Verkoeling voor de kat
dinsdag 30 juni 2015 om 14:58
Ik vroeg me af of mensen hier goede tips hebben om je kat van verkoeling te kunnen voorzien.
Ons, al wat oudere, kater heeft snel last van de hitte. Hij ligt dan de hele dag maximaal uitgestrekt en verroert zich amper. Hoe kan ik er nou voor zorgen om het hem wat gemakkelijker te maken?
Ik probeer het natuurlijk in huis (het is een echte binnenkat) zo koel mogelijk te houden en heb altijd koel water staan, maar wat kan ik verder nog doen? Of kan ik niet meer doen?
Ons, al wat oudere, kater heeft snel last van de hitte. Hij ligt dan de hele dag maximaal uitgestrekt en verroert zich amper. Hoe kan ik er nou voor zorgen om het hem wat gemakkelijker te maken?
Ik probeer het natuurlijk in huis (het is een echte binnenkat) zo koel mogelijk te houden en heb altijd koel water staan, maar wat kan ik verder nog doen? Of kan ik niet meer doen?
dinsdag 30 juni 2015 om 15:05
Je hebt voor honden verkoelingsmatten, geen idee of dat ook voor een kat iets is.
http://www.hyperkewl.nl/d ... gskoeling-honden-mat.html
http://www.hyperkewl.nl/d ... gskoeling-honden-mat.html
dinsdag 30 juni 2015 om 15:05
dinsdag 30 juni 2015 om 15:11
Katten zoeken vanzelf de koelste plekken op in huis, dus als je het koel houdt is dat al het halve werk. Dat hij gestrekt ligt is niet zo gek, wij worden ook minder actief bij hitte. Je zou koelelementen onder zijn mandje kunnen leggen en hem die plek aanbieden, kijken of hij het wat vindt. Heeft hij moeite met ademen, voelt hij heel warm aan, zijn zijn slijmvliezen rood, braakt hij, heeft hij diarree? In die gevallen is hij oververhit.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
dinsdag 30 juni 2015 om 15:50
quote:retrostar schreef op 30 juni 2015 @ 15:47:
ik zag kort geleden, echt waar, baas en vrouw die op een boot hadden plaatsgenomen, ze riepen de kat en het beest sprong in het water en zwom naar de boot.Bij mij houden ze ook van het water! Zodra de kraan opengaat hangen ze in de wasbak. Ik weet niet of ze kunnen zwemmen zal van de week eens proberen .
ik zag kort geleden, echt waar, baas en vrouw die op een boot hadden plaatsgenomen, ze riepen de kat en het beest sprong in het water en zwom naar de boot.Bij mij houden ze ook van het water! Zodra de kraan opengaat hangen ze in de wasbak. Ik weet niet of ze kunnen zwemmen zal van de week eens proberen .
dinsdag 30 juni 2015 om 16:07
http://ikbenirisniet.nl/2 ... d-is-feeling-hot-hot-hot/ review over een koelpod. Die doet het bij de katten van een vriendin erg goed.
dinsdag 30 juni 2015 om 16:20
dinsdag 30 juni 2015 om 16:59
Als je naar katachtigen in Afrika kijkt, zie je meteen hoe de kat zich gedraagt: Bloedheet dus liggen ze voor pampus onder bomen en struiken. Ze jagen in de nacht en vroege ochtend en verder doen ze helemaal niets.
Net zoals de huiskat, ze likken hun vacht dat zorgt er voor dat ze niet oververhit raken. Elke inspanning wordt vermeden op een enkele gek na, zoals mijn vroegere kater, die wilde in de bloedhitte nog weleens actief zijn.
Als ik nu naar links kijk, zie ik een lapjespoes voor pampus liggen op haar krabtoren. Kijk ik naar rechts, zie ik een rooie kater languit op het laminaat liggen... Er staan bakjes met vers water, de luxaflex zijn dicht, balkon kunnen ze op maar willen ze niet. Gewoon lekker laten liggen, lapjespoes kreeg net een kusje van mij en keem me vies aan, ga weg klef mens dacht ze..
Net zoals de huiskat, ze likken hun vacht dat zorgt er voor dat ze niet oververhit raken. Elke inspanning wordt vermeden op een enkele gek na, zoals mijn vroegere kater, die wilde in de bloedhitte nog weleens actief zijn.
Als ik nu naar links kijk, zie ik een lapjespoes voor pampus liggen op haar krabtoren. Kijk ik naar rechts, zie ik een rooie kater languit op het laminaat liggen... Er staan bakjes met vers water, de luxaflex zijn dicht, balkon kunnen ze op maar willen ze niet. Gewoon lekker laten liggen, lapjespoes kreeg net een kusje van mij en keem me vies aan, ga weg klef mens dacht ze..
dinsdag 30 juni 2015 om 17:47
dinsdag 30 juni 2015 om 18:19
Als je kat echt oververhit raakt kan je gaan beginnen aan koelmatten de anders Is het niet nodig. Dat voor pampus liggen Is hun manier van doen als ze het warm hebben net zo als dat ik ook loom en sloom wordt van dit weer.
Bij mij liggen er 2 ook juist in de zon... Die vinden het heerlijk, de donkere doet daar niet aan mee. Krijgt het sneller warm dus die zoekt een koeler plekje.
Bij mij liggen er 2 ook juist in de zon... Die vinden het heerlijk, de donkere doet daar niet aan mee. Krijgt het sneller warm dus die zoekt een koeler plekje.