***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Dank je Laar!
Wat fijn dat jullie mij nog zo goed kunnen adviseren! Ik dacht, dat is iedereen vast allemaal alweer vergeten (ik moet wel bijna alles in mijn tommy dagboekje opzoeken)

Ga jullie advies opvolgen om de BV van 23:00 te laten vervallen.

Ik zal dan het melkoverschot maar gaan kolven.

Ik was alleen bang dat als ik de voeding zou laten vervallen ze nog eerder wakker zou worden...Maar ach, wat heb ik te verliezen? En misschien slaapt ze wel gewoon door net als Robbie en de rest.

En ook fijn om te horen dat een mietje en tietje best een tijd kunnen uithouden!

vannacht weer wakkere nacht gehad....ik zat echt te snikken in bed omdat ik zo baalde...Juist omdat we vandaag het uitje hebben. Ondanks dat ik moe ben probeer ik toch te gaan.

Xaloy, fijn dat het beter gaat met robbie...Vandaag nog wel even langs de dokter? of is dat niet meer nodig?

Mich tis ook niet eerlijk he?? Sterkte met de allerallerlaatste loodjes!!! Nog heel ff, en je ligt als een koningin in het kraambed met een klein mooi prinsesje op je borst

Denk daar maar aan!

Laartje kan je vandaag nog een beetje bijtanken?

ehh oja, dropneusje, ik zou mij ook niet met sollicitaties gaan bezig houden als ik jou was. Concentreer je nou eerst maar op je zwangerschap, en laat die ontwikkelingen even op z'n beloop...Wat laar ook zegt, ze zien het vast wel in dat het niet werkt zo...
He Framboosje: Kun je vandaag nog een slaapje doen tussendoor? Ik hoop het voor je! Dikke
Hello!

Framboos, ik ben benieuwd of het laten van een voeding werkt. Bij Steijn en Hugo werkte het heel erg goed!

Wat vervelend dat je zo'n slechte nacht hebt gehad. Kan je vandaag nog even meesnurken met de kindjes of slapen ze op verschillende tijden? In ieder geval veel plezier vanavond!

Drop, ik denk dat Laar wel een goed puntje heeft met het opnemen van ouderschapsverlof.

Xaloy, wat fijn dat het beter gaat met Robbie! Ik schrik elke keer als ik lees dat hij koorts heeft, laat staan hoe het voor jullie moet zijn. Heb je trouwens nog gesolliciteerd of niet?

Layla, ik ben ook zo'n emotionele, vooral als ik het niet wil zijn! Spanje is inderdaad niet ver weg, maar je wipt niet even makkelijk langs, zeg maar.

MICH! VANDAAG IS DE DAG!

Oh Xaal, de gynaecoloog zei dat het twee kanten op kan gaan: of het gaat goed, of niet. (dit had ik zelf ook al bedacht, maar goed) Uit bloedonderzoeken blijkt nog niets, maar wel is mijn bloeddruk langzaam aan het stijgen. Dit zegt nog niet zo veel, aangezien mijn bloeddruk nog niet hoog is. (onderdruk is 75. Ik begon oop 55) Het idiote is dat mijn bloeddruk (heb het nu over de onderdruk) precies gelijk loopt aan die van de vorige zwangerschap. Ik weet het niet, maar zo positief als ik het eerst zag, zo somber zie ik het nu in.

Hugo is een aap. Wel een heel lief aapje, maar hij is en blijft een aap. Vanochtend werd het ineens verdacht stil toen ik op de bank zat. Ineens hoorde ik "krrr, krrrk, krr" en ik ging maar eens even kijken bij de eettafel. Had die gekke Huug zijn tripp trapp naar de vensterbank verschoven, was er op geklommen en zat prinsheerlijk naar buiten te kijken! Mens, ik schrok me een tiet!
Framboos, ik kan me die nachten nog erg goed voorstellen! En juist ook het resultaat van 's avonds laat niet meer voeden, omdat het zo onlogisch was! Daarom weet ik dat nog zo goed. Het werkte echt, hij kreeg bij het slapen gaan nog drinken, en dan maar wachten tot hij wakker werd (ik voor de zekerheid om 21 uur naar bed ofzo), maar werd toen pas om 5 uur wakker gemaakt! Dus omdat ik het zo gek vond weet ik dat nog heel goed
Ik duim voor je, Muis!
*ff klagen* (met een krijsende livia op de achtergrond)

Vanavond ga ik uit, maar dan voorlopig ook niet meer!!!

Wat moet je allemaal organiseren voordat je eens weg kan??Nou het volgende:

-De hele zondag opruimen en schoonmaken, want tja daar is maandag minder tijd voor als je aan het einde van de dag weg moet. En je wilt je oppas ook niet in de troep laten zitten

3 oppassen inschakelen

1. moeder voor Tommy in de middag (ging niet van harte het kwam haar eigenlijk niet uit) Fijn gevoel..

2. 2 vrienden laten oppassen...Want om 1 niet ervaren vriendin op 2 kids te laten passen is een beetje sneu...

1 vriend moet daardoor eerder van het werk weg, en de andere vriendin moet haar hond ergens anders onderbrengen (fijn gevoel)

3 boodschappen in huis halen voor de oppas...Wanneer? ehhh als mijn moeder voor tommy komt heb ik een half uurtje om met de auto naar de supermarkt te vliegen...

Oja, en fit voelen? bijslapen? nee hoor, livia vond het nodig om niet alleen vannacht lekker wakker te zijn, maar ook vanmorgen.

Dus ik lag op bed met een kirrende livia naast mij

(intussen gaat ze nog steeds tekeer....niets helpt, dus ik laat het ff zo...)

Nou ja, vind het dus een georganiseer van jewelste, en trek het nog minder met slechts een paar uurtjes slaap.

Conclussie? Een dagje uit, zit er wat mij betreft dit jaar niet meer in!

*einde klaagzang, dat lucht op*

framboos spoed zich weer naar de slaapkamer om zich aan te kleden voordat tommy ook nog eens wakker wordt!!
Och lief Framboosje toch! Een hele dikke knuffel!!!

Ik vind dat je moeder niet zo flauw moet doen over het oppassen. Of heeft ze iets heel belangrijks? Waarom kan ze 's avonds niet?

Wat betreft je vrienden; daar zijn ze vrienden voor! Als ze niet zouden willen zouden ze het wel zeggen hoor. Je vraagt het tenslotte ook niet wekelijks. Misschien is het een idee om eens te informeren bij een oppascentrale? Zulke avondjes zijn echt belangrijk...

Weet je, op een gegeven moment word je er echt handiger, dat weet ik zeker!

Zo, even diep adem halen. Misschien nog even met Livia in bad voor Tommy wakker wordt?
Framboos! Moppie toch! Kom hier!

Ik ben zelf bezig met het regelen van een vaste oppas, in plaats van "dan weer die en dan weer die". Okee, het kost een paar knaken, maar dan ben ik van al het gezever af. Misschien kan je ook zoiets doen? Ik kom aan die van mij via-via en heb alleen maar positieve verhalen gehoord over haar. Soms weten kinderdagverblijven ook nog wel mensen die graag oppassen, misschien kan je dat ook proberen.

(om je nou een jaar niet weg te laten gaan vind ik ook zo sneu!)
He Framboos: hier een hele berg

Hoop dat je vanmiddag/vanavond wel kunt genieten van je uitje en het een beetje los kunt laten!

Ik ben inmiddels aan het prakizeren over de voorstellen die ik ga doen voor ouderschapsverlof en heb het volgende bedacht:

1: 4 weken aaneengesloten verlof en daarna zolang het kan 3 om 4 dagen werken (dat is dan nog dik een jaar)

2: 4 weken aaneengesloten verlof en dan nog bijna een jaar 3 dagen werken (die werd vorige keer afgekeurd)

3: een half jaar 2 dagen werken (wettelijk verplicht, mogen ze niet afwijzen)

Ik ga zo eens uitzoeken hoe lang ik mijn aanvraag uit mag stellen want ik heb op dit moment weinig zin om behulpzaam te zijn en ga het lekker nog even uitstellen.

Ik heb laatst onze financieen doorgenomen en eigenlijk ziet het er allemaal veel positiever uit dan ik dacht. We blijken bijna 2/3 van mijn salaris te sparen of uit te geven aan luxe. Dus dat biedt ook mogelijkheden voor de toekomst. Geeft wel een boel rust.
anoniem_5627 wijzigde dit bericht op 08-09-2008 13:33
Reden: nu de echte knuffels
% gewijzigd
jullie zijn liehiefhief!!!!!!!

kom later terug... alles in etappes hier!
Opnieuw dan maar, ik wilde je echt een hele berg geven!!
ik ga niet...ben net ingestort. het kwam zo,

Ik was dus bezig de boel hier in orde te maken en wilde boodschappen doen voor de bezoek zodra mijn moeder er was voor tommy.

Dus ik belde haar in de auto om dit voor te leggen, deed ze toch een potje sjagie! ''ik dacht dat ik tommy meteen mee kreeg??'' duurt dat lang??zucht steun etc.

Toen knapte er iets in mij...Ik probeer het allemaal zo goed te doen voor iedereen, moet er dan ook nog een keer tegen gewerkt worden? kunnen die 15 min. wachten er niet af?

Huilend trof ze mij aan en ipv dat ze vroeg waarom ik er zo doorheen zat, zei ze meteen dingen als "ik heb ook een zware week achter de rug achter de rug hoor!'' (feestweek in dorp)

"En als je het zo moeilijk hebt waar zijn je vriendinnen dan???daarom wil je toch zonodig in de stad wonen??"' (mijn vriendinnen hebben zelf kids en werken)

Ik dat ik het soms allemaal minder trok omdat ik zo weinig de deur uit kwam...zegt ze : "jullie willen toch zonodig in een bovenwoning wonen??"

Toen ik zei (ik was heel verdrietig) laat tommy maar bij mij vandaag, ik zeg het uitje wel af zei ze "nou dan wil je niet weten wat de consequenties zijn, dan haal ik tommy dus nooit meer met plezier op"

Mijn moeder heeft tommy aangekleed en meegenomen, en liet mij snikkend achter.

het woord begrip kent ze helaas niet...

Heb inmiddels de boel afgebeld. Mijn vriendin komt zo wel langs om mij gezelschap te houden dus dat is fijn...Zucht, wat voel ik mij klote!

sorry meisjes voor mijn negatieve invloed van vandaag hier op het forum...Laten we hopen dat michje gaat bevallen vandaag! Een beetje vrolijkheid graag!!
quote:dropneusje77 schreef op 08 september 2008 @ 13:31:

Opnieuw dan maar, ik wilde je echt een hele berg geven!!dank je!!!!
Ik ben even naar adem aan het happen.

Wat denkt je moeder wel niet??? Ik vind het ronduit manipulatief en egoistisch! Woonde ik maar wat dichterbij, dan was ik direct op mijn fietsje naar je toe gesprongen...
OOH Framboosje!!! Wat heb ik met je te doen zeg!!! Ik hoop dat je vriendin de langskomt je weer een beetje op kan fleuren en blijf hier gerust je hart luchten hoor! Als we je maar een heel klein beetje kunnen helpen met onze digitale knuffels en steunbetuigingen dan vinden we dat fijn!

Nogmaals een hele dikke ook van Fleurtje!!!
Framboosje wat heb jij een K..... dag. Wat is je moeder weinig invoelen on ongenuanceerd zeg! Dat je haar Tommy nog hebt meegegeven. Wat lief van je vriendin dat ze zo even langskomt. Even alles van je afpraten onder met een kopje thee en heel veel chocola.

Hoe is Livia nu!!!! Heeft ze soms een regeldag (niet dat je daar veel mee opschiet)?

Xaloy wat fijn dat Robbie weer een beetje opknapt.

Mich, het regent dus een prima dag om te bevallen. Heb je al je bezoekjes al gedaan?

Drop, waardeloos dat je werk niet lekker loopt. Nog even wachten met solliciteren joh. Eerst even aandacht voor dat minimensje in je buik. Lekker dat je nu weet dat jullie er financieel goed voorstaan en dat je eventueel minder zou kunnen werken. Dat weer een positief gevoel toch!

Muis, doe je rustig aan en als je je zorgen maakt gewoon de gyn bellen. Ze hebben altijd wel een plekje voor een extra afspraak.

Wij hebben de stagiaire van het kinderdagverblijf als oppas gehad vrijdag. Dat ging heel goed. Vincent is ook gek op haar en dat is wederzijds. Feline vond het ook geen probleem. het voelde heel goed omdat zij anders dan de buurmeisjes weet hoe je een weerbarstige dreumes op de commode houdt en van en op de trap moet tillen. het kost een paar eurie maar wel lekker om even weg te kunnen.

Layla, jeetje je vriendin naar Spanje dat is niet niks. Natuurlijk hebben ze daar ook internet maar real life is veel leuker.
Jemig Framboos, ik val bijna van mijn stoel van verbazing! Wat in- en intens gemeen en manipulatief van je moeder om zo met je om te gaan! Dat je Tommy nog hebt meegegeven... Ik hoop dat de komst van je vriendin je goed doet en dat je je snel wat beter voelt. Het is dat ik echt te ver weg woon (of ik moet er gelijk een midweek van maken ), maar anders was ik met de jongens naar je toe gekomen.

Iets anders: Livia is nu toch drie maanden? Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik dat zo'n lastige periode vond met Steijn en Hugo! Zij huilden toen heel veel en ik weet tot op de dag van vandaag nog steeds niet wat er aan de hand was. Het gekke was dat het van de een op de andere dag over was!
Framboosje toch..dikke knuffel! Wat een belachelijke actie van je moeder, ik zit echt met verbazing te lezen wat ze allemaal tegen je gezegd heeft. Je zou haar bijna naar een heropvoedingskamp sturen =)

Muis, jeetje, voor jou ook even spannend dan. Wel goed op jezelf passen hoor, zo met 2 kleine mannetjes loop je jezelf misschien makkelijker voorbij?

Drop, waarom doen ze zo moeilijk over ouderschapsverlof dan, door onderbezetting? In principe zijn ze verplicht het je te geven, maar dat wet jij ook wel natuurlijk...laat je niet op je kop zitten hoor!

Hier een zeur en drein dagje..Dan is absoluut niet in zijn hum. Hoe het komt weet ik niet, maar hij wil niks, huilt om alles en begint weer met zijn koppie tegen de muur te bonken als het hem niet zint.

Nog even een borstvoedingvraagje..wat is volgens jullie de beste kolf om te gebruiken, handmatig of automatisch...en van welk merk?
Layla wat jammer dat je vriendin naar Spanje verhuisd, hoop dat ze veel met je contact houdt, en dat je daar eens op vakantie kan gaan.

Dikke knuffel voor framboosje

Muis ; ik hoop zo dat je zwangerschap de goede kant uitgaat, je hebt een gezonde, lange zwangerschap verdiend, na die hel van vorig jaar !!

Vandaag ben ik testings gaan doen voor toegelaten te worden voor die cursus. Frans en Engels ben ik al voor geslaagd. Dan een test logisch denken, was minder, en een -dt test (daar ben ik hell in). En dan nog een rekentest , die ik volgens mij helemaal juist moet hebben.

Volgende dagen volgen er nog taakjes die je moet vervullen, en woensdag is weer een dag vol met testen.
Oh ja vriend had vandaag twee sollicitatiegesprekken, hoop dat hij voor een baan wordt aangenomen ! Zou stiekem wel jarloers zijn , want ik zoek al zo lang.
Lieve lieve Frambozewoos.......wat een ongevoelige reactie van je moeder!!!!!! Wat kunnen moeders op je ziel trappen he? Heb echt met je te doen vrouwke!!!! Ik woon dan wel iets dichterbij dan Laar, maar nog eventjes te ver om langs te wippen, anders had ik het echt gedaan!!!!

En voor je moeder:

Ruben ligt voor het eerst sinds lange tijd voor de tweede keer op een dag in zijn bed, hij slaapt nu maar ben erg benieuwd voor hoe lang.

Hij is 's ochtends telkens heeeeel vroeg (6.15 standaard) wakker en wil dan niet meer slapen. Hij gaat dan pas rond 12.00 uur middagslaapje doen en dat duurt gemiddeld 1 uur en 45 minuten. Pffff als ik dan lees dat jullie kindjes 3 uren slapen en zijn vriendje soms zelfs 4 uren.......

Mijn buik gaat behoorlijk in de weg zitten waardoor alles wat ik doen meer tijd kost dus die 1,5 tot 2 uren tussendoor zijn voorbij voordat ik er erg in heb.

Forummen en slapen schieten er dus ook bij in. Probeer wel vaak even bij te lezen, tussendoor, dus ik weet een beetje wat er speelt en leeft hier, gelukkig.

Weet niet, maar ik heb het de laatste tijd weer druk met vanalles en niets. Heb ook steeds het gevoel iets te moeten, terwijl ik eigenlijk niets anders hoef dan voor Ruben en het huishouden zorgen. 't Is hier een beetje een zootje, ik ben al sinds de vakantie aan het proberen de nieuwe kamer van Ruben te ontruimen, maar het lukt maar niet. Kan niet zonder Ickeman beslissen wat er naar het grofvuil kan en als Ickeman wel thuis is is ie aan het verven(buitenkant huis moest dit jaar) of aan het werken aan een studieopdracht of hij heeft geen zin of Ruben slaapt (ernaast dus niet praktisch). Nu staat dus de overloop, de zolder, de woonkamer (staat een vriezer want die moest plaatsmaken voor een droger) en ook de nieuwe kamer van Ruben vol zooi. En daar wordt ik zo onrustig van!!!!

Verder gaat het goed hier, ritme is weer terug bij Ruben en de zwangerschap valt me de afgelopen weken (behalve een in de weg zittende buik) mee. Hopen dat het zo blijft.

Laat, maar beloofd, hier nog het dieet van Ruben:

6.30 Pap (220 cc melk met bio granen)

9.00 fruit (kiwi, peer, mango oid, in stukjes gesneden)

tussendoor soms een biokoekje en een flesje diksap of water met appelsap

11.30 150 cc melk/ diksap/ yoghurtdrink met boterham met kaas of iets zoets (jam, appelstroop, banaan) heel soms twee boterhammen. Hij is niet zo'n luncher......

na het slapen:

14.00 diksap (thee weigert hij nogsteeds) met een biokoekje

tussendoor soms nog een stukje fruit

16.30 een cracotte of toastje oid

18.00 warm eten, hoeveelheid afhankelijk van wat de pot schaft:) met een toetje na (stukje fruit of yoghurt)

19.00 de papfles hebben we er sinds een week uitgedaan, maar als hij slecht "dineert" dan krijgt hij er nog wel eentje (220 cc met biogranen)

Hij eet dus niet erg veel, maar wel veel fruit.

Buitenmeisje, nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!

Mich, schiet het al een beetje op lieverd? We hadden vandaag afgesproken, hoor! Toi toi toi!

Muis, vroeg me ook af wat je gyn vind van je harde buiken enzo. Maak jij je niet gewoon een beetje te druk met de boys, zwangerzijn, een nieuw huis, de verkoop van je eigen huis, etc etc? Ik merk dat ik zelf ook zo kan malen en druk kan doen als er veel speelt op sommige momenten en dat voel ik meteen in mijn zwangere lijf. Even een stapje terug als het kan, misschien?

even posten, de babyfoon maakt onheilspellende geluiden.....
Lievelust,

Ik had een handkolf. Werkte prima, maar kreeg er lamme armen en een stijven nek van. Ik moest en zou namelijk met mijn neus erbovenop zitten zodat ik kon zien "hoeveel eruit kwam". Daarnaast werkte de zwaartekracht bevorderend op de opbrengst, haha.

Ik zou persoonlijk denk ik voor een elektrische kiezen als je hem op je werk wilt gaan gebruiken, of intensief wilt gaan kolven.

Jeetje, Daan bonkt met zijn hoofdje tegen de muur? Temperamentje.......... Gekke jongens hebben wij toch........
Laar, wat voor spannende functie heb jij "erbij"? Ben je zo'n boekenwurm???????
drop, ik denk nog even na over je ouderschapsverlofkwestie.

Zou niet echt gaan solliciteren als ik jou was. Misschien alles op zijn beloop laten en pas beslissen als je verlof is afgelopen. Joh, misschien bedenk je wel dat het fijner is om een jaartje thuis te blijven met de kids (je krijgt denk ik een meisje trouwens). Als t financieel kan........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven