vakantie Kreta
maandag 22 juni 2015 om 10:11
Hoi,
Ik ga 2 juli tot 9 juli op vakantie naar Kreta. Ik heb er ontzettend zin in, maar nu twijfel ik toch om te gaan. De financiële situatie in Griekenland wordt steeds spannender. Straks kan je misschien geen geld meer pinnen, omdat de banken leeg zijn. Ik heb ook geen annuleringsverzekering, omdat het op het moment van boeken weinig aan de hand was. Hellup wat moet ik doen?
Ik ga 2 juli tot 9 juli op vakantie naar Kreta. Ik heb er ontzettend zin in, maar nu twijfel ik toch om te gaan. De financiële situatie in Griekenland wordt steeds spannender. Straks kan je misschien geen geld meer pinnen, omdat de banken leeg zijn. Ik heb ook geen annuleringsverzekering, omdat het op het moment van boeken weinig aan de hand was. Hellup wat moet ik doen?
maandag 22 juni 2015 om 10:13
quote:Ik heb ook geen annuleringsverzekering, omdat het op het moment van boeken weinig aan de hand was.Een annuleringsverzekering neem je dan ook voor de onverwachte situaties. Je zou maar net last van je blinde darm krijgen en niet weg kunnen bijv, of je opa/oma overlijdt. Die dingen.
Shoot first, ask questions later!
maandag 22 juni 2015 om 10:20
Gewoon gaan natuurlijk. Vooralsnog is het ook geen reden voor annuleren, dus op dit gebied heb je vooralsnog niets aan aan annuleringsverzekering. Maar die sluit je af voor veel meerdere redenen.
Op Kreta zul je, als toerist, weinig van de situatie meekrijgen. De banken worden vooralsnog gesteund door de ECB. Je zou wat extra contanten mee kunnen nemen.
Op Kreta zul je, als toerist, weinig van de situatie meekrijgen. De banken worden vooralsnog gesteund door de ECB. Je zou wat extra contanten mee kunnen nemen.
maandag 22 juni 2015 om 10:23
Je gaat een weekje weg, dan kun je toch makkelijk cash geld uit Nederland meenemen?
Een annuleringsverzekering is altijd belangrijk, al kun je die niet gebruiken als er geen
noodsituatie is. Je zou daar in dit geval (jouw twijfels van 'stel dat') niks aan hebben.
Heb je wel een reisverzekering afgesloten?
Een annuleringsverzekering is altijd belangrijk, al kun je die niet gebruiken als er geen
noodsituatie is. Je zou daar in dit geval (jouw twijfels van 'stel dat') niks aan hebben.
Heb je wel een reisverzekering afgesloten?
maandag 22 juni 2015 om 10:46
quote:syenna schreef op 22 juni 2015 @ 10:23:
Je gaat een weekje weg, dan kun je toch makkelijk cash geld uit Nederland meenemen?
Heb je wel een reisverzekering afgesloten?ja ik heb wel een reisverzekering afgesloten. Alleen geen annuleringsverzekering, omdat die altijd had afgesloten en nooit gebruik van heb gemaakt vond het zonde van mijn geld.
Heb je wel een reisverzekering afgesloten?ja ik heb wel een reisverzekering afgesloten. Alleen geen annuleringsverzekering, omdat die altijd had afgesloten en nooit gebruik van heb gemaakt vond het zonde van mijn geld.
maandag 22 juni 2015 om 11:12
Maak jezelf niet druk!
Wanneer de situatie echt erger wordt in Griekenland zal je touroperator ingrijpen en je aanbieden de reis om te boeken.
Zolang je touroperator niet ingrijpt is het volkomen veilig om naar Griekenland te reizen.
Neem idd wel wat extra cash mee zoals boven al genoemd.
Fijne vakantie!
Wanneer de situatie echt erger wordt in Griekenland zal je touroperator ingrijpen en je aanbieden de reis om te boeken.
Zolang je touroperator niet ingrijpt is het volkomen veilig om naar Griekenland te reizen.
Neem idd wel wat extra cash mee zoals boven al genoemd.
Fijne vakantie!
maandag 22 juni 2015 om 13:29
quote:Louise70 schreef op 22 juni 2015 @ 12:40:
Geen annuleringsverzekering hebben is dom, wat als je je been breekt voor de vakantie? Weg geld...
Want?
Met een gebroken been kan je niet op vakantie?
Ik reis al ruim 20 jaar
Heb echt nog nooit een annuleringsverzekering afgesloten.
In september gaan we ook naar Griekenland
Ook zonder annuleringsverzekering.
Geen annuleringsverzekering hebben is dom, wat als je je been breekt voor de vakantie? Weg geld...
Want?
Ik reis al ruim 20 jaar
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 22 juni 2015 om 13:54
quote:Summerdance schreef op 22 juni 2015 @ 13:29:
[...]
Want?
Ik reis al ruim 20 jaar
Met een gebroken been heb je 2 of 3 vliegtuigstoelen nodig. Als die niet meer beschikbaar zijn, ben je gedwongen je reis te annuleren. Vandaar dus de annuleringsverzekering.
En wat als één van je ouders 2 dagen voor vertrek overlijdt. Heb je dan nog zin in vakantie? Ook daar is een annuleringsverzekering voor.
Nog een paar voorbeelden:
- je huis brandt af vlak voor vertrek
- je huis krijgt vlak voor vertrek ernstige water- of stormschade
- je kind wordt erg ziek
- jijzelf of een reisgenoot wordt ernstig ziek of krijgt een ongeluk
- je eigen bedrijf gaat failliet en je kunt niet weg omdat je allerlei zaken moet regelen
En zo kan ik nog wel even doorgaan met redenen bedenken waarbij je je reis zou moeten annuleren en je zonder een annuleringsverzekering je geld kwijt zou zijn.
[...]
Want?
Ik reis al ruim 20 jaar
Met een gebroken been heb je 2 of 3 vliegtuigstoelen nodig. Als die niet meer beschikbaar zijn, ben je gedwongen je reis te annuleren. Vandaar dus de annuleringsverzekering.
En wat als één van je ouders 2 dagen voor vertrek overlijdt. Heb je dan nog zin in vakantie? Ook daar is een annuleringsverzekering voor.
Nog een paar voorbeelden:
- je huis brandt af vlak voor vertrek
- je huis krijgt vlak voor vertrek ernstige water- of stormschade
- je kind wordt erg ziek
- jijzelf of een reisgenoot wordt ernstig ziek of krijgt een ongeluk
- je eigen bedrijf gaat failliet en je kunt niet weg omdat je allerlei zaken moet regelen
En zo kan ik nog wel even doorgaan met redenen bedenken waarbij je je reis zou moeten annuleren en je zonder een annuleringsverzekering je geld kwijt zou zijn.