5 jarige doodt puppy

03-08-2015 18:19 636 berichten
Geen woorden voor!

Link:

http://www.msn.com/nl-nl/ ... n/ar-BBllNM1?ocid=UP97DHP

Artikel:

De 6-jarige dochter van Conny van de Merbel, Shenaya, huilt veel en slaapt slecht sinds een jongetje haar hondje verdronk in een fontein. "Hij zei: 'Zo, en nu is-ie dood'."

Diva was altijd vrolijk. Altijd lief. En het hondje deed niemand kwaad. "Ik snap het niet, ik snap het gewoon niet", zegt Conny van de Merbel tegen RTL Nieuws. "Hoe kan een kind van 5 een puppy verdrinken?"

Shenaya was gisteren met haar hond buiten – ze heeft de pup pas drie weken en wil 'm trots aan iedereen laten zien. "Ineens komt ze naar me toe gerend", vertelt Conny. "Mama! Mama! Een jongetje heeft Diva meegenomen!"

ZIE OOK: Kleuter pakt hondje af en verdrinkt het

Vervolgens rende Shenaya achter het jongetje aan. Niet veel later werd ze gebeld door een bekende. Shenaya was hysterisch huilend op de achtergrond te horen. Diva was dood. Verdronken in de fontein. "Het is heel snel gegaan, binnen een kwartier was ze er niet meer." 'En nu is-ie dood', had het jongetje tegen Shenaya gezegd. "Ze dacht dat hij een grapje maakte."

Conny hoort haar dochter vertellen hoe Shenaya bij het watertje aankwam en het hondje in het water dreef. "Hij heeft hem gewoon met de neus op de bodem gedrukt. Mijn dochter haalde Diva meteen uit het water, maar was te laat." Conny zag het 5-jarige jongetje nog net wegglippen. "Ik ben woedend en vind het zo erg voor mijn dochter, maar óók voor dat jongetje. Het is zorgwekkend en eng dat zo'n jong kind zoiets doet. Dan heb je geen geweten. Ik hoop dat de familie hulp krijgt."

Jeugdzorg

De politie in West-Brabant, die bij de zaak betrokken is, geeft aan dat het gezin al bekend was bij hulpverleningsinstanties. "We vinden dit zeer afwijkend, zorgelijk gedrag. We hebben dit ook gemeld bij Jeugdzorg en bemiddelen nu tussen de twee gezinnen om tot een schadevergoeding te komen", zegt Willem van Hooijdonk, politiewoordvoerder. "Een kind onder de 12 jaar kun je niet strafrechtelijk vervolgen." Volgens hem zijn er twee politieagenten volop bezig met de zaak.

Ondertussen hoopt Conny dat haar dochter er snel overheen komt. "De buurtkinderen komen veel over de vloer, die vinden het allemaal wel interessant. Shenaya krijgt dus genoeg afleiding, alleen durft ze niet te slapen en huilt ze veel." Een paar keer per dag gaat ze naar het graf van haar hondje, bij hun huis in de buurt. "Misschien dat ze het zo verwerkt. Maar ik ben nog steeds in shock. Als ik het mezelf zo hoor vertellen, ben ik weer verbijsterd."
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 04 augustus 2015 @ 12:49:

Wat ik me oprecht afvraag. Degenen die zó stellig beweren dat dit jongetje totaal verknipt en niet meer te redden is, hem zelfs voor de rest van z'n leven willen opsluiten en wat al niet meer, een 5-jarige....wát als blijkt dat jouw engeltje ook iets dergelijks zou doen.

En dan niet meteen blazen dat jouw kind dat noooit zou doen want dat bedoel ik niet.

Maar stel je nou eens voor dat het dus wél gebeurt, wil je dan nog steeds dat er hetzelfde over jouw kind geroepen wordt als nu over dit jongetje hier?!

Lijkt me niet toch, lijkt me dat je álles in het werk stelt je kind enigszins acceptabel de wereld in te sturen met een goede kans dat dat nog lukt ook. Dat bereik je niet door het kind volledig af te schrijven zoals o.a. to suggereert.

Maar goed, misschien ben ik te simpel hierin

Ja, dit jochie is verknipt maar ik geloof altijd in tweede kansen en ik geloof in verlossing. Iedereen kan veranderen.

Het kan nature zijn of nurture of een combinatie van beiden maar verandering is altijd mogelijk. Wie een ernstige psychische stoornis heeft kan misschien nooit normaal functioneren maar met de juiste begeleiding kan hij hopelijk toch een redelijk leven leiden. Maar misschien heeft hij helemaal geen ernstige stoornis maar is er sprake van andere factoren. In welk geval hij met de juiste begeleiding de kans zal hebben om uit te groeien tot een gezonde volwassene.

Zou het mijn kind zijn dan zou ik psychiatrische hulp zoeken. Ik zou zeker niet mijn kind opgeven.

Dit jochie is ook niet reddeloos verloren. Hij heeft (veel) hulp nodig maar de toekomst ligt voor hem zeker nog open.
quote:Star schreef op 04 augustus 2015 @ 13:24:

[...]

Wat nog heel moeilijk is voor een kind van vijf en wat hij pas net begint te leren.Een 5 jarige begrijpt echt al wel dat een baby of puppy pijn doen niet mag. Misschien zijn mijn kinderen en de andere kleuters die ik ken uitzonderingen maar op die leeftijd zijn ze al volop bezig met wat wel en niet mag. Op school leren ze ook al dat andere kindjes slaan/schoppen niet mag want dat doet pijn. Oorzaak/gevolg kunnen ze op eenvoudig niveau echt begrijpen. Niet dat ze het dan nooit doen. Een kind kan wel eens per ongeluk wat te ruw doen bijvoorbeeld omdat het zijn eigen kracht niet kent. Soms ook expres om een reactie uit te lokken of omdat ze boos zijn of iets dergelijks. Ze weten dan wel dat het niet mag maar ze doen het toch. Maar een puppy verdrinken gaat wel heel veel stappen verder. Dan is er ergens echt iets heel erg mis gegaan in de ontwikeling.
quote:Nymeria schreef op 04 augustus 2015 @ 13:35:

[...]

Een 5 jarige begrijpt echt al wel dat een baby of puppy pijn doen niet mag. Misschien zijn mijn kinderen en de andere kleuters die ik ken uitzonderingen maar op die leeftijd zijn ze al volop bezig met wat wel en niet mag. Op school leren ze ook al dat andere kindjes slaan/schoppen niet mag want dat doet pijn. Oorzaak/gevolg kunnen ze op eenvoudig niveau echt begrijpen. Niet dat ze het dan nooit doen. Een kind kan wel eens per ongeluk wat te ruw doen bijvoorbeeld omdat het zijn eigen kracht niet kent. Soms ook expres om een reactie uit te lokken of omdat ze boos zijn of iets dergelijks. Ze weten dan wel dat het niet mag maar ze doen het toch. Maar een puppy verdrinken gaat wel heel veel stappen verder. Dan is er ergens echt iets heel erg mis gegaan in de ontwikeling.Lees je eens in met betrekking tot ontwikkelingspsychologie. Jij gaat alleen maar af op je eigen ervaringen. Ik heb meerdere artikelen gepost waar het heel duidelijk is omgeschreven.
quote:ardni schreef op 04 augustus 2015 @ 13:15:

[...]

Je weet heel goed wat er in mijn reactie staat;

De meeste ouders laten een jong kind niet alleen met een jonge hond van 3 maanden!!!! omdat ze begrijpen dat het onverantwoord is.

Heel veel ouders laten hun kinderen alleen of onder toezicht van (soms minderjarige) bekenden of vreemden. Als ze dat al bij hun kinderen doen dan zal een huisdier daar ook wel mee te maken krijgen.

Maar dat is niet waar het hier over gaat. Het gaat erom wat de norm is van kinderen van 5 die een hond dood maken.
Och, zo kan ik ook wel een verhaaltje verzinnen.

Jongetje zag dat een meisje een leuk puppy had

Jongetje werd jaloers

Jongetje pakte puppy af van meisje, "is nu van mij"

Jongetje beseft dat hij puppy niet mag houden

Jongetje wil geen afstand doen, dus als ik hem niet mag, mag niemand hem.

Jongetje verdrinkt puppy net zoals eerder gezien bij andere leuke jonge dieren die hij niet mocht van ouders

Jongetje zegt 'nu is hondje dood' dus heeft niemand hem, dus hoeft hij ook niet meer jaloers te zijn dat een ander iets heeft dat hij graag had gehad.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Maar het is weer compleet hoor. De kreten 'als dit over jouw dier gaat piep je wel anders' en 'totaal verknipt, opsluiten die hap' en 'jij vindt dit zeker normaal', alle kinderpsychiaters in de dop hebben zich verzameld en de beste stuurlui staan massaal aan wal.

Precies waar ik in het begin al voor waarschuwde. Terwijl het onze zaak niet is, we weten niks, behalve wat de moeder in kwestie riep, we kennen het kind niet, het andere kind niet, ouders van beide kanten niet en dit had nooit in het nieuws moeten staan. Nu is er een debiele discussie aan de gang, krijgt een kind van 5 doodbedreigingen en de 'waar moet het heen met de wereld' kreten zijn niet van de lucht.

Bizar dat volwassen mensen die kennelijk zoveel wijzer zijn dan die 5 jarige en zijn ouders zich laten verleiden tot schreeuwen vanuit onderbuikgevoel, niet gehinderd door enige kennis van zaken.
quote:Star schreef op 04 augustus 2015 @ 13:40:

[...]

Lees je eens in met betrekking tot ontwikkelingspsychologie. Jij gaat alleen maar af op je eigen ervaringen. Ik heb meerdere artikelen gepost waar het heel duidelijk is omgeschreven.

Asociaal gedrag tijdens de kindertijd (inclusief baby- en peutertijd):

Hechtingstoornistheorie:

Intimidatie, gewelddadig en agressief gedrag, geringe bekwaamheid om te leren uit een ervaring (zoals straf, begrenzing).

Het kind kan een sadistische en sociaal vernietigende intentie vertonen en pijnigt andere kinderen of dieren, heeft geen echte schaamte, schuldgevoelens en spijt en legt bij een confrontatie de schuld bij de anderen.

Vecht/vluchtgedrag (schelmenstreken, eindeloze conflicten)

Deze kinderen zullen vaker een anti-sociale persoonlijkheid(sstoornis) ontwikkelen
quote:Sidroht schreef op 04 augustus 2015 @ 13:49:[/b]

..en dit had nooit in het nieuws moeten staan.

Zo. Censuur toepassen in een democratie. Lijkt me een prima oplossing. Politieke ambities zeker?
quote:Velma schreef op 04 augustus 2015 @ 13:50:

[...]

Asociaal gedrag tijdens de kindertijd (inclusief baby- en peutertijd):

Hechtingstoornistheorie:

Intimidatie, gewelddadig en agressief gedrag, geringe bekwaamheid om te leren uit een ervaring (zoals straf, begrenzing).

Het kind kan een sadistische en sociaal vernietigende intentie vertonen en pijnigt andere kinderen of dieren, heeft geen echte schaamte, schuldgevoelens en spijt en legt bij een confrontatie de schuld bij de anderen.

Vecht/vluchtgedrag (schelmenstreken, eindeloze conflicten)

Deze kinderen zullen vaker een anti-sociale persoonlijkheid(sstoornis) ontwikkelenNu heeft hij ook al een hechtingsstoornis? Jij bent ook psycholoog en je was er ook al bij begrijp ik?
Tjezus, wat vals
Als ik zo'n engeltje had wat spinnen pootjes uitrukte, kikkers opblies, goudvissen vermaalde in de blender, dan zou ik dat engeltje toch even héél goed laten nakijken en niet wachten tot iemand anders één of andere jeugdzorginstantie inschakelde. Bij een kind dat zoiets doet zit een schroefje los.
verba volant, scripta manent.
quote:jaw schreef op 04 augustus 2015 @ 13:48:

Och, zo kan ik ook wel een verhaaltje verzinnen.

Jongetje zag dat een meisje een leuk puppy had

Jongetje werd jaloers

Jongetje pakte puppy af van meisje, "is nu van mij"

Jongetje beseft dat hij puppy niet mag houden

Jongetje wil geen afstand doen, dus als ik hem niet mag, mag niemand hem.

Jongetje verdrinkt puppy net zoals eerder gezien bij andere leuke jonge dieren die hij niet mocht van ouders

Jongetje zegt 'nu is hondje dood' dus heeft niemand hem, dus hoeft hij ook niet meer jaloers te zijn dat een ander iets heeft dat hij graag had gehad.Probleem met deze theorie is alleen dat je voor het gemak vergeet dat het gezin vanwege de problemen die de 5-jarige dierenmoordenaar veroorzaakte in de vorige woonplaats gedwongen naar deze tijdelijke woning is verhuisd.
quote:Nymeria schreef op 04 augustus 2015 @ 13:30:

[...]

Zou het mijn kind zijn dan zou ik psychiatrische hulp zoeken. Ik zou zeker niet mijn kind opgeven.

Dit jochie is ook niet reddeloos verloren. Hij heeft (veel) hulp nodig maar de toekomst ligt voor hem zeker nog open.

Precies! En ik gok zomaar dat heel veel weldenkende mensen zo zullen denken.....als het om hun eigen kind gaat dan, want blijkbaar mag je wel allerlei zinloze zaken roeptoeteren over het jongetje in dit specifieke geval, want 'ver van m'n bed show en niet op mij van toepassing'. Het jochie is in deze actie zo fout als maar zijn kan, dat staat buiten kijf, maar hij wordt door velen nu al finaal afgeserveerd. Onbegrijpelijk.

(Is geen commentaar op jou trouwens mocht het zo overkomen ).
quote:TheQ schreef op 04 augustus 2015 @ 14:01:

[...]

Probleem met deze theorie is alleen dat je voor het gemak vergeet dat het gezin vanwege de problemen die de 5-jarige dierenmoordenaar veroorzaakte in de vorige woonplaats gedwongen naar deze tijdelijke woning is verhuisd.Wat is daar dan gebeurd in die vorige woonplaats van dat kind?
quote:Grobbekuiken schreef op 04 augustus 2015 @ 14:02:

[...]

Precies! En ik gok zomaar dat heel veel weldenkende mensen zo zullen denken.....als het om hun eigen kind gaat dan, want blijkbaar mag je wel allerlei zinloze zaken roeptoeteren over het jongetje in dit specifieke geval, want 'ver van m'n bed show en niet op mij van toepassing'. Het jochie is in deze actie zo fout als maar zijn kan, dat staat buiten kijf, maar hij wordt door velen nu al finaal afgeserveerd. Onbegrijpelijk.

(Is geen commentaar op jou trouwens mocht het zo overkomen ).Mocht het wel op mij van toepassing zijn: Ik ageer tegen alle aai-over-de-bollers omdat ik bang ben dat met die instelling ("iedereen doet dat hoor) deze jongen niet de juiste hulp gaat krijgen.
quote:rosemetijs schreef op 04 augustus 2015 @ 14:03:

[...]

Wat is daar dan gebeurd in die vorige woonplaats van dat kind?wee wee wee zoektengijzultvinden punt en el.
Ben net op FB geweest van de moeder van dat meisje en dan blijkt dat dat joch ook aan andere mensen gevraagd heeft of hij hun kat mee mocht nemen. WTF ?? Het lijkt me heel sterk dat deze mensen dit verzinnen. Denk dat dat joch nog veel verknipter is dan dat we denken. Heel eng.
quote:Sidroht schreef op 04 augustus 2015 @ 13:49:

Maar het is weer compleet hoor. De kreten 'als dit over jouw dier gaat piep je wel anders' en 'totaal verknipt, opsluiten die hap' en 'jij vindt dit zeker normaal', alle kinderpsychiaters in de dop hebben zich verzameld en de beste stuurlui staan massaal aan wal.

Precies waar ik in het begin al voor waarschuwde. Terwijl het onze zaak niet is, we weten niks, behalve wat de moeder in kwestie riep, we kennen het kind niet, het andere kind niet, ouders van beide kanten niet en dit had nooit in het nieuws moeten staan. Nu is er een debiele discussie aan de gang, krijgt een kind van 5 doodbedreigingen en de 'waar moet het heen met de wereld' kreten zijn niet van de lucht.

Bizar dat volwassen mensen die kennelijk zoveel wijzer zijn dan die 5 jarige en zijn ouders zich laten verleiden tot schreeuwen vanuit onderbuikgevoel, niet gehinderd door enige kennis van zaken.Inderdaad, voor iemand die zo tegen geroddel en gespeculeer is stond je wel bar vooraan in dit topic met je oordeel naar iedereen toe en het rare is dat je het hele topicm hier blijft hangen. Toch raar voor iemand die dit soort topics vreselijk vindt.
quote:jo-elise schreef op 04 augustus 2015 @ 14:06:

Ben net op FB geweest van de moeder van dat meisje en dan blijkt dat dat joch ook aan andere mensen gevraagd heeft of hij hun kat mee mocht nemen. WTF ?? Het lijkt me heel sterk dat deze mensen dit verzinnen. Denk dat dat joch nog veel verknipter is dan dat we denken. Heel eng.Nieuw soort ramptoerisme.
quote:MevrouwJack schreef op 04 augustus 2015 @ 13:57:

[...]

Nu heeft hij ook al een hechtingsstoornis? Jij bent ook psycholoog en je was er ook al bij begrijp ik?

Beweer ik dat ergens?

Zo snel trek ik mijn conclusies niet maar het is niet zo dat sadisme bij jonge kinderen hoort bij ondernemend gedrag of altijd leeftijdsadequaat is.
quote:marjorette schreef op 04 augustus 2015 @ 14:09:

[...]

Inderdaad, voor iemand die zo tegen geroddel en gespeculeer is stond je wel bar vooraan in dit topic met je oordeel naar iedereen toe en het rare is dat je het hele topicm hier blijft hangen. Toch raar voor iemand die dit soort topics vreselijk vindt.Scherp
De opa van mijn man heeft vroeger zelf honden afgemaakt. Ze verzopen ook nestjes katten omdat er geen geld en ruimte voor was. Steriliseren? Was da? En toen waren ze echt geen kleuters maar volwassen mannen. Voor ons nu onvoorstelbaar maar destijds heel normaal. Hoewel schoonvader hier lachend over vertelt ("mijn vader was niet zo flauw haha") heeft hij wel zitten huilen als een klein kind toen zijn hondje doodging. Psychologen zouden zeggen dat het kleine kind van toen huilde.

Waarom vertel ik dit eigenlijk. Geen idee. Maar ik moest eraan denken.
quote:Velma schreef op 04 augustus 2015 @ 14:10:

[...]

Beweer ik dat ergens?

Zo snel trek ik mijn conclusies niet maar het is niet zo dat sadisme bij jonge kinderen hoort bij ondernemend gedrag of altijd leeftijdsadequaat is.

Waarom kom je anders met zo'n bron? En je was er niet bij dus ook jij kunt er verder niks over zeggen, net als de rest van ons.

Maar goed, ik ben er wel klaar mee. De diagnoses vliegen om je oren hier, de een nog slechter onderbouwd dan de ander en als nu de facebookpagina van moeders al als betrouwbare bron gezien wordt, ben ik hier weg.
Tjezus, wat vals
quote:TheQ schreef op 04 augustus 2015 @ 14:04:

[...]

Mocht het wel op mij van toepassing zijn: Ik ageer tegen alle aai-over-de-bollers omdat ik bang ben dat met die instelling ("iedereen doet dat hoor) deze jongen niet de juiste hulp gaat krijgen.

Was tegen niemand in het bijzonder.

Ik begrijp ook echt wel wat je probeert te zeggen.

Maar ik blijf erbij dat dit jochie, zonder dat iemand hier hem kent, laat staan bijv. op wat voor manier dan ook onderzocht heeft, nu al geen enkele kans meer krijgt.

Nogmaals, er moet veel gebeuren maar een 5-jarige nu al neerzetten als kansloos en niet meer te helpen slaat imho echt nergens meer op.

Heb die vraag al eerder gesteld, wat moet er dan wel gebeuren? Afschieten? Ophangen? Vierendelen? Ook verzuipen? Want tja, reddeloos verloren al....
quote:Bromelia schreef op 04 augustus 2015 @ 14:10:

[...]

Nieuw soort ramptoerisme.Nee joh, betrouwbare, niet uit nijd en emotie komende, nieuwsbron.
quote:Grobbekuiken schreef op 04 augustus 2015 @ 14:18:

[...]

Was tegen niemand in het bijzonder.

Ik begrijp ook echt wel wat je probeert te zeggen.

Maar ik blijf erbij dat dit jochie, zonder dat iemand hier hem kent, laat staan bijv. op wat voor manier dan ook onderzocht heeft, nu al geen enkele kans meer krijgt.

Nogmaals, er moet veel gebeuren maar een 5-jarige nu al neerzetten als kansloos en niet meer te helpen slaat imho echt nergens meer op.

Heb die vraag al eerder gesteld, wat moet er dan wel gebeuren? Afschieten? Ophangen? Vierendelen? Ook verzuipen? Want tja, reddeloos verloren al....Ben ik met je eens, hij zal (veel) hulp nodig hebben. Ik hoop dat die kans hem gegeven wordt en daarom wil ik het niet afdoen als normaal kwajongensgedrag. Dat is het niet. Ik zou intens verdrietig en teleurgesteld in mezelf zijn als hij mijn zoon was geweest, maar ik zou hem niet afserveren. Dat kun je ook niet als het om je eigen kind gaat.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven