Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Zooooo, ik had 4 mooie kaarten in de bus Tussen het registreren door gingen we nog een online spelletje spelen met vrienden en kwam er af en toe een kat op mijn toetsenbord liggen, dus zo kun je prima een hele avond over het registreren doen

Maar hier de kaarten:

Indonesië (nieuw land ), mooie traditionele houten huizen

Ierland (ook nieuw voor mij , niet afkomstig van de Fisherman ), een M.C.Escher kaart

Canada (nieuw qua nog nooit iets van ontvangen ), een oude ingekleurde stadsfoto

...en Duitsland, mooie cityview

De Duitse verontschuldigde zich dat ze wat vertraging had opgelopen tussen het adres trekken en het schrijven. Het kaartje had er 30 dagen over gedaan, met een poststempel van 13 juni Ik denk maar zo dat de echte vertraging ergens anders zat.
Via dit forum uitgekomen bij postcrossing.com , ik had er nog nooit van gehoord. Wat een leuk initiatief! Ik heb me meteen geregistreerd en vandaag alvast vier kaarten de deur uit gedaan: Rusland, Duitsland, Ierland en de VS. Die laatste is wel heel leuk, want het stadje waar ik de kaart naar toe moest sturen ligt 15 km van een stadje waar ik over tien dagen op vakantie ga. Hoe toevallig!

Morgen nog één adres aanvragen en dan gaat mijn voorlopig laatste kaartje op de bus. Als 'beginner' kun je geloof ik maar vijf kaarten tegelijk onderweg hebben, maar ik begrijp dat dit later meer wordt. Nu maar afwachten welke kaartjes ik binnenkort in mijn brievenbus mag vinden!
Leuk, nog meer leven in de brouwerij!!!!

Wat goed dat jullie kaartjes in Duitsland aankomen, die van mij doet dus gewoon al 2 weken over 127 km, niet te geloven!!!! Ook nog geen teken van leven uit USA en Rusland.

Ben net thuis en dus denken jullie al, wat een ellende allemaal. Maar had een hele leuke hurray uit tsjechie, ze was heel blij met de kaart (was ook een hele leuke). Pas vrijdag verstuurd, dus tenminste iets wat een beetje snel gaat. Helaas nog geen kaartjes mogen ontvangen, maar dat gaat morgen gebeuren, weet het zeker, iedereen wacht netjes tot ik jarig ben!

Ben benieuwd naar het park in riga Labellei, waren wel meer parken, heb niet heel veel gezien hoor.

Vlucht was een en al ellende, vertraging, turbulentie, en ze hadden er zelf ook geen zin meer in. Ben dus blij dat ik thuis ben. Brievenbus echt leeg, 2 reclame krantjes en een onpersoonlijke brief van Ziggo, daar ben ik verder geen klant dus echt niet boeiend.

Nu snel slapen, morgen lees ik alles weer even goed bij, het is al zo laat
Ik had net een heel lang verhaal getypt en toen liep het forum weer vast....

Wederom poging.

@HappyOwl234: gefeliciteerd!

Er zal vandaag ongetwijfeld iets in de brievenbus liggen, en anders doet de folderbezorger maar een extra lintje/strikje om de folders.

Twee weken naar Duitsland is inderdaad relatief lang. Maar komt toch vaker voor. Ik heb het zelf ook wel eens gehad. En Cocomo dus ook.

@Cocomo: zijn die Duitse Postcrossers nog wel actief????

Op zich vind ik dat onvoorspelbare juist wel weer leuk aan Postcrossing. Ik heb wel eens gehad dat ik kaartjes al had "opgegeven" omdat ze er zo lang over deden en zelfs al expired waren. En als er dan tóch een Hurray komt ben je extra blij! Maar dat moet natuurlijk niet te vaak gebeuren en in het begin is dat uiteraard ook niet zo leuk.

En daar staat natuurlijk tegenover dat je soms aangenaam verrast bent omdat een kaartje júist heel erg snel aankomt, bij een land waar je het niet zo snel had verwacht....

Anyway HappyOwl234 .... ik hoop dat je vandaag toch op de een of andere manier aangenaam verrast zult worden!

@Snorhaar: wat super 4 kaartjes. En dan ook nog van zoveel nieuwe landen.

Ik zal ze zo even bewonderen.

@neliba: ook welkom!

Het klopt dat je in het begin max 5 kaartjes onderweg mag hebben . Volgens mij mag je bij 10 verzonden kaartjes 6 en af en toe komt er nog 1'tje bij. (Na iedere 50 verzonden kaarten volgens mij). Ik mag er nu 13 onderweg hebben. En dat heb ik nu ook. Maar dat is wel omdat ik de laatste week wat meer tijd had om wat te versturen en ook om de stad in te gaan om eventueel nog nieuwe kaartjes te kopen. En ik had nog wat extra geld om postzegels te kopen.

Als dat allemaal niet zo zou zijn dan zou ik veel minder kaartjes onderweg hebben. Ook omdat ik bij zoveel kaartjes het overzicht een beetje kwijt raak en ik dan niet meer weet welke kaartjes ik onderweg heb. Dat vind ik dan ook wel jammer.

Okay na dit type uur ga ik zélf maar even in mijn eigen kaartjes duiken.

Fijne dag allemaal, en een fijne feest dag voor HappyOwl234!
HappyOwl, GEFELICITEEERD! Had ik je nou maar een kaartje kunnen sturen

Labellei, wat een abrupt einde van je bericht was al aangevuld

Ik had een hurray uit Finland, die hoopte dat ik een leuke tijd in haar land had gehad. Kwam niet helemaal goed over dus, dat het mijn man was, die in Tampere zat, maar dat geeft niet. Ik heb hier een in het Frans geschreven kaartje, waarvan het me nog niet duidelijk is wíe nou eigenlijk door de tulpenvelden gelopen heeft. Ik denk haar vader ofzo, want zelf is ze nog nooit in Nederland geweest. Kan ook zijn dat dat een doel is, dat ze het ooit wil doen. Mijn Frans is niet goed en haar handschrift is echt belabberd. Met Engelse woorden kan ik er vaak nog wel wat van bakken, maar dit niet.

Verder vind ik het altijd een overwinning als ik zo'n Frans kaartje ontcijferd heb

Omdat de verhalen vaak hetzelfde zijn, denk ik dat ik zelfs Spaans ofzo wel zou kunnen ontcijferen, maar ik ga de uitdaging maar niet aan

Ik mag inmiddels weer 9 kaarten versturen!
Later is nu
Ohja, Neliba welkom! Leuk dat we je enthousiast gemaakt hebben. Bij HappyOwl kun je zien, dat er in het begin vooral veel wachten is en hoopvol naar de brievenbus/postbode lopen. Dat komt goed
Later is nu
@labellei Er zijn in Duitslang stakingen geweest waardoor de post in bepaalde gebieden niet of nauwelijks verwerkt werd. Ik heb begrepen dat dit weer voorbij is.

@neliba Leuk dat je ook meedoet. Een paar tips, probeer geduld te kweken (heeeel lastig), maak je niet te druk als iemand hele specifieke wensen heeft en stuur alleen ansichtkaarten, dus geen dubbele/wenskaarten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Van harte gefeliciteerd HappyOwl! Heb je nog lekker uit kunnen slapen na die vervelende vlucht?

Neliba, welkom!

Dreamer, zoek je nog een uitdaging? Ik heb nog een niet-oncijferde kaart uit Belarus liggen. Ik weet niet eens of ze in het Russisch of in het Wit-Russisch heeft geschreven. Nou houd ik wel van uitdagende puzzels enzo, maar dit cryptogram heb ik toch weggelegd

Ik herinner me hoe lastig dat wachten was als je maar 5 kaarten onderweg mag hebben en alles niet zo snel kan. Maar toch, he, zou ik ook wel weer willen dat ik net met postcrossing was begonnen. Die spanning in het begin was zo leuk! En China en Wit-Rusland waren toen nog heeeeel exotisch

Ik vind het nog steeds leuk hoor, en ik word nog steeds heel blij van verrassend leuke kaarten en nieuwe landen Maar het nieuwtje is er wel vanaf.
Ja, dat ken ik, Snorhaar. Dat je denkt "oh.. weer China" terwijl het de eerste keer echt was "OOOOHWOW CHINAAA.. een kaart uit CHINAA!!" zoiets.

Iets zegt mij dat Russisch 'm niet gaat worden, qua vertalen. Grieks zou ik nog aan mijn zoon kunnen voorleggen. Frans heb ik trouwens 1x aan mijn nichtje voorgelegd, die Frans studeert. Fotootje gemaakt, via whatsapp gestuurd en per omgaande reactie. Heul handig, maar dat wil ik niet te vaak doen, natuurlijk
Later is nu
OMG ik heb nog een adres in de UK liggen waar ik nu de passende kaart bij heb (ik kende de kaart, maar de winkel waar ik hem het laatst had gezien had hem niet meer). Dat is een adres van 8!!! regels. Dat is nog erger dan een Russisch adres! Waar laat ik in vredesnaam de postzegel?
Inderdaad heel herkenbaar, in het begin is alles leuk en spannend, later wordt het wel wat minder. Ik word nog steeds blij van een mooie kaart of leuk verhaal, aan de andere kant, ik word ook niet meer sip als iemand een kaartje sturen die niet mooi is of als er niets op staat.

Ik vind het altijd leuk als iemand gewoon een leuk verhaaltje krabbelt over wat ze aan het doen zijn, in plaats van alleen hallo, ik ben. Ik probeer mijn kaartje ook altijd helemaal voor te krabbelen met een random verhaal (dit weekend was het over de tour de france). En jullie? Wat schrijf je zoal?

@ Snorhaar Op het forum van PC kun je je kaart voorleggen en dan wordt hij voor je vertaald. In het stukje general topics.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dat soort adressen print ik uit. (of ik zorg voor een grote kaart )
Later is nu
Of kleiner schrijven!
Uitprinten die handel? Of toch stiekem in een enveloppe proppen? Of geen tekst, maar alleen adres? Of heeeeeeel klein schrijven. Of postzegels vergeten en hopen dat hij aankomt. Of wat delen van het adres weglaten zodat het beter past?

Opties genoeg hoor

HappyOwl, Gefeliciteerd!
It ain't me
Ik schrijf vaak wat over wat op de kaart staat. Zeker als het een bepaald gebouw is. Soms ligt het ook aan het profiel, heeft iemand hetzelfde favoriete boek of kijkt juist een serie waar ik net het boek van lees (Game of Thrones, bijvoorbeeld) Andere keren over wat ik gedaan heb.

Als ik veel kaartjes schrijf, dan lijkt het soms of ik bij de laatste net helemaal los ben. Eigenlijk schrijf ik dan zelden op elk kaartje hetzelfde, tenzij leeg profiel en standaard kaartje.
Later is nu
Ik had laatst iemand die graag oud computerspelletjes speelt, was weer eens iets anders om over te schrijven.
Labellei, 'I'm lost'.. volgens mij had jij het laatst over een winkel, waar óók kaartjes zijn, maar waarbij je niet gelijk aan kaartjes zou denken. Daar wil ik heen, maar ik weet neit meer welke winkel Heb hier al terug zitten lezen, maar kan het niet vinden. Ik krijg de O. Kijk in 't Jatstraat voor ogen, als ik eraan denk, maar géén winkel. En vandaag ga ik waarschijnlijk even stad in.
Later is nu
Dille en Kamille?
Jaaaaaa, Dank Diane
Later is nu
Happy Owl, gefeliciteerd!! Ik hoop dat je vandaag heel veel kaartjes in je brievenbus vind.

4 kaartjes, snorhaar, lijkt me superleuk. Mooie landen zijn het ook, mooie kaartjes?

Neliba, welkom. Ik ben ook net begonnen. Er zijn inmiddels drie kaartjes ontvangen en 4 onderweg. Ik ga zo nog een kaartje uitzoeken voor een duitse meneer. Het uitzoeken vind ik ook echt leuk om te doen. Zelf heb ik nog geen kaartjes ontvangen, maar ik hoop dat dat misschien deze week wel gaat gebeuren. Het wachten duurt wel lang en ik vind het ook echt spannend. Word ook superblij van hurrays! Ben benieuwd wanneer je je eerste hurray zult ontvangen

Ik zie jullie steeds schrijven over mooie kaartjes en veel winkeltjes. Wonen jullie in GR? Is het de moeite waard om daar te winkelen voor kaartjes?
Fijn om te lezen dat 90 dagen naar Rusland trouwens wel erg lang duurt. Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb net even gekeken, maar ze is nu inmiddels al 11 dagen niet meer online geweest. Misschien dat ze dat vaker heeft? Klinkt ook wel logisch dat expired kaartjes de bezorgtijd flink omhoog kunnen halen, dus ik wacht geduldig af.
Dank jullie wel allemaal! Ik ben pas net weer wakker, mn telefoon trilt de hele tijd en volgens mij staat fb ook al vol met van alles, dus heb in elk geval wat te lezen.

Ik ben echt heeeeeel moe, haha! Gelukkig heb ik mn verjaardag een beetje uitgesteld en geef ik pas eind juli een feestje. Misschien dat mn ouders enzo vandaag nog wel komen, dus zal me straks eens naar de supermarkt slepen om taart te halen.

Je mag na 5 kaartjes verzonden een kaartje extra, ik moet er dus nog twee.....

Heb nu onderweg Duitsland, USA en Rusland 14 dagen, wit Rusland 7 dagen en vandaag gaat China op de post, dus ben benieuwd wie nu het eerste binnenkomt. Rusland is al 21 dagen niet online geweest, Duitsland en USA wel regelmatig dus die verwacht ik nu!

Ja logisch dat de spanning op een gegeven moment minder wordt. Als je soms dagen hebt dat je 4/5 kaartjes binnenkrijgt is het echte speciale er denk ik wel af. Ik wacht nog steeds met spanning op mijn eerste kaartje. Heb Nederland wel uitgeschakeld staan, dat gaat misschien sneller maar zou dat niet zo leuk vinden.....

Nou, ik moet maar eens uit bed komen en een kaartje voor China maken. Het is een 14 jarig meisje dat graag Lali kaarten wil, ze heeft nog maar in de 40 kaarten gekregen en pas 1 Lali kaart, maar ik heb er gelukkig nog eentje liggen!
Ik hoop dat je een leuke dag hebt HappyOwl! Ondanks dat je zo moe bent!

@RubyJane. Er zijn hier een aantal die inderdaad in/bij GR. wonen. Ik denk dat wij het allemaal de moeite waard vinden om hier eens te shoppen, haha, maar wij zijn natuurlijk wel bevooroordeeld.
It ain't me
Oh mooi, ik heb vakantie dus ik denk dat ik er dan wel even ga kijken.

Ik heb mijn eerste kaartje binnen, een leuke vanuit duitsland met een giraf in een vliegtuig. Ze heeft alleen in het duits geschreven en een beetje onhandig handschrift, dus ik kan er niet zo veel van maken. Ik heb mijn tante gevraagd of ze hem wil vertalen, kan ik haar daarna een leuke hurray sturen, want het is echt een leuke kaart.
Haha, RubyJanne, jij dus met Duits wat ik met Frans had.

En ja.. Gr is altijd de moeite waard (vind ik heel onbevooroordeeld als Gr'se ). Als je met de trein/bus gaat, is de eerste straat richting centrum vanaf het station al een bron van mooie winkeltjes. Snorhaar (vanuit Duitsland), Labellei, Cocomo en ik hebben een keer samen afgesproken en met alleen die straat waren we alweer helemaal klaar Toen heel gezellig samen kaartjes geschreven bij een restaurant aan het eind van die straat. Was ook erg gezellig!

(en koud, geloof ik)

Ik zag net de postbode langslopen en ik heb helemaal geen kaartje

Ben ook de stad niet ingeweest. Dochter had een onderzoek in het ziekenhuis en ik wilde vanaf daar 'even' naar het centrum, maar ik was alweer uitgeput van háár onderzoek. Zij ook trouwens, maar is met haar broertje de stad in en naar de film. Wel grappig: haar onderzoek werd gedaan door een oud-collega van mij

Haha, terwijl ik dit schrijf vallen er 2 kaartjes op de mat; 1 van een Braziliaan in Argentinië en 1 van Wit Rusland.

Oh.. en ik heb tape gekocht bij de Zeeman, 3 rolletjes voor 99ct met soort Jugendstil bloemen erop. En ik gebruik de laatste tijd helemaal geen tape, alleen stempeltjes
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven