Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:boro_ schreef op 18 juli 2015 @ 23:48:

Ooi een keer mijn collega, toen ik nog bij een bouwmarkt werkzaam was...

Zij zat bij de servicebalie. Er komt een man, met een boormachine. Legt hem ( ietwat geïrriteerd ) op de balie en zegt : Ik heb deze vanmorgen gekocht, en hij doet het niet.

Waarop mijn collega zegt : Ja, wat kan ík daar nou aan doen. Draait zich om en loopt weg.

...

Ooit es in de McDonald's. Komt een jochie van een jaar of zes heel dapper naar de man achter de balie.

Jochie: "Ehhh, meneer, er zat geen verrassing in mijn Happy Meal..."

Meneer: "Nou, dat is toch ook een verrassing!?" *wegloopt*
quote:lotus77 schreef op 19 juli 2015 @ 12:13:

[...]

Ooit es in de McDonald's. Komt een jochie van een jaar of zes heel dapper naar de man achter de balie.

Meneer: "Nou, dat is toch ook een verrassing!?" *wegloopt*Wat een bokkelul
quote:pearle schreef op 19 juli 2015 @ 12:12:

[...]

Sorry hoor, hoewel je gelijk hebt vind ik dit een sneue actie. Ik lees wel meer van mensen die dat doen en dan allerlei gratis spul hebben. Een iemand werd verzocht naar een andere winkel te gaan omdat ze alleen maar liep te zoeken naar dit soort spul. Ben je dan sneu of niet?/

Tja, jij mag het sneu vinden dat is jouw mening. En alleen maar zoeken naar gratis spullen vind ik ook een beetje misbruik maken van het systeem, maar ik doe ook gewoon mijn normale weekboodschappen bij de jumbo.

En hier in de buurt zijn meerdere jumbo's, een aantal die qua inkoopbeleid (bijna) nooit iets hebben liggen wat op de datum of over datum is en één jumbo waar regelmatig het halve schap houdbaar is tot vandaag of zelfs al ver over datum is. Ben daar wel eens paasbroodjes tegengekomen van een week over datum, vleesvervanger van meer dan een maand over datum!!! Bij die kaas toen ook, halve rek was houdbaar tot vandaag, andere helft van het rek nog één dag langer. Ben ik dan sneu als ik daar één of twee stukken kaas uit meeneem of is het dan sneu dat de ze het eind van de dag allemaal weg kunnen gooien. Ivm voedselverspilling vind ik het dan sneuer dat het allemaal weggegooid wordt.

Daarnaast doe ik altijd al mijn weekboodschappen bij de jumbo en ik neem regelmatig iets gratis mee wat ik normaal niet zou kopen en als ik het dan lekker vind neem ik het een andere keer ook gewoon betaald mee. Bijvoorbeeld vleesvervangers op basis van broccoli, nog nooit gegeten, op deze manier een keertje uitgeprobeerd, heerlijk, die ga ik vaker kopen. Dus op die manier verdient de jumbo er uiteindelijk ook weer aan.
Oosterhouter trekt mes in supermarkt na opmerking over voordringen:

klik voor nieuwsbericht
never a failure, always a lesson
quote:_blabla_ schreef op 19 juli 2015 @ 12:28:

[...]

Tja, jij mag het sneu vinden dat is jouw mening. En alleen maar zoeken naar gratis spullen vind ik ook een beetje misbruik maken van het systeem, maar ik doe ook gewoon mijn normale weekboodschappen bij de jumbo.

En hier in de buurt zijn meerdere jumbo's, een aantal die qua inkoopbeleid (bijna) nooit iets hebben liggen wat op de datum of over datum is en één jumbo waar regelmatig het halve schap houdbaar is tot vandaag of zelfs al ver over datum is. Ben daar wel eens paasbroodjes tegengekomen van een week over datum, vleesvervanger van meer dan een maand over datum!!! Bij die kaas toen ook, halve rek was houdbaar tot vandaag, andere helft van het rek nog één dag langer. Ben ik dan sneu als ik daar één of twee stukken kaas uit meeneem of is het dan sneu dat de ze het eind van de dag allemaal weg kunnen gooien. Ivm voedselverspilling vind ik het dan sneuer dat het allemaal weggegooid wordt.

Daarnaast doe ik altijd al mijn weekboodschappen bij de jumbo en ik neem regelmatig iets gratis mee wat ik normaal niet zou kopen en als ik het dan lekker vind neem ik het een andere keer ook gewoon betaald mee. Bijvoorbeeld vleesvervangers op basis van broccoli, nog nooit gegeten, op deze manier een keertje uitgeprobeerd, heerlijk, die ga ik vaker kopen. Dus op die manier verdient de jumbo er uiteindelijk ook weer aan.

Ik las ook pas later dat je maar 1x in de week gaat en daarom goed op de datum let...dus excuus

Was meer dat ik dat pas op facebookgroepen had gelezen dat mensen daar echt voor naar de Jumbo gaan, graaien en krauwen in de vakken ( en er een zooi van maken) en dan trots zeggen voor een mandvol maar een habbekrats te moeten betalen

En dat dan vervolgens trots in een groep schrijven, en het ook nog grappig vinden dat ze zijn voorzocht geen boodschappen daar meer te doen

[...]

Meneer: "Nou, dat is toch ook een verrassing!?" *wegloopt*Dit is heel lomp naar ik moet er wel hard om lachen. Sorry...😄
quote:lotus77 schreef op 19 juli 2015 @ 11:51:

Hij is gewoon deel van de maatschappij.En zo is dat
quote:kookwekkertje01 schreef op 18 juli 2015 @ 23:59:

In de AH staat een dame met schort om achter een display met stukjes stokbrood en smeersel. Geen idee wat het precies was, maar ze stond ter plekke dat smeersel te maken, op de stukjes brood te smeren en klanten konden dan proeven.

Staat er een aasgierwijf dat te bekijken, graait boor de neus van een wachtende man een stuk brood weg dat er net ligt en terwijl de dame net omgedraaid staat haalt ze het stuk brood waar ze net een hap van heeft genomen nog eens door die bak met smeersel.

De dame ziet iets in haar ooghoek dus kijkt om zich heen.

Aasgierwijf staat haar laatste hap weg te kauwen en te slikken en pakt tegelijk nog een stuk brood.

Dame is nog wat aan het uitpakken en aasgier flikt het nog een keer. Haalt haar stuk brood, inclusief speeksel door die bak met smeersel. De dame zegt er wat van. Aasgier gaat met volle mond wat schaapachtig lachen en wat lullig om zich heen kijken, loopt weg en pakt in het voorbijlopen nog maar een derde stuk stokbrood, dat in een keer in haar nog niet leeggegeten mond wordt gepropt.

Ik werd er gewoon een beetje misselijk van.Ik proef daarom nooit iets uit zo'n bakje. In Franse hypermarchees doen ze dat anders, daar vragen ze of je iets wilt proeven, dan wordt het afgesneden of gesmeerd. Als het om wijn gaat krijg je het in zo'n plastic bekertje ter grootte van die bekertjes waarin je in een ziekenhuis je medicijnen krijgt, dat verdwijnt daarna meteen in een afvalbak.
verba volant, scripta manent.
Ik proef soms wel wat uit zo'n bakje....denk er nooit bij na...nu wel
quote:lotus77 schreef op 19 juli 2015 @ 11:51:

[...]

Ach gos... Voor dat soort mensen is het heel moeilijk je te verplaatsen in en je wereld te delen met mensen met een beperking. Aan de ene kant kan ik me daar dood aan ergeren, aan de andere denk ik iets van "wees blij dat je dat niet weet..."

Mijn zoon is zwaar autistisch en verstandelijk beperkt, en had gisteren ook zo'n momentje (lang niet zo erg als dat hierboven hoor). Ik ging gisteren even een boodschap met hem doen. Ik doe dat alleen als hij een goede bui heeft, want ik snap ook best dat andere klanten doorgaans geen zin hebben in iemand die aan hun haar of ogen wil zitten of de hele tent bij elkaar schreeuwt.

Alles gaat goed, hij loopt braaf en redelijk stil mee. Bij de kassa gelukkig een korte rij. Hij staat een beetje te wiegen en neuriën. Achter mij staat een meisje met o.a. een reep Milka. Hij ziet dat, draait zich om en zingt zachtjes een oude reclamejingle van Milka naar haar en trekt een gek gezicht. Zij rolt met haar ogen, zucht demonstratief en sist iets van "Ga toch weg!". Hij stond niet eens dichtbij haar.

Ik heb voor de zekerheid zijn hand even gepakt zodat hij dicht bij mij bleef en zij zag dat hij echt niet bij haar kon komen en heb niks gezegd of wat dan ook, maar in mijn binnenste denk ik dan: "Even goed doorrollen met die ogen, misschien vind je nog hersenen daarachter."

Ik snap best dat je geen zin hebt in Milka-jingles of menselijk contact, maar het gaat me op de manier waarop. Negeer hem dan gewoon. Ik kan hem moeilijk in de kelder opsluiten wanneer ik boodschappen ga doen, ik zorg dat hij niet aan mensen kan zitten en ga niet wanneer hij luidruchtig is. Hij is gewoon deel van de maatschappij.

Wat een nare mensen zijn er toch op de wereld Hoeveel moeite is het om even naar hem te glimlachen.

Domme drol die griet. Die is zelf ernstig beperkt. Met het verschil dat zij daar waarschijnlijk wél wat aan kan doen.
quote:fireandice schreef op 19 juli 2015 @ 12:28:

Oosterhouter trekt mes in supermarkt na opmerking over voordringen:

klik voor nieuwsbericht Ongelooflijk
Wat ik zelf ergerlijk vind is wanneer klanten hun geld op de band leggen (voor of na hun spullen), vooral als ze al niets zeggen als je ze begroet. Waarom kan je het niet gewoon geven? Ik heb dan altijd de neiging om het wisselgeld ook op de rolband te leggen, maar denk niet dat mijn baas dat op prijs zou stellen
Ik snap het ook niet. Ik kan echt genieten van iemand in de rij die vrolijk iets neuriet of zingt. Soms ga ik nog meedoen ook. Ik maak ook graag een praatje in de rij. Natuurlijk alleen met mensen waarvan ik denk dat ze ervan gediend zijn. Dat is overigens nog nooit mis gegaan. Het kan allemaal zo veel leuker zijn.
quote:Saracenen schreef op 19 juli 2015 @ 13:27:

Wat ik zelf ergerlijk vind is wanneer klanten hun geld op de band leggen (voor of na hun spullen))

Daarom wacht ik altijd tot al mijn boodschappen op de afvoerband liggen en de caissière tijd heeft voor mij.

Zodra het totaalbedrag bekend is kijk ik wat ik aan papier geld heb en leg dit neer.

Vervolgens keer ik mijn portemonnee om en tel het laatste deel uit van mijn kleingeld.

Zeker weten dat ik Saracenen op die manier niet erger.
Niet geschoten is altijd mis
Bah Lotus, aan dat soort mensen kan ik me ook ergeren. Als een kind de hele tijd aan je loopt te hangen dan snap ik dat je geërgerd reageert, maar bij een verstandelijk gehandicapt kind waarbij je kan merken dat hij het niet expres doet vind ik dat je normaal moet reageren. Wij krijgen al jaren een blinde vrouw in de winkel en een vaste vakkenvuller helpt haar de winkel door en bij de kassa met inpakken. Maar verder is ze enorm zelfstandig en pint dus zelf en geeft haar bonuskaart ook zelf aan mij. Laatst stond er een man achter haar en de vrouw zocht met haar hand naar een beurtbalkje, waarbij ze per ongeluk met haar arm de arm van die meneer aanraakte. Hij draaide zich om als door een wesp gestoken en zei geërgerd: zeg kun je niet uitkijken! De vrouw bood haar excuses aan en opende haar portemonnee om haar bonuskaart te pakken, maar ze kreeg hem er niet 1,2,3 uit (het vertraagde de rij met misschien 5 seconden), waarop de man weer diep zuchtte en ongeduldig met zijn bonuskaart op de band ging lopen tikken. Toen wilde de vrouw pinnen en dan voelt ze altijd waar het apparaat zit, dus ze ging met haar hand over het apparaat heen, zegt die man spottend; nou mevrouw u kunt hem er ook meteen insteken hoor. Waarop ik het zat was, en de vakkenvuller ook, en toen hebben we de man even duidelijk gemaakt dat de vrouw blind was en dat een beetje geduld en respect voor z'n medemens wel op z'n plaats was. Stond ie een beetje schaapachtig te kijken en richtte zich snel tot z'n kinderen om daar tegen te mopperen. De blinde vrouw hoefde de dierenplaatjes niet en ze had opgemerkt dat de man achter haar kinderen had, dus toen ik vroeg of ze de plaatjes wilde zei ze; 'nee maar ik wil ze wel aan de kinderen van de meneer achter me geven als die ze sparen, ik kan ze toch niet zien!' Dat wilden de kinderen wel en toen stamelde de man maar iets van bedankt. Hij voelde zich wel behoorlijk opgelaten, al helemaal toen zijn kinderen luidkeels riepen;'kijk mama, van die lieve mevrouw gekregen want zij kon ze niet zien dus ze heeft ze aan ons gegeven!'

Ja, de vrouw is ontzettend lief en we behandelen haar allemaal met respect, maar soms ontbreekt het andere klanten daar nog wel eens aan.
Oh sorry, mijn mobiel heeft de enter niet gepakt dus het kan nogal een lang verhaal zijn zo zonder alinea's
Haha TrueColors, die mevrouw verdient een prijs. Kwaad met goed vergelden... daarmee zet je zo'n hork veel beter voor lul dan met een preek .

Ik was vanmiddag minder wijs. Voor me liep een (volwassen) man uitgebreid aan zijn kont te krabben, en dan niet over zijn broek heen maar hup lekker naar binnen met die hand. Voor ik het wist floepte het eruit: "Hé, haal je hand eens uit je broek joh!". Een dodelijke blik werd mijn deel. "Waar bemoei jij je mee stom wijf!". "Nou, zo meteen sta jij lekker tussen de bloemkolen te graaien met een paar vingers die je net uit je ster hebt gehaald, lekker fris hoor". Hij wilde opstuiven, maar zijn vrouw trok hem gauw mee een ander gangpad in. Dat vond ik wel zielig trouwens... het zal je man maar wezen zeg.
Haha, hoop dat ie zich inderdaad héééél opgelaten heeft gevoeld zodat ie dat voorbeeld nooit meer aan zijn kinderen geeft.
Het enige waar ik me écht aan erger in de supermarkt is als mensen heel dicht op me gaan staan in de rij bij de kassa. Daar gaan m'n haren echt recht van overeind staan.

Verder denk ik dat mensen zich wel eens aan mij ergeren omdat ik best onhandig en trillerig ben, wat niet zo handig is met muntgeld pakken of de boodschappen snel inpakken.
Haha LV! quote:lotus77 schreef op 19 juli 2015 @ 11:51:

[...]

Ach gos... Voor dat soort mensen is het heel moeilijk je te verplaatsen in en je wereld te delen met mensen met een beperking. Aan de ene kant kan ik me daar dood aan ergeren, aan de andere denk ik iets van "wees blij dat je dat niet weet..."

Mijn zoon is zwaar autistisch en verstandelijk beperkt, en had gisteren ook zo'n momentje (lang niet zo erg als dat hierboven hoor). Ik ging gisteren even een boodschap met hem doen. Ik doe dat alleen als hij een goede bui heeft, want ik snap ook best dat andere klanten doorgaans geen zin hebben in iemand die aan hun haar of ogen wil zitten of de hele tent bij elkaar schreeuwt.

Alles gaat goed, hij loopt braaf en redelijk stil mee. Bij de kassa gelukkig een korte rij. Hij staat een beetje te wiegen en neuriën. Achter mij staat een meisje met o.a. een reep Milka. Hij ziet dat, draait zich om en zingt zachtjes een oude reclamejingle van Milka naar haar en trekt een gek gezicht. Zij rolt met haar ogen, zucht demonstratief en sist iets van "Ga toch weg!". Hij stond niet eens dichtbij haar.

Ik heb voor de zekerheid zijn hand even gepakt zodat hij dicht bij mij bleef en zij zag dat hij echt niet bij haar kon komen en heb niks gezegd of wat dan ook, maar in mijn binnenste denk ik dan: "Even goed doorrollen met die ogen, misschien vind je nog hersenen daarachter."

Ik snap best dat je geen zin hebt in Milka-jingles of menselijk contact, maar het gaat me op de manier waarop. Negeer hem dan gewoon. Ik kan hem moeilijk in de kelder opsluiten wanneer ik boodschappen ga doen, ik zorg dat hij niet aan mensen kan zitten en ga niet wanneer hij luidruchtig is. Hij is gewoon deel van de maatschappij.

Wat naar! Sommige mensen hebben zo'n kort lontje!

Ik vind het juist hartstikke aandoenlijk! Als ik jouw zoontje een keer tegenkom in de supermarkt ga ik samen met hem zingen
Ons dorp heeft in de zomervakantie elke week doordeweeks een avondmarkt, hartstikke gezellig maar de openingstijden van de plaatstelijke supermarkt laten altijd ten raden over.

Zo ook vorig jaar, ik moest nog wat hebben voor de bbq, dus aan een vriend gevraagd of de super nog open was om half 7. Ja dat was ie wel, nou mooi niet toen ik voor de ingang stond.

Dit jaar weer hetzelfde riedeltje, maar ik kon het echt niet redden voor 18.00. Dus ik kijk op de website, open tot 20:00. Filiaalwebsite, open tot 20:00. Filiaal Facebook, open tot 20:00.

Dus ik kon mooi rustig aan doen. Om kwart over 6 stond ik netjes voor de dichte schuifdeuren waar een briefje op hing: tijdens de markten sluiten wij om 18:00 uur.

Op dat moment kwam er een dorpsgenoot naar buiten lopen en kon ik dus naar binnen glippen en snel door de winkel heen. Aan de kassa vroeg ik nog (ons kent ons) wat dit voor grapjes waren. Krijg als antwoord dat de filiaalmanager dit niet wou hebben om de een of andere reden.
Silence is golden. Duct tape is silver.

[...]

Meneer: "Nou, dat is toch ook een verrassing!?" *wegloopt* moest heel hard lachen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Penelopeia schreef op 19 juli 2015 @ 17:21:

Het enige waar ik me écht aan erger in de supermarkt is als mensen heel dicht op me gaan staan in de rij bij de kassa. Daar gaan m'n haren echt recht van overeind staan.

Verder denk ik dat mensen zich wel eens aan mij ergeren omdat ik best onhandig en trillerig ben, wat niet zo handig is met muntgeld pakken of de boodschappen snel inpakken.

Dat herken ik. Ik doe dan een stap naar voren, helaas stapt de persoon achter me dan ook naar voren. Schiet niet op.

Tegenwoordig stap ik iets naar voren en tegelijk draai ik een slag, zodat ik met mijn gezicht naar de lopende band sta. Dat werkt wel.

Ik heb een keer aan iemand gevraagd om iets naar achter te gaan, die stond namelijk echt tegen me aan. "Zou u een klein stapje naar achter kunnen?" Kreeg ik een "Hebbieerlastvandan!?!", toegeblaft. "Ja, best wel. U staat tegen me aan. Vind ik niet prettig." Boodschappenmandje in knieholte, adem in mijn neus, elleboog een paar keer in mijn zij. Erg irritant.

Mensen die trillen kom ik ook tegen. Dan erger ik me juist aan mezelf als ik me er aan erger. Ik relativeer me soms suf in een supermarkt. Als ik haast heb ligt het meestal toch echt aan mijn planning. Dat bedenken helpt bij mij wel tegen het ergeren aan mensen die er gewoonweg niks aan kunnen doen dat ze wat langzamer zijn.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
quote:MarianneDavids schreef op 19 juli 2015 @ 12:41:

[...]

Ik proef daarom nooit iets uit zo'n bakje. In Franse hypermarchees doen ze dat anders, daar vragen ze of je iets wilt proeven, dan wordt het afgesneden of gesmeerd. Als het om wijn gaat krijg je het in zo'n plastic bekertje ter grootte van die bekertjes waarin je in een ziekenhuis je medicijnen krijgt, dat verdwijnt daarna meteen in een afvalbak.Dat zie ik hier gelukkig ook steeds vaker. Is een stuk hygiënischer.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
quote:kookwekkertje01 schreef op 19 juli 2015 @ 18:38:

[...]

Dat herken ik. Ik doe dan een stap naar voren, helaas stapt de persoon achter me dan ook naar voren. Schiet niet op.

Tegenwoordig stap ik iets naar voren en tegelijk draai ik een slag, zodat ik met mijn gezicht naar de lopende band sta. Dat werkt wel.

Ik heb een keer aan iemand gevraagd om iets naar achter te gaan, die stond namelijk echt tegen me aan. "Zou u een klein stapje naar achter kunnen?" Kreeg ik een "Hebbieerlastvandan!?!", toegeblaft. "Ja, best wel. U staat tegen me aan. Vind ik niet prettig." Boodschappenmandje in knieholte, adem in mijn neus, elleboog een paar keer in mijn zij. Erg irritant.

Mensen die trillen kom ik ook tegen. Dan erger ik me juist aan mezelf als ik me er aan erger. Ik relativeer me soms suf in een supermarkt. Als ik haast heb ligt het meestal toch echt aan mijn planning. Dat bedenken helpt bij mij wel tegen het ergeren aan mensen die er gewoonweg niks aan kunnen doen dat ze wat langzamer zijn.Mensen die trillen hebben waarschijnlijk de ziekte van Parkinson.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven