sjamash, was wel weer rustig hier de laatste tijd zeg....

Hoever ben je nou? Wat rot van die bekkeninstabiliteit.Heb je wel hulp?

Het wordt dus weer een jongen?Wat leuk.Mazzeltov! Leg alvast maar doekjes naast de wc want die kerels piesen er altijd naast :D.Dat is dus het enige nadeel van een mannengezin. Als je hierna dus echt geen kinderen meer wilt dan moet je 't maar gauw daarna op slot zetten...niet dat je zo dom als ik zult zijn....Ben namelijk nogsteeds niet in de mikwe geweest. M.a.w.dus hartstikke zwanger.Ik ben zo depri want ik kan 't momenteel echt niet aan.Heb ook gelijk gezegd dat ik een abortus wilde laten doen maar mijn man heeft zo'n anti-abortus instantie gebeld en die hebben zo lang op me ingepraat dat ik dus nu gebrainwashed ben. Ik weet ook niet of ik 't had kunnen laten doen maar dat was gewoon mijn 1e reactie vanwege de shock. Maandag krijg ik m'n 7 weken echo en dan zie ik wel verder. Het kan wel raar lopen in 't leven...jaren lang behandelingen en iedere maand gehuilt als 't niet raak was, en nu gehuilt omdat 't juist raak was.

Batya redt 't ook met zo'n groot gezin,mijn moeder heeft 't gered met 7 kinderen,mijn schoonmoeder met 8,en miljoenen anderen redden 't ook,dus ik zal 't ook wel redden. Maar...hoe ga je ff naar de supermarkt met 3 kleintjes? Auto moeten we ook inruilen...ach ik moet nog even bijkomen van de schrik....

OH meissie toch!!!! Nou ik ga je wel feliciteren!!!! Dit is ook weer een wondertje!!! Het gaat bij jou inderdaad niet vanzelf en al die miskramen, deze zwangerschap heeft vast een betekenis! Ik begrijp je tranen en je verbijstering, maar ik ben blij dat je man op je heeft ingepraat en die anti-abortusinstantie ook! Het gaat je lukken meis!!!! Blijf hier maar schrijven over je twijfels en zorgen en uiteindelijk ook je blijdschap!!!
Dank je Sjamash voor je lieve berichtje. Ben wel erg nieuwschierig naar de 1e echo maandag.Heb 't roken nogsteeds niet opgegeven maar als ik een kloppend hartje te zien zal krijgen ga ik ermee stoppen.

Ben nogsteeds niet echt blij maar begin langzaam een beetje aan 't idee te wennen.

Hoe is het nou met je rug? En schopt de kleine al?

Ik ga gauw koken voor Shabbat...Shabbat Shalom en tot gauw.....
Lieve Orly, ook ik wil je feliciteren met je zwangerschap! Je zal inderdaad flink geschrokken zijn! Maar ik weet zeker dat je gaat wennen aan het idee en er blij mee zal zijn!

Shabbat Shalom! Fijn weekend!
Orly, ik snap de schrik, maar het is heel leuk hoor een groot gezin!! En al die praktische dingen zoals boodschappen doen, dat gaat echt vanzelf. En anders af en toe manlief inzetten.....! Heb ik ook gedaan toen ik ze allemaal in deluiers had. En nu nog.... ik doe 1 keer in de week groot( 2karren vol) en koop 16 broden, en manlief haalt vlees. Lang leve de vriezer!!!!

Vertelde het manlief, en die heeft dus spijt dat hij zich heeft laten steriliseren. Misschien daarmee te doen dat mijnheer 40 is?!

Tja, Sjamash, verplicht straks inderdaad die mannen te laten zitten op de wc, want dat is wel waar wat Orly schrijft.....! Maar die namen, er zijn er echt genoeg mooie!!!!

Bij mij gaat alles oke, we hebben de afgelopen week omdat het weer erg heet was in het zwembad verbracht¨ Heerlijk!!!! Vandaag regent het , dus nu maar in huis een beetje rommelen!

Ik heb weinig nieuws, we waren in NL en dat was wel geslaagd! Samen Amsterdam in zonder kids, heerlijkl.....! Blijft gewoon een gezellige stad, ook al is het viezer aan het worden.

En nu dus weer thuis!!!

Wens jullie alles goeds, en tot gauw!!!!
Dank je voor de felicitatie's Dalida *;. Ik begin nu al aan 't idee te wennen alhoewel ik in de toekomst nogsteeds niet weet hoe ik nou naar de supermarkt moet met 2 baby's en 1 peuter die steeds wegloopt :D.

Maar je hebt gelijk Batya...ik zal m'n man er eens wat vaker op uit sturen.

Dus jouw man had nog graag een kindje gewilt?Tja ,mischien heeft 't echt met de leeftijd te maken. Toen ik voor m'n laatste keizersnee ging werd me gevraagd door een arabische dokter of ik me gelijk wilde laten steriliseren.Had het eigenlijk wel willen laten doen maar omdat die vent 't met zo'n vies glimlachje zei,zei ik gelijk "Nee hoor,dit land heeft nog meer joden nodig!" Soms ben ik ook een echte flapuit :P!

Ben gisteren voor de 1e echo geweest.Alles was in orde en 't hartje klopte.Volgende week ga ik dus weer met beginnen met bloedverdunners spuiten.

Batya,wat heerlijk dat je ff in Nederland was.Ben jaloers op je meid.Dat kan ik nu ook wel even vergeten.Mischien stuur ik m'n oudste van 12 deze zomer alleen naar m'n moeder.Hij wil het zelf en ze woont 10 stappen van de zee vandaan in een vacantiepark dus dat zal wel leuk zijn voor hem.

Sjamash.hoe is 't met de kleine? Ben je al namen aan 't verzinnen?

Hier een klein lijstje voor je van namen die ik in gedachten heb als het weer een jongen zou zijn:

Matan, Noam, Or'el ,Itai ,Ya'ir, Eli'ad, Gilad, Tal, Yaniv, Yonadav, Nadav, Yanai, Shai, en mijn favoriet is Meron.

Voor een meisje heb ik al een naam die vast staat. Heb mijn man er al op voorbereid dat ik deze keer besluit welke naam het wordt.Van onze 2e heeft hij gekozen samen met m'n oudste,de 3e heeft hij ook uitgezocht en nu ben ik aan de beurt .

Heb lekker m'n kasten uitgemest en ga nu ff alle kleren naar een soort kringloopzaak brengen in onze buurt. Dag meiden!!!!
Smorreges dames!

zozozo Bataya: je was hier, en je hebt niets veteld??? Wel jammer dat je regen hebt gehad hier.....Lekker hoor om even met manlief erop uit te zijn! En ja Amsterdam is vies, maar volgens mij is elke Nederlandse stad in vergelijking tot Zwitserse steden vies..........

Orly: KAPPEN MET ROKEN NU!!!!! Zo dat is er uit! Je kunt het best, ook zonder het hartje te zien kloppen!!!! Ik ben blij te lezen dat je al iets minder depri bent! En je moet er toch niet aan denken om direct na een keizersnede een sterilisatie te ondergaan??? Als "feministe" zijnde vind ik dat je man zich mag laten helpen! Zo gaan we dat bij ons wel laten doen: mijn man heeft al geopperd om nu al een afspraak te maken: zo is hij er op tegen om een derde te krijgen!

Mooi namen Orly voor een jongetje. Je hebt er eentje uitgekozen die wij nu voor een jongetje hebben. Wij hebben de naam dan iets "verspaanst" maar het lijkt er enorm op. Tal vind ik ook schitterend, maar dan toch eerder voor een meisje. De betekenis is natuurlijk ook schitterend: lente dauw toch?

Maar, welke naam heb je voor een meisje bedacht??? Ben erg nieuwsgierig.........Straks heb je ook Margalit op je verlanglijstje........

Nou meid, kom op laat die peuk liggen, je kunt het!!!
Haha Sjamah,moest lachen om je berichtje...ik zat namelijk net lekker met een peuk en voelde me gelijk schuldig dankzij jou :D.Ik kan 't nog ff niet laten maar ik rook al veel minder.Ik probeer het nu met zo 6 per dag,en dan rook ik ze zelfs niet helemaal tot 't eind.

Jij bent trouwens een mooie zeg...nou wil je wel weten wat voor meisjesnaam ik heb maar zelf ga je niks verklappen! Oke ik zal 't zeggen...Hadas.Ik heb ooit gedroomd dat ik moest bevallen van een meisje en hoorde op de achtergrond steeds de naam Hadas.Sinds die tijd zit ik met die naam in m'n hoofd. Een jongen zou Meron worden maar m'n man vindt dat maar vreemd omdat het de naam is van de berg waar Rabbi Shimon Bar Yochai zijn graf ligt. Ik ga toch doorzetten als het een jongen zou worden.

Zo,nu ff gauw koken voor de kids....
Noam......helemaal goed.......!! ;Moet misschien toch nog voor nr 6 gaan!!! Of gewoon voor hond nr 3!!!!  En Hadas, ik had ooit een heel zierlijk vriendinnetje met prachtig rode krullende lange haren, en die heette zo.....Ik voelde me daarbij altijd zo`n oerhollandse dirne.... Maar ook een mooie naam!

Dus meiden, ik ben heel benieuwd naar jullie namen. O ja, boodschappen doen was bij mij altijd 2 lopen, 1 baby in de buikdrager, 1 in het karretje in de maxicosi, en een kind in de kar. En ik deed 2 rondjes, eerst de niet verse produkten en hygiene artikelen. En bij rondje 2 gaf ik ieder kind te eten, of een speen en deed de verse dingen. En manlief moest echt het grote werk doen.... Wat voor hem zeker in het begin het bijna hoogtepunt van de dag was: even weg zonder aanhangsel en de daarbij behorende herrie!

En ja dat roken, ik ben ooit defintief opgehouden, en dat maakt echt wel 16 kg uit!!! Maar ja misschien leef ik daardoor iets langer.....?!

Hoe is het trouwens met het misselijk zijn, Orly????

Wens jullie een fijne avond, jongste 2 moeten naar bed!!!
quote:

Haha Sjamah,moest lachen om je berichtje...ik zat namelijk net lekker met een peuk en voelde me gelijk schuldig dankzij jou :D.Ik kan 't nog ff niet laten maar ik rook al veel minder.Ik probeer het nu met zo 6 per dag,en dan rook ik ze zelfs niet helemaal tot 't eind.

Jij bent trouwens een mooie zeg...nou wil je wel weten wat voor meisjesnaam ik heb maar zelf ga je niks verklappen! Oke ik zal 't zeggen...Hadas.Ik heb ooit gedroomd dat ik moest bevallen van een meisje en hoorde op de achtergrond steeds de naam Hadas.Sinds die tijd zit ik met die naam in m'n hoofd. Een jongen zou Meron worden maar m'n man vindt dat maar vreemd omdat het de naam is van de berg waar Rabbi Shimon Bar Yochai zijn graf ligt. Ik ga toch doorzetten als het een jongen zou worden.

Zo,nu ff gauw koken voor de kids.... Tja, wat kan ik zeggen..........ik hoop gewoon dat je de peuken heel heel snel weglegt! Je kunt het en dat weet je! Normaal ben ik echt niet zo "rooms" (heb zelf tenslotte ook gerookt, en ben dus weer gestopt nadat ik de positieve test op 25-1 in handen had) maar roken en zwanger, tja dat gaat gewoon niet. Roken en borstvoeding trouwens ook niet. En het allerergste van mij nu is:  ik drink nu zelfs geen druppel meer. Met Raph nog wel gedaan, maar nu ook niet meer! Oh oh oh wat ben ik braaf! Maar ik maak me nu t.o.v. de vorige keer veel minder zorgen.

Dus Orly: go girl! Stoppen. Wanneer is je eerste echo?

Een meisjes naam had ik wel al verteld toch? Als het een meisje was geweest had ze Margalit Salomé geheten. En ja, de jongens naam hou ik inderdaad nog voor me. Erg he? Nu ja, je hebt al gehoord dat ik een ventje krijgt, dus dat is al iets.......hahahaha.

Hadas, wat betekent dat ook al weer?? Ik dacht dat de betekenis erg mooi is....Wat grappig dat je zo'n ingeving hebt gehad, heel bijzonder! 

Meron vind ik ook super mooi! 

Ben je trouwens misselijk o.i.d??
quote:

Noam......helemaal goed.......!! ;Moet misschien toch nog voor nr 6 gaan!!! Of gewoon voor hond nr 3!!!!  En Hadas, ik had ooit een heel zierlijk vriendinnetje met prachtig rode krullende lange haren, en die heette zo.....Ik voelde me daarbij altijd zo`n oerhollandse dirne.... Maar ook een mooie naam!

Dus meiden, ik ben heel benieuwd naar jullie namen. O ja, boodschappen doen was bij mij altijd 2 lopen, 1 baby in de buikdrager, 1 in het karretje in de maxicosi, en een kind in de kar. En ik deed 2 rondjes, eerst de niet verse produkten en hygiene artikelen. En bij rondje 2 gaf ik ieder kind te eten, of een speen en deed de verse dingen. En manlief moest echt het grote werk doen.... Wat voor hem zeker in het begin het bijna hoogtepunt van de dag was: even weg zonder aanhangsel en de daarbij behorende herrie!

En ja dat roken, ik ben ooit defintief opgehouden, en dat maakt echt wel 16 kg uit!!! Maar ja misschien leef ik daardoor iets langer.....?!

Hoe is het trouwens met het misselijk zijn, Orly????

Wens jullie een fijne avond, jongste 2 moeten naar bed!!! Hahaha, Bataya: volgens mij is het om het even: of een zesde kindje of een derde hondje: je hebt je handen er vol aan!

Gut, wat een geregel als ik jouw boodschappen rondje zo hoor! Poeh!

Jeetje ben je 16 kilo aangekomen door het stoppen met roken?? Dat is wel heftig zeg! Ik ben altijd "maar" 1 kilo aangekomen. Dat komt omdat ik altijd iets ter compensatie wilde: dus ik ging dan maar de eerste paar maanden heel fanatiek sporten (niet toen ik zwanger was, maar ik had al zoveel keer een stoppoging gedaan) en tja dan kom je niet zoveel aan!

NOu, ik moet weer eens heel hard aan de slag!!!

Toe-de0-loe!
Oh Batya,als ik lees hoe jij boodschappen hebt gedaan met je kinderen toen ze zo klein waren,krijg ik nu al nachtmerries :?.Ik denk dat ik nu alvast maar voor 3 jaar boodschappen in ga slaan! 500 flessen drinken,2000 broden, en 1000 stukken kip in de vriezer...hahaha!

Sjamash,ik hoop ook dat ik 't roken snel op kan geven want ik voel me bij ieder trekje schuldig. Gedronken heb ik nooit,behalve een slokje van de kidoeshwijn, dus dat is al 1 probleem minder.

Die 1e echo had ik trouwens al gehad en alles was in orde.Misselijk ben ik niet,ook nooit geweest bij geen enkele zwangerschap.

Begin je Raph al een beetje voor te bereiden op de komst van zijn broertje? Begin je al een mooie buik te krijgen?

Oh Sjamash wat gemeen :@ dat jij de naam voor je houdt.Nu heb ik de mijne wel verklapt.Nou oke...ik zal proberen nog wat geduld te hebben....Wel opschieten he,want ik ben nieuwschierig:D.

Gisteren mijn zus verteld dat ik zwanger was en ze reageerde heel onaardig.Ze vond het 'niet normaal' dat ik zo snel weer zwanger was en ze zei :"nou dan moet je je na deze bevalling maar gelijk laten steriliseren" ,alsof zij dat voor het zeggen heeft. Ik was er zo verdrietig en heb haar gelijk een boze mail gestuurd waarin ik zei dat ik mijn kinderen niet op haar rekening opvoed en ze niet het recht heeft om zich ergens mee te bemoeien. Gelukkig was mijn andere zus wel heel lief en ik heb haar ook gelijk gevraagd of ze bij de bevalling aanwezig wilde zijn.

Tja,van je familie moet je 't hebben....Ben soms blij dat er een paar duizend kilometer tussen zit!

Manlief ligt nu ziek in bed.De koortstermomether was gelukkig het bewijs dat hij ECHT ziek is anders had ik 't niet geloofd want mannen kunnen toch soms zooo overdrijven he! Als hij verkouden is dan lijkt het alsof de wereld vergaat.Maar hij is nu dus ECHT ziek en ik zal die arme schat ff wat thee op bed brengen....

Nou meiden,Shabbat Shalom allemaal!

Ps:Ben nieuwschierig hoe het met Fleurtje is....
Orly, mijn thee zit zo ongeveer tegen mn beeldscherm aan! Ben je zwánger?

Waaaaaaaaaaaaaaaaah, gefeliciteerd!!!!!! Goed man!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven