Uurloon schoonmaakster.

25-06-2015 11:33 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan via via bij iemand gaan schoonmaken. Bij wie hoe of wat weet ik nog niet precies. Wel weet ik dat het om 4 uurtjes per week gaat.

Mijn vraag is wat geven jullie je huishoudelijke hulp.

Ik denk zelf aan een bedrag tussen de ¤15,- á ¤ 20,- per uur of is dat te hoog gegrepen
dat is te hoog. de gangbare prijzen zijn 10/12 euro per uur.
En doooooor!
ik betaal mijn huidige schoonmaakster 12.50 per uur. Ze vroeg 12,- maar ik vind het makkelijker om 12,50 te geven want dan kan ik gewoon 50 euro neerleggen.

De voorgaande schoonmaaksters betaalde ik hetzelfde trouwens.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
¤12,50 max ¤15.

¤20 is veels te hoog.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Wij betalen ¤ 15,- per uur aan een schoonmaakster met al meer dan 30 jaar ervaring. Ze is het zeker waard dus.
Veel te veel,als je dat krijgt moet je wel heel heel goed zijn. Ik zou het er niet voor over hebben in elk geval. 12,50 is de max wat mij betreft.
E 15 per uur is wel gangbaar. Het ligt er ook een beetje aan wat er van je wordt verwacht. Als het alleen gaat om bijvoorbeeld stofzuigen, afstoffen, sanitair en keuken schoonmaken lijkt E 12,50 me redelijk, als er ook nog strijkwerk, bedden verschonen of het zemen van ramen bijkomt vind ik E 15 zeker niet onredelijk. Ik weet niet meer wat ik destijds betaalde, dat was nog in het Gulden tijdperk.
verba volant, scripta manent.
Volgens mij zijn de tarieven nogal afhankelijk van waar je woont (randstad is duurder dan noordoost Groningen), maar 20 euro is overal wel een hoog uurtarief.
Wij betalen ook vijftien. Maar dat is dan ook wel echt een hele goede. Eentje die van aanpakken weet en zelf inschat wat ze in de tijd kan doen dat ze bij ons is. Ze houd ook zelf alle extra's in de gaten. Super dus en daardoor dit hoge bedrag waard. Ik hoor vaak dat anderen vijftien euro teveel vinden. Die betalen maximaal twaalf vijftig.
Hangt ook van de leeftijd af. Een student die bijklust is vaak dik tevreden met 10 euro (het minimumloon als je 19 bent is ~4,50, in de horeca krijg je misschien 7 of 8, dus 10 is een 'vette bijbaan').

Maar een volwassene scheep je niet af met tien euro. Dat is net iets boven het minimumloon, en dat voor iemand die je wel de sleutel van je huis geeft. 12.50 is vrij gebruikelijk.

15 of meer zou ik alleen doen als er echt 'meerwaarde' is. Als ze ook je huis opruimt, strijkt, boodschappen doet, zulke dingen. Niet voor alleen simpel schoonmaakwerk.

20 is absurd.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Hier ook 12,50 per uur voor mijn schoonmaakster.
Eens, 12,50 is gangbaar, 15 als iemand echt heel goed is! 20 zou ik er niet voor over hebben
Ik betaal 10,- per uur, gewoon een volwassene hoor ;)
Gangbaar is voor mij 40 euro voor 3 uur.
Huishoudster 10/12.50 Slechte ervaring met mevr van 10 die was te duur,die deed alleen wat ik wilde schoon hebben,mevr van 12.50 is iemand met 30 jaar ervaring en 'ziet het werk',heeft alle vrijheid.

Hovenier betaal ik 17,5/20 maar voor dit bedrag heeft hij ook alle machines bij hem.

Stratenmaker kost hier 15,00,een goeie metselaar 20.00.

Glazenwasser werkt met vaste bedragen hij komt 1 keer per maand langs.
Wij betalen ¤50 voor 3 uur
Geen idee waar je woont en hoe ontzettend goed je bent. Maar je vraag veel en veel te veel. ¤12,50 is realistischer. Maar bij ons in de regio gaan de prijzen al weer naar beneden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:hamerhaai schreef op 25 juni 2015 @ 12:31:

Geen idee waar je woont en hoe ontzettend goed je bent. Maar je vraag veel en veel te veel. ¤12,50 is realistischer. Maar bij ons in de regio gaan de prijzen al weer naar beneden.

Precies ,er zijn veel huishoudelijk medewerkers ontslagen,door bezuinigingen in de WMO

En veel van deze mensen zoeken allemaal particuliere werkhuisjes.
Onze hulp doet alle voorkomende werkzaamheden, badkamer, stoffen, ramenzemen etc. We betalen haar ¤ 50 voor 3 uur. We zijn dik tevreden en zij ook. Als we met vakantie gaan komt zij als we vertrokken nog even dweilen en de badkamer doen. Ik vond ¤ 10 of ¤ 12 uur per uur echt net meer van deze tijd hoor (of het moet idd een student zijn)
15 euro p/u..
Ik betaalde ¤10 per uur. Meisje van 20.
15 is wel echt een topper. En mijn max. 20 zou ik niet betalen.
quote:handigmetgeld schreef op 25 juni 2015 @ 12:02:

Hangt ook van de leeftijd af. Een student die bijklust is vaak dik tevreden met 10 euro (het minimumloon als je 19 bent is ~4,50, in de horeca krijg je misschien 7 of 8, dus 10 is een 'vette bijbaan').

Maar een volwassene scheep je niet af met tien euro. Dat is net iets boven het minimumloon, en dat voor iemand die je wel de sleutel van je huis geeft. 12.50 is vrij gebruikelijk.

15 of meer zou ik alleen doen als er echt 'meerwaarde' is. Als ze ook je huis opruimt, strijkt, boodschappen doet, zulke dingen. Niet voor alleen simpel schoonmaakwerk.

20 is absurd.Goede posting.

15 euro per uur? Ik verdien het niet op een verpleeghuisafdeling, en dan moet en doe ik echt harder en verantwoordelijker werken dan de huishoudelijke krachten. Waar trouwens ook naar leeftijd en aantal dienstjaren word gekeken.
LOEP ME MAAR aub.
Ligt er aan hoe goed zij/hij schoonmaakt en hoe snel iemand is. Gangbaar is een tientje. Maar een goede (moeilijk te vinden) betaal ik makkelijk 15.

Echt goed schoonmaken en dat in een redelijk tempo doen is écht een vak en doe je niet zomaar.
quote:MarianneDavids schreef op 25 juni 2015 @ 11:45:

E 15 per uur is wel gangbaar. Het ligt er ook een beetje aan wat er van je wordt verwacht. Als het alleen gaat om bijvoorbeeld stofzuigen, afstoffen, sanitair en keuken schoonmaken lijkt E 12,50 me redelijk, als er ook nog strijkwerk, bedden verschonen of het zemen van ramen bijkomt vind ik E 15 zeker niet onredelijk. Ik weet niet meer wat ik destijds betaalde, dat was nog in het Gulden tijdperk.Bedden verschonen is anders makkelijker dan een wc goed schoonmaken. Waarom zou dat meer waard zijn? Als er meer werkzaamheden zijn kost dat meer tijd en dus levert het meer op, maar geen hoger bedrag per uur natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven