Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
quote:Dreamer schreef op 03 juli 2015 @ 13:40:

Of misschien vakantie of te warm om binnen te zitten en te registreren. Ook daar is het eindelijk mooi weer, natuurlijk

Pfffff, hier is binnen nog de enige plaats waar het uit te houden is overdag

Thuis in mijn huiskamer dan, op mijn werkplek kan ik niet meer werken. Die zit op zuidoost met bijna de hele dag de zon erop en slecht geisoleerd. Collega gisteren: Snorhaar, ik kom even jouw deur dichtdoen, er komt continu zo'n hete wind uit jouw kantoor

Happyowl, ik vind die chocolade postcross meeting bij jouw wel een aantrekkelijk idee Fijn dat jouw kaarten beginnen aan te komen! Gelukkig gaat het op een gegeven moment wel redelijk snel met het aantal dat je mag versturen. Ik weet niet of je versturen naar eigen land aan hebt gevinkt, maar dat kan ook nog helpen de snelheid iets op te voeren.

Kawaii, ik moest even googlen om te zien wat dat was. Dat is dus precies de definitie van wat ik gisteren bedoelde met afschuwelijk zoet en niet mijn ding, grappig dat daar een woord voor is Labellei, jouw poezenkaart vind ik dan nog wel gaan, het tenminste een foto van een echte kat
Haha, nou als het allemaal wat minder warm is, en ik mag weer werken (zonder werk geen chocola) dan hebben we het er nog wel eens over Vanmiddag bij de arts geweest, het zal allemaal niet zo snel gaan, maar goed, ik verwacht er binnen nu en korte tijd wel een keer op de koffie te kunnen, dan neem ik lekker chocolade voor mezelf mee!

Mijn kaartje naar Tsjechië is ook onderweg. Als er nog eentje aankomt voor morgen dan kan ik er nog eentje sturen voor ik naar Riga ga, anders wordt het woensdag weer. Maar dan moet ik op mijn eigen verjaardag kaartjes naar anderen sturen Zou leuker zijn als er dan bij mij wat in de bus lag...

Vinden jullie het niet lastig dat je naast al die ruimte die de postzegels, adres, idnummer al gebruiken zo weinig over houdt voor een leuk verhaaltje? Ik heb die kaarten echt veel te snel vol. En heb ook dozen met stickers en stempels e.d. maar daar heb ik gewoon vaak geen ruimte meer voor.
Ik ontving vandaag 8 (!!) kaartjes. 3 uit Duitsland, 1 uit Zwitserland, 1 uit Polen, 1 uit Tsjechië en 1 uit Frankrijk. Deze laatste is ook in het Frans geschreven. Op zich kan ik dat redelijk lezen (er staan uiteindelijk toch vaak dezelfde soort verhaaltjes op de kaarten), maar dat handschrift

De Duitse kaartjes zijn ook 2 in het Duits, de Zwitser ook. Internationaal vandaag
Later is nu
Wow wat veel geschreven! Gezellig! Ik kan helaas niet overal op ingaan. Tja alles kan natuurlijk, maar dan zit ik vannacht nog te typen vrees is.

@dianaf: dank voor het meedenken. Ik moest ook googlen op kawaii (nog nooit eerder van gehoord) en dit is inderdaad ook heel erg zoet enzo . Maar niet wat ik bedoelde. (Ik vind het een beetje te kinderachtig eigenlijk) .

Ik bedoel meer echte ouderwetse foto's van "poserende" katjes, vaak kittens, liefst op een (fout) kleedje of een andere (foute) achtergrond. Soms in een lieflijk mandje, of met een fruitmand of met een vaas met bloemen ofzo. Ja dat bestaat echt en ik weet het, het is echt wel een beetje fout (of kitsch ).

Voorbeeldjes:

@HappyOwl234: spannend dat je binnenkort je eerste kaartje kunt verwachten. Mijn eerste kaartje kwam vrij snel (sneller dan Ik had verwacht!) en kwam uit de Filippijnen. Dus wie weet krijg jij ook al heel snel een exotisch kaartje in de brievenbus.

En dat zo'n kaartje te weinig schrijfruimte heeft dat herken ik ook. Ik begin vaak te schrijven in normale letters (qua grootte) maar mijn letters worden steeds kleiner en kleiner naarmate mijn verhaaltje vordert. Ik heb soms ook geen idee waar ik mijn naam nog kwijt kan. Die moet ik dan nog ergens onder of tussen proppen.

@Dreamer: wow! 8 kaarten! Dat is echt mega gigantisch veel! Je lijkt de Fisherman wel.

Wel leuk dat ze in hun eigen taal hadden geschreven. Dat vind ik eigenlijk ook wel het leukst. En zo steek ik ook nog een beetje op van het Duits en Frans. (Al komt Frankrijk helaas niet zo vaak voor).

Ik had vandaag geen Hurrays en ook geen kaartjes in mijn brievenbus. Morgen nieuwe dag nieuwe kansen. Ik hoop dan in ieder op wát kaartjes in mijn brievenbus....

Al zijn het maar verjaardagskaartjes

(ben morgen jarig).
Nou. Dan ben je nu dus jarig!!! Van harte Labellei

Hopen op veel post en natuurlijk ook op een hele fijne dag!
Dank je wel HappyOwl234!

(Ga nu de stad in, moet nog kaartje kopen voor Singapore . En natuurlijk inkopen doen voor visite. )
Gefeliciteerd Labellei! (jammer dat ik dat niet eerder wist )

Ik kreeg vandaag een kaartje uit Finland en een hurray uit Japan! Die is gewoon sneller dan Duitsland. Hoe is het mogelijk? Het was de Nijntje-liefhebber en ze fietst ook nog graag. Ik heb dus aan Groningenpromotion gedaan en nu hoopt ze ooit door onze stad te mogen fietsen.

Zoon en ik zijn al 1,5 uur bezig met het inpakken van de boekenkast. Een zweterig karweitje, kan ik wel zeggen. En we zijn nog niet klaar
Later is nu
terwijl ik bovenstaand stukje schreef kreeg ik de hurray uit Duitsland. Een zeer breedvoerig (not) 'thank you'. En ze hield nog wel van historische kaarten, die ik haar ook stuurde. Of zou ze begrepen hebben, waarom de gebouwen er niet meer staan en het geen leuke opmerking vinden?

Nouja, zodra ik de puf ervoor heb, mag ik weer kaartjes sturen misschien dat ik dat eind van de week doe, vlak voordat we weggaan.
Later is nu
Gefeliciteerd Labellei!

Misschien een aantal favorieten, en daar naar verwijzen in je profiel. Soms is het super lastig om te omschrijven wat je leuk vind!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dank jullie wel voor de felicitaties!!!

Ik had vandaag inderdaad verjaardagskaartjes én 1 PC kaart. Ik zag zojuist dat het mijn 200ste ontvangen kaart is.

Het kaartje is een "night view" van Kansas City. En we hadden het er hier gisteren nog over.... maar deze mevrouw heeft zóveel informatie opgeschreven, ik had dus een bomvol kaartje! Erg leuk. Ik heb haar een uitgebreide Hurray gestuurd, en ook nog geschreven dat ik het zo leuk vind om op hun nationale feestdag jarig te zijn. En heb haar natuurlijk ook een "happy 4th of July" gewenst.

Verder ben ik nog even naar de VVV geweest en heb daar weer een aantal kaarten gekocht. De Singapore-man krijgt d'Olle Grieze. Heb ook weer een setje "stadslandschappen" gekocht.
anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 04-07-2015 23:23
Reden: forum deed raar
% gewijzigd
Leuk, je 200e kaart op je verjaardag. Ik ga dat niet redden, misschien woensdag mijn eerste kaart op mn verjaardag?

Ik ben inmiddels in riga aangekomen, stad zag er vanuit de tram mooi uit, morgen op ontdekkingstocht, nu alleen nog hangen in het hotel na zo'n reisdag. Misschien moet ik hier ook even zeggen dat mijn kaart in Duitsland nog steeds niets is aangekomen (11 dagen) en dat het schandalig is dat Maleisië sneller gaat. Het schijnt dat je dan tijdens het typen een hurray krijgt he Dreamer
Veel plezier in Riga HappyOwl!

(maar dat lukt vast wel.. gewoon met een vriendin op stap is tenslotte al lekker :-) )

Ik heb net m'n 9 kaartjes geregistreerd, kreeg er vandaag nog 1 uit Finland, namelijk. Al deze kaartjes op 1 na, dus 3x Duitsland, 2x Finland, 1x Tsjechie, 1x Frankrijk en 1x Zwitserland, waren verzonden (of in elk geval adres getrokken) op 30 juni. Polen zelfs op 1 juli! Snelle posterijen in Europa hoor! Allemaal binnen 3 dagen en Polen zelfs in 2 dagen. Wel frappant in elk geval.

Wat het dus erg raar maakt dat jouw kaartje naar Duitsland zo lang duurt, HappyOwl, maar ik weet nog dat kaartjes naar mijn ouders in Spanje (toen ze daar nog overwinterden) er ook veel langer over deden dan kaartjes vanuit Spanje naar ons. We gaven de ezeltjes daar de schuld
Later is nu
Overigens is 30 juni geen datum waarop ik adressen heb aangevraagd of kaartjes heb geregistreerd.
Later is nu
Ja ik heb vandaag vanuit Duitsland gevlogen, had hem beter zelf door de brievenbus kunnen gooien, was er nog echt in de buurt ook. Naja, ik wacht wel af, die naar USA moet toch ook nu ongeveer wel aankomen. Gelukkig gaat Tsjechië ook snel, dus als ik terug ben kan ik vast weer leuke kaartjes sturen!
Veel plezier in Riga HappyOwl234!

Wat een snelle bezorging van jouw kaartjes Dreamer! Snelle (opgevoerde) postduiven hebben ze overal!

Ik kwam net tot de conclusie dat ik gisteren een (blije) Hurray had uit Taiwan. Alleen was de Hurray in mijn junkmail-inbox beland.... zo raar..... Ik check die junkmail niet zo vaak, en als ik het doe dan alleen om de mailtjes -achteloos- te verwijderen. Gelukkig heb ik deze Hurray niet gemist. Dat zou ik echt jammer hebben gevonden.

In mijn gewone inbox had ik vanochtend wel de melding dat het kaartje 2X gefavoriet was.
Dank jullie voor de veel plezier wensen! Riga is een erg leuke en mooie stad. Allemaal wel zwaar na afgelopen periode en ziek ergens naar toe gaan is toch wel spannend. Maar we hebben het erg gezellig en op een langzaam tempo kunnen we toch veel zien. Net hebben we in een middeleeuws restaurant gegeten en ben ik geïnterviewd door de zuid Koreaanse tv. Als ik een keer een kaartje naar zuid Korea moet sturen kan ik vertellen dat ik in augustus op tv kom daar, haha, een kaart van een echte tv ster!

Verder helaas geen hurrays nog, USA en Duitsland laten wel op zich achten, ruim anderhalve week al. Maar ze zijn beiden met regelmaat online dus verwacht dat ze hem echt nog niet hebben. Hopelijk voor woensdag wat hurrays, en zou leuk zijn als ik op mijn verjaardag woensdag mijn eerste kaartje krijg, dan ben ik ook net weer thuis!
Ooh, dat zou inderdaad leuk zijn, HappyOwl. Fijn dat het gezellig is

Labellei, ik ben blij dat je je post toch nog weer aangepast hebt, want ik werd wel nieuwsgierig wat Singapore nou kreeg Die goedkope stadslandschappen? Was het setje er weer of heb je gewoon de losse kaarten gekocht?

Ik kreeg net een blije hurray uit Spanje. Daar zit de Duitse naar wie ik het koffiepotje (cappuccino) had gestuurd. Haar dochter houdt voor haar bij wat ze binnenkrijgt en stuurt kennelijk foto's, want ze bedankte ook voor de postzegels Een lange blije hurray dus
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 05 juli 2015 @ 21:28:

Ooh, dat zou inderdaad leuk zijn, HappyOwl. Fijn dat het gezellig is

Labellei, ik ben blij dat je je post toch nog weer aangepast hebt, want ik werd wel nieuwsgierig wat Singapore nou kreeg Die goedkope stadslandschappen? Was het setje er weer of heb je gewoon de losse kaarten gekocht?

Ik kreeg net een blije hurray uit Spanje. Daar zit de Duitse naar wie ik het koffiepotje (cappuccino) had gestuurd. Haar dochter houdt voor haar bij wat ze binnenkrijgt en stuurt kennelijk foto's, want ze bedankte ook voor de postzegels Een lange blije hurray dus

Hahaha ik zag pas later dat er een groot deel van mijn tekst verdwenen was. Heb het (gedeeltelijk) dus maar weer aangevuld.

De setjes stadslandschappen lagen er weer. Die heb ik dus gekocht.

Ik had het idee dat ze (VVV) weer een aantal nieuwe kaarten in de winkel hadden. Er lagen veel multiviews van "Holland". Maar daar ben ik zelf niet zo heel erg gek op en de meesten willen het liefst van Stad ipv Holland....

Leuk dat je zo'n lange enthousiaste Hurray had uit Spanje. Werkt altijd motiverend!

@HappyOwl234: en.... heb je al veel kaartjes gekocht?
Goedemorgen!

Ja, die multiviews met 'Holland' had ik al gezien, maar ik ben principieel tegen 'Holland' aangezien ik in Nederland woon
Later is nu
Hee hoi,

Labellei, nog gefelicitieerd met je verjaardag, heb je een leuke dag gehad?

Jullie schrijven wel een hele boel hoor, jeetje.

Mijn statistieken tot zover:

» Sent: 244 postcards

» Received: 246 postcards

» Traveling: 9 postcards out of 13

» Sent distance: 809,193 km

» Received distance: 640,633 km
It ain't me
Ik kreeg een blije hurray uit Taiwan op mijn zelfgemaakte kaartje van het voetbalstadion. Ze vond het 'amezing' dat ik een foto zelf maakte en daar een kaartje van maakte en was heel blij
Later is nu
Hoi!

Wat leuk, zo'n actief topic over postcrossing. Ik ben er vorige week mee begonnen en heb gelijk 5 kaartjes opgestuurd naar Rusland, Belarus, Duitsland, Hong Kong en de U.S.A. Super leuk. Ik heb ze zondagavond gepost en de bus is vorige week maandagavond geleegd. Vrijdag kreeg ik al een hurray van het meisje uit Hong Kong, ze vond het een erg leuk kaartje. Weer een nieuw adres aangevraagd en ook deze heb ik opgestuurd naar Hong Kong. Heeft iemand van jullie een idee hoe lang het duurt voordat het kaartje in Duitsland is? Ik had verwacht dat die het er als eerste zou zijn.

Zo, nu 'even' het topic lezen
Haai iedereen!

Mijn kaartje naar Singapore is eindelijk op de bus. Ik had nog een extra adres getrokken en terwijl ik dat deed voelde ik dat het China zou worden, en het werd....... China! Ik lijk wel helderziend (nou ja, de kans was gewoon groot... ).

Ze houdt van katten (haar kat is binnenkort jarig, op 1 augustus), en ze houdt o.a. van Jip en Janneke, en toevallig had ik nog een kattenkaartje van Fiep Westendorp (zonder JenJ helaas, maar toch...) dus die heb vanmiddag ook nog op de bus gedaan.

@Dreamer: ik doe dus ook écht niet aan "Holland". Ik ben toch geen Hollander!?

En ik heb blijkbaar gemist dat jij zelf een stadionkaart hebt ontworpen... wat leuk!!!! Ik zal daar ook nog eens over nadenken, over een leuk eigen ontwerpje. De Chinese wilde ook wel een stadion of voetbalkaart namelijk. Er is dus best veel vraag naar.

@Cocomo. Ook jij bedankt voor de felicitaties! Ik heb een leuke dag gehad hoor. Wel zo relaxed mogelijk ivm de hitte.

@RubyJanne: leuk dat je ook begonnen bent! Welkom! En ook al een Hurray uit Hongkong. Dat stemt mij positief, want ik heb ook een kaartje onderweg naar Hongkong. Volgens mij ook al een week ofzo. En Duitsland duurt de laatste tijd iets langer dan gemiddeld ivm stakingen. Ik heb ook al een week een kaartje onderweg naar Duitsland. En eerder duurde dat meestal maar een paar dagen. Hopelijk zijn de stakingen daar snel voorbij en ondertussen wacht ik gewoon af.
@Dreamer: leuke stadionkaart heb je gemaakt hoor! Waar staat dat standbeeld trouwens? (Het zou ook leuk zijn om bovenin de Stoker of de Brander een foto te maken... . )

En toen ik toch aan het spieken was.... leuke giraffe-kaart heb je gekregen uit Frankrijk! En ik was al de 6e die 'm heeft gefavoriet.

@Cocomo. Heeft de Fisherman je kaart nog niet ontvangen? Ik zag 'm nog niet in je ijstje....

Ik zag ook dat jij Inge Löök als wens hebt staan in je profiel. Die heb ik toevallig afgelopen weekend ook net toegevoegd aan mijn lijstje.
Dat beeld is Tony van Leeuwen en staat bovenaan de trappen ik heb contact gehad met Marketing Groningen en zij waten niet van plan een kaartje te maken, vandaar dat ik het zelf maar heb gedaan. Inderdaad omdat er veel vraag naar is. Ik kende iemand die in de Stoker woonde. Helaas is hij verhuisd, want ik had daar inderdaad ook al aan gedacht.

Welkom RubyJanne. Leuk dat je bent gaan postcrossen en dat je hier ook schrijft
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven