Zwanger worden na miskramen...

29-04-2015 18:25 1468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik schrijf hier vaker en open soms een nieuw topic omdat oudere topics uitsterven.

Mijn situatie: Ik probeer zwanger te raken vanaf januari 2014. Daarvoor al een jaar gestopt met de pil.. In september 2014 deed ik na een menstruatie een test omdat ik pijnlijke borsten hield. Deze bleek positief te zijn.. Na een echo in het ziekenhuis bleek ik een hele vroege miskraam te hebben gehad.. Afgelopen februari had ik weer een positieve test.. Helaas, na een paar dagen een bloeding en twee weken later weer een bloeding. De laatste bloeding is de miskraam geweest.. Heb hiervoor nog verschillende echo's gemaakt en alles was verder goed! Nu weer twee maanden verder.. Ik zoek vooral hulp in de alternatieve wereld.. Acupunctuur en ben nu ook twee keer bij een osteopaat geweest! Ik wil vooral meer rust in mijn lijf en hoofd krijgen.. Ik ben soms bang dat het nooit gaat lukken en dat de volgende keer weer een miskraam is.. Ik ken in mijn omgeving maar weinig mensen die dit hebben gehad. Wel vriendinnen die in de medische molen terecht zijn gekomen, vanwege slecht zaad van hun man.. Beide zijn nu moeder :)! Ik heb eerder een gesprek gehad met een gynaecoloog en deze geeft aan dat ik gewoon zwanger kan raken en het dus gewoon zelf kan proberen (en dat wil ik ook het liefste natuurlijk...)! Het is dus vooral een kwestie van geduld! Voor wie is deze situatie herkenbaar en wie is alsnog succesvol zwanger geraakt??
Ik duim Hormonster...! En ik weet dat ik drukmaken geen zin heeft, gelukkig lukt het me soms een paar uur de zinnen te verzetten. Maar ben er wel veel mee bezig. Zo maar eens even paardrijden.
(Lijkt er trouwens wel op dat symptomen wegblijven, dus heb er een hard hoofd in... Zelfs borsten lijken geslonken *zeurmodus UIT*)
Hé Laurabb! Hoe gaat het met je meid?? Ik snap je onzekerheid!! Er is helaas niks tegen of aan te doen! Wat gebeurt dat gebeurt toch.. Dat heeft mij nog enigszins er doorheen geholpen de laatste keer! En dan kan het goed gaan of fout.. En meestal gaat het gewoon goed! Kwalen wel of niet zeggen niks denk ik..

Hier gaat het goed! Een week op vakantie geweest.. Ik ben lichamelijk opgeknapt en geestelijk ook!! Ik voel nog steeds die rust van: ik kan het toch niet beïnvloeden en deze state of mind vind ik wel ff lekker na afgelopen 1,5 jaar!

Hoe gaat het jou Hormonster?!
Nou je mag heus wel even uiten wat je voelt hoor! En dat is geen zeuren...

Hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Wellicht al bellen met de VK en vragen om een snelle echo?

Klinkt goed Door! Knap dat je zo relaxed bent. Fijn om te horen ☺️

Hoop dat jullie ook ren leuke vakantie gehad hebben?

Met mij alles goed. Heb (nog) steeds geen idee wanneer ik ongesteld moet worden, wel een flauw vermoeden...

Maar voel me hier heel fijn bij en heb zo nergens last van. En vriendlief ook niet. Dus hoop dat ik deze manier van omgaan met door kan voeren. Over 2 weken gaan wij met vakantie...! Super zin in. Even lekker hemmenex 😁
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Hihi... Hemmenex..?

Ja, vooral dat ff geen idee hebben hoe of wat vind ik wel fijn.. Elke keer die stress, word ik wel of niet ongesteld?! En werd ik het niet, wordt het een miskraam of niet? Die stress is killing en trek ik ff totaal niet meer!!!

Je mag dus eruit gooien wat je wil hoor Lau!! Wij weten hoe het is..

Hormonster.. Tot hoe lang na je bbz had jij nog positieve testen?? Ik kwam terug van vakantie en dacht: zal eens ff testen of alle hcg eruit is maar was nog licht positief.. Duurt wel lang voor alles weg is! Maargoed, tis ook pas 3,5 week geleden.. 😊 Woensdag hebben we gesprek in het ziekenhuis..
Ik heb eigenlijk helemaal geen testen gedaan na de BBZ met operatie.

Tegen de tijd dat ik weer ongesteld moest worden was ik alweer zwanger. En na die keer was het hcg hormoon na 3 weken helemaal weg.

Ja lekker he! Niet weten wanneer, levert het ook geen stress of onzekerheid op! Dus ik laat het nog even zo ☺️
@doortje: bij mijn laatste mk (5wkn) duurde het ruim twee maanden voor alles weer op gang was. maar bij m'n eerste mk (13wkn) werd ik na vier weken gewoon weer ongesteld. Ik kon er geen peil op trekken destijds.

Hier wel weer pijnlijke borsten en steekjes in onderbuik, maar misselijkheid is nog altijd foetsie. en ik ben moe, maar dat kan ook zijn omdat ik dit weekend twee dagen heel fanatiek heb gesport (uit ergernis), over 2 wkn weet ik hopelijk meer.
Ok!! Ja, ik wacht het gewoon af allemaal wanneer ik weer ongesteld wordt!! Heb wel al enkele dagen het gevoel dat ik mn eisprong krijg... Hormonster, was die bij jou pijnlijker na de bbz??

@lau.. Ik duim zo met je mee ook al heb je daar geen klote aan ;)!! Hoe ver ben je nu?? Misselijkheid hebben sommige vriendinnen nooit gehad.. Dus zegt niks meid!! Maar ik begrijp het hele wantrouwen in je lichaam.. Ik heb er ook last van! Ik denk nu bij alles: zal wel dit of dat mankeren.. Heel paranoid!!
Wordt = word
Dag dames,

Af en toe lees ik nog even mee omdat ik weet wat jullie doormaken. Laura wat fijn dat je weer zwanger bent, maar oow oow die onzekerheid. Vreselijk! Ik was btw ook rond mijn nod misselijk en daarna was dat ook weer weg en kwam het later weer terug. Ik duim echt superhard voor je!!

Zwangere vrouwen die overal over mopperen, daar heb ik nu zelfs nog steeds moeite mee en ben inmiddels 35 wkn! Al die kwaaltjes neem ik nog steeds voor lief! Het wordt op het moment wel zwaarder, veel last van mijn rug, maar nog steeds liever deze fysieke rugpijn dan het vreselijke gevoel dat ik had na al die mks. Ladies blijf hoop houden, blijf van het leven genieten hoe moeilijk dat ook is, jullie zijn hartstikke sterk en blijven doorzetten! Daar heb ik bewondering voor! Echt, hoe stom het nu ook klinkt voor sommigen van jullie, het komt echt goed!! Sterkte
Lief princess!! Dankje!! Jij alvast heel veel geluk met het mooie wondertje dat komen gaat...
Dank Princess, en wat ben ik blij dat het met jou goed gaat. Ik heb over 2 weken mijn eerste echo weer, voelde me vandaag gelukkig al iets meer zwanger en lig nu alweer uitgeteld in bed. Jij sterkte met de laatste loodjes!

@Door: ik ben nu 5,5 wk., maar ik vind het emotioneel heel lastig. ik durf gewoon nergens meer op te hopen. gelukkig heb ik veel afleiding, ook qua werk. fijn dat je je nog steeds zo goed voelt!
Wat lief princess! Dank je wel voor je bemoedigende woorden.

Jij heel veel succes met de laatste loodjes. Je krijgt er vast een heel mooi kindje voor in de plaats ☺️

Hoop dat je er lekker van kunt gaan genieten!!!

Door, bij mij had ik met mijn eisprong na de BBZ voor het eerst sinds maanden een keer geen pijn. Heb hem dus simpelweg niet gevoeld toen! Ik had ook heftige krampen verwacht, en het was gelukkig het tegenovergestelde!

Gebruik je ovulatietesten? Of check je je slijm nu dat je het een beetje in de gaten kunt houden? Of laat je het ook een beetje op zijn beloop?
Na mijn curettage had ik wel meteen een eisprong na 2wkn, maar ik was maar 1 dag ongesteld in de 2 maanden daarna. Mijn lichaam was ook van slag, de gyn zei dat ik het tijd moest geven. Maar in de 3e maand was het dus wel raak en dat zit nog steeds. Zwanger worden kan dus ook nog steeds als je cyclus van slag is.
Goed nieuws; ik mag ook met mn halve baarmoeder zwanger worden Ik krijg wel nog een MRI (de afwijking die ik heb heet 'uterus unicornis' en betekent een afwijking aan een gedeelte van de baarmoeder en eileider en ook vaak maar 1 nier)! De MRI is om te onderzoeken of die niet ook mist! In principe is dit geen drama, een mens kan leven met 1 nier! Verder krijg ik een echo om de baarmoeder te onderzoeken en een uitgebreid bloedonderzoek om een eventuele oorzaak van de meerdere miskramen uit te sluiten..

Ik hoef niet de medische molen in want gyn zei: daarmee helpen we mensen met zwanger worden.. Dat is echter niet het probleem bij jou, het probleem is zwanger blijven! Hier kunnen ze helaas niet veel aan doen, mits ze bijvoorbeeld een stollingsafwijking vinden! De halve baarmoeder was op zich geen probleem, alleen wat meer kans op een vroeggeboorte maar dit hoeft niet.. Je kunt het vergelijken met een tweelingzwangerschap! Die hebben ook minder ruimte! Kortom, we kunnen gewoon verder proberen.. Alles wordt onderzocht! Ook gaf de gyn aan dat alles aan de rechterkant er keurig uitzag en dat daarom de kans op nog een bbz niet groter was geworden.. Ik ben blij! Er is weer hoop..
Wat een onwijs fijn nieuws zeg Door!!!!

Kan me voorstellen dat je helemaal door het dolle bent...!

Lau hoe is het met jou?
Wat een goed nieuws Door! ❤️ Fijn ook dat je niet de MM in hoeft, al blijft het natuurlijk wel spannend. En joh, maar 1 nier, daar zou ik van staan te kijken

@hormonster: ik voel me wel weer zwanger, maar de dagen trekken zo tergend langzaam voorbij. ik probeer af en toe maar beetje blij te zijn en soms heb ik wel een beetje vertrouwen omdat ik duidelijk zwanger ben, maar dan wil ik me er meteen niet aan hechten en denk ik maar gauw aan iets anders
Hele tekst weg!!! 😢😢

Wat een goed nieuws Doortje!!! Ben blij voor je! Zitten in zelfde schuitje, hier maandag allemaal bloed afgenomen en ook echo gedaan. Wij ook weer groen licht. Had net positieve ovutest van Clear Blue maar geloof het niet zo... Is wel heeeel vroeg toch?? MK is 9 dagen geleden. Moeten er maar een gezz week van maken.... 🙈
Ach ja Xuxa, waarom niet het beste ervan maken
Thanks allemaal dames!! Momenteel merk ik wel dat alles van de afgelopen weken eruit komt! Hadden jullie dat ook steeds?? Ik ben ook doodmoe! Gewoon niet mezelf! Hoewel het natuurlijk geweldig is dat we weer kunnen proberen vind ik het eigenlijk doodeng allemaal.. Maargoed, dat hoef ik jullie niet te vertellen, hé!! Lautje, je bent een dappere meid!!! De tijd gaat voorbij.. Je krijgt snel meer zekerheid!! Rest: bedankt voor de lieve woordjes wederom!!
Klopt Door, had ik ook. En met name ook niet echt zin om weer te beginnen met zwanger raken. Echt, als ik tot mijn 50e piekfijn vruchtbaar zou zijn, dan zou ik nu tien jaar stoppen hiermee.

Ik had zelf dat het de eerste zes weken erna best wel goed ging, zeker toen we ook nog eens een weekje weg gingen. Maar toen we landden op Schiphol, kregen we een telefoontje dat de moeder van man weer in ziekenhuis was opgenomen met beroerte (ze had al eerder dat jaar een beroerte en een hartinfarct gehad). Toen stortte alles in bij mij, omdat ik dacht: deze ellende houdt nooit meer op...

Ik heb er toen nog eens zes weken mee rondgelopen (wel gewerkt, maar verder was de wereld pikzwart en ik had nergens zin in), daarna heb ik hulp gezocht en EMDR gekregen. Dat hielp, al blijft er een gemis
quote:laurabb schreef op 07 augustus 2015 @ 09:17:

Klopt Door, had ik ook. En met name ook niet echt zin om weer te beginnen met zwanger raken. Echt, als ik tot mijn 50e piekfijn vruchtbaar zou zijn, dan zou ik nu tien jaar stoppen hiermee.

Ik had zelf dat het de eerste zes weken erna best wel goed ging, zeker toen we ook nog eens een weekje weg gingen. Maar toen we landden op Schiphol, kregen we een telefoontje dat de moeder van man weer in ziekenhuis was opgenomen met beroerte (ze had al eerder dat jaar een beroerte en een hartinfarct gehad). Toen stortte alles in bij mij, omdat ik dacht: deze ellende houdt nooit meer op...

Ik heb er toen nog eens zes weken mee rondgelopen (wel gewerkt, maar verder was de wereld pikzwart en ik had nergens zin in), daarna heb ik hulp gezocht en EMDR gekregen. Dat hielp, al blijft er een gemisYes! Dat is inderdaad ook hoe ik het ervaar! Je kunt er weinig meer bij hebben.. Wij zitten ook met een schoonmoeder die terminaal is (ALS) en het lijkt soms of alle ellende ons boven het hoofd hangt.. En idd, if I only had more time dan stopte ik er ook een aantal jaar mee! Nu ben ik nog redelijk jong maar mijn vriend is 43 en wil ook geen 'oude papa' zijn.. Ook begrijpelijk! We hobbelen gewoon weer verder nu! Ik snap wel alles wat je schrijft zo goed.. Ik zal er een volgende keer precies hetzelfde in staan! Wanneer heb je nu een echo??? En hoe voel je je??? Xx
Ik heb de 17e een echo, over 1,5 week dus. Ik word volgend weekend 31, dus zo oud ben ik zelf ook weer niet , maar wat had ik graag een pauze van twee tot drie jaar ingelast.

Wat heftig dat je schoonmoeder terminaal is, ALS is ook zo'n rotziekte. Mijn schoonmoeder zit na de beroertes in een rolstoel (halfzijdig verlamd) en kan ook niet goed meer praten. Het is heel verdrietig dat ze nooit echt op zal kunnen passen zoals oma's dat doen
Ja, dat is echt heel heftig!! Pfff.. Die ellende moet je ook nog allemaal meezeulen! Soms weet ik ook niet waarom sommige dingen allemaal bij dezelfde mensen moeten komen.. Achja, ik ben wel heel gelukkig in de liefde zeg ik altijd maar! Kan daar ook erg van genieten.. Over 1,5 week echo! Oh heel erg spannend!! Ik snap dat je dag bij dag leeft nu.. Word je nu wel goed begeleid en te woord gestaan?? Kun je nu ook met alle vragen en dergelijke wel terecht bij verloskundige/ gynaecoloog of huisarts??
Ja herken ik ook. In eerste instantie leef je door op de automatische piloot ofzo, soort van overlevingsstand. Volgens mijn psych was dat de eerste stap in rouw: ontkenning en doorgaan. Daarna komt boosheid, dan verdriet en dan geloof ik erkennen ofzo.. Is dus heel normaal. zeker als je dan ook nog zon heftige situatie ernaast hebt. Geef het tijd en durf boos en verdrietig te zijn als je dat bent. Toelaten schijnt het best te zijn om het volledige rouwproces door te kunnen gaan....

Wat fijn lau! Dat je al zo snel erheen kunt. Hoop zo op een mooie echo voor je. Hoe voel je je nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven