2 kinderen, welke babyfoon dan?
dinsdag 9 september 2008 om 20:31
Bij de geboorte van onze dochter hebben we een Alecto DBX-85 gekocht, hartstikke fijn ding, vooral ook omdat er een terugspreekfunctie op zit. Onze dochter slaapt nl op een andere verdieping dan wij en ook nog in een ander deel van het huis. Het scheelt een hoop heen en weer gewandel als ik gewoon kan terug praten via de ontvanger. Ik ben niet zo goed ter been, dus dat is echt een uitkomst.
Nu is 10 dagen geleden onze zoon geboren. Voorlopig slaapt hij nog even bij ons op de kamer, maar over een tijdje verhuist hij ook naar boven. Nu twijfel ik wat te doen met de babyfoon.
Ik zou graag een nieuwe babyfoon kopen met 2 zenders en 1 ontvanger, maar de modellen die ik gevonden heb, hebben dan geen terugspreekfunctie. Ik kan natuurlijk ook nog een 2e DBX-85 kopen, maar dan loop je de hele tijd met 2 ontvangers rond...
Heeft iemand een goed tip?
Nu is 10 dagen geleden onze zoon geboren. Voorlopig slaapt hij nog even bij ons op de kamer, maar over een tijdje verhuist hij ook naar boven. Nu twijfel ik wat te doen met de babyfoon.
Ik zou graag een nieuwe babyfoon kopen met 2 zenders en 1 ontvanger, maar de modellen die ik gevonden heb, hebben dan geen terugspreekfunctie. Ik kan natuurlijk ook nog een 2e DBX-85 kopen, maar dan loop je de hele tijd met 2 ontvangers rond...
Heeft iemand een goed tip?
dinsdag 9 september 2008 om 20:54
Ik ken niemand met twee babyfoons.
Iedereen die ik ken met twee kinderen hebben gewoon 1 babyfoon die op de gang staat.
Beide deuren op een kier en zo kan iedereen iedereen horen.
Je jongste wordt de eerste jaren echt niet wakker als je tegen de oudste praat en over een paar jaar heeft de oudste die babyfoon niet meer nodig.
Die loopt dan gewoon naar de andere verdieping als er iets is.
Iedereen die ik ken met twee kinderen hebben gewoon 1 babyfoon die op de gang staat.
Beide deuren op een kier en zo kan iedereen iedereen horen.
Je jongste wordt de eerste jaren echt niet wakker als je tegen de oudste praat en over een paar jaar heeft de oudste die babyfoon niet meer nodig.
Die loopt dan gewoon naar de andere verdieping als er iets is.
dinsdag 9 september 2008 om 21:12
Ik die babyfoon met 2 zenders en 1 ontvanger, ook van Alecto ikgeloof typenr 82 en 83. Ik heb geen behoefte aan een terugspreekfunctie dus deze voldoet voor ons prima. De kinderslaapkamers zijn nogal ver van onze slaapkamer, dus wij horen ze niet anders.
Ik heb geen tip voor je, er zijn niet zo veel babyfoons op de markt met 2 of meer zenders/1 ontvanger, dus veel keuze in functies heb je niet.
Ik heb geen tip voor je, er zijn niet zo veel babyfoons op de markt met 2 of meer zenders/1 ontvanger, dus veel keuze in functies heb je niet.
dinsdag 9 september 2008 om 21:12
Daar zit op zich wel wat in Neele, maar het eerste jaar werkt dit voor ons niet omdat de jongste nog bij ons op de kamer ligt. 's nachts is dat dus geen probleem, maar overdag kan ik hem dus alleen horen als ik de radio uitlaat en niet in de tuin ga zitten.
Volgend jaar gaan we verbouwen en dan krijgt hij pas een eigen kamertje.
Dochter heeft dus wel al een eigen kamer, maar die is dus weer ver weg.
Ik vind het overigens niet erg om niet elke kik en zucht te horen hoor, maar zoals het nu is moeten ze echt tekeer gaan willen we ze zónder babyfoon horen...
Volgend jaar gaan we verbouwen en dan krijgt hij pas een eigen kamertje.
Dochter heeft dus wel al een eigen kamer, maar die is dus weer ver weg.
Ik vind het overigens niet erg om niet elke kik en zucht te horen hoor, maar zoals het nu is moeten ze echt tekeer gaan willen we ze zónder babyfoon horen...
dinsdag 9 september 2008 om 21:41
Wij hebben ook de Alecto babyfoon met twee zenders en één ontvanger. Onze kinderen slapen op de eerste verdieping (allebei een eigen kamer) en wij op zolder.
Vind een terugspreekfunctie ook niet zo belangrijk, dus die mis ik niet. Voor ons werkt dit systeem perfect!
Ik persoonlijk zal me niet zo gerust voelen met maar één babyfoon op de gang voor allebei de kinderen, mijn zoontje van 22 maanden roept niet zo hard en mijn dochtertje van 4 maanden heeft een heel bescheiden huiltje, denk niet dat ik ze dan hoor.
Vind een terugspreekfunctie ook niet zo belangrijk, dus die mis ik niet. Voor ons werkt dit systeem perfect!
Ik persoonlijk zal me niet zo gerust voelen met maar één babyfoon op de gang voor allebei de kinderen, mijn zoontje van 22 maanden roept niet zo hard en mijn dochtertje van 4 maanden heeft een heel bescheiden huiltje, denk niet dat ik ze dan hoor.