Ergenissen bij supermarkt
woensdag 4 maart 2015 om 20:06
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!
Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?
Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?
Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
dinsdag 21 juli 2015 om 16:22
quote:JoniJoni schreef op 21 juli 2015 @ 09:28:
Dat is om het aantrekkelijk te laten lijken, een zak chips van 98 cent lijkt goedkoper dan een zak chips van 1 euro.
Ik kan het je nog veel gekker vertellen.
Een zak chips van 98 cent IS goedkoper dan een zak chips van een euro. Zeker wanneer je dat bedrag ook nog pint.
Dat is om het aantrekkelijk te laten lijken, een zak chips van 98 cent lijkt goedkoper dan een zak chips van 1 euro.
Ik kan het je nog veel gekker vertellen.
Een zak chips van 98 cent IS goedkoper dan een zak chips van een euro. Zeker wanneer je dat bedrag ook nog pint.
Niet geschoten is altijd mis
dinsdag 21 juli 2015 om 16:29
quote:Donkeyshot schreef op 21 juli 2015 @ 10:17:
Dus als je 4 produkten koopt van 99 cent, betaal je na afronding 4,95.
Geen idee in welke winkel jij werkt maar daar wil ik niet meer komen geloof ik.
Bij 4 producten van 99 cent zou IK verwachten dat ik na afronding 3,95 zou moeten betalen.
Ik kan mij wel voorstellen dat jouw klanten zich dan opgelicht vinden.
Dus als je 4 produkten koopt van 99 cent, betaal je na afronding 4,95.
Bij 4 producten van 99 cent zou IK verwachten dat ik na afronding 3,95 zou moeten betalen.
Ik kan mij wel voorstellen dat jouw klanten zich dan opgelicht vinden.
dinsdag 21 juli 2015 om 16:31
quote:Bitje93 schreef op 21 juli 2015 @ 16:29:
[...]
Ik kan mij wel voorstellen dat jouw klanten zich dan opgelicht vinden.Het totale bedrag eindigt op een 6 en dan wordt het naar boven afgerond. Als het totaal eindigt op een 5 blijft het zo, eindigt het op een 4 dan wordt het naar beneden afgerond.
[...]
Ik kan mij wel voorstellen dat jouw klanten zich dan opgelicht vinden.Het totale bedrag eindigt op een 6 en dan wordt het naar boven afgerond. Als het totaal eindigt op een 5 blijft het zo, eindigt het op een 4 dan wordt het naar beneden afgerond.
verba volant, scripta manent.

dinsdag 21 juli 2015 om 16:43
quote:MarianneDavids schreef op 21 juli 2015 @ 16:31:
[...]
Het totale bedrag eindigt op een 6 en dan wordt het naar boven afgerond. Als het totaal eindigt op een 5 blijft het zo, eindigt het op een 4 dan wordt het naar beneden afgerond.
Nee hoor, de scheiding ligt op de 3 en 7. Op die getallen wordt er naar boven afgerond.
Anders zou iets zo 4 cent duurder kunnen uitvallen. Met de scheiding op 3 en 7, ligt het afgeronde bedrag altijd dichter bij het werkelijke bedrag.
[...]
Het totale bedrag eindigt op een 6 en dan wordt het naar boven afgerond. Als het totaal eindigt op een 5 blijft het zo, eindigt het op een 4 dan wordt het naar beneden afgerond.
Nee hoor, de scheiding ligt op de 3 en 7. Op die getallen wordt er naar boven afgerond.
Anders zou iets zo 4 cent duurder kunnen uitvallen. Met de scheiding op 3 en 7, ligt het afgeronde bedrag altijd dichter bij het werkelijke bedrag.
dinsdag 21 juli 2015 om 16:53
Mensen toch, wat hebben jullie een moeite met afronden.
5,00 wordt 5,00
5,01 wordt 5,00
5,02 wordt 5,00
5,03 wordt 5,05
5,04 wordt 5,05
5,05 wordt 5,05
5,06 wordt 5,05
5,07 wordt 5,05
5,08 wordt 5,10
5,09 wordt 5,10
5,10 wordt 5,10
Bovendien, alleen de 1 en de 2 cent zijn afgeschaft, de 5 cent doet nog gewoon mee.
Afronden gebeurd bovendien alleen op het totaalbedrag, niet bij alle op te tellen bedragen apart.
5,00 wordt 5,00
5,01 wordt 5,00
5,02 wordt 5,00
5,03 wordt 5,05
5,04 wordt 5,05
5,05 wordt 5,05
5,06 wordt 5,05
5,07 wordt 5,05
5,08 wordt 5,10
5,09 wordt 5,10
5,10 wordt 5,10
Bovendien, alleen de 1 en de 2 cent zijn afgeschaft, de 5 cent doet nog gewoon mee.
Afronden gebeurd bovendien alleen op het totaalbedrag, niet bij alle op te tellen bedragen apart.

dinsdag 21 juli 2015 om 16:53
dinsdag 21 juli 2015 om 16:58
quote:Bitje93 schreef op 21 juli 2015 @ 16:53:
5,00 wordt 5,00
5,01 wordt 5,00
5,02 wordt 5,00
5,03 wordt 5,05
5,04 wordt 5,05
5,05 wordt 5,05
5,06 wordt 5,05
5,07 wordt 5,05
5,08 wordt 5,10
5,09 wordt 5,10
5,10 wordt 5,10
Afronden gebeurd bovendien alleen op het totaalbedrag, niet bij alle op te tellen bedragen apart.Waarmee we voor het gemak vergeten dat we vóór de invoering van de euro afrondden op 5 guldencent, en ná de invoering van de euro op 11 guldencent (5 eurocent...).
5,00 wordt 5,00
5,01 wordt 5,00
5,02 wordt 5,00
5,03 wordt 5,05
5,04 wordt 5,05
5,05 wordt 5,05
5,06 wordt 5,05
5,07 wordt 5,05
5,08 wordt 5,10
5,09 wordt 5,10
5,10 wordt 5,10
Afronden gebeurd bovendien alleen op het totaalbedrag, niet bij alle op te tellen bedragen apart.Waarmee we voor het gemak vergeten dat we vóór de invoering van de euro afrondden op 5 guldencent, en ná de invoering van de euro op 11 guldencent (5 eurocent...).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

dinsdag 21 juli 2015 om 16:58
quote:Bitje93 schreef op 21 juli 2015 @ 16:53:
5,00 wordt 5,00
5,01 wordt 5,00
5,02 wordt 5,00
5,03 wordt 5,05
5,04 wordt 5,05
5,05 wordt 5,05
5,06 wordt 5,05
5,07 wordt 5,05
5,08 wordt 5,10
5,09 wordt 5,10
5,10 wordt 5,10
Afronden gebeurd bovendien alleen op het totaalbedrag, niet bij alle op te tellen bedragen apart.Dit bedoel ik dus. Alleen dit is 100000 x duidelijker.
5,00 wordt 5,00
5,01 wordt 5,00
5,02 wordt 5,00
5,03 wordt 5,05
5,04 wordt 5,05
5,05 wordt 5,05
5,06 wordt 5,05
5,07 wordt 5,05
5,08 wordt 5,10
5,09 wordt 5,10
5,10 wordt 5,10
Afronden gebeurd bovendien alleen op het totaalbedrag, niet bij alle op te tellen bedragen apart.Dit bedoel ik dus. Alleen dit is 100000 x duidelijker.
dinsdag 21 juli 2015 om 16:59
quote:Lotte35 schreef op 21 juli 2015 @ 16:53:
Ons Bitje bedoelt dat 4 x 99 cent geen 4,95 is, maar 3.95.
En daar hebben we ons Lot uit de loterij.
Fijn dat je mij eventjes komt redden Lotje
Even off-topic,
Jij komt niet bij mij uit de buurt he ? Ik zoek nog een nieuwe tandarts
Ons Bitje bedoelt dat 4 x 99 cent geen 4,95 is, maar 3.95.
En daar hebben we ons Lot uit de loterij.
Fijn dat je mij eventjes komt redden Lotje
Even off-topic,

dinsdag 21 juli 2015 om 17:02
quote:pejeka schreef op 21 juli 2015 @ 16:58:
[...]
Waarmee we voor het gemak vergeten dat we vóór de invoering van de euro afrondden op 5 guldencent, en ná de invoering van de euro op 11 guldencent (5 eurocent...).
Guldencenten bestaan niet meer.
Dus ja die vergeten we iid.
[...]
Waarmee we voor het gemak vergeten dat we vóór de invoering van de euro afrondden op 5 guldencent, en ná de invoering van de euro op 11 guldencent (5 eurocent...).
Guldencenten bestaan niet meer.
Dus ja die vergeten we iid.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
dinsdag 21 juli 2015 om 17:03
quote:pejeka schreef op 21 juli 2015 @ 09:39:
[...]
Dan moet je er ook 98 cent voor rekenen en niet 1 euro. Dus netjes 2 cent teruggeven als klanten contant betalen. Supermarkten in heel Europa krijgen dat moeiteloos voor elkaar, dus lijkt me dat de Nederlandse dat ook moeten kunnen.
Dan koop je er toch twee. Verdien je nog een cent extra ook.
Er staat hier op dit forum zelfs een verhaal over twee producten die met hun prijs eindigden op 97 cent en toen bleek dat het meisje een stuiver te kort kwam stond de kassière erop die stuiver te ontvangen. Daarop adviseerde een klant daarachter aan het meisje om ze apart af te rekenen, dat leverde wel een chagrijnige kassière op maar nu had ze wel genoeg.
Je kunt er ook de lol van inzien. Maar dat is niet een ieder gegeven.
[...]
Dan moet je er ook 98 cent voor rekenen en niet 1 euro. Dus netjes 2 cent teruggeven als klanten contant betalen. Supermarkten in heel Europa krijgen dat moeiteloos voor elkaar, dus lijkt me dat de Nederlandse dat ook moeten kunnen.
Dan koop je er toch twee. Verdien je nog een cent extra ook.
Er staat hier op dit forum zelfs een verhaal over twee producten die met hun prijs eindigden op 97 cent en toen bleek dat het meisje een stuiver te kort kwam stond de kassière erop die stuiver te ontvangen. Daarop adviseerde een klant daarachter aan het meisje om ze apart af te rekenen, dat leverde wel een chagrijnige kassière op maar nu had ze wel genoeg.
Je kunt er ook de lol van inzien. Maar dat is niet een ieder gegeven.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.

dinsdag 21 juli 2015 om 17:04
quote:Bitje93 schreef op 21 juli 2015 @ 16:59:
Even off-topic,
We hebben wel een officemanager die enorm uit haar snavel meurt....
Trek je dat?
Dat maak ik dan wel weer goed met mijn ogen, waarin het altijd lente is.
Behalve als ik geïrriteerd ben, dan is het stormachtig
Even off-topic,
Trek je dat?
Dat maak ik dan wel weer goed met mijn ogen, waarin het altijd lente is.
Behalve als ik geïrriteerd ben, dan is het stormachtig

dinsdag 21 juli 2015 om 17:13
En voor ik alléén nog maar off-topic ga, heb ik ook nog wel een leuke supermarktirritatie.
Een jongen voor mij betaalde met twee briefjes van tien. Hij haalde deze héél klein opgevouwen uit zijn zak, en gaf ze ook zo aan de caissière. Die moest ze dus eerst helemaal uit elkaar peuteren, waarna ze ze amper fatsoenlijk glad kreeg. Omdat ze zelf waarschijnlijk ook vond dat de briefjes er op deze manier niet uitzagen, deed ze ze meteen in 'die gleuf' waar ook altijd briefjes van honderd en zo in worden gedaan (werkelijk geen idee of er ook een naam is voor desbetreffende gleuf, zo ja: leer me die ). Zelfs dat lukte niet, want de briefjes bleven steken, waardoor ze de hele bovenkant van dat gleufding af moest halen.
Een briefje kun je toch ook gewoon twee keer vouwen, waarom moet dat zestien keer?
En is het nou echt zoveel werk om het even te ontvouwen, voor je het weggeeft?
Zo, dat ben ik ook weer kwijt!
Heerlijk, lekker zeiken om niets.
Een jongen voor mij betaalde met twee briefjes van tien. Hij haalde deze héél klein opgevouwen uit zijn zak, en gaf ze ook zo aan de caissière. Die moest ze dus eerst helemaal uit elkaar peuteren, waarna ze ze amper fatsoenlijk glad kreeg. Omdat ze zelf waarschijnlijk ook vond dat de briefjes er op deze manier niet uitzagen, deed ze ze meteen in 'die gleuf' waar ook altijd briefjes van honderd en zo in worden gedaan (werkelijk geen idee of er ook een naam is voor desbetreffende gleuf, zo ja: leer me die ). Zelfs dat lukte niet, want de briefjes bleven steken, waardoor ze de hele bovenkant van dat gleufding af moest halen.
Een briefje kun je toch ook gewoon twee keer vouwen, waarom moet dat zestien keer?
En is het nou echt zoveel werk om het even te ontvouwen, voor je het weggeeft?
Zo, dat ben ik ook weer kwijt!
Heerlijk, lekker zeiken om niets.
dinsdag 21 juli 2015 om 17:34
quote:Lotte35 schreef op 21 juli 2015 @ 17:04:
Trek je dat?
Ik neem aan dat die office manager niet in mijn mond zal gaan zitten wroeten, ik denk zo maar dat die genoeg heeft aan haar eigen mond.
Enne, het gaat mij inderdaad juist om die lente-ogen
Trek je dat?
Ik neem aan dat die office manager niet in mijn mond zal gaan zitten wroeten, ik denk zo maar dat die genoeg heeft aan haar eigen mond.
Enne, het gaat mij inderdaad juist om die lente-ogen

dinsdag 21 juli 2015 om 19:00
Ik heb me vandaag ook geërgerd, in meerdere winkels. Als eerste kom ik bij de Kruidvat, net de nieuwe folder bekeken die gisteren is ingegaan en de Robijn wasmiddelen en wasverzachters zijn in de aanbieding. Ik zoeken maar ik zag het nergens. Dus vragen. Nee mevrouw dat staat daar. Prima, nogmaals kijken. Niks. Nog geen lege doos. Ze loopt langs en ik zeg sorry, er staat alleen wasverzachter. Zij komt over alsof ik een lastige klant ben en kijkt zelf. Kijk, dit is wasmiddel. Nee, dat is wasverzachter. Dan deze zegt ze, nee ook wasverzachter. Nou ze zegt, dan is het op. Ik vraag wanneer het weer binnenkomt en zij geeft aan dat het niet meer binnenkomt. Ik geef aan dat ik dat raar vind aangezien de folder gisteren is ingegaan en 2 weken duurt. Ja ze zegt, het is "op is op". Een restpartij. En dat de winkel al de hele dag open is. Ik heb het er maar bij gelaten. Kan daar zo slecht tegen. En met name de Kruidvat staat bekend om hun lokkertjes die ze nooit daadwerkelijk hebben. En aangezien er niks, maar dan ook helemaal niks stond, nog geen lege doos ga ik er vanuit dat ze het gisteren en eerder vandaag ook niet hadden. Immers stonden er van andere merken wel lege dozen en spul.
Toen besloot ik naar de Action te gaan. Bij binnenkomst stond er al een moeder met twee kinderen van 4 en 2 schat ik zo, midden in het gangpad en stelde zich op alsof alsof er helemaal geen andere klanten waren. Het jochie van 2 moest een rolmandje trekken en volgens mij vond de moeder het idee leuker dan het kind zelf want hij dreinde en pruilde. Afijn, ik kon er uiteindelijk langs en ging richting de handdoeken. Ik stond daar netjes me met mijn eigen zaken te bemoeien en ik zag ze al aankomen. Moeder was zo overdreven met dat kind bezig. Ik stond schuin met mijn achterwerk naar achteren en ging staan zodat ze konden passeren. Wat doet ze? Gaat schouder aan schouder met me staan en is vervolgens weer met dat kind en het mandje bezig. Ze bewoog gewoon niet. Ik kon ook niks meer en even later heb ik onder een kattig "ja dan niet hoor" mijn achterwerk weer naar achteren gegooid om de rest van mijn handdoeken te verzamelen. Dan gaat ze er maar omheen. Ze reageerde overigens niet. Ik bedoel, kinderen zijn leuk maar ik vind dit soort gedrag zo irritant van moeders.
Toen besloot ik naar de Action te gaan. Bij binnenkomst stond er al een moeder met twee kinderen van 4 en 2 schat ik zo, midden in het gangpad en stelde zich op alsof alsof er helemaal geen andere klanten waren. Het jochie van 2 moest een rolmandje trekken en volgens mij vond de moeder het idee leuker dan het kind zelf want hij dreinde en pruilde. Afijn, ik kon er uiteindelijk langs en ging richting de handdoeken. Ik stond daar netjes me met mijn eigen zaken te bemoeien en ik zag ze al aankomen. Moeder was zo overdreven met dat kind bezig. Ik stond schuin met mijn achterwerk naar achteren en ging staan zodat ze konden passeren. Wat doet ze? Gaat schouder aan schouder met me staan en is vervolgens weer met dat kind en het mandje bezig. Ze bewoog gewoon niet. Ik kon ook niks meer en even later heb ik onder een kattig "ja dan niet hoor" mijn achterwerk weer naar achteren gegooid om de rest van mijn handdoeken te verzamelen. Dan gaat ze er maar omheen. Ze reageerde overigens niet. Ik bedoel, kinderen zijn leuk maar ik vind dit soort gedrag zo irritant van moeders.

dinsdag 21 juli 2015 om 19:21
quote:_blabla_ schreef op 21 juli 2015 @ 19:13:
Miss-Colorado, ik zal het je nog mooier vertellen: de kruidvatfolder is helemaal niet gister ingegaan, de kruidvatfolder gaat in de winkels pas op dinsdag in, dus als ze vandaag al niets meer hadden dan is de kans heel groot dat ze het niet binnen hebben gehad ja.Oh serieus? Er stond op internet bij van 20 juli tot 2 augustus.
Miss-Colorado, ik zal het je nog mooier vertellen: de kruidvatfolder is helemaal niet gister ingegaan, de kruidvatfolder gaat in de winkels pas op dinsdag in, dus als ze vandaag al niets meer hadden dan is de kans heel groot dat ze het niet binnen hebben gehad ja.Oh serieus? Er stond op internet bij van 20 juli tot 2 augustus.

dinsdag 21 juli 2015 om 19:28
quote:Miss-Colorado schreef op 21 juli 2015 @ 19:21:
[...]
Oh serieus? Er stond op internet bij van 20 juli tot 2 augustus.
Klopt, in de webshop van kruidvat gaan de aanbiedingen op maandag in, in de fysieke winkel op dinsdag, lekker verwarrend hè!
(kijk maar op de eerste pagina van de folder en dan rechtsonder in de hoek)
[...]
Oh serieus? Er stond op internet bij van 20 juli tot 2 augustus.
Klopt, in de webshop van kruidvat gaan de aanbiedingen op maandag in, in de fysieke winkel op dinsdag, lekker verwarrend hè!
(kijk maar op de eerste pagina van de folder en dan rechtsonder in de hoek)

dinsdag 21 juli 2015 om 19:40
Oh het Kruidvat. Ik heb serieus nog nooit meegemaakt dat een zogenaamde aanbieding ook daadwerkelijk verkrijgbaar was, ik probeer het al niet eens meer. Stomme winkel. Je breekt er ook altijd je nek over de fantastische winkelopstelling, en als er één moeder met een buggy de winkel betreedt is ie vol. Wat een baggertent.

dinsdag 21 juli 2015 om 19:47
quote:Miss-Colorado schreef op 21 juli 2015 @ 19:36:
Ik ziet trouwens dat het product daar ook niet te bestellen is. Nja, zo kan ik ook wel een aanbieding doen
Ik wacht wel weer op de 1+1 actie bij AH of jumboDit wil je waarschijnlijk niet horen, maar de afgelopen week (tot en met vandaag) waren ze 2+1 bij de jumbo, dus het zal nog wel ff duren voor ze daar weer in de aanbieding zullen zijn.
Ik ziet trouwens dat het product daar ook niet te bestellen is. Nja, zo kan ik ook wel een aanbieding doen
Ik wacht wel weer op de 1+1 actie bij AH of jumboDit wil je waarschijnlijk niet horen, maar de afgelopen week (tot en met vandaag) waren ze 2+1 bij de jumbo, dus het zal nog wel ff duren voor ze daar weer in de aanbieding zullen zijn.