***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Muis een huis wow! Gefeliciteerd, is het al bekend wanneer jullie de sleutel krijgen?

Lara hoop dat jullie vanacht een goede nacht zullen hebben! En laat je het weten als je wat van Micha hoort?

Buitenmeisje nog gefelicieerd! Sorry te laat maar had er gisteren niet aan gedacht.

Ik ga zo een avondje weg met mijn vriend. Ik weet niet wat we gaan doen, is een verrassing! We waren gisteren 4 jaar samen vandaar dat hij me verrast met een avondje weg, en gisteren kwam de lieverd al met een enorme bos bloemen thuis. Zelfs de oppas heeft hij geregeld voor vanavond (zijn zusje). Hij verbaast me echt!
He muis gaaf, een nieuw huis!!! Gefeliciteerd!! Wanneer is de overdracht?

Draakjenoah: en jullie ook! Goede vooruitzichten hoor!

Leen: hoop dat je een fantastische avond hebt! Leuk hoor zo'n verassing!! en lief ook!

Hier twee gigadrukke dagen gehad met alle emoties vandien.... Helaas.... Gisteren moest ik naar ons kantoor (nieuwe auto halen, vergadering en bespreking wijziging organisatiestructuur) Ben niet al te blij. Ze hebben mijn werkgebied verdubbeld.... Maar dat gaat verder niet zonder slag of stoot verlopen. Ik werk 32 uur op papier en ze moeten zelf maar zien hoe ze het werk gedaan krijgen want ik kan het niet in die uren of met een paar overuurtjes... Komt ook vast wel goed aangezien onze slaesmanager heeft aangegeven dat ie goed voor me zal zorgen. Het zijn ook alleen nog maar de plannen en de daadwerkelijke uitvoering moet nog opgestart worden dus...... Tegen die tijd ben ik al bijna met verlof

Vandaag een dagje gaan zeilen met mijn schoonfamilie (ahum, ik heb de hele dag voor de caravan gezeten, achter Fleur aan gerend en gezellig gekletst) Ze heeft vandaag geleerd om achteruit van een trap af te gaan en ze vind de glijbaan nu helemaal geweldid. Verder heeft ze kilometers gelopen achter haar loopkar en nauwelijks geslapen. Het was een heel geslaagde dag!

Gisteren ben ik me ook nog helemaal te buiten gegaan aan nieuwe kleren voor haar in de stad. Leuke winterjas gevonden bij de prenatal (zeer betaalbaar ook) en nog een stuk of wat broekjes en truitjes gekocht bij verschillende winkels.

Plof nu nog even lekker op de bank en kom morgen wel even uitgebreid bijlezen!
hmm kwam even mich checken maar geen nieuws dus...

Nou vooruit, dan hou ik het op een oefen dagje vandaag, en gaat ze daadwerkelijk morgen bevallen! Hej? wie had dat ook alweer gezegd in de tabel??

Xaloy hoest nou dan???

Dropneusje ook al een winterjasje gescoord! prenatal das inderdaad ook nog een optie....Maandag is het volgens mij weer mama dag daar...Zal eens kijken!

Leen wat een ontzettende lieve vriend heb jij!!! Doe mij ook zo'n romanticus! Dit is nou echt een verhaal zoals ik het wel eens fantaseer....Helaas is mijn man zo romantisch als een baksteen dus zal het bij mij nooit werkelijkheid worden. Zelfs niet na 100 hints!!

laar beterschap met puk en sterkte met je slaapgebrek! Vreselijk gevoel is dat altijd...Tis wel zo dat je volgens mij wendt aan slaapgebrek. Als je het vaker hebt dan kan je er ook beter tegen

(recente ervarings deskundige) dus voor jou is het nu ff ruk!

oefff heb een plof tiet! grijp even naar de kolf!

dagdag
Robbie nog steeds ziek, tenminste, gisteravond. Hij is nu nog niet wakker. Vannacht een keer wakker met een waanzinnige huilbui (of misschien wel normaal maar wij zijn dat niet gewend). Hij krijgt paracetamol en diclofenac om de koorts te drukken, dat helpt natuurlijk wel, maar haalt mijn zorgen niet weg. Hij is bleek en moe, huilerig. Gelukkig 'mogen' we vandaag naar de dokter als het nog niet over is.

We hebben weer bezoek (argh - is het al winter? Dan hebben we amper bezoek!) en het regent. Wordt een topdag, wedden? (grrrrhm). Ben ook nog ongesteld en heb hoofdpijn.

Maar over een weekje gaan we naar de Toscane! Tenminste, als Robbie dan beter is. Vast wel. Ook leuk is dat Robbie een heleboel leuke cadeautjes heeft gekregen van het bezoek! Onder andere, maar die hadden we zelf gekocht op MP; een kinderdrager op je rug voor langere wandelingen. Je weet wel, zo'n rugzak met een kinderzitje. Robbie past niet meer in de babydrager!

Zo, ik ga even een hoofpijnpilletje innemen.
He bah Xaloy! Hoe laat kunnen jullie bij de dokter terecht?

Leen, wat een ontzettend lieve vriend heb jij zeg! Wat hebben jullie gisterenavond gedaan?

Drop, wat een gedoe steeds met jouw werk... Niet teveel druk om maken tijdens het weekend hoor! Morgen weer een dag.

Ik heb van 9:15 - 8:45 geslapen want Puk sliep door en uit. Nu zou je verwachten dat hij heel vrolijk wakker werd, maar dat is toch niet het geval... Hij heeft ook weer zijn ontbijt overgeslagen. Gisteren een eergisteren ook al, en toen heeft hij ook al niet geluncht. Het wordt tijd dat hij weer beter wordt.
He jakkes xaloy, hopellijk kun je snel bij de dokter terecht en valt t alles mee.

Leen, wat lief!! Wat was de verassing??

Valt t ff zwaar Framboos, wie van de twee is aan het nachtbraken?

Vervelend he lara, als de ziekte een beetje blijft hangen. Misschien toch ff langs de ha. Noah bleek toen een middenoorontsteking te hebben. Hoewel hij dus helemaal niet aan zijn oortjes zat. Alleen maar hangerig, chagrijnig enz.

Wel lekker dat ie zo uitsliep.

Hier was het ook 8.30, heerlijk!!!

Zo naat 10 miles kijken, neefje en schoonzus lopen mee. En t regent en waait, lekker hoor.

En drop, maak je niet druk om je werk, is helemaal niet belangrijk nu, en er zitten maar een beperkt aantal uren in een dag....

Oh, ik moet ff een boekje voorlezen geloof ik :-)

Mich, succes vandaag
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Meld!
quote:michasha schreef op 07 september 2008 @ 10:54:

Meld!Dank u
quote:framboos81 schreef op 07 september 2008 @ 12:13:

[...]

Dank u

fijn dat je je even meldt Mich!

Xaloy, wat naar dat Robbie nog zo ziek is, hopelijk knapt hij snel weer op. je maakt je wel zorgen als hij steeds zo'n hoge koorts heeft natuurlijk.

FF posten
Dropneus, wat balen dat je werkgebied nu vergroot is, hopelijk neemt je leidinggevende je een beetje in bescherming, je moet echt aan jezelf denken nu. Fijn dat je geslaagd bent, ik zag idd ook leuke jasjes bij Prénatal in de folder staan.

Leen, wat lief van je vriend om je te verrassen, die van mij is helemaal niet romantisch, hij was laatst onze trouwdag gewoon vergeten! Toen ik vroeg welke dag het was zei hij: 'uh woensdag?'

Ik denk dat Zahra nu naar 1 slaapje per dag overgaat. Ze werd vanmorgen om half 7 wakker en om half 10 hebben we haar weer op bed gelegd en ze slaapt nu nog. Vanmiddag gaan we naar het afscheidsfeest van vrienden, ze gaan naar Spanje emigreren dus ik ga kijken of ze het redt zonder middagslaapje. Ik denk het wel, want gisteren heeft ze ook 'smorgens lang geslapen en 's middags had ik haar wel op bed gelegd maar toen werd ze na 3 kwartier alweer wakker. Aan de ene kant is het wel makkelijk als we bijv. weg willen, aan de andere kant mis ik dan mijn middagslaapje op mijn vrije dagen.
Xaloy, hoe laat mogen jullie naar de dokter? Wat ontzettend vervelend dat Robbie nog steeds zo'n koorts heeft! Ik kan me indenken dat je je gelijk vreselijk ongerust maakt met zijn medische geschiedenis.

Layla, Steijn en Hugo kunnen meestal wel toe met een slaapje op een dag, maar soms doen ze er weer twee. Deze overgangsfase duurt dus al een maand!

Drop, wat enorm irritant zijn ze op je werk! Ben je nog bezig met zoeken naar een andere baan of wacht je de geboorte af?

Mijn buuv is gister bevallen van een meisje! Ik was vrijdagochtend nog bij haar en zei toen tegen haar dat ik dacht dat het niet lang meer zou duren. Zij voelde nog niets en dacht dat het nog wel een weekje zou blijven zitten, maar ik kreeg gelijk! Ik had alleen geen gelijk met het geslacht: ik dacht een jongen en het werd een meisje.

Ik maak me zorgen om de zwangerschap. Mijn buik is groot, zwaar en gisteravond kon ik niets meer. Ik had alleen maar last van harde buiken en kreeg pijn rond mijn navel, wat me erg deed schrikken. Tijdens de laatste weken van de zwangerschap van Steijn en Hugo had ik veel en veel meer pijn (dit is nog een eitje), maar het begon wel op dezelfde manier. Nou ja, ik kan niets anders doen dan afwachten en hopen dat het allemaal goed gaat!
Xaloy, zijn jullie al bij de dokter geweest?

Muis, wanneer heb je je volgende afspraak? Ik hoop dat alles toch goed is en Ernie gewoon druk aan het duikelen is! Ik kan me wel voorstellen dat je wat zenuwachtig wordt...

Ik heb echt een leuke ochtend gehad. Eerst ben ik "geinstalleerd" als jury van de NS Publieksprijs. Hartstikke leuk, want je kreeg 6 boeken mee die je moet lezen. Daarna wat rondgestruind op een uitgeversmarkt met workshops en voordrachten en tot slot een interview met Harry Mulisch. Best fijn even zo'n ochtendje alleen.

Nu zijn Puk en vriend naar een kinderfeestje van het kind van vrienden van mijn vriend. Ik vind het kind wat sloom en de ouders ook niet veel aan, dus ben lekker thuis gebleven.

Ik snap Puk alleen echt niet, want hij heeft weer zijn ontbijt en lunch overgeslagen en dat is nu al de 4e dag dat hij dat doet. Hij heeft verder geen koorts, dus ik denk niet dat het een orontsteking is (maar bedankt voor het meedenken DN!). Zou het een sprongetje kunnen zijn? Hij is nog wel verkouden, maar niet zo erg meer als eerst, dus dat is het vast niet.
Lara, Noah had alleen de 1e paar dagen koortd, daarna niet meer en toch middenoorontsteking. Maar kn idd ook heel goed een sprongetje zijn. Noah wil tegenwoordig alles zelf met eten. Dus wij snijden les in kleine stukjes en dan mag hij prikken met een vorkje. En gelukkig mag ik wel helpen om het op het vorkje te prikken. Hij eet ineens weer, was alleen maar driftig met eten toen we nog voerden.

Vervelend muis, dat je je zorgen maakt. Wanneer heb je weer controle?
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Goedeavond!

Muisje, vervelend dat je last van je buik hebt! Bedenk wel dat je lijfje meer te lijden heeft nu je zwanger bent terwijl je voor de 2vling zorgt. Ik had bij de 2de zwangerschap ook veel meer klachten dan bij de eerste. O.a ook veel harde buiken. Kan mij nog heugen dat ik in dec. (4mnd zwanger) zelfs een dag buikpijn en harde buiken had....

Trouwens al gedacht aan blaasontsteking?

Maak je niet teveel zorgen meis, anders wordt het wordt het alleen maar erger....

Layla wat betreft de slaapjes, ik reken altijd 3 uur slaap voor tommy per ochtend-middag. Soms pakt hij de 3uren al in de ochtend, en is hij de rest van de dag fit.

Maar pakt hij smorgens maar 2uurtjes, dan leg ik hem smiddags nog een uurtje op bed. Dit doe ik al bij het eerste ''oogwrijfje'' Eigenlijk kan ik hier altijd op wachten als hij smorgens z'n 3uurtjes niet gemaakt heeft.

Misschien kan je het ook eens zo gaan zien? op zich wel handig inderdaad als zij ook de lange ochtend pakt toch? Ben je smiddags lekker vrij!

Xaal, laar, hoest nu met de kleintjes?? Ben altijd wel een beetje huiverig als ik over een ziek robje hoor...

DN lief dat je er naar vraagt, maar Liv slaapt dus ineens niet meer door. Ze wordt al bijna 2weken lang weer elke nacht om 3uur wakker, en dan weer om 6. (gaaaaaap)

Het probleem is dat ze om 20:00 in een diepe slaap valt en dan om 23:00 heel moeilijk te porren is voor een laatste BV.

Ze drinkt dan heel lafjes, en wordt daarna dus weer om 3uur wakker.

Heb geen idee waar dit vandaan komt? Ik ben wel nu aan het combineren met KV, maar daar kan ik geen verband in leggen...

Even een vraagje aan de BV mama's, kan je ook bv geven uit 1 borst? Ik heb dus een ''mietje'' (om even in icke haar termen te spreken) Tietje daarintegen heeft dagelijks wel volop melk.

Ik voed liv dus uit tietje, en een beetje uit mietje (om die niet helemaal plat te leggen) maar kan ik dit zo maanden volhouden? Ik zit nu op 3 BVs per dag...

Nou ja, doordat liv dus zo slecht slaapt ben ik ineens ook erg stressie...moe sjaggie depri etc. Nu hebben we morgen ons allereerste avondje uit sinds 1,5 jr, maar daar zie ik best tegen op...Waar moet ik de energie vandaan halen? Om maar te spreken over de organisatie die er voor nodig is 2 kids thuis achter te laten! Zucht...als ik vannacht weer een beroerde nacht heb weet ik niet of ik uberhaubt wel ga...

We gaan trouwens naar hans klok+diner niet echt ons ''genre'' maar man heeft uitnodiging gehad van leverancier.

Ik duim voor een goede nacht....

*einde geklaag*

Mich, zet um op, nog 2 uurtjes!!
Framboos ik had op een gegeven moment ook 1 mietje en 1 tietje! Dit was na een maand of 5 geloof ik. Ik heb uiteindelijk op precies dezelfde manier als jij nu doet gevoed totdat Luna 8 maanden was.

Leuk dat jullie morgen weg gaan! Probeer wel om te gaan hoor. Je kan er juist van opladen denk ik door even met z,n tweeen weg te zijn.....

Xaloy hoe is nu bij jullie? Wat zei de dokter?

Muis wat vervelend dat je je zorgen maakt. het is natuurlijk ook niet niks wat jij hebt meegemaakt tijdens de zwangerschap van de jongens. Wanneer moet je weer naar de gyn?

Wat een leuke reacties gaven jullie op mijn lieve vriend! Maar hij is normaal ook nooit zo hoor! Daarom was ik ook zo verbaast. Ik moet wel zeggen dat ik laatst een beetje pissig op hem was omdat hij wel (bijna) wekelijks zelf een avondje weg kan maar niet zal denken om eens met z,n tween weg te gaan (moet normaal altijd van mij komen) En daar heeft hij zich blijkbaar wel wat van aangetrokken.......

We hebben een heerlijke avond gehad! We hebben wat gegeten, koffie en wijn gedronken op het terras en zijn nog even bij het cassino geweest (jaja zeg maar niets, vind ik leuk!)
Framboos, laat die van 23 uur ook es achterwege? Robbie had dat ook. Toen dacht ik: Als hij niet wil om 23 uur, hoeft hij ook niet. En toen ineens sliep hij tot 5, daarna tot 7. KLaar was Kees. Mijn motto was altijd dat hij het zelf mocht bepalen. En dat werkte erg goed! Misschien bij Liv ook?

Robbie is weer een stukje beter. Gisterochtend nog koorts, maar daarna steeds minder. Ben dus niet bij de arts geweest, gelukkig maar! Gisteravond had hij diarrhee, en was daardoor wat mekkerig, maar hopelijk is het nu klaar.

Muis, wat zegt de gyn over jouw zs dan?

Micha, heb respect voor je. Wat een drukte, twee kleine peuters en hoogzwanger. Hoop maar dat kleine Micha zich snel bereid maakt voor de grote Entree!

Laar, misschien heeft Puk gewoon even geen trek. OK, raar, voor hem, maar goed. Hier wordt ook soms ineens veel minder gegeten, en een week of wat later is alles weer normaal.
Goedemorgen!

Gisteren een emo dagje gehad. 1 van mijn beste vriendinnen gaat emigreren met haar gezin naar Spanje en gisteren was afscheidsfeest. Ik had me vantevoren bedacht dat ik niet zou gaan janken maar toen het op afscheid nemen aankwam hielden we het allebei niet droog. Het is ook zo raar, Spanje is niet de andere kant van de wereld en het is echt niet zo dat we elkaar heel vaak zagen (allebei druk met werk en gezin) maar nu is het zo definitief, we kunnen niet meer zo maar ff bij elkaar komen om een bakkie te doen zeg maar.
Xaloy : fijn dat Robbie al wat beter is.

Rechtzaak is niet morgen, maar vrijdag, advocaat had een fout in brief doorgegeven ....
Wat fijn dat het beter gaat met Robbie! Hopelijk knapt hij vandaag definitief op.

Waarschijnlijk heb je inderdaad gelijk wat betreft dat eten. Het is alleen niet des Holle Bolle Gijs', dus daarom zo apart. Ik vind het alleen raar dat hij sinds hij zo slechts eet 's nachts wakker wordt (stipt om 3:45). Ik denk overigens niet dat hij honger heeft, want ook zonder eten gaat hij verder slapen.

Framboosje: (het wat saai) ik ben het ook met Xaloy eens. Wij hebben steeds een voeding weggelaten als Puk niet meer wilde (goed, die van 23:00 duurde eeuwig). Misschien hoeft ze gewoon niet meer?

Vanavond lekker gaan hoor! Je krijgt extra energie van een gezellig avondje en voor jullie samen is het ook goed. Het zal in het begin vast even wennen zijn, maar uiteindelijk is het hartstikke leuk. Veel plezier!

Leen: klinkt als een hartstikke leuke avond! Heb je nog wat gewonnen?

Layla: waarom gaat je vriendin naar Spanje? Ongezellig zeg!

Michaatje, hou je het allemaal nog vol? Overtijd zijn is stom!!!
Framboos: Hier hetzelfde idee als de rest. Wij volgenden ook zoveel mogelijk het ritme van Fleur. Na 20.00 kreeg ze alleen een voeding als ze uit zichzelf wakker werd. Misschien kun je de laatste voeding uiteindelijk zelfs nog iets naar achteren schuiven en heb je ineens toch weer een hele lange nacht. Ik hoop het voor je want gebroken nachten zijn stom!

Xaloy: fijn om te horen dat Robbie aan de beterende hand is. het geeft toch een boel extra zorgen met hem he!

Wij gaan vanavond op kraamvisite bij de vrienden van wie de kleine 5 weken in het ziekenhuis heeft gelegen na de geboorte. Fleur gaat naar opa en oma (die wonen daar om de hoek) ivm evt. infectiegevaar.

Layla: Kan me voorstellen dat je waterlanders hebt laten gaan. Is ook echt niet leuk als een vriendin naar het buitenland vertrekt. Heb je straks wel nog contact via de mail enzo? Maar dat is natuurlijk heel anders dan een kop koffie drinken....

Ben me aan het afvragen of ik weer aan het solliciteren zal slaan nu. Maar eigenlijk heb ik daar nu helemaal geen energie voor.... Kan denk ik maar beter even afwachten en ik ga nu gewoon bedenken of ik straks na de bevalling niet mijn ouderschapsverlof maximaal in ga zetten om dan de ruimte te hebben om of weer rustig te wennen of als ik het niet mee zie zitten echt iets anders te zoeken. Het zal allemaal wel niet zo'n vaart lopen met die twee keer zo grote regio. Het kan nl. gewoon niet qua tijd.... Dus er zal wel een freelancer of tweede parttimer bij komen. heb vandaag lekker vrij dus laat het hier bij hoor...
Dropje, ik denk dat je beter je ouderschapsverlof kunt inzetten. Tegen de tijd dat je weer aan de slag gaat zijn ze er vast al achter dat het niet werkt op deze manier...

Xaloy, heb jij nog gesolliciteerd?
Dropneusje : op kraambezoek , leuk !! Zou ik ook graag eens doen, maar jammer genoeg geen zwangeren in de buurt. Nou hou ik me ook wel eens bezig met de kleintjes van op de creche. Zo eens samen met Xander gaan kijken, naar een kleine baby in een wipstoel. Xander vindt het ook interessant, zo kunnen we samen aan papa eens laten zien, dat we wel aan een broertje of zusje toe zijn

Jammer genoeg denk ik dat het er niet meer van zal komen dat broertje of zusje. Dit mede dankzij de heisa met dat bezoekrecht. Ik vind dat we ons er niet door mogen laten leiden. Omdat ze anders toch lekker hun zin krijgen. En we leven naar wat zij ons opleggen. (nl het in veiligheid stellen van kinderen).
En toen was het weer maandag, bluuuuuh. Leuk weekend gehad nog, zaterdag op kraambezoek (vriendin 1 was eindelijk bevallen afgelopen vrijdag - 13 dagen overtijd) en gezellig naar Artis. Gisteren heb ik nog even heerlijk gezwommen en is vriendin 2 bevallen (10 dagen overtijd). Dus toen vond ik 's avonds wel dat het mijn beurt was. Ik ben het zahahahat!!!

Gelukkig ga ik vandaag bevallen, want dat zegt Icke.
Arme Micha!
Lief dat jullie zo aan me denken!

Xaloy, fijn dat het weer beter gaat met Robbie. Wat een schrik moet dat voor jullie zijn als hij weer koorts heeft zeg...

Spitsmuis, kun je eerder langskomen bij de gyn omdat je je zorgen maakt? Hopelijk komt de druk op je navel gewoon door je buik die uitrekt. Het komt dit keer goed hoor!

Framboos, toen Morris 1 werd hield mijn ene tiet er ook mee op, ik heb hem nog drie maanden drie voedingen per dag alleen uit rechts gevoed, dat gaf geen problemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven