ik zie het helemaal niet meer zitten....

11-09-2008 12:50 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
lieve mensen

ik zie het gewoon niet meer zitten. zal ff kort mijn situ uitleggen: ben zwanger, zit ongeveer op de helft. zwangerschap was niet gepland, eigenlijk was het al uit met mijn ex maar door omstandigheden woonden we nog samen...

omdat ik allemaal klachten kreeg gedurende de zwangerschap kon ik niet werken. ik zit nu dus al maaaanden thuis maar dat is niet het ergste. ik wil gewoon zo graag weg bij mijn ex. financieel steunt hij me gelukkig wel al is het geen vetpot maar er is zoveel gebeurd ik voel me zo ongelukkig. als hij er niet is dan gaat het ietsje beter, maar het huis waar we nu in wonen is ook echt vreselijk, we hebben gigantische geluidsoverlast ik ben zo ongelukkig.

ik zou zo graag alleen gaan wonen en dan niet onder zijn dak bevallen enz. maar ik heb gewoon sowieso de kracht niet om er helemaal voor te gaan en aan de andere kant heb ik al zoveel geprobeerd. maar ze doen zo moeiljk met het krijgen van een uitkering enz. ook kan ik gewoon geen woonruimte vinden. het is echt zo balen. ik heb nu geen inkomen maar wel een goede studie gedaan dus moet makkelijk iets na de bevalling kunnen vinden

er is gewoon geen gemeente die me kan helpen aan een woning hoe zwanger ik ook ben en hoe ongelukkig ook....

ik trek het gewoon niet meer....ik weet dat als ik apart woon ik mijn eigenwaarde echt wel weer terug kan krijgen maar ik voel me nu zo gigantisch rot!

Waarom heb je je zwangerschap niet afgebroken dan?
quote:elninjoo schreef op 11 september 2008 @ 12:51:

Waarom heb je je zwangerschap niet afgebroken dan?Nou dit zal haar helpen zeg!!
Elninjo, vort, blijf eens een dagje van de babypijler weg!
Als je werkte toen je ziek werd dan zit je nu toch in de ziektewet? Hoezo moet je een uitkering?
Ik vraag me altijd af waarom Elninjoo's ouders haar advies niet hebben opgevolgd. Was een stuk prettiger geweest.
Och droppie toch, dat klinkt allemaal wel heel erg frustrerend.

Het belangrijkste nu voor jou lijkt woonruimte te zijn. Je zegt dat je ex je wel financieel wilt ondersteunen? Dat is mooi, dat betekent dat je het tot de bevallin nog wel even redt. De huizen liggen inderdaad niet voor het oprapen. Zou je niet tijdelijk bij je ouders kunnen gaan wonen? Of bij vrienden?
het is niet de zwangerschap an sich die me zo verdrietig maakt, maar het afhankelijke gevoel dat ik hier zit en geen kant op kan. tuurlijk was hetniet gepland maar dat houdt niet in dat ik na ff goed slikken er nu helemaal voor ga. en ff weghalen....nee dat zou ik gewoon nooit gewild hebben.
Omdat ze het kind wil, daarom!

Ze ziet het niet zitten omdat de omstandigheden niet meewerken.

Ze voelt zich afhankelijk terwijl ze onafhankelijk wil zijn, doet pogingen dat te worden maar er is geen instantie die meewerkt.

Ze voelt zich lichamelijk naar, niet iedere zwangerschap is een feest.

Ik kan me haar het niet meer zien zitten heel goed voorstellen!

Maar dat zal haar ook niet helpen.

Ik moet nu weg, dus kan nu even verder niet reageren.

Wel een hart onder je riem TO, en een knuffel.
Ach, Rebecca, Elninjoo heeft waarschijnlijk geen leuke jeugd gehad en projecteert dat nu op iedereen die kinderen wel leuk vindt ofzo. Niets van aantrekken, zij heeft als standaardoplossing voor élk probleem dat je kinderen niet moet willen of anders maar liefst zo snel mogelijk weg moet laten halen.

Je zit met je gedachten nu heel erg vast in wat er allemaal níet kan. Maar wat kan er wel? Kun je bij je ouders terecht? Kun je bij een vriendin terecht? Hoeveel uitkering krijg je nu vanwege je ziektewet? Of had je geen baan en kun je er nu geen zoeken vanwege de complicaties? Kan je ex tijdelijk ergens anders gaan wonen? Kun je wel thuiswerk doen?

Probeer tegenover elke "kan niet" eens een "kan wel" te zetten. Elke keer dat je jezelf betrapt op het bedenken van een "kan niet" verplicht net zo lang nadenken tot je een "kan wel" kunt verzinnen. Het grootste probleem zit in jouw hoofd namelijk. Wij kunnen wel allemaal mogelijke oplossingen gaan bedenken, maar als jij blijft hangen in de "kan niet"-houding, dan is dat als water naar de zee dragen.

En kijk eens of je met iemand over je sombere gevoelens kunt praten. Ga naar je huisarts, of klop anders eens aan bij het VBOK. Zij kunnen je misschien verder helpen, zodat je het wel weer ziet zitten.

Veel sterkte ermee!
Je schrijft niet waarom je het zo vervelend vindt om te bevallen in het huis waar je nu woont.

Wil je perse een huis, of is een appartement of flat ook goed?

Wil je graag alleen wonen, of zou je best een woonruimte met iemand anders willen delen?

Kijk de advertenties na, en plaats eventueel zelf een advertentie, als je een huurhuis kunt vinden en dat samen met iemand kunt delen is dat een stuk goedkoper en waarschijnlijk ook gemakkelijker.

Als je het echt niet trekt, en ook een beetje afhankelijk van je ex en de situatie, kun je in een blijf van mijn lijf huis terecht. Zij kunnen je dan ook verder helpen.

En nee, ik zou een abortus ook niet overwegen.

Het komt allemaal wel goed. Daar heb je nu niks aan, maar echt, het komt uiteindelijk goed.
Vreselijk, ik kan me je rotgevoel helemaal voorstellen...

Een eigen plekje willen, maar dat dat voor geen ene meter lukt, dat zou mij ook heel erg frustreren.

Je zou ergens even op adem moeten komen, is daar ook geen plek voor? Ouders, vrienden, kenissen, of een weekje naar Terschelling... Ik snap dat dat ook wel geld kost, het is maar een optie, ik weet niet hoe ver je erin zit.

Kun je niet proberen om even weg te gaan, ergens een rustig plekje zoeken? Bij vrienden is natuurlijk ook moeilijk, mede omdat je zwanger bent, maar je zou kunnen voorstellen dat jij kookt ofzo, of de afwas doet. Dat is voor hen ook fijn als ze van hun werk thuiskomen.

Je noemt je man al je ex, dus ik neem aan dat het over is maar dat je niet bij hem weg kunt omdat je geen eigen geld hebt en geen plek hebt om heen te gaan...

Dan ook nog geluidsoverlast, je zal het niet lekker hebben...

Ik zou proberen weg te gaan, op iemands huis passen die op vakantie is, wat dan ook... er moet vast iets te vinden zijn
quote:Eowynn_ schreef op 11 september 2008 @ 12:55:

Ik vraag me altijd af waarom Elninjoo's ouders haar advies niet hebben opgevolgd. Was een stuk prettiger geweest.
Gheghe, Erwtenman is het met me eens

TO, is het geen optie dat je ex nieuwe woonruimte gaat zoeken, zodat jij met je kind in het huis kan blijven wonen? Per slot van rekening is het ook zijn kind, heeft hij jou zwanger gemaakt en is het ook zijn relatie die uit is gegaan.
Jemig Elninjoo, zo onderhand word je bijna een karikatuur van jezelf. Je gimmick begint me echt de keel uit te hangen.

Rebecca wat een kutsituatie zit je in. Heel naar!
Zwanger is inderdaad geen urgentie meer voor veel gemeentes en al helemaal niet als je al een dak boven je hoofd hebt, hoe ongelukkig je ook bent.

Heb je je wel overal ingeschreven voor woonruimte? Misschien kan je tijdelijke verhuur/anti-kraak nog proberen?
quote:elninjoo schreef op 11 september 2008 @ 12:51:

Waarom heb je je zwangerschap niet afgebroken dan?Ik heb heel veel benamingen voor je op dit moment, maar het komt er allemaal op neer dat ik je een vreselijk mens vind.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Offtopic, ik moet ook altijd zo lachen om de nick van Elninjoo..

Elninjoo = el niño = het kind, hoe verzin je het

On topic, heb je geen familie / vrienden / oud-collega's die je bij kunnen staan of waar je op z'n minst even een tijdje kan bijkomen?

Verder zijn er al een hoop opties genoemd, denk ik.

Heel veel sterkte meid!
Lucia, daar is Elninjoo al meerder keren op gewezen, maar haar Spaans is kennelijk ook wat minder, want volgens haar betekend het iets anders.
O, da's bijzonder dan..
quote:Ainne schreef op 11 september 2008 @ 12:54:

Elninjo, vort, blijf eens een dagje van de babypijler weg!Een dagje?
quote:Eowynn_ schreef op 11 september 2008 @ 14:14:

Lucia, daar is Elninjoo al meerder keren op gewezen, maar haar Spaans is kennelijk ook wat minder, want volgens haar betekend het iets anders.heb betekent (met 'n t ipv een d als je anderen op taalkennis gaat aanspreken) een onstuimig klimaatverschijnsel en tevens 'n kerstkind, beiden zijn wel aardig relevant
Heb betekent??

Volgens mij is het sowieso ...het betekend want als je het in de verleden tijd zet zeg je toch niet het betekente???
quote:elninjoo schreef op 11 september 2008 @ 15:05:

[...]

heb betekent (met 'n t ipv een d als je anderen op taalkennis gaat aanspreken) een onstuimig klimaatverschijnsel en tevens 'n kerstkind, beiden zijn wel aardig relevantBEIDe, in dit geval en niet beideN.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven