Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:ZusterPetronella schreef op 11 juli 2015 @ 22:57:

[...]

Wilde een aanbieding kopen bij het Kruidvat. Je had het in verpakking klein, middel en groot. Ik zag de verpakking groot en de prijs erbij vond ik wel aantrekkelijk (had het nooit gebruikt maar wilde het voor die prijs wel proberen). Dus ik naar de kassa, was het, zag ik na afrekenen met de pinpas, twee keer zo duur. Dus ik wijs caissière erop, bleek het prijsbordje van mediumverpakking bij het schap van large verpakking te hangen. Maar: er was werkelijk op geen enkele manier af te leiden dat het om de mediumverpakking ging, er stonden geen maten of gewichten bij, alleen de productnaam en de van-voorprijs.

Ik weet dat de kassaprijs leidend is, maar ik vind het in zo'n geval de winkel wel sieren als ze je het product gewoon meegeven voor de prijs die ze er zelf bij hadden gezet. Het was namelijk niet omgewisseld met een ander bordje, bleek, maar gewoon echt verkeerd opgeplakt. Maargoed, manager erbij want kassajuf was allang de draad kwijt, en ik kon onder veel gezucht mijn geld terugkrijgen of anders niks. Het bordje zou aangepast worden maar hing er na een week nog. Toen vroeg dat duiveltje op mijn schouder zich wel af of ik als consument dan niet gewoon récht heb op dat product voor die prijs, als zij me moedwillig misleiden (want ze wisten dat het niet klopte en lieten het toch hangen). Maar in het kader van 'pick your battles' heb ik het er maar bij gelaten...Doen ze bij de AH wel. Moest een keer een fles wijn kopen en er hing een bonus kaartje bij, kom ik bij de kassa was het duurder. (bonuskaart al wel gescand) Dus gezegd op het bordje stond een andere prijs. Collega van de caissière ging even kijken en ja ik had gelijk, toen kreeg ik het voor die prijs mee.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:missmisery schreef op 12 juli 2015 @ 12:02:

[...]

Doen ze bij de AH wel. Moest een keer een fles wijn kopen en er hing een bonus kaartje bij, kom ik bij de kassa was het duurder. (bonuskaart al wel gescand) Dus gezegd op het bordje stond een andere prijs. Collega van de caissière ging even kijken en ja ik had gelijk, toen kreeg ik het voor die prijs mee.Ja klopt, AH is daarin veel soepeler. Ik vind ze sowieso wel schappelijk, heb een keer een pakje crème fraîche kapot laten vallen toen ik net buiten stond, dus ik liep naar binnen om te vragen of ze een prullenbak hadden (en met het voornemen om een nieuwe te kopen, het was immers mijn eigen stomme gebrek aan motoriek) en toen stuurde de infobaliemevrouw meteen een vakkenvuller om een nieuw pakje, gratis bovendien. Vond ik wel service.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Wettelijk is een winkelier verplicht een product te verkopen voor de prijs die op het product of het schap staat.

Tenzij het overduidelijk is dat de prijs gewoon niet KAN kloppen, de prijs totaal onrealistisch is.
Niet geschoten is altijd mis
quote:lemoos2 schreef op 11 juli 2015 @ 23:49:

[...]

En dan veel dank aan de pubers voor ons in de rij die zoon verklapten dat een hengst ook een mep kon betekenen. Waarop zoon de boomlange meneer bij het passeren aan de servicebalie zijn geheim heeft verklapt: "De volgende keer moet je dit doen *springt in spreidstand en steekt een vlakke hand naar voren* 'Stop hou op, ik vind dit niet meer leuk!' En als ze dan niet luisteren moet je naar de juf gaan". Die man (midden twintig denk ik) keek dus zo: .Mag ik jouw zoon zo nu en dan effe lenen? Gewoon voor de fun, lijkt me geweldig leuk kind!
quote:CanYouNot schreef op 09 april 2015 @ 16:13:

Heb vandaag weer gewerkt, en het is warm buiten. Klanten die meteen halfnaakt rondlopen en weer het geld uit de beha's halen :(

Geld uit beha's halen ???

Je gaat je dan toch afvragen wie dat geld in die beha heeft gestopt ...
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Bitje93 schreef op 12 juli 2015 @ 12:20:

Wettelijk is een winkelier verplicht een product te verkopen voor de prijs die op het product of het schap staat.

Tenzij het overduidelijk is dat de prijs gewoon niet KAN kloppen, de prijs totaal onrealistisch is.

Dan heb ik volgende keer dus toch een punt

Hoewel, ik heb allang gemerkt dat winkeliers (ook webwinkels) de wettelijke regels (bijvoorbeeld rondom retourneren en verzendkosten) vaker wel dan niet aan hun laars lappen, en zie dan maar eens je gelijk te halen. Waar kun je je gelijk halen als het Kruidvat botweg de verkeerde prijskaartjes bij de large verpakking laat staan? En is dat de moeite wel waard? Wat mij betreft zouden ze daarop vaker controles mogen uitvoeren.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
[quote]lemoos2 schreef op 11 juli 2015 @ 23:25:

[...]

Die ga ik onthouden , ik deel alle ergernissen mbt de apotheek. Vooral dat geschreeuw als ze iets moeten maken. En dan zo'n oud vrouwtje dat dan even informeert waarom ik toch zoveel van dit of dat nodig heb. En wat ik dan precies heb.

Mijn ergernis van vandaag:

Warm weer (30 graden) dus de gemoederen lopen bij sommige mensen hoog op. Twee volwassen mannen die elkaar klemreden met een winkelkarretje (!!!) in het smalle pad bij de aanbiedingen. Schelden, niet normaal meer, kon ze drie gangpaden verder al horen. Gelukkig een boomlange gast die een handgemeen voorkwam door te dreigen hen allebei een mep te verkopen als ze niet vlug aan de kant gingen. En zoon maar vragen: "Wat is tering? Wat is een kutkop?". De boomlange man dreigde in dialect, wat vrij vertaald neerkomt op "Opzouten of ik verkoop jullie allebei een hengst". En zoon dus genoeg stof voor weer een kruisverhoor: "Wat is een hengst? Waarom wil die meneer die andere meneren een paard verkopen? Zijn die meneren bang voor paarden? Hoe wist die meneer dat die andere meneren bang waren voor paarden?"[/quote]

Hahaha, geweldig!!!
quote:lemoos2 schreef op 11 juli 2015 @ 23:49:

[...]

En dan veel dank aan de pubers voor ons in de rij die zoon verklapten dat een hengst ook een mep kon betekenen. Waarop zoon de boomlange meneer bij het passeren aan de servicebalie zijn geheim heeft verklapt: "De volgende keer moet je dit doen *springt in spreidstand en steekt een vlakke hand naar voren* 'Stop hou op, ik vind dit niet meer leuk!' En als ze dan niet luisteren moet je naar de juf gaan". Die man (midden twintig denk ik) keek dus zo: .Leuke zoon heb je.
quote:Donkeyshot schreef op 12 juli 2015 @ 12:58:

[...]

Je gaat je dan toch afvragen wie dat geld in die beha heeft gestopt ...

Dat doet me denken aan vroeger. Bij het uitgaan hadden mijn vriendinnen en ik (rasechte alto's) ons geld altijd in onze kisten. Moet ook niet al te fris zijn geweest om aan te nemen

Maar on topic; gister in de supermarkt 2 kinderen die tikkertje aan het spelen waren. Onbegrijpelijk dat er ouders zijn die dat wel prima vinden... ze zijn uiteindelijk door de bedrijfsleider gesommeerd te stoppen maar die moeder had echt een houding van 'nou en?'
quote:Donkeyshot schreef op 12 juli 2015 @ 12:58:

[...]

Je gaat je dan toch afvragen wie dat geld in die beha heeft gestopt ... Hahaha. Maar ja, vrouwen stoppen echt hun geld daarin. Pinpas vind ik niet erg, die raak ik toch niet aan, maar briefgeld..
quote:CanYouNot schreef op 12 juli 2015 @ 14:47:

[...]

Hahaha. Maar ja, vrouwen stoppen echt hun geld daarin. Pinpas vind ik niet erg, die raak ik toch niet aan, maar briefgeld..Mijn borsten worden elke ochtend gewassen, mijn bh's gaan regelmatig de wasmachine in, maar de binnenkant van mijn portemonne is nog nooit schoongemaakt. Wetende hoe goor geld eigenlijk is, zal die portemonne dus stukken en stukker ranziger zijn.
Liever elitair dan een pauper!
quote:SoMiDi schreef op 02 juli 2015 @ 09:58:

Ik stond in de rij bij de Albert, staat er een oude man naast mij, steeds verder tegen mij aan te duwen, dus ik een stapje opzij en kijk hem even aan. Zegt hij van: ben je bang van mij? Ik zo: nee, maar ik vind het onprettig als er tegen mij aan word geduwd. Zegt hij van: Maak me niet kwaad hoor!! Nou ja? De kassière, zei tegen hem: waar slaat dat nou weer op? Dus toen hield hij zijn mond wel, gelukkig had ik hulp van haar. Wat een idioot zeg!
Geld tussen je memmen stoppen vind ik ordinair.

Net als je mobieltje.

Ik zie trouwens ook steeds vaker moslima's lopen die hun mobieltje tussen hun hoofd en hoofddoek geklemd hebben en zo lopen te bellen. Ook een raar gezicht, hoewel het best praktisch zal zijn.
quote:Kalliope schreef op 12 juli 2015 @ 15:08:

[...]

Mijn borsten worden elke ochtend gewassen, mijn bh's gaan regelmatig de wasmachine in, maar de binnenkant van mijn portemonne is nog nooit schoongemaakt. Wetende hoe goor geld eigenlijk is, zal die portemonne dus stukken en stukker ranziger zijn.Dat zal vast wel kloppen, maar borsten zweten overdag ook nog+de geur die ik soms rook... Maar ik heb inderdaad wel eens goorder geld aangepakt.
quote:CanYouNot schreef op 12 juli 2015 @ 14:47:

[...]

Hahaha. Maar ja, vrouwen stoppen echt hun geld daarin. Pinpas vind ik niet erg, die raak ik toch niet aan, maar briefgeld..Zo'n pinpas steekt ze in dezelfde gleuf als waar jij even later jouw pinpas insteekt en weer uithaalt en dat kan niet zonder dat je hem aanraakt.
verba volant, scripta manent.
Ik vind het snel snijden bij kassa's irritant, helemaal als dergelijke figuren dan ook nog eens heel traag zijn en/of hun boodschappen in 2 gedeelten afrekenen.
Ik schiet altijd spontaan in de Zen modus als er mensen om me heen staan te haasten of zich zichtbaar ergeren aan een wachtrij voor een kassa. Dan gaat alles nog een stukje relaxter dan normaal, maak ik een nog langer kletspraatje met de cassiere of moet ik töch nog terug de winkel de winkel in omdat ik iets ben vergeten. Dat alles vrolijk lachend, 'sorry' zeggend tegen de rij achter me 'u vindt het toch niet erg he?'.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:lotus77 schreef op 11 juli 2015 @ 22:50:

Het Kruidvat is een winkel die ik altijd vermijd, maar om de zoveel tijd trap ik er weer in en sta me mateloos te ergeren omdat ik nergens langs kan door de opengerukte dozen op de grond en de afgesloten gangpaden door de troep. Het sluitstuk vormen dan de cassières personeel, van die ongeïnteresseerde hertjes van amper 15. Ik snap dat ze supergoedkoop zijn, maar if you pay peanuts you get monkeys...

Een keertje kreeg ik niet genoeg wisselgeld terug, maar tegen de tijd dat ik het door had, was de kassalade al weer dichtgeklapt.

Ik: "En nu?" vroeg ik.

Zij: "Nu kan hij niet meer open..."

Ik: "Nooit meer?"

Zij: "Nee, dan moet u eerst iets kopen!"

Ik: "Dat heb ik toch net gedaan?"

Zij: "Ja, ik bedoel nog iets!"

Ik: "Eh...ik moet dus meer geld uitgeven om mijn eigen geld terug te krijgen?"

Zij: "Ja..."

Ik: "Ja, nee dus."

Zij: "Hij kan nu echt niet meer open hoor!"

Ik: "Dat lijkt me sterk. Of koopt jullie chef ook eerst iets voor hij hem natelt 's avonds?"

Zij: "Nee..."

Ik: "..."

Zij: "Zal ik de manager anders roepen?"

Het ergste was dat die man ook deed alsof ik iets heel raars vroeg

Uhm, het is toch niet zo heel vreemd dat de kassa bij de kruidvat niet zomaar open kan? Dat is bij heel veel winkels zo.

Pas was de caissiere bij de jumbo vergeten mij zegels te geven (die ook in de kassalade liggen) en toen moest ik ook even wachten tot de volgende klant afrekende, anders kon de kassa niet open.

Dus ik denk dat de cassière gewoon bedoelde dat er eerst iets afgerekend moet worden om de kassa weer open te maken. En als ze 's avonds nagetelt worden dan worden ze met een sleutel opengemaakt, maar dat kan pas als je de kassa afsluit, dus nee dan hoeft de chef niets te kopen zoals jij suggereert. Er zijn wel systemen waarbij je met een sleutel de kassalade tussendoor wel open kunt maken, maar die sleutel ligt meestal niet bij de kassa ivm het risico op diefstal, dus meestal kost het minder tijd om op de volgende klant te wachten dan de bedrijfsleider te roepen en die in het kantoortje de sleutel te laten halen.
quote:hatsetats schreef op 12 juli 2015 @ 17:19:

Ik schiet altijd spontaan in de Zen modus als er mensen om me heen staan te haasten of zich zichtbaar ergeren aan een wachtrij voor een kassa. Dan gaat alles nog een stukje relaxter dan normaal, maak ik een nog langer kletspraatje met de cassiere of moet ik töch nog terug de winkel de winkel in omdat ik iets ben vergeten. Dat alles vrolijk lachend, 'sorry' zeggend tegen de rij achter me 'u vindt het toch niet erg he?'.Jeetje meen je dat echt? Serieus echt expres nog de boel ophouden en de winkel weer in? Met wat voor gedachten doe je dat, en wat win je daarbij?
quote:JoniJoni schreef op 12 juli 2015 @ 17:51:

[...]

Jeetje meen je dat echt? Serieus echt expres nog de boel ophouden en de winkel weer in? Met wat voor gedachten doe je dat, en wat win je daarbij?Nee hoor niet expres, kan er niks aan doen. Die zen modus is mijn natuurlijke reactie.
Apart. Dus ineens vanwege het gezucht is jouw natuurlijke reactie om nog terug de winkel in te gaan. Wat vervelend lijkt me dat, zo'n natuurlijke reactie.
Ik heb er geen last van hoor. Jij?
quote:minnimouse schreef op 12 juli 2015 @ 15:32:

Geld tussen je memmen stoppen vind ik ordinair.

Net als je mobieltje.

Ik zie trouwens ook steeds vaker moslima's lopen die hun mobieltje tussen hun hoofd en hoofddoek geklemd hebben en zo lopen te bellen. Ook een raar gezicht, hoewel het best praktisch zal zijn.Aha, dus daarom is de hoofddoek verplicht. Die Mohammed had een vooruitziende blik.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:hatsetats schreef op 12 juli 2015 @ 18:02:

Ik heb er geen last van hoor. Jij?Je bent je er wel bewust van, gezien je post. En je merkt dat anderen er last van hebben, maar je bent er nog trots op ook. Mij maakt het niet uit, ik sta niet achter jou in de supermarkt, en tref zulke mensen daar gelukkig ook nooit.
heerlijk hoe mensen alles geloven hahahahhaaa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven