April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
hey dames,

Ik ben niet echt misselijk maar mijn eetlust is totaal verdwenen waardoor ik niet goed eet! Ben nu ook al 4 kilo afgevallen en in mijn geval is dit niet goed aangezien ik rond de 65 hoor te wegen en nu op 60 kilo zit! Maar ik krijg gewoon geen hap door mijn keel. Gister een Big Mac gegeten en die kwam er eigelijk gelijk weer uit! compenseer het wel met vitamine pillen maar dat is ook niet goed natuurlijk. Eet wel spinazie enzo voor ijzer maar het gaat niet van harte! heeft er iemand tips. Soep en Boullion is totaal niet aan mij besteed de geur alleen al bah!

Nog een weekje wachten en dan mag ik eindelijk voor mijn echo zit nu in mijn 10e week!

Fijne dag iedereen en ik hoop op een paar tips van jullie!!

K Pam
Pamster, ik heb exact hetzelfde. Helaas geen tips, die zoek ik zelf ook.

Bij bestaat de dag vooral uit het eten van crackers en soep.
Balen zeg dat er zoveel mensen zich zo beroerd voelen! Hopelijk gaan jullie je de komende weken weer een beetje mens voelen allemaal!!

Hier geen tips heb zelf geen last van misselijkheid alleen totaal nergens trek in dus ik eet een hoop cornflakes en brood 's avonds dat is het enige wat me nog een beetje aanstaat haha

Ik zal nu toch echt even de tabel aanpassen want ik loop hopeloss achter!

groetjes weer!
even voor alle duidelijkheid: het is absoluut niet onze bedoeling om gewoon maar ons kind te laten weghalen als het niet in orde mocht zijn. Down-syndroom test doen wij omdat wij zien wat een impact het heeft als je een kindje hebt die dat heeft qua verzorging en dergelijke en daar willen we goed op voorbereid zijn.

En bij de 20 weken echo hetzelfde verhaal. We hebben genoeg gezien in de omgeving om op bepaalde dingen voorbereid te willen zijn (voorzover je dat kunt dan tenminste).

Nogmaals: absoluut geen intentie om een kindje te laten weghalen omdat het iets heeft.
Watje, ik begrijp je wel.

Wanneer moet jij weer op controle?
O 11 september lees ik nu...
Ja klopt komende donderdag!
Ik vriijdag, leuk man

ik neem de kids ook mee.
Leuk zeg. Zullen ze vast wel spannend vinden denk ik zo.

Mijne gaat ook mee ben benieuwd hoe die het vindt om drie kwartier in de wagen te moeten blijven zitten......
Hahaha ja 3 kwartier in de wagen is wat anders he.

Ach speeltje mee, soepstengel mee. Je komt de tijd vast wel door.

Gaat je man ook mee. Die van mij deze keer niet aangezien hij aan de andere kant van het land werkt?
Nee mijn man gaat eigenlijk nooit mee. Alleen de eerste intake van vorige zwangerschap is hij meegeweest voor de rest ga ik eigenlijk altijd alleen. O dat klinkt wel als vreselijke des interesse van zijn kant zeg! Haha maar dat is het niet hoor, hij vindt dat als alles goed gaat en ik me goed voel, hij er die tien minuten echt niet bij hoeft te zijn.

En ja hoor dochter gaat zich vast prima vermaken daar. Allemaal aandacht en nieuwe dingen om te zien. Komt vast wel goed.
Nee dat is ook wel zo.Die van mij ging ook niet vaak mee.We proberen het nu wel zo te plannen dat hij af en toe meekan maar het is geen must ofzo.
Gefeliciteerd iedereen met de mooie hartjes! Hebben jullie verder iets kunnen zien? Wij niet, daar was het nog te klein voor blijkbaar...
Reminder, met hoeveel weken zwangerschap heb je een echo gehad?
Eind 7e week
Ok ik met 7 week en 4 dagen.Toen leek het vruchtje nog niet echt op iets, wel zagen we het hartje toen.

Ik had een inwendige echo.

Jij moet over 2 week weer toch?
Oh ik begreep je bericht verkeerd. Ik dacht dat jij geen hartje had kunnen zien.Maar juist wel! Hihi.

Idd naast het hartje was er verder weinig te zien.
Hier ook nog steeds misselijk, echt de hele dag door! Regelmatig eten helpt toch wel een beetje, dan voel ik me toch weer even iets beter. Verder heb ik zo ongeveer de hele dag een tictac in m'n mond. Heb het gevoel dat het de hele erge misselijkheid wat onderdrukt.
Nou volgens mij ben ik hier het eerst uitgerekend en ik heb voor alle misselijken onder ons hoopgevend nieuws. Ik ben nu 11 weken en sinds een paar dagen begint het echt beter te worden. Kan weer redelijk normaal eten. Begin ook wat op te vrolijken en ietsje (echt ietsje) meer energie te krijgen. Ben niet meer de hele dag kapot, maar een halve zeg maar.

Er komen dus betere tijden aan...

Ik kom net van de vk, en heb alweer mijn tweede echo gehad. Alles zag er goed uit, al ongeveer 4 cm, lag flink te spartelen.

Over de prenatale diagnostiek. Ik respecteer ieders keuze daarin, is zoiets persoonlijks. Omdat dit onze vierde wordt, het niet gepland was, en ik 37 ben, heb ik besloten om wel een punctie te doen. Wat ik met de uitslag doe, dat weet ik nog niet. Ik heb bij de vorige drie geen testen gedaan, terwijl ik bij de laatste toch ook al 34 was. Toen had ik ook meer zoiets van, wat komt dat komt. Nu heb ik er een ander gevoel bij. Het heeft nogal een impact op mijn drie kinderen, wat kunnen wij aan als gezin. Wij zijn er nog niet uit.
Beer, wat een fijn en hoopvol bericht.

En wat leuk dat je je kleintje zag spartelen, heerlijk!

Is het ivm je leeftijd zo dat jij gelijk een punctie mag doen en niet eerst de combitest hoeft af te wachten?
Wij waren het meteen eens over het feit dat we een combitest willen doen. En ik ga er helemaal vanuit dat alles goed zal zijn, maar mocht de uitslag twijfelachtig zijn, gaan we daarna de punctie doen. Als dat niet goed zou zijn,hebben we een hele lastige beslissing te nemen, maar wat dat ook wordt, daar kiezen we dan zelf voor. Wel heel spannend die test (10 oktober!) maar ik ben er niet zo zenuwachtig voor als voor de eerste echo.

Heel wat anders, sporten jullie nog? Ik ging net even een rondje Amstel rennen maar moest een paar keer stoppen omdat m'n maag zo ongeveer naar boven kwam...
Hoi Meiden,

Wat leuk dat er steeds meer hartjes bijkomen!

Ik heb er ook wel zin in om het hartje te horen. Toch fijn om wat meer zekerheid te hebben dat het allemaal goed zit. Zeker omdat je hier op het forum ook wel leest dat vrouwen een echo hebben met 12 weken en dat dan blijkt dat het vruchtje echt al een aantal weken daarvoor gestopt is met groeien.

Een combitest enzo, dat is allemaal erg persoonlijk. Zelf vind ik de kans op down in ons persoonlijke geval daarvoor te klein (1 op 1000). Stel dat uit die test komt dat het bij mij dan 1 op 100 is dan geeft dat zo'n enorme stress terwijl er heel veel kans niks aan de hand is. Misschien is de kans ook wel 1 op 1000 dat ik zelf een nog niet ontdekte ziekte heb, dan kun je aan de gang blijven met onderzoeken. Als ik 35+ was zou ik het denk ik wel doen.

Asjemenou, sporten doe ik al een tijdje niet meer (al langer dan de tijd dat ik zwanger ben ). Al wil ik na afloop wel weer beginnen want ik wordt steeds dikker met de jaren en ik ben nog maar 28 *ik wil niet zo'n Moeke worden maar ben aardig op weg).

Volgende week woensdag krijgen we ook al de sleutel van ons nieuwe huis, leuk!

Groetjes,

Vv.
Ik geloof in leven voor de dood
Hoihoi,

En ook ik ben in april uitgerekend

Volgens de globale berekening op de 26e, maar omdat mijn laatste menstruatie ook meteen de eerste na mijn curettage was, weten we het pas bij de eerste echo op de 29e wat preciezer.

Beide keren ben ik eigenlijk belachelijk snel zwanger geworden (wat natuurlijk wel heel fijn is). We hebben in februari de keuze gemaakt om 'het aan de natuur over te laten' en in maart was ik zwanger zonder dat we er extra ons best voor gedaan hadden (lekker plastisch, maar ik weet dat het niet voor iedereen zo makkelijk is). Ook deze keer was het de eerste periode dat we weer 'mochten' raak, daar zit dus absoluut geen probleem.

Deze keer hebben we het eigenlijk nog niet bewust aan mensen verteld, het was wel heel fijn dat een hoop mensen meeleefden toen het misging, maar ik merk dat ik slecht kan omgaan met de bezorgde reacties die ik tot nu toe al wel gekregen heb. We wachten tot we de eerste echo gehad hebben en gezien hebben dat het hopelijk deze keer wel goed zit...

Groetjes,

dafdaf
Dafdaf wat gezellig dat je mee komt schrijven en wat een rotperiode hebben jullie gehad zeg. Kan me goed voorstellen dat jullie het nog even voor jezelf houden.

Beer wat een opbeurend bericht van jouw kant trouwens. Hoera er is nog hoop!

Ik sport trouwens nog wel, maar aangezien ik een vechtsport doe, doe ik alles in overleg met mijn trainer en zal ik over een paar weken helemaal stoppen. Vorige keer was ik wel heel misselijk tijdens sporten, hopen dat het vanavond beter gaat. Als ik ga stoppen, wil ik een keer in de week lekker gaan zwemmen.
Hoi, Dafdaf gefeliciteerd en welkom!

Tia, ik mag inderdaad omdat ik 37 ben meteen een punctie doen. Ik heb gisteren trouwens een afspraak gemaakt. Wel eng hoor, het wordt nu wel heel concreet. Na de punctie moet je 24 uur heel rustig aan doen, het liefst in bed, en daarna nog een week niet tillen enzo. De kans blijft natuurlijk klein dat er iets is, maar ik denk dat ik toch wel zenuwachtig wordt voor de uitslag.

Ik sport nog wel in die zin dat ik nog op mijn paard rij, zo'n 2/3 x per week. Hardlopen doe ik niet meer hoor, daar ben ik echt te ziek voor (geweest) en vind ik ook niet meer prettig. Ik denk dat ik nog wel een maandje blijf rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven