Samenwonen en regelmatig een nachtje apart slapen

08-09-2008 08:24 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allemaal,

Ik geloof dat er ooit al eerder over gesproken is op dit forum maar ik wil eens weten of het volgende nou echt zo raar is:

Mijn vriend en ik wonen een jaar samen en hij gaat s'nachts wel eens op de logeerkamer liggen. Niet omdat we ruzie hebben, niet omdat ik snurk maar gewoon omdat hij niet kan slapen en wil voorkomen de halve nacht woelend in bed te liggen.

Eigenlijk heb ik er helemaal geen moeite mee, ik slaap vaak ook echt slecht en hij kruipt voordat hij naar zijn werk gaat altijd nog even tegen me aan.

Onze relatie is goed en ik hou veel van hem. Toch vraag ik me af waarom we zo slecht slapen in een bed soms. Hiervoor allebei ook een relatie gehad en dit nooit tegengekomen.Laatst las ik wel ergens dat het een opkomende "trend" is. Het klinkt eigenlijk heel ongezellig... Nu vraag ik me af of er meer mensen zijn die dit doen.
Ik zou willen dat we apart konden slapen, helaas hebben we daar de ruimte niet voor.

Heerlijk, in bed lezen zolang en wanneer ik wil, geen gesnurk meer naast me, geen wekker meer die een uur vroeger afgaat dan die van mij, en waarna met heel veel gestommel nog kleding moet worden uitgezocht (in het donker ).

Mijn nachtrust is ook heilig, en een tweede slaapkamer bijzonder welkom!
Hier ook regelmatig apart-slapers. Zeker nu ik hoogzwanger ben van derde kind, slaap licht, draai veel èn moet er vaak uit om te plassen. Man snurkt en dan kom ik dus niet meer in slaap. Is hij wakker van mijn gedraai en zo, wordt het niet gezelliger van haha. Overigens hebben we bij alledrie de zwangerschappen op het laatst apart geslapen.

Verder regelmatig als hij snurkbuien heeft en zo. Als ik eerlijk ben, slaap ik gewoon het allerlekkerst in mijn eentje in bed! En laat iedereen het maar raar vinden, wij redden het prima zo.
Herkenbaar!

Mijn vriend en ik wonen niet samen, maar als ik bij hem slaap slaap ik altijd zo onrustig! Lig het liefst lekker alleen in bed, altijd al gehad trouwens ook in vorige relaties.

Oordopjes zijn voor mij echt een uitkomst als ik bij vriend slaap.

Dus nee, ik vind het zeker niet raar dat je afentoe lekker een nachtje apart slaapt. De 1 slaapt nu eenmaal makkelijker en beter dan de ander.
Hier ook, maar dan vanwege 't snurkprobleem van mijn leukerd. Nou ja, hij heeft er ansich niet zo veel problemen mee, het is dus eigenlijk mijn snurkprobleem. Ik hoor mensen in 't dagelijks leven die zeggen; joh, dat is toch lief.....

Maar ik kan het niet. Hij heeft geen lief snurkje. Het is meer alsof ze midden in de nacht het huis aan het ontdoen zijn van de buitenlaag met een drilboor. Hij gaat dus naar de logeer. Ik denk dat we per week 3 nachten niet samen slapen. In het begin voelde ik me enorm lomp. Want WELK stel slaapt nu apart.... inmiddels weet ik dat het heel veel stellen zijn. Ik hou van hem.... maar ik heb ook mijn nachtrust nodig.

oordopjes helpen voor geen meter. Wat zeg ik, al storten ze mijn hele hoofd vol met purschuim dan ronkt hij nog dwars door al het pur heen.... Het hele bed trilt er gewoon van.
quote:zomerfreak schreef op 08 september 2008 @ 09:14:

Ooh maleficent, dat lijkt me wel zwaar hoor! Voor jullie beide. Is apneu niet ook een beetje gevaarlijk?

Apneu is idd gevaarlijk, en als ik het s nachts hoor (dat hij zijn adem inhoudt) dan trap ik hem wel even weer aan maar het is onderzocht, en ze zeiden in het zkhs dat hij het niet heel erg heeft en dat het minder wordt als hij wat afvalt. Maar ja, dat lukt dus niet echt.

Manlief is zelf ook erg moe 's morgens hoor. Hij is ook van alles aan het doen. Ik hoor hem regelmatig zakelijke voicemails inspreken en soms staat hij ineens op uit bed om een dossier te pakken voor zijn baas dan moet ik hem niet tegenspreken, want dan wordt hij ook nog boos. Meestal geef ik hem een soort van gelijk; dat dossier heeft *naam baas* al joh, heb je net al gegeven. En dan gaat hij weer liggen. Hij heeft ook wel eens al zijn blouses uit de kast gehaald en allemaal in de woonkamer gehangen dat was in het appartement dus gelukkig niet de trap op en af gegaan.

al met al is het soms wel heel vermoeiend.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Oriane schreef op 08 september 2008 @ 10:23:

Hier ook, maar dan vanwege 't snurkprobleem van mijn leukerd. Nou ja, hij heeft er ansich niet zo veel problemen mee, het is dus eigenlijk mijn snurkprobleem. Ik hoor mensen in 't dagelijks leven die zeggen; joh, dat is toch lief.....

Maar ik kan het niet. Hij heeft geen lief snurkje. Het is meer alsof ze midden in de nacht het huis aan het ontdoen zijn van de buitenlaag met een drilboor. Hij gaat dus naar de logeer. Ik denk dat we per week 3 nachten niet samen slapen. In het begin voelde ik me enorm lomp. Want WELK stel slaapt nu apart.... inmiddels weet ik dat het heel veel stellen zijn. Ik hou van hem.... maar ik heb ook mijn nachtrust nodig.

oordopjes helpen voor geen meter. Wat zeg ik, al storten ze mijn hele hoofd vol met purschuim dan ronkt hij nog dwars door al het pur heen.... Het hele bed trilt er gewoon van. Best erg maar sorry, moet er toch hard om lachen! Purschuim!
En nu lijkt het ineens of het halve vivaforum apart slaapt!
Je bent niet zo snel de enige ...
Ik slaap ook slechter als ik bij mijn vriend slaap. Als ik echt heel slecht zou slapen dan zou ik ook wel apart gaan liggen. Niet omdat ik hem niet meer lief vind of wat dan ook maar omdat ik ook mijn nachtrust nodig heb! Ik vind het niet raar.
Wij slapen altijd heerlijk samen... totdat hij begint te snurken of totdat ik er wakker van word.. 3 tot 4 nachten per week verhuis ik naar de logeerkamer (waar ik hem nog steeds wel hoor snurken, maar een stuk minder hard dan wanneer hij het naast m'n oor doet).. Ook heeft hij regelmatig de neiging om half op me te komen liggen..

Maar toch vind ik het heerlijk als ik 's ochtends uit mezelf wakker wordt en gewoon lekker naast hem lig.. Maar 's ochtends weer even bij hem in bed kruipen werkt ook!
Heerlijk dit soort topics:) Bewijst maar weer dat wat 'normaal' is niet altijd ook als zodanig aanvoelt!
Wij slapen gewoon bij elkaar in bed en er is geen reden om apart te slapen. Maar als je echt beter slaapt apart en verder is alles ok, waarom niet? Ik zou me er niet druk om maken in ieder geval!
Ik verhuis vanwege gesnurk van manlief ook met enige regelmaat naar de logeerkamer.

Ik heb zelfs enige tijd geleden een fatsoenlijk bed met een goed matras gekocht, ipv het toch wat kwalitatief mindere logeerbed, zodat ik in elk geval goed lig.

Mijn nachtrust is gewoon veel te belangrijk om me druk te maken wat een ander er misschien wel of niet van denkt!!
Ik ben ook van adel

Het klopt dat hier al eerder over gesproken is: dat topic had ik geopend

Wij wonen niet samen maar slapen ook nooit samen.

Ik ga altijd 's avonds laat nog naar m'n eigen huisje, lekker naar m'n eigen bed.

Toen ik samenwoonde met m'n ex hadden we allebei aparte slaapkamers.

Ik kan gewoon niet slapen als er iemand in dezelfde ruimte ligt en m'n nachtrust is me heilig.

Ik zit er totaal niet (meer) mee en m'n vriend gelukkig ook niet.

Het wordt pas een probleem als één van beiden het niet kan/wil en de ander wèl, denk ik.

Maar als je het allebei prima vindt om af en toe of altijd apart te slapen, om wat voor reden dan ook, gewoon doen!

Ondanks dat ik er niet meer mee zit vind ik het toch wel 'fijn' om te lezen dat het niet zo uitzonderlijk is als ik weleens heb gedacht.
Ik denk dat mijn man en ik elkaar zo'n beetje naar het leven zouden zijn gaan staan als we niet regelmatig níet in dezelfde kamer slapen. Ik ben een draaitol, een snurker en een rommelkont in bed, áls ik al slaap. Andersom is het voor mij, met mijn periodes van slapeloosheid niet om aan te zien en te horen als mijn man zich met een zacht kreuntje van slaapgenot omdraait om heerlijk (en volgens zijn eigen zeggen) droomloos verder te tukken.

Voor mijn relatie is soms niet samen slapen of bij elkaar zijn in één ruimte 's nachts, alleen maar goed.
quote:Maleficent schreef op 08 september 2008 @ 10:25:

[...]

Apneu is idd gevaarlijk, en als ik het s nachts hoor (dat hij zijn adem inhoudt) dan trap ik hem wel even weer aan maar het is onderzocht, en ze zeiden in het zkhs dat hij het niet heel erg heeft en dat het minder wordt als hij wat afvalt. Maar ja, dat lukt dus niet echt.

Manlief is zelf ook erg moe 's morgens hoor. Hij is ook van alles aan het doen. Ik hoor hem regelmatig zakelijke voicemails inspreken en soms staat hij ineens op uit bed om een dossier te pakken voor zijn baas dan moet ik hem niet tegenspreken, want dan wordt hij ook nog boos. Meestal geef ik hem een soort van gelijk; dat dossier heeft *naam baas* al joh, heb je net al gegeven. En dan gaat hij weer liggen. Hij heeft ook wel eens al zijn blouses uit de kast gehaald en allemaal in de woonkamer gehangen dat was in het appartement dus gelukkig niet de trap op en af gegaan.

al met al is het soms wel heel vermoeiend.

Heel herkenbaar, maar dan van mezelf. Ik zet gewoon midden in de nacht een raam open (hartje winter) om bij het opstaan 's morgens vroeg doodleuk aan mijn man te vragen waarom hij in Godsnaam het raam opengezet heeft terwijl de wind erop staat

En dan niet willen geloven dat ik dat zelf gedaan heb tuurlijk...

Ik mep om me heen, trap van me af, gooi met kussens en dekbedden, maai mijn nachtkastje leeg of zit huilend op de rand van het bed omdat ik denk dat hij vermoord wordt als hij een hoestbui heeft....

Hij daarentegen meent mij uit bed te moeten duwen omdat hij droomt over schaatsers die hem van de baan afschaatsen, of hij bewondert zijn pas gemanicuurde nagels in zijn slaap (hij knaagt nagels, dus wat nou manicure, ik lag in een deuk). Het is niet eerlijk.....

Maar apart slapen doen we niet, het is veels te gezellig zo
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Hee Leo, leuk je weer te zien

Sorry, offtopic
quote:setter schreef op 08 september 2008 @ 16:24:

Hee Leo, leuk je weer te zien

Sorry, offtopic En ik zoen je off topic even lekker terug fijn je weer te zien!
Hee pssst, ben jij op 25 augustus ook jarig, en ben je toen ook 40 geworden?

Sorrysorrysorrysorrysorry....offtopic....nu klaar mee...sorrysorrysorry
Wat een feest der herkenning! Hier ook een apartslaapster, ik slaap ook heul slecht en licht en moet er vaak uit om te plassen. Mijn ex vond het vreselijk dat ik niet samen in één bed kon slapen, maar mn huidige lieverd heeft er geen problemen mee. Ik heb net als Pauline65 ook een goed bed aangeschaft voor op "mijn" kamertje, TVtje erbij, en veul boeken. Ben blij om hier te lezen dat ik zeeker niet de enige ben.

quote:setter schreef op 08 september 2008 @ 16:22:

[...]

Heel herkenbaar, maar dan van mezelf. Ik zet gewoon midden in de nacht een raam open (hartje winter) om bij het opstaan 's morgens vroeg doodleuk aan mijn man te vragen waarom hij in Godsnaam het raam opengezet heeft terwijl de wind erop staat

Ik mep om me heen, trap van me af, gooi met kussens en dekbedden, maai mijn nachtkastje leeg of zit huilend op de rand van het bed omdat ik denk dat hij vermoord wordt als hij een hoestbui heeft....

Hij daarentegen meent mij uit bed te moeten duwen omdat hij droomt over schaatsers die hem van de baan afschaatsen, of hij bewondert zijn pas gemanicuurde nagels in zijn slaap (hij knaagt nagels, dus wat nou manicure, ik lag in een deuk). Het is niet eerlijk.....

Huilend omdat je denkt dat hij vermoord wordt

...het is eigenlijk heel erg ja, maar kom niet meer bij!
quote:setter schreef op 08 september 2008 @ 16:22:

[...]

Drukke boel bij jullie 's nachts...

Die nagels... ohh ik lig in een deuk. Fijn dat jullie het toch gezellig vinden .
Bij ons is het trouwens rustiger, zelfs als ik lig te woelen. Vannacht was zo'n voorbeeld ervan. Ik had de hele avond lopen schilderen wat betekent dat ik de hele tijd beelden voor ogen heb van waar ik mee bezig ben, wat ik nog wil doen, impressies die ik vanuit het niets heb en een algemene blije adrenaline rush. Dan lig ik te stuiteren.

Daarnaast had ik nog zitten nadenken over wat Hanke en ik hadden geschreven op "het" andere topic , en lag ik mijn man ermee te vervelen in bed.

Hoe bedoel je, druk hoofd om 1 uur 's nachts. Melatonine kickte gelukkig toch nog in.
Miijn man snurkt ook enorm, heeft apneu, en draait, smakt, praat in zijn slaap, zit aan me te frunniken,trekt zijn en mijn ondergoed uit, trekt aan het dekbed, gaat half op me liggen, deelt elleboogstoten uit... etc

We slapen meer apart dan bij elkaar hehehe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven