En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Of de wraps invriezen. Kan ook prima.
Oke dankje Revival. Dat scheelt, het was nu lunch én avondeten wraps. Ze zijn lekker maar ik hou wel van een beetje afwisseling

Oh invriezen kan ook AgentL? Da's nog beter, dankje!
Ja tuurlijk! Ik woon alleen maar ben dol op mexicaans. De gehaktmix vries ik ook vaak in. En de wraps dus ook. Dubbelvouwen en per 2 in een diepvrieszakje.
quote:AgentL schreef op 03 september 2008 @ 21:16:

Ja tuurlijk! Ik woon alleen maar ben dol op mexicaans. De gehaktmix vries ik ook vaak in. En de wraps dus ook. Dubbelvouwen en per 2 in een diepvrieszakje.Da's nog handiger. Had ik vandaag dus zo dubbel kunnen maken. Nou ja een tip voor de volgende keer. Ik heb nl. hetzelfde: kook ook vaak voor me alleen en dan blijf je al snel met irritante restjes zitten. Dankje voor je tips!
Ja, dat is soms best lastig. Ik at vaak twee dagen achter elkaar hetzelfde. Nu vries ik de ingrediënten los in of maak ik een totaal ander gerecht met een deel van de ingrediënten de volgende dag. Zo heb ik genoeg variatie!
jachtschotel
Ik ga vanavond uit eten, afscheidsetentje van twee collega's. Het is een japans restaurant, dus ben benieuwd!!
Gisteren bij een vriend spaghetti met gehakt, spinazie, champignons en roomsausje en ijs toe!

Vandaag een boterhammetje denk ik want op werk niet zoveel tijd om te eten.
Gisteren risotto met chipolataworstjes en een zak gemengde diepvriesgroenten (wortel, doppers, boontjes en mais)

Vandaag weinig tijd, dus volkorenspagetti met kaassaus en een tomatensalade van heerlijke zoete tomaten (als die de avond halen )
Gado gado met rijst, hete kip en zoetzure komkommer.
Turkse tosti van feta en suçuk op een pidebroodje en een kop zelfgemaakte kippensoep erbij. Heb net een hele pan soep gemaakt Heb maar een beetje soep gehad, niet zo'n zin.

Wél een aardbeiensmoothie gemaakt als toetje, met magere yoghurt en magere melk
Ik ga vanavond penne met carbonarasaus eten, wat tomaatjes erbij en toe; monchoutaart met kersenvlaaivulling erop.
Ik heb vandaag allemaal dingetjes gehaald om morgen of van het weekend amuses proberen te maken. Ik heb de smaak te pakken gekregen van al die kookprogramma's waar ze voor het voorgerecht een amuse hadden. Ik heb er op deze pijler ook een topic over geopend voor ideeen. Als mijn amuses lukken dan plak ik de foto's op het topic.

Vandaag poffertjes gegeten. Lekker makkelijk.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Gister bij mijn moeder gegeten; snijboontjes, aardappelen en een kalkoenfiletje uit de grillpan.

Vanavond moeten de aardappelen op dus eten we hutspot met een speklapje erbij. Hutspot ga ik zo al maken en bakken we vanaovond op. We hebben namelijk niet zo veel tijd vanavond.
Ik ga vanavond uit eten... Vriendin J neemt me mee naar... LE GARAGE!!! Superleuk! Ben nu een beetje in de stress wat ik aan moet doen!
oeh! als ik iets leuks bedenk wat je aan kan trekken, mag ik dan mee agentl? *knippert heel lief met haar ogen*
Veel plezier agentl! Ben benieuwd!

Wij eten vanavond kip gevuld met mozzarella en mosterd, bloemkool en pesto-aardappelpartjes.
Noodles met véél verse groenten en gemarineerde Quornblokjes. Citroenkwark toe!...
Revival, die pesto-aardappelpartjes klinken goed! Hoe maak je die als ik vragen mag of is dat kant-en-klaar spul?...
Ligeia, ik maak het zelf... je kan gewone aardappelen gebruiken of voorgekookte. Ik gebruik gewone aardappelen (niet dat die andere niet gewoon zijn, maar je snapt me )

Ik schrob de aardappelen schoon (niet schillen dus) en kook ze voor. Daarna snij ik ze in partjes. Maak een mengsel van pesto, beetje olijfolie, beetje peper en zout en evt. nog wat knoflook. De aardappeltjes in een ovenschaal en dan het mengsel erover heen doen. Daarna kan je er nog een beetje geraspte kaas over heen doen. Nog even in de oven (220c - 20 min.) en smullen maar...
Ik eet vanavond een simpele spaghetti met olie, knoflook en pepertjes, en daarbij een salade van spinazie, gegrilde tomaatjes en pijnboompitten. Ik ben alleen de parmezaan vergeten en heb geen zin om door de regen naar de Appie te lopen, dus twijfel tussen wat jong belegen raspen of - schrik!- mijn pasta zonder kaas te eten.
Heel saai gegeten (maar was wel lekker)

Zilvervliesrijst met Italiaanse roerbakgroente en gehakt
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Vanavond moeten de aardappelen op dus eten we hutspot met een speklapje erbij. Hutspot ga ik zo al maken en bakken we vanaovond op. Het is chinees geworden. We reden er langs en ik had er ineens zo'n trek in!!!! Beetje teveel gegeten en nu bomvol...

**burp**
Ik eet nu een pizza. Zo'n americaanse met kaas en rode ui. Heb er zelf ansjovis en meer kaas opgedaan.
De kip gevuld met mozzarella en mosterd was erg lekker, en ik ben daarom zo vriendelijk het recept even met jullie te delen

Oven voorverwarmen op 200c.

(light) mozzarella in blokjes snijden en in een bakje doen

mosterd erdoor roeren, en wat geraspte oude kaas

kipfilets opensnijden (soort zakje van proberen te maken, lukt mij nooit maar oke) en vullen met het mengsel

De kipfilets omwikkelen met een paar plakken ontbijtspek, goed strak omheen doen.

Kipfilets in een ingevette ovenschaal leggen en zo'n 20 á 25 minuten in de oven doen.

(heb het recept ook van iemand anders hoor, dus hoef geen veren in mn r**t)

Oh ja, vandaag eten we trouwens vis met een groentelaagje uit de oven, krieltjes en sla.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven