Gezondheid alle pijlers

Jong en burnout

09-08-2014 22:22 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, al een jaar lees ik soms op forums omdat herkenning vaak toch soort van helpt op slechte momenten.. Nu toch eens m'n eigen verhaal in t kort, omdat ik graag wil weten of er meer jonge meiden (ik word 30 binnenkort) zijn, die niet zozeer door 60urige werkweken, maar vooral door karakter eigenschappen (onzeker, altijd aan verwachtingen willen voldoen, perfectionistisch daardoor en te groot verantwoordelijkheidsgevoel .. En kan nog wel even doorgaan;-)) een fikse burnout hebben gekregen?

Ik ben nu iets meer dan een jaar bewust bezig met m'n herstel van m'n burnout. Ik werk met patienten/cliënten , heb zo'n 1,5mnd even helemaal niks met werk gedaan, daarna wekenlang alleen 2x2/3x2u niet werkgerelateerde taken (dus geen dossiers of patienten zien). Momenteel werk ik zo'n 18-20u (4dgn 5u, werk normaal 32u) en afgelopen week weer de zoveelste terugval die dan weer even onzeker maakt...

Krijg best de ruimte van Leidinggevende met wie ik goed contact en en hetzelfde met prettige bedrijfsarts. Destijds begonnen met een coachingstraject (zelf geregeld, maar mede dankzij werk kunnen doen) en momenteel bij psych / cognitief gedragstherapeut ivm paniekaanvallen en Haptotherapie omdat ik zo enorm in m'n hoofd zit en nadenk en niet meer (misschien nooit echt?) wat ik echt voel.

Zet je allemaal enorm aan t denken en daardoor vind je jezelf ook niet echt leuk... Negatievere kanten van je persoonlijkheid worden tenslotte versterkt. Vraag je je soms af of t écht wel goed komt ooit, en wanneer het nou weer normaal is... Dingen spontaan doen, zonder echt nadenken en 'gewoon' genieten. Waar dat jaar gebleven is, snap ik soms niet.

Iedere dag bijna wel voel ik nog wel iets, misselijk of moe of hoofdpijn. Soms sta ik echt wel weer te zingen en te genieten van leuke dingen! Maar afspraken plan ik nog steeds weinig, zodat ik niks 'moet', en zelfs leuke vooruitzichten gepaard gaan met spanning vooraf..'voel ik me daar straks niet 'ziek' of word ik misselijk, angst voor de angst... Lastig!

Af en toe langs huisarts, om toch even dan weer dit of dan weer da voor mezelf uit te sluiten... Volgens mij ook 'normaal' met burnout, je afvragen of er toch niet nog iets fysieks aan onderligt soms.

Ik heb een superlieve vriend, echt m'n grote steun , terwijl het voor hem ook allemaal lastig is natuurlijk.

Nou, dit is nog de korte versie;-).

Ben benieuwd of er anderen zijn op dit moment in dezelfde situatie, of geweest. En hoe ze hier mee omgaan/gingen? Als t ook al een jaar duurt en je er nog niet bent... En hoe je dat met opbouwen doet, zeker evt met een beroep waar je met klanten/patienten/ anderen te maken hebt.
Even tussendoor... Dit is alweer de 1200e reactie in totaal op m'n eigen gestartte topic:-)! Ik had nooit gedacht ee zelf zoveel aan te hebben gehad, wilde destijds vooral m'n verhaal even kwijt en anderen vinden voor de herkenbaar ofzo.. En aangezien hij nog steeds super gebruikt wordt, doet het iedereen die hier meeschrijft nog steeds goed!! Super fijn! :-)

Vienna, wat rot zeg! En je moest wel gewoon werken vandaag neem ik aan? Ik herken t wel qua maandag op zondag minder goed slapen soms, maar sinds ik dinsdags vrij ben, is dat 'maandag' gevoel helemaal weg!

Truste voor iedereen nu!! X

En Bloem, Hoop dat jullie goed zijn aangekomen in Sidemen, dat is zo in de middle of nowhere, dat er vermoedelijk geen WiFi zal zijn;-) ook weleens goed haha

Hopelijk lekker ontspannen en genieten samen van jullie quality time tussen de rijstvelden!
Och Vienna, niet leuk, zo'n slaaptekortdag. Hopelijk heb je ondertussen al een beetje kunnen inhalen.

Jade, dat klinkt alsof je er op een goeie manier mee aan de slag bent, je klinkt positief!

Inge, 1200 posts, wow, das niet niks! Fijn, dat wat startte als jouw verhaal, is uitgegroeid tot iets waar veel mensen iets aan hebben. Ik zie deze post zelf ook als een van de dingen, naast psycholoog, rust, gezond eten, ... Die bijdragen aan mijn herstel. Kunnen uitwisselen en herkenning vinden doet veel.

Ik was me een paar dagen geleden nog aan het bedenken: eigenlijk zou een boek door ons allen, gebaseerd op onze posts, echt het ultieme burnout-boek kunnen zijn!

Vannacht goed geslapen, gelukkig maar, want de vorige twee nachten waren een ramp. Denk dat ze extra tegenvielen omdat ik ervoor vijf nachten op rij okee geslapen had, het maakte me echt triest deze keer, dat het weer niet wou lukken. Maar triest is okee, want ik heb nogal eens de neiging om dat tegen te houden (voer voor de psych voor morgen). Had ook twee dagen enorm last van hyperventilatie, maar dat lijkt gelukkig ook weer wat gezakt. Vind het vooral vervelend van dingen als hyperventileren of slecht slapen, als ik daar de aanleiding niet voor kan vinden. Dat maakt het zo onvoorspelbaar en oncontroleerbaar. Hebben jullie dat ook, of reageert jullie lijf heel rechtlijnig?
He Vienna en Naoko, moest vannacht aan jullie denken, had er ook alle tijd voor want ik denk dat ik effectief 2 uur geslapen heb. Dus ik join the club. Vandaag wel werken, deze week voor het eerst uren verspreid over 4 dagen. Dus misschien dat dat ook zorgt voor het wakker liggen vannacht. Oh en het ineens stoppen met roken kan er natuurlijk ook iets mee vandoen hebben...

Nou ik ga met mijn brakke kop lekker aan de slag, hoop dat jullie een betere nacht hadden en een fijne dag hebben
Het hangt in de lucht denk ik... Ik slaap ook al 4-5nachten niet lekker, maar zelfs m'n vriend die altijd in no time in slaap is, slaapt niet lekker... Dus is bij niemand persoonlijk;-), hangt gewoon in de lucht;-)
Wow allemaal slecht geslapen?! Niet Fijn! ik hoop dat jullie je gauw allemaal weer wat beter en sterker voelen.. en goeie nachten gaan hebben! Ik slaap met mijn melatonine pilletjes altijd wel ok.. maar wel wat onrustig afgelopen nacht dus wie weet zit het idd in de lucht.

@inge, ben blij dat je ooit deze topic bent begonnen, het is voor mij een van de dingen waar ik echt veel aan heb!

@pussywillow, ik hoop dat je een voor jou fijne oplossing vind voor dat feest van je vriend. Idd wat anderen al zeiden, hij zou het ook in een cafe oid kunnen vieren (voel je niet verplicht om te reageren trouwens ;) )

@bloem, ik ben benieuwd hoe het met je gaat in Indonesië. Je leest dit vast niet, maar ik hoop dat je goed uit kunt rusten en fijne momenten hebt.

@jade, het kan best lastig zijn om je open te stellen in het begin bij de psych he.. je hoort soms dingen die je niet wil horen, maar uiteindelijk moet je er toch aan wennen en er mee aan de slag. Mijn ervaring is dat het na een paar keer wel makkelijker word. Klinkt alsof je al goed bezig bent!

Ik heb een rare week tot nu toe. Afgelopen maandag was ik bij mijn psych.. die zou nog terukomen op of zij denkt dat ik een burnout heb. Ze gaf maandag aan dat zij denkt dat mijn burnout er inmiddels niet meer is omdat het redelijk goed gaat met mijn energie ("je ziet er niet echt afgemat uit").. het probleem is nu volgens haar meer de lichamelijke klachten die ik steeds heb en hoe ik mij daar over voel. Ik zie dit zelf wel als onderdeel van het nog oplossen van mijn BO, daar is dit tenslotte allemaal uit ontstaan.. en zo geweldig is mijn energie nou ook weer niet (ookal is het idd een heel stuk beter dan een half jaar terug). Maar hoe zij (of ik) het noemt maakt op zich niet uit en hopelijk geeft dit een goeie richting aan het aanpakken er van.

Vandaag was ik dan weer bij de diëtist en die raadt mij aan om nog een regulier onderzoek te doen voor de klachten waarvoor ik bij de alternatief arts ben geweest. Ze heeft me wel overtuigd, dus wordt vervolgd. Een hoop om overna te denken door die afspraken!
oh en ik bedenk me net dat ik nog wat vergeten ben: Beel wat dapper dat je aan het stoppen bent met roken! Wens je veel succes! Valt het een beetje mee tot nu toe (los van het slapen dan)?
Woehoew 1200 posts! Tijd voor een feestje en natuurlijk een

Fantastisch Inge dat je zo'n populair, herkenbaar en hart onder de riem stekend-forum gestart bent. Ben nog steeds heel blij met alle reacties, begrip en herkenbaarheid. Jullie zijn schatten

@jade: mooi dat de gesprekken bij de psy vruchten afwerpen. Je maakt mooie stappen voorwaarts. x

@Bloem: heerlijk aan het genieten onder de palmbomen? Heel benieuwd naar je avonturen in Bali. Maar niet teveel op het forum zitten, he?! Nu tijd om genieten en doen waar je, je goed bij voelt. xxx

@Naoko: hoe ging het bij de psy vandaag? Nog inzichten en nuttige tips gekregen? Soms wil het bij mij ook niet lukken om een aanleiding te vinden voor mijn slecht slapen (of andere tekenen van stress), denk dat heel veel onbewust gebeurd en probeer niet altijd alles te analyseren, dat werkte bij mij het best. Gewoon proberen jezelf te observeren, zo van ok ik kan niet slapen... wat kan ik doen om wel in slaap te geraken? Dan blijf ik makkelijker rustig.

@Beel: stoppen met roken? Wauw! Hoe gaat het? Helemaal cold turky?

@Zee: toch een beetje raar dat je psy je lichamelijke klachten niet samen ziet met je BO. Er niet 'afgemat' uitzien is niet echt een richtlijn. Wel een goede tip van de diëtiste om toch verder lichamelijk onderzoek te laten doen. Heb je al een bloedanalyse laten doen?

Merci voor jullie lieve reacties. Dat zoveel mensen last hebben van de nacht van zondag op maandag, eigenlijk zou iedereen de maandag twee uurtjes minder moeten werken om de dag aan te kunnen. Zullen we een wetsvoorstel indienen

Gelukkig, gisteren een wat betere dag en vandaag eigenlijk een prima dag gehad. Wel wat spierpijn en slapen nog steeds niet helemaal ok, maar eigenlijk niets te klagen. Trots op mijn lichaam dat weer tegen een schokje kan. Heb wel meteen enkele afspraken afgezegd, zowel op werk als prive en de rust is weergekeerd

Fijne avond allemaal!
Always believe that something wonderful is about to happen.
@Naoko: rechtlijnig? Nee totaal niet. Ik word regelmatig verrast door mijn lijf en weet ook lang niet altijd wat de aanleiding is. Ik begrijp je frustratie.

@Vienna: ik steun jouw wetsvoorstel, haha! Fijn dat het nu weer wat beter met je gaat.

@Jade: jouw naam is nieuw voor mij. Aangenaam kennis te maken Je mag zelf ook heel trots zijn op de stapjes die je zet, zoals de psycholoog en het bedenken of iets je energie oplevert of kost!

@Inge: wauw, al 1200 posts! Wanneer is het feestje?

@Beel: wat knap van je!

@Zee: ik ben geen dokter of psych, maar ik zou denken dat een burnout pas over is als je (grotendeels) klachtenvrij bent. 'Niet echt afgemat' is nog lang niet klachtenvrij. Goed dat je nog verder onderzoek laat doen.

@Bloem, voor als je mee leest: hopelijk heb je een heerlijke vakantie!

Ik leef weer een beetje mijn bejaardenleventje. Ofwel, de moeheid is nog niet voorbij. Ik pak zoveel mogelijk rust en doe zoveel mogelijk dingen die me energie geven. Sommige energievretende verplichtingen heb ik even voor me uit geschoven. Gelukkig kan dat. En anders had ik het toch gedaan, mijn gezondheid gaat nu weer even voor hoor. Gelukkig zit er een vakantie aan te komen! Dat heb ik zoooo nodig.

Het is een opluchting dat de terugvallen minder hevig zijn dan bijvoorbeeld een half jaar geleden. Ze gaan minder diep, duren korter en ik krabbel daarna ook weer sneller op. En dat zonder hulp van mijn psych! Daar ben ik behoorlijk trots op. Ik mis hem nog altijd, maar het sterkt me ontzettend dat ik het blijkbaar wel zonder hem red. Uiteindelijk is dat toch wel het ultieme doel van therapie: zelfredzaamheid.
hallo allemaal!

wat fijn om jullie weer even te lezen. toch overwegend positieve berichten, super!! ga er even niet allemaal op in hoor

groetjes uit paradijselijk bali, waar de zon altijd schijnt. De reis hierheen was zwaar maar goed doorstaan, en het is supermooi hier en dat is fijn! echt een waanzinnig mooi huisje. Doe niet zo veel, want helaas nog steeds niet de energie voor. Boekjes lezen, uit eten, dat met name, en af en toe wel een dingetje: met een scootertje langs de rijstvelden gereden, naar een marktje, een massage... Soms ben ik wel nog erg verdrietig en moet dan even huilen, omdat het maar niet beter gaat en ik dat niet snap. Tuurlijk heb ik eerder terugvallen gehad, maar dan ging het na een weekje wel weer wat beter en na nog een week nog wat en zo ging het zijn gangetje wel weer omhoog. En nu niet. Daar word ik soms wel bang en sip van, op sommige dagen, al kan ik ook vaak wel denken: het komt vast goed, en zo niet, dan heeft het nog geen zin om me er zorgen over te maken. Pluk de dag.

Heeft een van jullie dat ook wel eens meegemaakt, zo'n terugval, echt van een maand ofzo? en dat het maar niet betert? dat zou wel helpen, te horen dat dit ook wel weer voorbij gaat.

overmorgen naar lombok, lekker aan zee! beetje pootjebaden en zonnen, zin in

heeel veel liefs en knuffels voor allemaal! we hebben nu een lokale simkaart met internet dus ik kom snel nog eens buurten. xxx
haha 04:10 daar, ik zit lekker met mijn koffietje aan een laat ontbijt
Klinkt fijn Bloem! Vooral in die niks-doen modus blijven! Wel vervelend dat je 'terugval' nog niet over is... Klinkt wat meer dan een terugval ondertussen. Vervelend!

Ik ken t een beetje, na een jaar bij mij, de periode dat ik uiteindelijk voor medicatie besloot te gaan.. Maar door de medicatie er toen uit gekomen en sindsdien alleen maar stijgende lijn!

Geniet van de mooie natuur daar! Lombok kan ik niet:-).

Hier lijkt de zomer ook eindelijk begonnen! Heerlijke zomerdag vandaag, al heb ik er weinig van meegekregen doordat ik moest werken.. Morgen kan ik gelukkig heerlijk relaxen in t zonnetje :-)!

T weekend een nieuwe stap sinds tijden... Nachtje/ weekendje weg met een vriendin incl avondje naar openlucht theater! Ben benieuwd:-) zij heeft een ook burn-out gehad, tegelijk ongeveer. Dus grenzen aangeven kunnen we perfect bij elkaar haha

Goed weekend alvast allemaal, en als er morgen nog gewerkt moet worden,succes! X
Hallo niet-zulke schone slapers, hopelijk wordt de nachtrust voor iedereen weer wat beter. Zelf gebruik ik zo nu en dan nog oxazepam als ik niet goed kan slapen. Gelukkig heb ik dat niet vaak nodig.

Fijn Bloem, dat je aan het genieten bent van zon en zee op Bali. Frusterend voor iedereen, die terugvallen. Valt zo tegen soms... Ik doe zelf ook steeds 5 stapjes naar voren en er 4,5 terug. Het gaat heel heel langzaam.

Deze week merk ik dat mijn depressie zich naar de middag heeft verplaats, in plaats van de ochtend. Herkent iemand dit? Laatst was het zo erg dat ik even overwoog of ik toch niet beter medicatie erbij kan gaan nemen, maar daar durf ik eigenlijk niet aan. Iemand ervaring mee. IngeB misschien? Of refereer je niet naar AD?

Voor iedereen alvast een goed weekend gewenst en hopelijk veel genietze van het mooie weer.
Ja pussywillow, ik ben na een jaar bezig zijn met m'n burn-out en therapieën, uiteindelijk begonnen met AD, venlafaxine, lage dosering hielp mij al goed. Even 1-2wkn bijwerkingen, maar ik had meteen effect... Gebruik het nog steeds, hoop in september/oktober af te gaan bouwen. Ik begon eraan ivm blijvend terugkeren van soort angststoornis sinds m'n BO, waardoor ik steeds weer zoveel energie verloor en teruggeworpen werd. Zag er ook tegenop... Wilde het heel graag zelf doen, maar toch uiteindelijk na overleg psycholoog en huisarts begonnen. En ben erg blij dat ik dat gedaan heb! Afbouwen schijnt heel naar te zijn, maar dat heb ik ervoor over als ik zie waar het me gebracht heeft! Maar hoor ook verhalen dat t anderen helemaal niet helpt, dus heb misschien geluk. Nu geheel geen bijwerkingen meer (alhoewel droom ik meer en levendiger dan ooit;-)) en geen tot nauwelijks nog irreële angsten gehad:-). Maar goed overleggen met je behandelaars is wel goed!
Bloem, het klinkt daar erg fijn, ben blij te lezen dat je er ondanks de vervelende terugval wel van blijkt te genieten. Ik kan je weinig vertellen over lange terugvallen, gezien ik nog niet zo lang in m'n burnout zit. Wat ik al wel gemerkt en geleerd heb, is dat er soms echt kop nog staart te krijgen is aan die BO, het werkt niet altijd logisch. Probeer niet té hard naar een verklaring te zoeken (zegt degene die altijd alles plat analyseert).

Pussywillow, ik snap je AD-angst zeker, maar langs de andere kant: stel je voor dat je ermee geholpen bent?! Als je het overweegt, zou ik het toch eens met je dokter of psych bespreken. Wie weet maak je dan ineens sprongetjes vooruit... En wat is het ergste dat er kan gebeuren als dat niet zo zou zijn, los van misschien een tijdje wat bijwerkingen? Niet dat ik iedereen aan de AD wil hoor, ik doe het alleszins voorlopig ook nog medicatieloos, maar als je denkt dat het je zou kunnen helpen, is het misschien toch een te verkennen piste?

Leuk en spannend, Inge, zo'n nieuwe stap. Dat je met een vriendin met 'burnout-ervaring' gaat, lijkt me inderdaad wel een hele geruststelling. Zal wel heel leuk worden!

Hier niet zo heel veel te melden, dagje op, dagje af. Vandaag op-dag (in de zon gelegen, bergen tweedehands boeken gekocht én gaan zwemmen), ben benieuwd of het dan morgen weer af-dag is, want zo schijnt het de laatste week te werken. Ik vind het altijd gek hoe snel (zelfs na 1 op-dag) ik kan vergeten hoe klote een af-dag voelt. Misschien ook maar goed.

Gisteren bij de psych wel weer een goeie sessie, zijn wat aan het graven in aangeleerde patronen die aan m'n burnout kunnen hebben bijgedragen. Ik die dacht een goed zicht te hebben in die patronen, blijk ik er toch nog behoorlijk stevige te ontdekken waar ik nog nooit over had nagedacht. Ik heb alleszins het gevoel dat ik een goeie psych heb getroffen. Een fijn gevoel.

Ohja, en slapen lukt de laatste dagen wel weer. De hypnose-oefening die ik van de psych geleerd heb en waar ik eerst nogal sceptisch tegenover stond, blijkt toch te werken, en helpt me wel.
Bloem, heb je de watermelon juice' al ontdekt? Was toen in Bali echt m'n favoriet! (Wel alleen bij je resort bestellen, op straat krijgen je darmen last... Heb ervaring;-))
Hee Bloem, ik hoop dat je ondanks alles toch kunt genieten van je vakantie. Je kunt nu niet meer doen dan relaxen, misschien is dat juist wel heel goed voor je.

Ik heb eind vorig jaar ook een best lange terugval gehad, van enkele weken. Ik kwam er toen maar moeizaam uit omdat ik te weinig positieve prikkels kreeg. Die ben ik toen gaan opzoeken en dat hielp me weer om eruit te klimmen. Nu denk ik dat je met dit advies weinig kan, want Bali lijkt me al behoorlijk veel positieve prikkels te geven, maar misschien helpt het om te weten dat ik het ook heb gehad en vooral dat het weer goed gekomen is.

Inge, veel plezier en ook succes met je weekendje weg. Wel handig dat je vriendin hetzelfde heeft doorgemaakt, dan kun je elkaar mooi in de gaten houden ;)

Naoko, wat fijn dat je een goede psych hebt getroffen. De klik met je psych is heel belangrijk en bepaalt naar mijn idee een groot deel van of je therapie succesvol is.

Ik slaap ook al een paar dagen niet goed. Dat komt niet door het warme weer maar door mijn vermoeidheid. Of meer door de stress die er nu uitkomt. Mijn adem zit soms ook hoog en krijg ik soms maar moeilijk onder controle. Erg vervelend. Gelukkig heb ik bijna vakantie, dat kan ik nu ontzettend goed gebruiken. Ik heb er echt zin in. En gelukkig hebben we nu al een voorproefje met het heerlijke weer van vandaag. Ik heb lekker genoten van het zonnetje!
Hallooo allemaal,

bedankt voor jullie lieve reacties,

Stokstaartje: ook bedankt ;) ademhaling herken ik. Ik legde mijn hand op mijn buik, drukte er een beetje tegen en ging dan met mijn ademhaling mijn hand wegdrukken (ga je diep ademhalen). Zo kreeg ik het weg

@Bloem, wat de anderen ook al zeggen, niet geschoten is altijd mis. AD helpt ook om je symptomen te verminderen (zowel lichamelijk als geestelijk) zodat jij je positieve pet op kunt zetten. De symptomen zijn ook zwaar, en het is gewoon lastig om er tegen te vechten, hier word je weer moe van, en zo blijf je soms in je cirkeltje ;) Om uit je cirkeltje te komen kan een AD je helpen, Wel super tof dat je gewoon naar Bali durft te gaan daar kun je absoluut super trots op zijn wees je daar bewust van!!

Qua AD afbouw, ja dat kan ff pittig zijn een paar weken(ligt ook aan welke medicatie en de dosering, als je hele hoge dosering hebt zul je er wat meer last van hebben dan lage). Hou in de gaten de afbouw rustig en Langzaam gaat!! Dan heb je er het minste last van. Je zult wel wat klachten hebben (gezien je eigen systeem weer hormonen moet gaan aanmaken en deze dat niet meer gewend is door de medicatie). deze klachten verdwijnen ook weer. Net als de opbouw kan dit 2/3 weken duren. Echter hoor ik ook mensen die er helemaal geen last van hebben dus dit is bij elk mens verschillend!

Verder heb ik ontslag genomen en me ingeschreven voor een opleiding. Doe nog steeds lekker rustig aan, herken de kleine terugvallen na een dag druk te zijn geweest. Probeer dan in de middag wat extra bij te slapen.

@Ingeb ik was toen ik op mijn ziekst was ook bang en had ireeele angsten. Merk dat dit steeds minder begint te worden maar ik wel over het algemeen nog iets wat onzeker ben soms, ging dit bij jou vanzelf over of?

Het warme weer en hierdoor wat minder goed kunnen slapen herken ik ook hahaha!
dont be afraid to build youre own path
Wat klinkt het paradijselijke Bali heerlijk Bloem! Fantastisch dat je ondanks de terugval, toch zo kunt genieten.

Leuk weekendje weg gehad Inge? Wat fijn dat je dit samen met een vriendin doet die ook op haar grenzen moet letten.

Mooi dat je zo'n inzichtrijke sessies bij de psy hebt, Naoko. Ben wel nieuwsgierig naar de hypnose oefening.

Fijn vooruitzicht Stokstaartje, je vakantie. Ga je ook ergens naartoe?

Wauw Jade ontslag genomen?! Knap van je. Welke opleiding ga je starten?

Hier gaat alles eigenlijk wel zijn gangetje. Denk dat ik binnenkort nogeens een afspraak bij de BO-coach maak, dat is alweer twee maanden geleden en vooral mijn angst voor terugval zit er dik in. Gisteren lange treinreis gemaakt om met twee vriendinnen af te spreken, ging goed, heb ervan kunnen genieten en geen last van beren op de weg. Had mij voorgenomen om bij thuiskomst meteen te gaan slapen. Dit was helemaal niet nodig, we zijn zelf nog een dik uur naar een concert op de grote markt gaan kijken en heb voor het eerst sinds een dik jaar een glas wijn gedronken (nip weleens van iemand glas mee, maar echt drinken deed ik niet meer). Was wel meteen aangeschoten en heb echt zalig geslapen

Fijne zondag allemaal! xxx
Ola!! M'n weekendje was heerlijk! Gister pas rond 16u in Haarlem, en nu net thuis.. Maar was erg leuk en gezellig, savonds met bankgiro loterij naar 3JS's geweest in Caprera (openlucht theater Bloemendaal). Ik kende zelfs enkele nummers hahaha lagen er rond 00u in.. Niet zo lekker geslapen, te hyper misschien haha maar voelde me vanmorgen maar klein beetje brak daardoor, en verder heerlijk ergens ontbeten, lekker gewandeld naar t park/ hertenkamp, en op terrasje mensen gekeken/ gekletst. En kom er net achter nu ik thuis ben... (Wel ietsje gaar, maar niet kapot en vervelend gevoel) dat ik m'n AD vergeten ben in te nemen . Maar totaal geen last lijkt t van bijwerkingen

Ga het nu ook niet meer nemen.. Eens kijken of ik überhaupt bijwerkingen ga voelen;-). Vaak las ik dat mensen dan al binnen paar uur brainzips of iets anders voelden... Dus dit stemt me wel goed;-). Neem t morgen wel gewoon natuurlijk, had bewuste keuze om nog even ermee door te gaan.

Fijne nieuwe stap dus! En nu lekker avondje ervan bijkomen:-)
Klinkt goed Vienna en IngeB! Hoe kom je aan een BO-coach eigenlijk?

Ik las hier de laatste tijd van veel mensen dat ze een terugval hadden in energie of humeur. Nu is dat voor iemand met een BO wel logisch, alles gaat blijkbaar maar heel langzaam vooruit en niet bepaald in een rechte lijn. Hoe reageert jullie omgeving daarop?

Ik merk in mijn omgeving dat men niet echt snapt waarom ik nu nog steeds zoooo moe ben, waarom ik niet al(weer) leuke dingen aan het doen ben, en waarom ik vorige week naar een verjaardag was, maar deze week niet op visite kom bijvoorbeeld. Vind het erg lastig om hier mee om te gaan want ik krijg heel erg het gevoel dat ik me moet verantwoorden voor deze langzame progressie en dat ik maar een aansteller ben?!
BO = voor iemand een vanille-ijsje op een hoorntje gaan halen en terugkomen met een bakje chololade-ijs (hoezo geheugen als een zeef)
Wat is het hier stilletjes! Iedereen gesmolten in de zon?

Hier momenteel een behoorlijk positieve stemming... Eergisteren moest ik bij de huisarts langs, en van haar mag ik nog zeker tot eind augustus thuisblijven. Niet geheel onverwacht maar toch wel een opluchting.

Verder voel ik me vandaag, en gisteren eigenlijk ook al, best 'normaal'. Nu ja, helemaal normaal kan je het natuurlijk niet noemen, want ik wéét wel dat ik niet zomaar kan doen wat ik wil, maar toch, een fijn gevoel. Ik probeer me vooral niet te hard laten afleiden door de gedachte wanneer het weer voorbij zal zijn...

Inge: heb je nog iets gemerkt van je AD-loze dagje?

Pussywillow: hoe mijn omgeving reageert op dat ik niet veel doe en kan? In het algemeen wel okee, vind ik, bij m'n vriend en m'n beste vriendin heb ik alleszins het gevoel alle ruimte te krijgen om dingen niet te doen. Vriendlief heeft me zelfs nog wat ingetoomd bij het maken van vakantieplannen voor augustus, want ik dacht alweer tegen dan alles aan te kunnen en hij floot me toch wel terug. Buiten hen twee is het inderdaad minder evident. Ik vind het lastig om uit te leggen hoe weinig ik soms kan, en dat een terrasje doen er bijvoorbeeld te veel aan kan zijn. Maar ik denk dat het toch vooral in mijn eigen hoofd zit, dat ik de druk voel om mezelf uitgebreid te verantwoorden. En als ik probeer mezelf te verantwoorden, dan heb ik nooit het gevoel dat ik er echt in slaag uit te leggen hoe het voor me voelt, en dat ik alles wel zou willen maar gewoon niet kan. Ik denk dat een burnout iets is waar je, tenzij je het zelf of van héél dichtbij hebt meegemaakt, maar moeilijk écht kan inkomen. Ik probeer mensen dat niet kwalijk te nemen, want op voorhand had ik ook geen idee dat het dit pakketje klachten was.
Ik ben een beetje smolten Het is te warm om goed te kunnen reageren, later deze week nieuwe poging.

Veel zon, cocktail en vooral verfrissingsplezier iedereen. x
Sterkte met de warmte allemaal! Al is t op dit moment lekker wat frisser aan t waaien en ben ik zowaar blij met wat regendruppels

Naoko, ik heb eigenlijk niks gemerkt denk ik qua AD-loze 24u:-)!! Erg fijn idee! was wel wat gaar, maar dat schreef ik eigenlijk toe aan alles wat we in Haarlem/Bloemendaal gedaan hadden:-). En sliep echt best wel erg lekker die nacht haha
He allemaal, ga ook even niet te diep op iedereen in, is het echt te warm voor

Heel herkenbaar, het moe zijn, al doe ik best wel weer wat, ik moet echt s middags even gaan liggen anders red ik het niet. Da's nieuw.

En ook de hersenloze acties zijn helaas enorm herkenbaar. Echt bizar hoe dom ik kan redeneren af en toe. Ik schaam me er onderhand wel eens voor want ik ben normaal gesproken toch echt behoorlijk scherp. Ik kan er ook wel om lachen hoor en de mensen om me heen gelukkig ook wel, maar ik maak me eerlijk gezegd best wel zorgen of dat ooit weer helemaal goed komt.

Fijn weekend alvast voor iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven