Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Ik kan wel met wat minder slaap, slaap gemiddeld toch veel minder dan normale mensen.

Alles staat open en we gaan naar de kust vandaag, in ieder geval vlak bij het strand.

Ziekenhuis bezoek, met airco of koeling en misschien bioscoop als toch te heet is voor mij.

Mijn lichaam is stuk dus kom maar op met wat koeler. Van mij mag de zon wel aan hoor, gewoon net even een graadje of 8 minder.
Het wordt woensdag en donderdag 16 graden in Rotterdam.
Mooi Schiedam ligt er niet ver vanaf dus zal dat hier ook wel zo zijn Ik kan niet wachten!

Ik slaap beroerd al nachten en ik kan niet tegen weinig slaap, het breekt mij op. Wat mij betreft mag de zon ook aan, maar dan met een graad of 24 en een lekker briesje, dan is het lekker uit te houden en toch zomerweer
Jaaaaaa sneeuw en min 20, heerlijk !!

Ach we overleven het wel. Ik heb familie in Spanje waar het al een tijdje zo'n 44 graden is. Ze lachte me nog net niet uit toen ik van de week al om 34 graden zat te mieren...
Hier de zon achter de wolken en veel wind. Even alles doorwaaien, heerlijk. Voel me niet zo lekker door de warmte. Ben blij dat het na vandaag weer wat normale wordt qua temperatuur.
Ja het begint vanuit het westen af te koelen Dus draai maar wind!
quote:Cateautje schreef op 04 juli 2015 @ 07:39:

Het wordt woensdag en donderdag 16 graden in Rotterdam.

Hier 21 graden, heerlijk idee! Nou ja ff puffen vandaag maar van de week

is het weer over. Dat overleven we toch wel?

(moet je nagaan dat het in Italie en Spanje zo'n 4 maanden snoeiheet is..)
quote:Sri schreef op 03 juli 2015 @ 18:36:

Ik ben echt blij dat ik nu in de warmte zit zeg! Bij het bedrijf waar ik nu werk staat de airco op elfstedenstand, ik heb zitten vernikkelen in mijn dunne hesje met korte mouwtjes. Gisteren vond ik het best lekker, maar ik hoorde vanmorgen dat dat kwam omdat toen de airco stuk was .

Grobs, wij wonen vast bij elkaar in de buurt! Gisteren lag de hagel in mijn woonkamer, heerlijk. Ook alles tegen elkaar open gezet.Vind het juist op kantoor heerlijk zo lekker koel! En dat terwijl ik 'n echte koukleum ben. Overweeg serieus een inbouw airco voor thuis. Nu zit ik weer met die portable lawaaibak aan die lang niet zo goed koelt als de airco op 't werk.
Shoot first, ask questions later!
quote:phoebe1982 schreef op 04 juli 2015 @ 08:05:

Jaaaaaa sneeuw en min 20, heerlijk !!

Ach we overleven het wel. Ik heb familie in Spanje waar het al een tijdje zo'n 44 graden is. Ze lachte me nog net niet uit toen ik van de week al om 34 graden zat te mieren...In warme landen zijn ze er doorgaans beter op ingesteld. Overal goeie airco waar je binnen komt. En 'n droge warmte dus niet zo benauwd.
Klopt maar ze vinden het ook wel heet hoor... dat ze er beter tegen kunnen

is een misverstand.

Pfff ik vind het nou al heet... ben erg sloom..
Het is alweer flink aan het opwarmen. Dat voelde ik om zes uur al. Nu is het heerlijk in de tuin, de zon staat er nog niet op.
Inderdaad, droge warmte niets mis mee. Heerlijk. Maar die benauwde zooi hier met lekker veel smog (serieus, de zon is hier zo goed als weg door een pietsie bewolking en smog). Je voelt het als een deken in de lucht hangen. Ik blijf lekker binnen, ben zwanger en heb al een lage bloeddruk, dus we doen rustig aan.
Die warmte ok maar die muggen!
quote:redbuIIetje schreef op 04 juli 2015 @ 08:40:

[...]

Vind het juist op kantoor heerlijk zo lekker koel! En dat terwijl ik 'n echte koukleum ben. Overweeg serieus een inbouw airco voor thuis. Nu zit ik weer met die portable lawaaibak aan die lang niet zo goed koelt als de airco op 't werk.Echt een aanrader hoor! Overdag vind ik de hitte heerlijk, maar met slapen heb ik het liever koel. Vannacht weer heerlijk geslapen met een graad of 20. En lawaai maakt hij niet. Je moet wel opletten dat je er niet zo een aanschaft die steeds aan en uit slaat, want dan doe je nog steeds geen oog dicht...
quote:matroesjka_ schreef op 04 juli 2015 @ 07:17:

Ik ga naar de efteling Ik zou de hele dag in de pirana gaan!
Wij liggen nog op bed onder de ventilator en ik met een koud washandje op mijn hoofd.

Vanavond dus naar bruiloft...

Verder doen we niet veel denk ik.
Ik ga zo met vrienden naar het strand. Ik duik het water in en kom er niet meer uit denk ik..

Dan ben ik vanmiddag waarschijnlijk een rozijntje geworden...
Ik geniet, van mij mag dit nog weken duren. Ik word nu al weemoedig als ik bedenk dat het woensdag weer koud wordt.
Heb je ook gelijk in... zo'n drama is het allemaal ook niet. Het duurt geen 4 maanden..

Geen bijzonderheden
quote:pamelacourson schreef op 04 juli 2015 @ 09:43:

[...]

Echt een aanrader hoor! Overdag vind ik de hitte heerlijk, maar met slapen heb ik het liever koel. Vannacht weer heerlijk geslapen met een graad of 20. En lawaai maakt hij niet. Je moet wel opletten dat je er niet zo een aanschaft die steeds aan en uit slaat, want dan doe je nog steeds geen oog dicht...Klopt, dat heb ik wel 'ns ergens in 'n hotel gehad en dat werkt idd voor geen meter. Nee, hij moet geruisloos zijn en op een door mij ingestelde stand contant blijven draaien. Tips voor 'n bepaald merk toevallig? En het buiten apparaat, maakt dat lawaai, of is dat ook vrij geruisloos?
quote:dolfje schreef op 04 juli 2015 @ 10:24:

[...]

Ik zou de hele dag in de pirana gaan!Denk dat je daar vandaag uren voor in de wacht moet staan
quote:Sri schreef op 04 juli 2015 @ 10:35:

Ik geniet, van mij mag dit nog weken duren. Ik word nu al weemoedig als ik bedenk dat het woensdag weer koud wordt.Ik ook, ik vind dit heerlijk! Gelukkig gaan we over 2 weken op vakantie, richting de zon!
quote:Cateautje schreef op 04 juli 2015 @ 07:39:

Het wordt woensdag en donderdag 16 graden in Rotterdam. Dan maar weer snel de winterjas uit de kast rukken.
verba volant, scripta manent.
Ik ben nu wel echt gewend aan het warme weer, merk ik. Ik zweet niet meer bij 29 graden en voel me vrij koel. Heerlijk dus eindelijk. Helaas door de zwangerschap denken mijn voeten en handen er anders over, die vinden het allemaal nogal zwaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven