Reactie- en Bugtopic 2

14-01-2015 17:21 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 18-11-2015:

Als je het forum gebruikt via Internet Explorer, dan kan het voorkomen dat je de melding 'Weet u zeker dat u deze pagina wilt verlaten?' krijgt.

Als je op 'Deze pagina verlaten' klikt, verdwijnt de melding. Dit is een bug, en is bekend bij de TD. Tot deze bug op is gelost kun je het forum bezoeken via een andere browser zoals Firefox of Chrome, gezien het probleem zich hier niet voor doet. Ons excuus voor het ongemak.

Groet,

CM VIVA

quote:impala schreef op 29 juni 2015 @ 13:52:

[...]

Ah, je bedoelt op andermans profielpagina, als je loept. Ik ga even kijken.

Je kunt nu inderdaad een lijst met door X geopende topics krijgen. Dat is wel handig en nieuw.

Maar het effect van de knop 'alleen reacties' snap ik niet zo goed. Daarmee krijg je een lijst van alle topics waarin X ooit heeft gereageerd, maar niet die reacties zelf (dat zou je verwachten). Voor een lijst van alle reacties/posts van X moet je naar een anders uitziende knop op een andere plek. Niet logisch. En die 'alle berichten'-lijst is volgens mij niet op topic te sorteren. Dat zou handig zijn, alle reacties van X in een bepaald topic.

Ik zal eens vragen of dit iets is wat IT makkelijk kan bouwen. Waarschijnlijk niet, maar niet geschoten is altijd mis ;)

Deze sorteerfunctie was er overigens altijd al (in deze vorm), maar was kapot gegaan bij een update eerder dit jaar.
Beste forummers,

Vanwege werkzaamheden zal het forum vannacht tussen 02:00 en 08:00 niet bereikbaar zijn. Tijdens deze periode zal er onderhoud gepleegd worden aan de database.

Groeten,

Lot

Community Manager VIVA
quote:CommunityManagerViva schreef op 29 juni 2015 @ 14:00:

[...]

Ik zal eens vragen of dit iets is wat IT makkelijk kan bouwen. Waarschijnlijk niet, maar niet geschoten is altijd mis ;)

Deze sorteerfunctie was er overigens altijd al (in deze vorm), maar was kapot gegaan bij een update eerder dit jaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Fourm loopt hier heel de tijd vast; Chrome op de iPad.
Ik krijg vandaag herhaaldelijk deze melding:

Not Found

The requested URL /forum/list_message/19131773 was not found on this server.

Apache/2.2.15 (CentOS) Server at c2-origin.rfihub.com Port 80

Op Tablet (Windows 8.1), maar ik dacht ook op telefoon.
Berichten van coolpack2 en Wompie zijn doorgegeven aan de TD.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:coolpack2 schreef op 29 juni 2015 @ 21:43:

Ik krijg vandaag herhaaldelijk deze melding:

Not Found

The requested URL /forum/list_message/19131773 was not found on this server.

Apache/2.2.15 (CentOS) Server at c2-origin.rfihub.com Port 80

Op Tablet (Windows 8.1), maar ik dacht ook op telefoon.

Ik heb deze melding laten checken door IT en daaruit kwam het volgende antwoord:

De error ontstaat niet door de software van het forum, maar aan de kant van de gebruiker.

Dit kan liggen aan een aantal zaken, zoals:

Forummen via een proxy,

Forummen via een (gehackte) custom DNS

Mallware op je telefoon of Tablet.

Mocht je niet forummen via een proxy of custom DNS zou ik je aanraden je telefoon/tablet terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (Let wel op dat je hiermee alle data op je telefoon kwijt raakt, dus ik zou wel een back-up maken van bijv je foto’s). Dan zou dit probleem opgelost moeten zijn.

Groeten,

Lot
Dank, ik zal ernaar kijken.
Ik heb nu twee keer iets gehad wat op de dat andere probleem lijkt. Geen enkele andere site heeft hier last van. Alleen krijg ik een melding over "rifhub.net" en niet over "rifhub.com".

Access Denied

You don't have permission to access "http://c2.rfihub.net/forum" on this server.

Reference #[weggehaald want dit zal wel mijn gehashte ip zijn]

Rifhub.com is een GoDaddy domein met anonieme eigenaar. Rifhub.net bestaat niet.

Zou het een kwaadaardige advertentie kunnen zijn?

Ik ga hoe dan ook later vandaag even flink alles scannen op mwalware, spyware, enz, enz.
quote:pimpampum schreef op 03 juli 2015 @ 10:29:

Ik heb deze fout nu ook tweemaal gehad. Geen enkele andere site heeft hier last van. Ik gebruik de standaard DNS van mijn ISP en gebruik ook geen proxy. Ik zit op mijn laptop. Ik kreeg het beide keren toen ik een "snelle reactie" probeerde te plaatsen onder een topic.

Access Denied

You don't have permission to access "http://c2.rfihub.net/forum" on this server.

Reference #[weggehaald want dit zal wel mijn gehashte ip zijn]

Rifhub.net is een GoDaddy domein met anonieme eigenaar, kan me niet voorstellen dat VIVA zelf daarvan gebruikmaakt. Zou het echter een kwaadaardige advertentie kunnen zijn?Bedankt voor je melding. Ik ga dit meteen doorgeven aan IT en het Ad-team.
Dank je wel!

Het lag net wat anders dan ik eerst dacht, dus ik heb mijn post hierboven even gewijzigd.

Rifhub.com staat trouwens op een server met enkele honderden andere vage sites. En is geregistreerd via "domains by proxy". Dit klinkt allemaal niet bijzonder betrouwbaar en hoopgevend

Ik laat nog even weten wat de scans opleveren.
quote:pimpampum schreef op 03 juli 2015 @ 10:42:

Dank je wel!

Het lag net wat anders dan ik eerst dacht, dus ik heb mijn post hierboven even gewijzigd.

Rifhub.com staat trouwens op een server met enkele honderden andere vage sites. En is geregistreerd via "domains by proxy". Dit klinkt allemaal niet bijzonder betrouwbaar en hoopgevend

Ik laat nog even weten wat de scans opleveren.Graag! Vraagje: gebeurde het toevallig twee keer in hetzelfde topic? Misschien heeft iemand per ongeluk een plaatje gepost die malware bevat. Mocht dit het geval zijn dan hoor ik graag op welk topic dit gebeurde.
Het topic van vanmorgen loopt al wat langer, dus het zou kunnen maar zeker weten doe ik het niet. Er is op dit moment in dat topic echter geen plaatje te zien.

Als ik op die pagina in mijn browser de HTTP headers doorzoek komt dat domein er niet in voor op dit moment. Blijkbaar gebeurt het maar soms. Dat ligt in de lijn der verwachting als het om een advertentie gaat want dat is de enige content op de pagina die nog wel eens varieert. Tenzij ik zelf de bron ben, maar tot nog toe niets gevonden.

Ik laat Live HTTP Headers wel gewoon nog een tijdje meelopen zodat ik meer info heb als het weer mocht gebeuren.

"Snel plaatsen" in hetzelfde topic ging zonet goed trouwens.
Meer info, wellicht gerelateerd:

https://productforums.google.com/forum/ ... vXyIBcwO5g
quote:pimpampum schreef op 03 juli 2015 @ 12:03:

Meer info, wellicht gerelateerd:

https://productforums.google.com/forum/ ... BcwO5gDank! IT is druk aan het schakelen met onze advertentie afdeling. Het lijkt inderdaad te komen door een advertentie vanuit een externe leverancier. Zodra ik meer informatie heb laat ik het weten.
Haaitjes,

Hier loop de boel nog steeds vast op de iPad met Chrome.
quote:Bij_Zonder schreef op 10 juni 2015 @ 13:24:

[...]

Praatje is goed maar het smoesje deugt niet: sinds het nieuwe forum is er geen mobiel forum meer. De oude desktopsites hadden idd al jaren bewegend beeld in de advertenties, maar het oude mobiele forum had niet eens advertenties, laat staan advertenties met bewegend beeld.Hoe staat het met de acties mbt mobiel dataverbruik? De reactie dat die advertenties met bewegend beeld er altijd al waren en dus niets te maken heb en met het - absurd grote - verschil in dataverbruik slaat nergens op.
Ik krijg steeds dit : http://c2.rfihub.net/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:CommunityManagerViva schreef op 03 juli 2015 @ 12:53:

[...]

Dank! IT is druk aan het schakelen met onze advertentie afdeling. Het lijkt inderdaad te komen door een advertentie vanuit een externe leverancier. Zodra ik meer informatie heb laat ik het weten.Beetje vreemd dat dan eerst tegen mij wordt gezegd dat het aan mijn kant zit 😒
Elke keer als ik naar forum.viva.nl ga, worden alle plaatjes herladen. Elke keer. Ook irritant ivm continu verspringen, naast idioot dataverbruik. Ik zie dit niet in de lijst staan, ben ik de enige?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Welnee, dit is al in het eerste bugtopic gemeld. In oktober vorig jaar. Al die tijd staat het op het lijstje van de TD. En zijn ze er druk mee bezig..

Het boeit Sanoma blijkbaar niks dat het verbruik bij de gebruikers zo hoog is. Advertenties verkopen, dát is belangrijk.
Sterker nog: ze schroeven het verbruik nog even fijn op. Min of meer halverwege de pagina zit een break tussen de posts, daar stonden eerst twee ads/bloglinks onder elkaar. Nu drie. Waarvan meestal twee ads, incluis de datavretende fratsen.
quote:Bij_Zonder schreef op 03 juli 2015 @ 21:36:

[...]

Hoe staat het met de acties mbt mobiel dataverbruik? De reactie dat die advertenties met bewegend beeld er altijd al waren en dus niets te maken heb en met het - absurd grote - verschil in dataverbruik slaat nergens op.Vragen en opmerkingen daarover worden vakkundig genegeerd. En kennelijk zijn wij met zijn allen nog steeds zo stom om het forum nog steeds via mobiel te bezoeken. Misschien als we daar van de ene op de andere dag mee zouden stoppen dat dat wel helpt?!
Ik forum een stuk minder, en alleen nog als ik wifi heb.

Nu trouwens ook een iedere-keer-opnieuw-ladende-bewegende-reclame van Vodafone. Zullen wel goed betalen.
Hier ook alleen mobiel forummen als ik wifi heb. No way dat ik dat van mijn databundel ga doen. Jammer dat hier geen actie op wordt ondernomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven