Lijf & Lijn alle pijlers

het roer om!

10-05-2015 16:12 1359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Met mijn 1.70 meter en 100 kilo, is het tijd om er nu eens écht wat aan te gaan doen. Mijn buikje is geen buikje meer en het is gewoon erg ongezond momenteel. Het liefst raak ik 25 kilo kwijt, maar natuurlijk is mijn uiterlijk belangrijker dan wat de weegschaal zegt.

Hoe wil ik afvallen? Door het roer volledig om te gooien! 2 keer per week sporten, en voor de rest lekker actief bezig zijn, ook wandelen enzo. Ook mijn eetpatroom ga ik omgooien.

In dit topic is alles welkom! Ervaring over jouw afvalsucces, tips, enzovoort. Alle motivatie kan ik goed gebruiken.

Misschien zijn er wel forummers die ook zo'n 20 a 25 kg kwijt willen, dan kunnen we elkaar misschien een beetje steunen.

gr van bb6
quote:Isabela schreef op 18 juni 2015 @ 11:27:

Prik: dat probleem van je telefoon ergens laten liggen komt me bekend voor. Hij ligt hier alweer de hele dag op tafel, dus ik heb nog geen stap gezet Ik ga eens kijken voor die FitBit Flez. Sorry, typfoutje! De x en z zitten naast elkaar, Flex heet dat ding.
quote:86-Chrissy-86 schreef op 17 juni 2015 @ 11:29:

[...]

Ik vraag me af dit klopt. Het maakt toch niet uit hoe vaak je op een dag eet maar het gaat om het aantal calorieën dat je op een dag binnenkrijgt... Ik weet dat er heel vaak geroepen is dat 6x per dag beter zou zijn maar waarom dan. Je lichaam gaat toch niet meer vet verbranden als je 6x per dag eet ipv 3x per dag?Ik weet even de exacte theorie hierachter riet, maar volgens mij maakt het wel degelijk verschil of je 3 of 6 x per dag eet, heeft volgens mij inderdaad te maken met het blijven verbranden van stoffen, wat beter lukt als je je lijf vaker iets aanbiedt
quote:Lea32 schreef op 18 juni 2015 @ 06:35:

Toen ik uiteindelijk bij de supermarkt kwam, hadden ze daar een boel voorgesneden groenten met 35%korting. Van alles wat meegenomen en een soort pasta 'saus' mee gemaakt. Handje pasta erbij gekookt en binnen het kwartier had ik het op tafel staan

Ben heel benieuwd of zaterdag blijkt dat ik de -5kg voorbij ben.

Paper, hoe was je nacht?Ik zit toevallig aan zo'n zakj roerbakgroente nu, bak het aan met wat olijfolie en gooi er dan 1 of 2 eieren doorheen. Klein beetje ketjap en je hebt een enorme voedzame lunch of diner. Wellicht voor een volgende keer
quote:prik schreef op 18 juni 2015 @ 11:29:

[...]

Sorry, typfoutje! De x en z zitten naast elkaar, Flex heet dat ding. Ik vond het al zo'n vreemde naam.
Hoi hoi! Hier gaat het goed. Heb vandaag een dagje vrij, ben lekker de sportschool in gedoken. Vanavond ook nog even een uurtje wandelen met vriendlief : heerlijk!

Lijstje van vandaag :

O : 2 bruine boterhammen met kalkoenfilet

T : geen, laat opgestaan

L : salade met feta blokjes, ijsbergsla, komkommer, paprika, ui

T : geen

D : bloemkool, gehaktbal , aardappelkroketjes en wat stukjes komkommer

T : appel
Oeh boterbloempje, jij eet lekker vanavond!! Met name die aardappelkroketjes Ik waag me daar nog even niet aan, denk dat mijn zelfbeheersing dat nog niet aan kan en ik er dan (veel) te veel van ga eten...

Vanavond eet ik hetzelfde als gisteravond: ik had zo veel gemaakt dat ik er met gemak twee keer van kan eten. Scheelt weer in het koken vandaag!

Ik merk wel dat het wat drukker/stressvoller is op het werk: het snaaimonster komt gelijk weer om de hoek kijken. Vooralsnog kan ik hem terugduwen in zijn kooi, hoop dat dat zo blijft.
Een poosje niet geweest, druk, druk, druk.... maar de weegschaal gaf wel 4 kilo minder aan in totaal. Ik ben nu 95,5

Ik heb ook 5 eetmomentjes per dag, heb dan minder behoefte om te snoepen.

Druk weekend voor de boeg met 3 verjaardagen en vaderdag
Goedemorgen!

Lekker Pepepper! Het kan er maar af zijn

Ja die verjaardagen enzo blijven lastige momenten he..

Dat snaaimonster komt hier ook vaak om de hoek kijken Lea, hup in het hok ermee!

Vanochtend wel een overwinning op mezelf: de trein reed net voor mijn neus weg en ik moest 20 minuten wachten op de volgende. En ooooh wat had ik zin om koffie met wat lekkers te halen.. Niet gedaan uiteindelijk, was wel trots op mezelf

Maar weer eens een lijstje posten:

O: kwark met muesli

T: nectarine

L: Soep en salade

T: appel

D: weet nog niet precies, denk iets van rijst met roekbakgroente en kip.

T: weet nog niet

Hier staat de teller trouwens op -9 kg. De afgelopen 2 weken 1,3 kg afgevallen. Het gaat dus een stuk langzamer dan in het begin, logisch. Maar nog steeds lekker vooruitgang er in . Op naar de -10!
Klinkende cijfers dames! en ook al gaat het niet hard misschien, maar het gaat er wel mooi af!!

Mijn week was mwoah...

Aantal stressvolle dagen en daardoor niet zo goed geslapen. Daardoor overdag moe en niet veel puf en soms een snaaimomentje. Niet extreem hoor. En al met al is het met het bewegen ook nog wel aardig goed gekomen. Maar heel fanatiek en gedisciplineerd was het allemaal niet.

Mijn hardlooprondjes gaan nog steeds in een slakkentempo. En dat mens van die app maar in mijn oor brullen: "U ligt achter op uw doeltempo met 25 seconden per kilometer" valt me nog mee dat ze er nog niet bij zegt: slome muts..,

Maar goed, dat gaat gewoon niet meer zo goed. Last van spieren boven mijn heupen, in de taille (schuine buikspieren?) net alsof ik op slot zit. Slik ook magnesium voor de spieren (schijnt echt goed te zijn) maar wat Clip ook al zei: werkt volgens mij ook op je darmen.

Zit nu dus even lekker met een kopje koffie op de bank. Fris gedoucht na mijn vaste vrijdagochtend rondje. Heerlijk natgeregend. Toch nog wel met een voldaan gevoel.

Benieuwd wat de weegschaal morgen aangeeft. Verwacht er niet veel van.

Fijne dag allemaal!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Hahaha Vera, je had toch raar staan kijken als dat 'slome muts' inderdaad was gekomen

Ik sport (helaas) nog steeds niet, maar de wil is er inmiddels wel en dat is jaren niet zo geweest. Toch al een beetje vooruitgang dus

Slik je die magnesium omdat je hardloopt, of sowieso omdat het goed is voor je spieren? Vroeg ik me ineens af...

Vandaag overdag netjes gegeten, vanavond eet ik met een vriendin: Beef chimichurri van Knorr (of zoiets). Het pak geeft aan dat het zo'n 760 calorieën per portie zijn.... portie dus maar niet te groot maken! Dat wordt nog lastig, want ik heb het al eens eerder gehad en vond het superlekker!

Morgen wil ik me overdag ook inhouden, aangezien ik 's avonds uit eten ga naar een sushi-restaurant. En ik was van plan daar gewoon van te gaan genieten!

Morgen ook hier weer weegmoment. Ik zat vorig weekend op -4.8, dus de eerste -5 kg moet toch kunnen dit weekend! Heb mezelf beloofd dat ik een boek mag kopen als ik 5 kg kwijt zou zijn, dus wie weet heb ik morgen weer iets leuks te lezen
Hoi hoi! Iedereen is weer goed bezig zie ik. Hier energie aan t verzamelen om iets te doen waar ik totaal geen zin in heb... maar het moet maar

O : bruine boterham met oude kaas

T : appel

L : 2 bruine boterhammen met worst en een speltkaasbroodje

T : banaan

D : biefstuk met een simpele salade ( sla komkommer tomaat en een eitje)
Niet heel spectaculair, maar toch -0.3 deze week. Dat betekent dat ik over mijn eerste afval-doel van 5 kg heen ben, het totaal staat nu op -5.1. Had mezelf een cadeautje beloofd bij de eerste 5 kg, dus straks maar eens naar de boekwinkel

Ik hoop dat ik de komende weken in ieder geval op of net onder dit gewicht blijf, het worden namelijk weken waarin veel feestjes, etentjes etc. gepland staan.
Wat goed Lea dat je eerste doel behaald is! Gefeliciteerd! Wees trots op jezelf
Gefeliciteerd Lea, welk boek gaat het worden?

Ik heb gisteren de eerste verjaardag goed doorstaan, 2 blokjes kaas en 2 bitterballen genomen. Vanmiddag denk ik dat het een taartje gaat worden en dan vanavond niets. (hoop ik dan maar ).

Morgen Vaderdag weet ik nog niet, ik zie wel hoe ik het doe.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 volkorencrackers met kipfilet

T: handje noten

L: 2 volk boterham met slankie

T: 1 stukje taart

D: preischotel

T: niets?
Mooi lijstje pepepper! Misschien s avonds nog iets qua zuivel toevoegen, lekker bakje kwark oid.
Goedemorgen, hoe is alles hier?

Hier gaat het goed. Gisteren had ik een gekke dag, ik moest zo enorm vaak plassen! Alsof ik liters vocht kwijt moest ofzo. Had wel goed gedronken, maar ook weer niet zoveel. Vanochtend ook een halve kg lichter dan gisteren ook fijn. Maar goed, die kan er morgen weer aan zitten natuurlijk.

Fijne dag allemaal!
Hoi hoi, wat is het rustig hier

Ik heb vandaag niet echt een topdagje. Erg luie dag, behalve een wandeling met de hond en een fietstochtje a 20 minuutjes, helemaal niets gedaan. Gegeten als ontbijt (rond 12 uur ) 2 bruine boterhammen met een gebakken ei. Daarna een appel en verder de hele dag niets.. echt geen trek gehad. Erg slecht ik weet het. Ga straks lekker runder hamburgers bakken, op n bruin bolletje met lekker veel sla , ui, komkommer en tomaat. Vanavond bij de film met vriend een bak druiven, dan heb ik nog redelijk wat binnen gekregen vandaag!

Hoe is het met jullie?
Ik heb gisteren voor mezelf het nieuwste boek van Karin Slaughter gekocht, Pepepper. Laat hem nog wel even liggen tot de vakantie.

Gisteren ben ik met een vriendin uit eten geweest, we zijn naar een Sushi restaurant geweest. Ik heb echt genoten, maar wel (te) veel gegeten vrees ik Het was ook wel erg lekker hahaha. Daarom heb ik me vandaag wel een beetje ingehouden met eten.

O: yoghurt met muesli

T: cappuccino

L: 2 crackers rookvlees, een rijstwafel en een stuk paprika

T: zelfgemaakte aardbeienmilkshake (aardbei, banaan en yoghurt in de blender)

D: sla met van alles er door en een gegrild stuk kipfilet

T: watermeloen of aardbeien

Over 4 weken heb ik vakantie, dan wil ik (ruim) onder de 85 wegen. Nu 85.9 dus het moet te doen zijn lijkt me.
Hier de afgelopen paar dagen te veel genoten van etentjes en feestelijkheden. Wilde me ook niet echt inhouden moet ik zeggen. Heb er dan ook oprecht van genoten.

Weegschaal was ongenadig, pond erbij..

Morgen een nieuwe dag!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Leuk Lea, ik heb ook een paar boeken van haar!

Het is weekend Vera, soms moeten de teugels even iets minder strak getrokken zijn. Morgen gewoon verder en dan ben je die pond zo weer kwijt.

Ik heb me gisteren prima gehouden op de verjaardag, inderdaad een klein stukje taart gegeten en verder niet. Vandaag met Vaderdag ook niet teveel gehad dus al met al een prima weekend.
Hier ook een matig dagje. Tussen de middag ergens geluncht, en iets te veel gegeten. Vanavond iets te veel ovenfrietjes bij het eten, wat voor de rest bestond uit salade en een stukje rundvlees. Al met al viel het wel mee, maar toch beetje bleegh gevoel.

Morgen weer met frisse moed er tegenaan. Woe weer naar de diëtist. Laatste twee keren was ik steeds veel afgevallen, maar het is nu rond de 2 kg in 3,5 week. Ok, maar had fijn geweest als het meer was.
Goedemorgen!

Hoe is de week begonnen voor iedereen? Ik heb mn gewone ontbijt op en een stukje bananenbrood dat ik zelf gemaakt heb.

Vanochtend zat die halve kg van gisteren er inderdaad weer aan, grr..
Hmmmm bureaustoel, goed idee : zelfgemaakte bananenbrood! Heerlijk! Ik heb gister 4 milka chocokoekjes op en werd dus wakker met spijt. De weegschaal staat nu op 96 kg, daar ben ik wel erg blij mee. Vanmiddag ga ik weer even een uurtje de sportschool induiken.

Succes iedereen, nieuwe week nieuwe kansen.
Ik begon dansend vanmorgen, 2 kilo lichter dan vorige week! Kan even tijdelijk zijn, maar gezien het feit dat ik de vorige weken steeds maar heel weinig was afgevallen zou het ook kunnen zijn dat m'n lijf nu snapt dat het minder zooi binnenkrijgt 😀

Wat is het recept voor bananenbrood? Ik maak wel eens bananenpannekoeken, ook erg lekker en mager
Hallo allemaal!

Ik ben 1.74 en weeg 87 kilo, ik ben in een jaar tijd 10 kilo aangekomen.. En dit wil ik graag weer kwijt (misschien wel 7 kilo meer, ligt er een beetje aan hoe ik er dan uitzie!) zodat ik me beter voel over mezelf! Ook wil ik graag fitter zijn zodat ik gewoon de trappen kan nemen in de flat zonder dat ik kapot ben!

Ik volg dit berichtje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven