Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Ik prijs me gelukkig dat ik goed tegen warmte kan. Wij slapen op zolder, daar tikt de thermometer makkelijk 25 graden of warmer aan en als het net zo warm wordt als ze beloven dan halen we de 29 graden met gemak.

Dan zetten we een staande ventilator aan ons voeteneinde op standje 1 en wij slapen wel hoor, net zo goed als anders.

Vanavond gaan we het grote zwembad opzetten en dan lig ik morgen op mijn luchtbed te dobberen

Middelste kind heeft mazzel, na morgen heeft ie al vakantie.
Heb idd wel van die harem broeken. Lange jurken en rokken heb ik niet. Zie er steeds meer vrouwen mee lopen en staat wel erg mooi. Maar heb geen tijd om te winkelen en online iets bestellen komt waarschijnlijk niet op tijd aan helaas.
quote:moonlight schreef op 29 juni 2015 @ 16:50:

Heb idd wel van die harem broeken. Lange jurken en rokken heb ik niet. Zie er steeds meer vrouwen mee lopen en staat wel erg mooi. Maar heb geen tijd om te winkelen en online iets bestellen komt waarschijnlijk niet op tijd aan helaas.Als je nu wehkamp afstruint heb je het morgen binnen hoor! Of je kan het ophalen bij een dhl punt morgenmiddag.
Oh goede tip! Ga ff snel online shoppen
Zit al een uur te twijfelen of ik een wit wijntje open zal trekken.

Helpen jullie me eventjes uit de brand?
Ik heb alleen een hekel aan de herfst als het heel hard regent en waait en ik moet op de fiets. Verder vind ik alles wel oké eigenlijk. 38 graden in Nederland hoeft ook weer niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Cateautje schreef op 29 juni 2015 @ 18:41:

Helpen jullie me eventjes uit de brand?Doen!! Het is zo heerlijk nu buiten.

Helpen jullie me eventjes uit de brand?Dat is toch niet iets om over te twijfelen? Gewoon doen!
Dunne maxi jurk met dit weer vind ik het lekkerst.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Helpen jullie me eventjes uit de brand?Doen!
Ik word zo warm van binnen vooral. Van al die zeikers die zeiken dat je niet mag zeiken over de hitte. Waarom is het altijd zo met extreem weer dat de mensen die ervan houden spontaan in pubers veranderen en sliep uit gaan roepen tegen degene die er niet van houden? Amazing! Gebeurt ook bij sneeuw, storm, onweer en ander extreem weer. Joh. Als je het zo fijn vindt, pak je spullen en ga in Afrika wonen. Is het altijd zulk weer. Nu ga ik lekker zeiken over de hitte, vingers in je oren als je er niet tegen kunt.

Ik vind het nu al erg warm. Tip: geen vette creme op je gezicht smeren. Ik ga daarvan zweten op mijn bovenlip, erg elegant. En mijn hond moet op dieet. Ik dacht dat ze ziek was maar ze is gewoon te dik. Ineens viel het kwartje, tja, liefde is blind he. Komt goed uit want ik mag zelf ook wel wat afvallen. Iets dunner en ik heb het minder warm. Zal ook wel mijn leeftijd zijn, ik ben een oud zeikwijf. Een oud, dik zeikwijf dan. Nou ja, hopelijk val je af van alleen zweten. Want ik doe niks meer voorlopig.

Behalve zeiken dan natuurlijk. Heerlijk! Kan ik zo van genieten he, lekker zanniken. Waarom denk je dat het zo heet, zanniken, dat komt natuurlijk uit de Zaanstreek. Zanniken hebben wij bedacht. En we zijn er goed in.

Even serieus, met warm weer worden er meer misdaden gepleegd. Dus pas goed op je eigendommen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Jullie hebben me overtuigd.

Proost!
Oh, ik proef het al, die fles gaat vandaag nog leeg.
En bedankt Cateautje. Nu heb ik ook trek in een glas wijn en ik heb niets in huis
Stap op de fiets en race even naar de eerste de beste dealer. Leg de fles een half uurtje in de vriezer en proost!

Dat moet lukken als je nu op pad gaat.
Ik zat net al heerlijk aan het rosébier! Ik vind het wel prima die warme dagen Maar ik vind heel veel wel prima. Wat ik qua weer echt vervelend vind, is als het lang van hetzelfde is. Dus wekenlang alleen maar hitte, of wekenlang alleen maar regen. Doe mij maar een beetje afwisseling, daar word ik blij van. Het zwaarste valt mij ieder jaar de lange aaneenschakeling van grauwe winterdagen waarop het altijd grijsbewolkt en niet écht koud is.
Zo denk ik er ook over Penelopeia.
quote:Cateautje schreef op 29 juni 2015 @ 19:30:

Stap op de fiets en race even naar de eerste de beste dealer. Leg de fles een half uurtje in de vriezer en proost!

Dat moet lukken als je nu op pad gaat.Ik ben net terug van de AH. Witte wijn ijskoud uit de koeler. Proost
Geweldig Sense.
quote:moonlight schreef op 29 juni 2015 @ 15:59:

Wat trekken jullie dan aan met zulke hoge temperaturen? Heb wel veel jumpsuits en rokjes, maar die zijn dus nogal kort en vind ik alleen geschikt voor naar het strand. Maar een spijkerbroek met 30 graden of meer is niet te doen.

Ik heb recent een paar mooie dunne zomerjurkjes gekocht die je prima naar je werk aan kan

Van een goed merk en mooie kwaliteit

Thuis draag ik korte spijkerbroekjes met shirt of top
quote:Cateautje schreef op 29 juni 2015 @ 20:17:

Geweldig Sense. *hik*
Ik vind dit een hilarisch topic. Zo leuk om lekker tegen elkaar op te zeuren wie het meest recht heeft op ....zeuren

Voor diegene wiens man bijna stikt in zijn eigen slijm als het zo heet is: Ik zou maken dat ik (terug) bij de dokter kwam! Heet of niet heet, dat is niet goed.

Zomerhaters zal ik nooit begrijpen, maar dat je de zomer niet leuk vindt, dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten. Maar stiekem verdenk ik zomerhaters ervan dat ze het gewoon té leuk vinden om te klagen over de zomer. En er valt hier in Nederland niet zo veel te klagen, want zoveel zomer is het hier nooit. Dus vallen ze over mekaar heen in een topic als deze om de mensen die de zomer omarmen (want ein-de-lijk aanwezig en voor je het weet is het weer over) van hun gelijk te overtuigen. Lukt toch niet.

Idem vice versa, lukt ook niet.

Maar ik vind na een veel te koel voorjaar dat zomerliefhebbers nu toch echt wel meer recht van spreken hebben

Dus 'zomerhater's , wat let je om je op te sluiten achter je rolluiken. Zonder dat geklaag genieten wij dubbel zo hard!

En dan kunnen jullie de schade de overige 350 dagen weer inhalen....

Overigens snap ik sowieso geklaag over het weer nooit. Je kan er niks aan veranderen en daarbij: ik geniet van alle seizoenen en weertypes. En ik vind het oprecht jammer dat seizoen zomer er vaak zo bekaaid vanaf komt, En natuurlijk komt het me soms niet zo goed uit als het stervenskoud of kletsnat is, of veels te hard waait, maar om daar nou mijn humeur van af te laten hangen...
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Tja, er zijn de laatste tijd inderdaad bitterweinig topics waar je echt je ei in kwijt kunt, dus waarom dan niet zo nu en dan een lekkere topicbash? Dan is het weer lekker uit de vingers.
a_nick_is_crini; bedankt voor je bijdrage. Er zijn mensen - kun je je niet voorstellen, maar het is echt zo - die even iets meer ongemak ondervinden dan de gemiddelde mens. Dat ongemak zo goed mogelijk verdragen is een kunst. Ik heb in de winter last van gewrichten (chronische pijn) en in de zomer meer last van eczeem. Dus welk seizoen het ook is; kwaliteit van mijn dagelijkse leven wordt min of meer bepaalt door het weer.

Ik heb overigens nergens geklaagd in dit topic, maar tips uitwisselen hoe je hete temperaturen nog een beetje kunt verdragen vind ik juist leuk. Verder gaat het niet om het weer an sich en ook niet om het klagen daarover al wil je jezelf dat erg graag wijsmaken (waarom weet ik niet), het gaat om de scherpe randjes er af krijgen en verder genieten van een wijntje, roseetje, biertje.
Herfst en lente zijn voor mij ideaal. Zomer en winter een hel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven