Welke droger?

22-06-2015 11:05 43 berichten
Ik moet een nieuwe droger, onze oude is enige tijd geleden overleden en ik erger me kapot aan al het wasgoed en de regenbuien steeds waardoor ik beddengoed niet kan drogen. Nu twijfel ik echter tussen 2.

Deze is van Zanussi, een merk dat redelijk goed aangeschreven staat maar is energieklasse C

http://www.scheerenfoppen ... e170-condensdroger/p21837

Deze is een energieklasse B maar van Indesit, met name mijn zwager, die vroeger jaren in een EP: winkel heeft gewerkt heeft voor dit merk geen goed woord over.

http://www.scheerenfoppen ... h-eu-condensdroger/p57035

Nu twijfel ik dus wat de beste keus is. Ons budget is beperkt dus een duurdere zit er voor nu niet in. Ik weet niet of ik echt af moet gaan op wat mijn zwager zegt dus vraag ik het hier.

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kippenmama schreef op 22 juni 2015 @ 16:10:

Houd er overigens rekening mee dat de wasmachines en drogers van zanussi minder diep zijn, dan die van andere merken. Zanussidroger op een Zanussiwasmachinbe kan dus wel. Ander merk droger op een zanussiwasmachine wordt erg lastig. Maar ik weet niet wat voor merk wasmachine je hebt natuurlijk.

(Je kunt nooit een wasmachine op een droger plaatsen, mocht je je dat afvragen)

Daarnaast kun je kijken of er een afvoerslangetje bij de condensdroger zit (een dun doorzichtig slangetje, ik gok 2-3 cm doorsnede). Sommige merken hebben dat er gratis bij, of kun je erbij kopen, zodat je de condensdroger alsnog op de afvoer van je wasmachine kan zetten. Scheelt weer legen van de condensbak. Helemaal lekker als de condensbak op hoogte is (wat je heb als je de machine op elkaar stapelt)

@slobberbone zij vraagt advies wélke wasdroger ze moet kopen en niet óf ze een wasdroger moet kopen. Wij hadden ook ruimte zat en wilden niet zo'n ding kopen. Maar door het ophangen van vochtige was trok de houten vloer gewoon krom van het vocht en waren we bijna verplicht om een droger te kopen. Of elke dag 1 wasje van 3 kilo zodat dat in het trapgat kon hangen, dat is ook nogal onvoordelig.Een frisse tegenwind is nooit weg en zo komen mensen vaak op beter inzichten. een wasje van 3 kilo is ook genoeg is toch 21 kilo in de week zoveel wassen wij niet met 6 personen, en het regent vaker niet dan wel dus je kan echt heel vaak buiten de was drogen.
quote:slobberbone schreef op 22 juni 2015 @ 17:57:

[...]

Een frisse tegenwind is nooit weg en zo komen mensen vaak op beter inzichten. een wasje van 3 kilo is ook genoeg is toch 21 kilo in de week zoveel wassen wij niet met 6 personen, en het regent vaker niet dan wel dus je kan echt heel vaak buiten de was drogen.Of je kan gewoon advies geven waar om gevraagd word zeeker als TO al aangeeft dat niet te willen of kunnen , TO's hoeven echt niet te verantwoorden waarom ze geen beddengoed op zolder of op hun balkon of stadstuintje willen hangen. Erg irritant gedrag.
quote:mary57 schreef op 22 juni 2015 @ 16:10:

[...]

Dat vind ik wel knap. Ik kan boven aan een rekje 2 dekbedhoezen kwijt, maar die zijn echt niet droog binnen 8 uur. En dan zit je ook nog met je hoeslakens. Dat wordt een bedompte bedoening boven. Dan toch liever een droger.

Lezen is lastig, laatste geld buiten kan als het moet op goede dag met beetje wind wel 30 kilo wasgoed laten drogen als het moet.

Nee, geen NR1 aan brandoorzaak en energieverslinder in huis.
quote:Feeksje1977 schreef op 22 juni 2015 @ 18:00:

[...]

Of je kan gewoon advies geven waar om gevraagd word zeeker als TO al aangeeft dat niet te willen of kunnen , TO's hoeven echt niet te verantwoorden waarom ze geen beddengoed op zolder of op hun balkon of stadstuintje willen hangen. Erg irritant gedrag.Ben hier niet om vrienden te maken, en is ook in TS haar belang dat ze weet dat ze brandoorzaak en energieverslinder NR1 in huis haalt.
Next!
Ik zou naar een witgoedhandelaar gaan. Daar heb ik de mijne ook vandaan en toen kon ik een betere droger kopen voor dezelfde prijs (een stuk zuiniger). Ze hadden zelfs praktisch nieuwe drogers, maar dan voor de helft van wat je er in de winkel voor betaalt.
Ik zou eerst online kijken, is meestal goedkoper dan een stenen winkel.
quote:slobberbone schreef op 22 juni 2015 @ 18:01:

[...]

Lezen is lastig, laatste geld buiten kan als het moet op goede dag met beetje wind wel 30 kilo wasgoed laten drogen als het moet.

Nee, geen NR1 aan brandoorzaak en energieverslinder in huis.Brand ontstaat meestal omdat mensen vergeten de pluizenzeef leeg te maken, een enkele keer komt het door kortsluiting maar in de meeste gevallen van kortsluiting is er sprake van ondeskundig aansluiten van het apparaat.
verba volant, scripta manent.
quote:damocles schreef op 22 juni 2015 @ 18:13:

Ik zou eerst online kijken, is meestal goedkoper dan een stenen winkel.

Als je alle bijkomende kosten meerekent, scheelt het niks met een witgoedoutlet.

Meestal als je online koopt, wordt hij in de gang gezet en de rest moet je voor betalen.
quote:mary57 schreef op 22 juni 2015 @ 19:26:

[...]

Als je alle bijkomende kosten meerekent, scheelt het niks met een witgoedoutlet.

Meestal als je online koopt, wordt hij in de gang gezet en de rest moet je voor betalen.Bijkomende kosten? Nog nooit gehad.
quote:damocles schreef op 22 juni 2015 @ 19:28:

[...]

Bijkomende kosten? Nog nooit gehad.Nee? Mijn dochter moest bij haar wasmachine bijbetalen voor de trap en voor het aansluiten, dus uiteindelijk ben je dan niet goedkoper uit.
Droger is makkelijk met 2 personen een trap op te tillen en aansluiten is stekker erin en klaar.

(evt pootjes stellen of plaatsen op de wasmachine)

Grotere zaken en ketens rekenen vaak extra voor bezorgen en een trap op sjouwen. Gaan naar de kleine ondernemer en die doet het gratis/als service.

Zónder duurder te zijn dan de keten.
quote:Kippenmama schreef op 23 juni 2015 @ 10:44:

Droger is makkelijk met 2 personen een trap op te tillen en aansluiten is stekker erin en klaar.

(evt pootjes stellen of plaatsen op de wasmachine)

Grotere zaken en ketens rekenen vaak extra voor bezorgen en een trap op sjouwen. Gaan naar de kleine ondernemer en die doet het gratis/als service.

Zónder duurder te zijn dan de keten.

Nou ja, bij ons moest er een langer snoer aan de droger gemaakt worden, dat hebben zij dan gedaan. Als je dat zelf gaat doen, ben je je garantie kwijt.

Maar een droger is inderdaad een stuk gemakkelijker de trap op te dragen dan een wasmachine.
quote:slobberbone schreef op 22 juni 2015 @ 11:40:

[...]

Die tijden zijn voorbij zeker nadat het is overgenomen door Electrolux, en nu mag je blij zijn als ze als ze 1/6 / 1/7 van dat meegaan.

Waarom geen droger ? regen of geen hier alles droog na een dag ook voor 6 man. Je haald ook weer brandoorzaak nr 1 in huis :(

Wel dan Beko goed voor redelijke prijs.Wij hebben wasmachine en droger van Electrolux en die werken beiden perfect.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Besteld bij BCC online en netjes boven neergezet en aangesloten en transport dingen verwijderd. Kostte niks meer.
Ik moest 30 euro extra betalen voor bezorging bij BCC toen ik daar online mijn droger kocht.

Verder zetten ze hem voor de deur neer, even naar binnen tillen zat er niet bij, terwijl ik gelijkvloer woonde.

Mocht ik lekker zelf doen met mijn 7 maanden zwangere buik.
Iedereen kan de voorwaarden lezen en dan besluiten wat goedkoper is toch?

Het loont voor mij wel om online te kijken waar ik de beste deal kan vinden, scheelt vaak echt vele tientjes.

Verder nog even doorsparen en je koopt een betere kwaliteit droger.
Hallo allemaal, zojuist hebben ze hier de droger afgeleverd. Helemaal gratis en zonder bijkomende kosten gelukkig. We zijn toch voor de zanussi gegaan. De bedoeling is dat hij ooit wel op de wasmachine kan en dat is ook een zanussi. Goed dat iemand me daarop attent maakte.

Ik heb online gekeken maar ik kon verder niet echt iets goedkopers vinden in de buurt, verder sparen is helaas geen optie aangezien de auto voor de apk moet en we ook nog steeds een nieuwe vloer moeten. Het moet dus allemaal een beetje verdeeld worden.

Iemand hier heeft het over brandoorzaak nummer 1. Uiteraard ben ik bang van dat idee, met of zonder droger. Ik trek altijd de stekkers uit apparaten die ik niet gebruik, dat zal ik ook doen bij de droger wanneer hij niet aanstaat. Verder hou ik hem natuurlijk goed schoon. Niemand wil brand, ook ik niet.

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven