Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....

Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
Hoi dames,

Ik kom ook gezellig meekletsem hierzo. Ik zit nu in week 2 van de eerste BBG guide . In week 2 zeg maar haha. Vandaag de derde work-out doen van week 2 en dan op naar week 3. Ik vind het echt leuk om te doen en ik merk nu al dat ik sterker word. Na iedere training merk ik dat ik echt wat heb gedaan. Ik doe de BBG in combinatie met 3 keer per week hardlopen, dat doe ik al een aantal jaren.

Ik ben benieuwd hoe mijn lichaam eruit ziet na 12 weken. Ik heb nu before foto's genomen en na 12 weken maak ik after foto's. Ik ben benieuwd of ik verschil ga zien.

Zien andere dames al verschil?
Welkom dames! Leuk dat jullie meeschrijven!

@blijekip wauw je bent echt heel sportief!

Maar groot gelijk je kunt niet alles tegelijkertijd en het is niet zo dat je dan niks aan sport doet! Volgende week een nieuwe week met nieuwe kansen

Vandaag derde resistance training van deze week gedaan. Het ging vandaag voor geen meter.. Mijn maandelijks feestje zit er aan te komen en ik merk dat heel erg aan mijn lijf. Alles kost extra kracht haha maargoed heb allebei de circuits gedaan en toen vond ik t wel weer best, moet vanavond nog werken dus beetje kracht overhouden is wel prettig haha.

Dames succes nog deze week en prettig weekend!
@Nora, welkom! Ik zit in week 5 en ik zie een ietsiepietsie verschil. Mijn buik is minder opgeblazen en ik krijg weer een beetje een taille. Oh, en mijn beenspieren! Het is nog niet te zien, maar wel heel goed te voelen dat die al veranderd zijn. Maar het grootste verschil is eigenlijk dat ik als a-sportieve couch potato sta te springen om de resistancetrainingen te doen, ik vind het zo leuk! Ik heb véél meer energie, zei gisteren nog tegen mijn vriend dat ik me bijna weer een klein Kruidentheetje voel, die liep ook altijd over van energie haha.

@trainor, heb je de circuits maar 1 keer gedaan vandaag? Ik mag straks de abs & cardio van week 5 doen, maar mijn buikspieren doen nog zeer van afgelopen woensdag Zo maar eens kijken hoe het gaat.
Uhm... stuff... and things
Goed om te weten @ kruidentheetje. Ik merk ook al dat ik veel meer energie heb. Ik vind het ook effectiever dan een uur sporten in de sportschool. BBG doe ik gewoon thuis.

Na hoeveel weken maken jullie een progressie foto? naweek 4 , week 8 en week 12?
@Kruidentheetje, lekker hoor die spierpijn leuk om elke keer te lezen hoe enthousiast je bent! Leuk hè dat je er zoveel energie van krijgt, dat vind ik ook de grootste winst.

@Chevrolet, welkom! Als je er nog naast sport (3x!!) zou je de LISS kunnen laten zitten. Ik weet niet hoe intensief je verder sport, je wil je lichaam natuurlijk niet teveel belasten. Veel succes!

@Nora, ook welkom voor jou! Gezellig dat je mee komt schrijven. Leuk dat je al resultaat merkt en de workouts leuk vindt! Ik heb geen foto's gemaakt, maar ik zou het om de 4 weken doen.

@Trainor, ja ik ben op zich best sportief, altijd wel gesport. BBG was wel een heel nieuwe ervaring voor me en heeft me ook veel gebracht. Ik merk nu alleen dat ik het lastig te combineren valt omdat ik veel in het hardlopen moet steken. Ik wil dan toch teveel tegelijk en ik weet niet wat ik moet loslaten. Volgende week probeer ik het gewoon opnieuw met m'n planning, deze week is toch een beetje in de soep gelopen Even rustig aan doen als je ongesteld moet worden is ook niet erg. Ik heb ook veel meer naar mijn lichaam moeten leren luisteren en de goede balans vinden tussen pushen en rust nemen. Soms heb je ook gewoon een off-day en gaat het allemaal minder goed, geen probleem.

Ik heb deze week dus alleen de legs gedaan hij was trouwens volgens mij precies hetzelfde als die van week 13, toen had ik er 5 dagen spierpijn van en nu ook behoorlijk. Verder heb ik nog 1x hardgelopen en 1x LISS gedaan, zondag weer een flink eind lopen. En dan volgende week proberen de planning beter aan te houden. Wat een prutweek is dit, en dan ga ik ook gelijk minder gezond eten en daardoor heb ik minder zin om te sporten en daardoor ga ik minder gezond eten en daardoor...ok je snapt het wel Nu weer oppakken!
@blijekip, ja, het doet me echt goed! Het past gewoon bij me ofzo. Ik wil netjes de guide volgen, maar stiekem hoop ik dat het snel week 9 is, dan mag er een resistance bij Nu durf ik dat nog niet aan, denk dat mijn lijf dat nog niet aan kan en als ik iets niet wil is het geblesseerd raken nu ik eindelijk een sport heb gevonden waar ik echt plezier in heb.

Abs & cardio zit er ook weer op trouwens, mijn buikspieren konden het wel aan. Vond het wel weer erg pittig, dus dit ga ik morgen wel voelen

Die negatieve spiraal ken ik wel Stom hoe dat werkt hè, als er 1 ding verkeerd gaat is het ineens zo makkelijk om de rest ook maar te laten versloffen. Ik moet daar ook voor oppassen hoor, maar voorlopig gaat het nog goed.
Mijn duursport is meestal wel op hetzelfde tempo. Of onze trainer moet een interval training hebben bedacht. Maar meestal gaat het wel redelijk gemoedelijk. Ik denk dat ik dat dan maar als een soort LISS beschouw. Straks 3 weken zomer stop, kan ik dan gaan wandelen of fietsen.

1e week viel nog niet mee. En toch merkte ik van de week in de sportschool, waar we commando's moesten doen, dat dat toch al ietsje makkelijker ging. Al had ik ze donderdag in de resistence en tien lukte het voor geen meter maar goed. Ik probeer gewoon stug door.

Waarom ik bbg doe, niet zozeer om kilo's kwijt te raken, maar meer om het lichaam wat meer in verhouding te krijgen. Ik heb wat een buikje en vrij brede heupen. Als ik sommige na foto s zie, dan kan dat wel wat strakker worden, dus dat is en beetje mijn streven.

Ga vandaag de 3e vanweek 2 doen. Al heb ik nog wel wat spierpijn in mijn buik van donderdag.
Morgen allemaal!

Net tweede les van week 1 gedaan, die met armen en buik. Haha mijn vriend wees me erop dat ik toch echt wel even wat verder naar de grond moest met push-ups. En dat heb ik geweten: ik dacht dat ik er wel een paar kon doen inmiddels, maar dat blijkt dus even tegen te vallen hahaha.

M'n armen voelen nu als twee slappe kwallen die aan m'n lijf bungelen. Wel een teken dat er iets gebeurt in ieder geval ;).

Op m'n eten letten gaat nu ook goed. Hopelijk deze ronde meer succes!
Goedemorgen allemaal! Het is weer maandag

Hoe gaat het met jullie?

@Ploetje, lekker bezig met de armen en fijn dat het beter lukt op je eten te letten. Zet hem op! Op naar week 2!

@Chevrolet, oei, commando's veel succes nog, nu naar week 3, toch?

@Kruidentheetje, hoe gaat het? Je bent echt fanatiek Nog spierpijn gehad van de abs&cardio? Nu naar week....6? 7?

En hoe is het met de rest? Succes deze week allemaal.

Ik ga weer naar week 15 na vorige week alleen de benen te hebben gedaan. Ik moet me er echt weer even toe zetten.
Oei, ik heb echt een slecht weekend gehad Geen LISS gedaan en teveel gefeest en teveel wijn gedronken. Ben er brak van Ik heb het wel heel gezellig gehad, had het echt even nodig.

Nu er weer tegenaan! Ik heb de trainingen voor deze week wel even iets anders ingepland, vandaag dus geen resistance maar LISS. Ik ben toch nog te gaar voor resistance haha.

Spierpijn viel me trouwens best mee blijekip! Ik heb het wel gevoeld hoor, maar ik had het erger verwacht. Ik start nu met week 6 en stop met feesten haha.
Zo'n weekend had ik ook kruidentheetje! Druk, sociaal weekend en toen liep mijn planning in de soep

Maar Week 8, abs&arms zit er alweer op
Goed dat jullie het gewoon weer oppakken @kruidentheetje en @gear, dat is het belangrijkst en is ook waar het resultaat in zit. Niet zo zeer hoe hard je gaat elke keer, maar dat je blijft doorgaan!

Ik heb er werkelijk de heeeeele dag tegenaan gehikt, maar het zit erop! Armen week 15 en dat is dus inclusief 75 pushups (waar is de veeg-me-op smiley???) En dan nog de lay down pushups 60x. Daarvan mag ik echt aan mijn techniek gaan werken, ik merk dat ik stiekem meer oprol en een knietje meegeef in plaats van me op te drukken geheel vanaf de grond enkel door mijn armen. Het is niet veel, maar het scheelt wel, net even 1 knietje een milliseconde langer op de grond houden. Hiermee start ik mijn planning voor deze week goed, eindelijk weer eens!
Wow, dat zijn heftige oefeningen blijekip. Om heel eerlijk te zijn lukken de pushups mij nog niet. Laat staan een stuk of 75 sowieso lijkt het 2e boek mij een stuk moeilijker. Knap dat je al zover bent. Doe jij veel thuis, of ook op de sportschool?
Niet aan denken @Chevrolet, je bent net begonnen! Ik heb in totaal 6 maanden gedaan over het eerste boek, dus ook niet geheel vlekkeloos. Boek 2 vind ik eerlijk gezegd (nog!) niet moeilijker, maar ik vrees dat dat komt omdat ik net in de eerste weken zit. Het is meer op kracht gericht, dus de herhalingen zijn minder (nu nog? ) Ik haal elk rondje minstens 2x en dat was met BBG1 lang niet altijd zo. Maar goed, het zal, net als het eerste boek, flink gaan opbouwen in zwaarte. Maar goed, net als met het eerste boek groei je daarin mee. Dus tegen de tijd dat jij bij week 12 bent kun je in 28 minuten ook wel 75 pushups doen het waren vandaag setjes van 15, het laatste setje heb ik zelfs 3x5 gedaan om het goed uit te kunnen blijven voeren. Liever 3x5 en zo ver mogelijk naar beneden dan 15x achter elkaar, maar minder diep. Ik doe alles in de sportschool i.v.m. overlast voor de buren als ik rond ga springen hier
Wow blijekip Wat een aantal! Ik moet ook opletten bij de lay down push-ups, je kan daar echt heel makkelijk mee smokkelen heb ik gemerkt.

Ik heb gisteren geen LISS meer gedaan Had er eerlijk gezegd weinig zin in in de regen. Maar het kan nog, de week heeft nog 6 dagen, dus 5 keer LISS zou moeten lukken. En anders neem ik genoegen met 4.

Ik merkte gisteren wel dat ik een dipje had, baalde toch wel een beetje dat ik me zo heb laten gaan in het weekend. Vanmorgen heel dom op de weegschaal gaan staan en whaaaaaaaaa! 69.3 Eindelijk onder die 70 kilo. En ik weet het, het zegt niets, maar dit had ik zo nodig!
Fijn kruidentheetje! Werkt toch altijd motiverend he! Heb gisteren week 3 gedaan, ging gelukkig een stuk beter dan afgelopen vrijdag. Morgen weer de tweede resistance training ben benieuwd, ga het voor het eerst na een lange werkdag doen, had voorheen t geluk dat het elke keer voor een avonddienst kon. Ben benieuwd. Succes allemaal!

Trouwens onder mijn vetlaagje voel ik volgens mij toch al spieren!!
Fijn hoor @kruidentheetje? Gelukkig pakte het goed uit op die weegschaal, lekker een oppepper!

@Trainor, jij gaat ook steeds lekker zo te lezen!

Vandaag geen BBG hier, wel hardlopen straks. Heb spierpijn van de armen gisteren
Dames hoelang duurde het bij jullie voordat er centimeters vanaf gingen? Ben nu in week 3 en mijn kuiten en taille zijn in centimeters afgenomen. Ik vind dit al best snel dus twijfel of ik wel op precies dezelfde plekken heb gemeten haha.
@Trainor, ik voel ook spieren onder mijn buikspek Eerst was het alleen hard, nu voel ik echt de vorm van mijn sixpack Ik heb trouwens niet gemeten, dus ik weet het niet. Volgens de spiegel was er in week 3 in ieder geval nog weinig veranderd, maar nu in week 6 moet ik bekennen dat ik gisteren toch echt verschil zag Ik heb bovenbeenspieren haha! Ik krijg nu ook een voorzichtig spleetje vanaf mijn knieën tot halverwege mijn bovenbenen

@blijekip, nog lekker hardgelopen gisteren?

Ik heb gisteren de eerste resistance van week 6 gedaan en het wordt echt niet makkelijker Maar het was een lekkere training, ik kon mijn sportkleding uitwringen. De eerste oefening waren drop-push ups en ik kon ze de eerste ronde gewoon alle 15 Oké, ik zou met de push-up nog iets verder kunnen zakken, maar 6 weken geleden kon ik er nog geen 1, dus dat voelde zoooooo goed!
Week 8 nu en ik zie nog steeds geen verschil.. Deze week komt er niks van want ik ben bezig met andere (fysieke) activiteiten. Volgende week begin ik weer met week 7 denk ik.
Hm balen Gear, knap dat je zo gemotiveerd blijft! Hou vol:)! Heb je van te voren centimeters gemeten of niet? Misschien dat je daar verschil in ziet. Ik heb t week 1 gedaan, nu in week 3 en wil weer in week 6.

Vandaag voor t eerst gesport na een lange werkdag.. ik vind s morgens voor het werk sporten zo veeeel fijner maar heb me er toe kunnen zetten en het is gelukt. Mijn armen zijn nu net pudding!

Succes allemaal deze week!
Hi meiden, ik heb wel meegelezen , maar sorry niet geschreven .

Welkom nieuwe dames !

Ik ben deze week met week 5 begonnen , maar wow dat is echt gelijk een stuk heftiger zeg ! Ik had nog spierpijn van maandag en ik heb vandaag arms&abs gedaan . Althans een poging tot ..... Decline push ups gingen gewoon niet , dus ik heb gewone pushups gedaan (wel op m'n knieën . .Was al zwaar genoeg !) Ik had gewoon echt geen kracht in m'n armen !

Nu snap ik dat ze het Kayla's Army noemen , echt een ware uitputtingsslag !

Maar we gaan door uiteraard ! :D
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
Wat balen Gear! Lukt het met gezond eten allemaal wel? Er moet toch een keer resultaat komen, dat kan bijna niet anders met die trainingen. En misschien is er wel degelijk verschil, maar zie je het zelf nog niet

Rono, ik schrok me ook rot toen ik aan week 5 begon haha. Week 2, 3 en 4 nagenoeg geen spierpijn gehad, de spierpijn in week 5 had ik dus echt niet aan zien komen En ik had ook nauwelijks kracht in mijn armen hoor, na de eerste 2 oefeningen al niet meer haha. Met net zoals in het begin; het gaat al snel beter.

Ik mag vanavond de abs & cardio van week 6 doen, heb er zin in Hebben jullie trouwens ook dat als je de training bekijkt dat je denkt; 'ooooh, dit is een makkie, dat doe ik wel ff' en dat je vervolgens halverwege al bijna niet meer kan? Ik trap er iedere keer weer in
Bwhaaaa, ik ben kapot Zo zwaar, de eerste keer circuit 2 ging ik na alle vier de oefeningen al helemaal stuk en toen had ik nog 3,5 minuut over Ik moest mezelf echt pushen, maar ik heb mezelf er weer doorheen gesleept.
Hahaha Kruidentheetje , jaaaa dat is heel herkenbaar ! Ik check altijd de oefeningen voor de volgende dag, en dan denk ik ' oh dat gaat wel lukken ', maar dan is het toch weer heel heftig iedere keer! Of dan denk ik /hoop ik dat de 7 minuten er bijna op zitten , en dan ben ik amper op de helft .. ..

Als ik zie dat ik commando's moet doen , ben ik trouwens niet zo optimistisch ..... Dan zak ik al door m'n armen als ik er alleen maar naar kijk
The only workout you'll regret, is the one you didn't do

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven