Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Bevroren komkommer ff in de blender. Water, limoen, gember erbij. Lekker!

Ik tel de minuten af. Nog 7 heb ik ook werkend.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik las op Facebook een verzoek om schalen water in tuinen te zetten in de schaduw voor de vogels, zodat ze zich af kunnen koelen en wat te drinken hebben.

Het schijnt veel voor te komen met dit soort weer.
Ah gut wat zielig weet je zeker dat ie dood is? Ik heb ook een keer tijdens een hittegolf een musje gevonden. Die lag zomaar op de stoep. Meer dood dan levend. Ik heb hem opgepakt en een paar honderd meter verder vloog ie weer weg.

Misschien heeft die van jou ook een flauwte?
Hier ligt een dooie vlieg op het balkon
No Mercy
quote:madras schreef op 03 juli 2015 @ 17:04:

Had gisteren gezegd dat ik vanuit Ede het een beetje zag flitsen in veenendaal en dat het de andere kant op ging.Nou niet dus,niet veel later werd het flitsen en geknetter steeds erger en kwam het toch deze kant op (was wel mooi om te zien)en begon het even later hier ook heftig te plenzen en te knallen en te knetteren,maar dat alles gaf een heelijke verkoeling (buiten) want binnen was het hier nog 29 graden dus gister tot laat nog op balkon gezeten.

Hier een half uurtje rijden westelijker van Veenendaal/Ede, hemelsbreed een km of 15-20 schat ik. Wij dachten aan de rand van een buiengebied te zitten en dat het aan ons voorbij zou gaan, maar hoera! toch regen en onweer. Meteen alle ramen en deuren tegen elkaar open gezet.

Vanmorgen in de bossen was het weer heerlijk.

Verder nog geen dode beestjes gevonden gelukkig. Wel hebben na die buien een heleboel ieniemini padjes onze tuin als doorreisroute gekozen.
quote:rosemetijs schreef op 03 juli 2015 @ 16:46:

[afbeelding]
quote:madras schreef op 03 juli 2015 @ 18:03:

Hier ligt een dooie vlieg op het balkon
Ik ben echt blij dat ik nu in de warmte zit zeg! Bij het bedrijf waar ik nu werk staat de airco op elfstedenstand, ik heb zitten vernikkelen in mijn dunne hesje met korte mouwtjes. Gisteren vond ik het best lekker, maar ik hoorde vanmorgen dat dat kwam omdat toen de airco stuk was .

Grobs, wij wonen vast bij elkaar in de buurt! Gisteren lag de hagel in mijn woonkamer, heerlijk. Ook alles tegen elkaar open gezet.
quote:Sri schreef op 03 juli 2015 @ 18:36:

Ik ben echt blij dat ik nu in de warmte zit zeg! Bij het bedrijf waar ik nu werk staat de airco op elfstedenstand, ik heb zitten vernikkelen in mijn dunne hesje met korte mouwtjes. Gisteren vond ik het best lekker, maar ik hoorde vanmorgen dat dat kwam omdat toen de airco stuk was .

Grobs, wij wonen vast bij elkaar in de buurt! Gisteren lag de hagel in mijn woonkamer, heerlijk. Ook alles tegen elkaar open gezet.

Erg is dat. Had vanmiddag in het zh zelfs de rillingen en kippenvel.

Zou goed kunnen. Woon aan het randje van de provincie Utrecht, letterlijk aan het einde van de weg zeg maar. Als ik te hard ga, lig ik in het water en als ik dan naar de overkant ben gezwommen zit ik in Gelderland.
quote:autumn schreef op 03 juli 2015 @ 17:52:

Ah gut wat zielig weet je zeker dat ie dood is?

Hier lopen katten, cavia´s, konijnen en ik heb er al heel wat begraven in de loop der jaren, dus ja, ik ben er tamelijk zeker van dat ie het niet gered heeft. Ik had op mijn FB pagina al een berichtje gezien van een dierenstichting, weet niet meer welke, maar in elk geval schijnt het nogal heet te zijn onder de dakpannen, waar mussen, zwaluwen en nog een soort graag nestelen. Dus het kleine grut neemt iets te vroeg vliegles om uit die hitte te komen. En tja, van dak naar terras is dan nog best wel een afstandje hoor.

Gelukkig begint het in de schaduw al wat af te koelen, één van de katten zit al bij de brokjes, de konijnen nog niet. Vanavond maken we het maar wat later, kunnen ze allemaal wat langer buiten rond huppelen.
Ik zat straks in de schaduw en vond het aan de frisse kant. Ben toen maar in de zon gaan eten
quote:pamelacourson schreef op 03 juli 2015 @ 19:31:

Ik zat straks in de schaduw en vond het aan de frisse kant. Ben toen maar in de zon gaan eten ? Waar woon jij?
quote:Suykerspin schreef op 03 juli 2015 @ 10:29:

[...]

Dat zeker maar pfff ik moet er niet aan denken om nu in zo'n warme bruidsjurk te lopen! Zie er al tegenop dat ik vanavond een panty aan moet, make-up op moet doen en m'n haar in een fatsoenlijk kapsel moet zien te frutselen! Ach...als we dr eenmaal zijn wordt t vast leuk!

Een.panty ?

Je haar opsteken is wel lekker met dit weer

Dat doe ik nu iedere dag!
quote:liebeskind schreef op 03 juli 2015 @ 20:21:

[...]

? Waar woon jij?Midden van het land
quote:Casalinga schreef op 03 juli 2015 @ 17:47:

Hier ligt een dood musje op het terras... Als ze letterlijk van het dak vallen vind ik het officieel wel té warm hoor.

mee eens.

Ik ga mijn katten het asiel in doen..

Ramen tegen mekaar open zetten is namelijk best ff een gedoe

als je van die heerlijke pluizebolletjes hebt.

Ze houden zich overigens goed, kunnen wel tegen de warme geloof ik.

Ik verheug me overigens al op 'wat een k*tzomer, het lijkt wel herfst' enzovoort

topics die vermoedelijk over 1 of 2 weken gaan komen. Altijd lol met dat klimaatje van ons.

Maar goed, eerst vannacht maar even heerlijk een nachtje uit bed drijven. Hollee..
quote:pamelacourson schreef op 03 juli 2015 @ 19:31:

Ik zat straks in de schaduw en vond het aan de frisse kant. Ben toen maar in de zon gaan eten Ben je verhuisd naar Noorwegen?
verba volant, scripta manent.
Hier staat alles open, airco aan, ventilator een eindje verderop en het is nog poepie heet. Het water loopt over mijn hoofd en over mijn rug.
verba volant, scripta manent.
Maar extra vroeg opgestaan om goed door te kunnen tochten. Hoewel het wel warm is voelt het toch koel aan, omdat het huis zo heet is.

Ik wens jullie een gezegende dag, met veel watergespetter en ijsjes.
Hier staat ook alles tegen elkaar open inmiddels. Maar ik heb het idee dat het niet veel scheelt, omdat het buiten nu al vrij warm is. Voel ook geen verkoelend briesje, helaas. Een flinke regen- of onweersbui vandaag zou wel fijn zijn, maar die zijn niet voorspeld voor mijn regio, helaas... Fijne dag vandaag!
Heb geen og dichtgedaan vannacht. Loop op mijn tandvlees.... Om zes uur alles open gezet en het is van 27 naar 26 gegaan. Wat zal het lang duren voor het weer 15 is
Heb ik ook gedaan net maar het waait voor geen meter en ik denk dus niet dat het veel op gaat schieten.

Wilde vannacht mn raam al open maar ik werd een beetje gek van buren die om 0.30 buiten nog kabaal maakte.. (mmm ik moet toch eens zo'n supersoaker kopen... )

Het voordeel is wel dat mn was waarschijnlijk snel droog is..

Fijne puf, zweet en drijfdag, met veeeeeeel ijsjes!
Ik ga naar de efteling
quote:viavia2013 schreef op 04 juli 2015 @ 07:11:

Heb geen og dichtgedaan vannacht. Loop op mijn tandvlees.... Om zes uur alles open gezet en het is van 27 naar 26 gegaan. Wat zal het lang duren voor het weer 15 is Hier drie uur geslapen. Ik denk dat ik vanmiddag compleet instort.
voor Viavia en mevrouw Teau.

Dat is het vervelende van die plaknachten.

Doe rustig aan vandaag. (Al kan je ook niet anders met die bloedverziekende hitte...)
Nog even doorbijten, er is beter weer op komst! En van mij mogen we zo doorschuiven in een half jaar sneeuw en -20

Zondag halen we in het oosten misschien nog net de 30 graden. Aan zee wordt het een graad of 24. Verder vrij veel bewolking en in de middag en avond grote kans op regen en onweer. De wind is overwegend zwak tot hooguit matig van kracht, maar kan bij buien af en toe even flink aantrekken.

Maandag wordt een prachtige zomerdag met veel zon en aangename temperaturen van 22 tot 27 graden. De hitte is dan weer wat geweken.

Dinsdag in de loop van de dag toenemende bewolking en buienkans. De temperatuur loopt nog een keer flink op met in het zuidoosten weer kans op tropische waarden.

Later in de week draait de wind naar het noordwesten en wordt het echt wat minder warm. De temperatuur komt zelfs weer in de buurt van normaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven