beaba babycook

10-09-2008 19:56 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochtertje gaat over een maandje of 2 hapjes eten. Deze wil ik graag zelf gaan bereiden ipv kant en klare potjes voor te schotelen. Wie heeft er ervaring met zo'n beaba babycook? Is het echt een handig apparaat of kun je net zo goed gewoon zelf koken en het dan prakken of malen?

Groetjes Sari
Onze dochter weigerde gepureerd eten dus we zijn heel snel over gestapt op de rapley methode (stukken aanbieden die ze zelf met de handen kunnen eten).

De keren dat ik wel zelf hapjes heb gemaakt heb ik dat gewoon met de staafmixer gedaan, dat ging prima.

Ik vind de babycook op zich wel grappig maar het is een boel geld voor een hele korte periode en een staafmixer doet hetzelfde.
Ik heb hem bij abonnement op kinderen gekregen. Hij leek me wel handig maar heb hem nog niet gebruikt. Vond bij zoon altijd zo'n gedoe, 1 pannetje met 1 aardappel, 1 pannetje met paar wortels en dan ook nog met staafmixer. Dit leek me veel handiger en aangezien mijn staafmixer het begeven heeft moest ik toch wat nieuws.
Ik wilde deze ook kopen maar vond hem erg duur. Ik heb ook gekozen voor een combi tussen rapley en wat gepureerd eten en dat ging goed. deed dat gewoon met de staafmixer. In het weekend gewoon een pannetje maken, van alles erin gooien, koken, pureren, in bakjes invriezen. Werkte ook perfect eigenlijk. Met ons at hij dat nog vaak wat groenten uit het vuistje mee!
Ik heb me laten verleiden om zo'n ding te kopen. Misschien 10 x gebruikt. Verwarmen op vuur gaat sneller en gewone mixer net zo handig. Je kunt ook maar maximaal 2 porties tegelijk maken.

Net als Pebbles at dochterlief ook al snel stukjes. Maar als je daar niet voor kiest dan vind ik het het geld nog niet waard. Heb het dus heel snel weer verkocht.
Ik heb hem gekregen van mijn schoonfamilie toen mijn zoontje geboren is en heb hem vaak gebruikt. Ik zou hem nooit zelf gekocht hebben, te duur vind ik en je kunt idd net zo goed zelf aan de slag met pan en staafmixer.

Zeker de porties die je ermee kunt maken zijn klein, in het begin nog niet zo erg natuurlijk maar ik ben ermee gestopt toen zoon ca 9 maanden was, omdat hij meer at en ik grotere hoeveelheden ging maken om in te vriezen.
Met een roerzeef

krijg je alles ook fijn.

Voordeel hiervan is, dat afhankelijk van de schijf die er er onder in doet, je het fijner of grover kunt maken, ook afhankelijk van de leeftijd van je kind.

JOjanneke
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
eh... je kunt ook prakken met een echte ouderwetse *roffel de roffel* VORK!

Maar even een handige tip, aardappelpuree uit zo gemaakt uit een pakje, en diepvries groente is (zegt de consumentenman) net zo gezond als verse groenten. Hoe je niet zo'n heel apparaat voor in je keukenkastje te zetten.

Als je dan toch handig wilt neem dan de moulinex illico

Neemt niezoveel plaats in beslag en is reuze handig voor het koken! Soort staafmixer maar dan anders :-)
quote:_lente_ schreef op 10 september 2008 @ 21:36:

Maar even een handige tip, aardappelpuree uit zo gemaakt uit een pakje, en diepvries groente is (zegt de consumentenman) net zo gezond als verse groenten. Hoe je niet zo'n heel apparaat voor in je keukenkastje te zetten.

Als je dan toch handig wilt neem dan de moulinex illico

[afbeelding]

Neemt niezoveel plaats in beslag en is reuze handig voor het koken! Soort staafmixer maar dan anders :-)Bevat dit niet veels te veel zout?
Ja, dat vind ik echt.
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Ik bedenk me nu dat je zo'n apparaat dus niet lang nodig zult hebben, omdat het eten langzaamaan ook steeds vaster word. Dan biedt de staafmixer ook een uitkomst.
quote:Mamasaar schreef op 10 september 2008 @ 21:55:

[...]

Bevat dit niet veels te veel zout?Idd. Niet doen voor een baby hoor!!
Aardappelpuree uit een zakje, moet je doen! Nieren zijn per slot van rekening helemaal niet écht nodig, en je hebt er 2, dus waarom moeilijk doen?
Het lijkt mij trouwens best een handig ding, maar érg duur. Bij kind 2 heb ik nog overwogen om hem aan te schaffen, maar gezien het feit dat het misschien het laatste kind is vond ik het zonde van het geld. En zoonlief at hier ook vrij snel stukjes en pureren heb ik niet lang gedaan, dus achteraf blij dat ik het niet gedaan heb. Maar als ik wist dat ik nog 3 kinderen zou krijgen zou ik het misschien wel gedaan hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven