Hoe overleef ik... een hittegolf?
zaterdag 27 juni 2015 om 09:09
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.
Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.
Hardlopen laat ik maar even achterwege.
Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.
En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.
Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
zaterdag 4 juli 2015 om 12:18
Of je hebt een mobiele airco op je slaapkamer en denkt die lekker vroeg aan te zetten, zodat je een koude slaapkamer hebt. Dus gisteravond om 8 uur dat ding aan. Gaan we om 23 uur naar bed. Heeft manlief 's ochtends de ramen dicht gedaan en die slang achter het dikke gordijn laten liggen. Heeft ie dus alle warme lucht net zo makkelijk die kamer in liggen blazen hahahahahhahaaa
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

zaterdag 4 juli 2015 om 12:41
http://www.nu.nl/dvn/4081 ... an-eeuw-in-nederland.html
En de cijfers liegen niet, de hittegolf is gemeten
En de cijfers liegen niet, de hittegolf is gemeten

zaterdag 4 juli 2015 om 12:45
quote:MarianneDavids schreef op 04 juli 2015 @ 11:20:
[...]
Dan maar weer snel de winterjas uit de kast rukken.
Dat hoeft niet tijdens de zomerse atmosfeer.
Maar trouwens de weerwinkels zijn het niet met elkaar eens, Buienradar zegt 16 en Ed Aldus zegt 20 en het zijn maar twee dagen en dan gaat de temp weer omhoog, naar 24 en dat blijft. Het wordt wel nat, elke dag wel wat regen.
[...]
Dan maar weer snel de winterjas uit de kast rukken.
Dat hoeft niet tijdens de zomerse atmosfeer.
Maar trouwens de weerwinkels zijn het niet met elkaar eens, Buienradar zegt 16 en Ed Aldus zegt 20 en het zijn maar twee dagen en dan gaat de temp weer omhoog, naar 24 en dat blijft. Het wordt wel nat, elke dag wel wat regen.

zaterdag 4 juli 2015 om 14:11

zaterdag 4 juli 2015 om 14:28

zaterdag 4 juli 2015 om 14:42
zaterdag 4 juli 2015 om 14:53
het is hier 36gr in de schaduw maar ik vind het eigenlijk erg mee vallen. er staat een briesje, ik heb in de tuin een zwembadje om af te koelen. in mijn hangmat onder de parasol is het prima te doen, mooi boek er bij. ik krijg echt het vakantie gevoel.
mijn oudste heeft komende week proefwerk week en is nu aan het leren is voor haar 13 proefwerken. sneu….
mijn oudste heeft komende week proefwerk week en is nu aan het leren is voor haar 13 proefwerken. sneu….
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
zaterdag 4 juli 2015 om 14:59
quote:redbuIIetje schreef op 04 juli 2015 @ 14:15:
Hier boven de 30 en windstil. Ook benauwd buiten. Kreeg net 'n melding dat er vanaf 14 uur 5,5 mm regen zou gaan vallen hier, maar so far schijnt de zon nog fel.Die regen is voorbij getrokken zonder te vallen, hier wel tenminste,
Hier boven de 30 en windstil. Ook benauwd buiten. Kreeg net 'n melding dat er vanaf 14 uur 5,5 mm regen zou gaan vallen hier, maar so far schijnt de zon nog fel.Die regen is voorbij getrokken zonder te vallen, hier wel tenminste,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert