Entertainment alle pijlers

Kippenvel welk liedje

11-09-2008 22:19 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met muziek om eens allemaal mooie nummers bij elkaar te krijgen voornameliijk van meerdere jaren geleden tot vele jaren geleden voor mijn ouders. Ik zelf ben gek op pop of rock enzo met klasiek of een koor. van die kippenvel muziek. Ik hou van bijna elke soort muziek maar het ene om op te dansen en de andere muziek om in te verdwijnen. Ik vind bijvoorbeeld ben cramer niets maar zijn liedje achter de horizon geeft mij kippenvel.

Ik ben benieuwd welk liedje jullie nooit vergeten zijn en waarom.

Misschien dat jullie me weer op ideeen brengen.
Walking on sunshine.

Dansend door de kamer met mijn zoontje op de arm, omdat ik verliefd was en het beantwoord werd, na de ongelukkige relatie met zijn vader. Tegelijkertijd nu zeer gemengde herinneringen aan dit liedje; verdrietig omdat ik dit niet meer kan doen (ook dankzij diezelfde vader).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
you've got a friend van James taylor

Niet omdat ik het zo'n mooi nummer vind maar omdat ik het vaak zing voor mijn moeder,die het wel mooi vindt
Kijk dat bedoel k. Op een gegeven moment kom je nergens meer op.

Deze twee staan er bij die ken ik en vind ik leuk.

Walking on sunshine is lekker happy.

Ik ken dat ik heb dat ook met liedjes. Ik as helemaal gek van een ledje toen er in die tijd iemand overleed waar ik veel van hield. Sinds dien vind ik het moeilijk om er naar te luisteren. Ik hou het nooit droog maar toch luister ik als hij op de radio is al vind ik dat wel moeilijk.

Ben je zangeres monique ?
Nee absoluut niet maar mijn moeder vindt dat ik mooi zing......

Vraagt heel vaak of ik dat nummer wil zingen.Moeder is dement....
Ik zelf vind listen to your heart van roxette ook heel mooi.

Kippenvel zo mooi. Soms zijn het de teksten soms de melodie maar ook heel vaak de herinneringen.

Francoise hardy tout de belle choses. Omdat dat gedraaid werd op de begravenis van mij oom. Ik hoorde het toen voor het eerst. Ik dacht, vandaag ga ik niet huilen !!! Nou het kwam er met bakken uit
Ach wat lief. Toch fijn om te horen dat je moeder het mooi vind.

Als ze dement is, merk je dan wat aan haar als je het zingt ?

Raakt ze ontroerd ? Word ze vrolijk ? Heeft zij er een reden voor dat ze juist dat liedje wilt horen ?
Ik vind `why` van Annie Lennox heel erg mooi..Nieteens zozeer met een speciale reden maar er spreekt zoveel gevoel uit, vooral de live versie..
Heb je even? Ik hou zo van muziek... Heb aan zoveel liedjes mooie of minder mooie herinneringen.

Against all odds van Phil Collins, omdat ik tijdens het stormachtige begin van m'n huidige relatie niet had gedacht dat 't ooit nog goed zou komen... (we wonen nu "against all odds" samen).

Perhaps love van John Denver omdat het zowel op de begrafenis van m'n opa als (jaren later) op de begrafenis van m'n oma is gedraaid. De liefde tussen hun die het symboliseert, vind ik prachtig...

Ga dan van Gordon & Replay en Happy van Intwine (toen m'n ex me verliet toen ik 4 maanden zwanger was... )

California dreaming, omdat ik daar vroeg met m'n vader op danste...

November Rain, Hedoism van skunk anansi, School van Supertramp, Otis Redding, L'amour toujours van Gigi, Cherish, etc...

Ooooh ik kan nog zo lang doorgaan...Ik ga van de jaren 60, naar 80 weer naar 90. Heerlijk!
Summer of '69... zoveel mooie herinneringen....
Een nummer waar ik altijd kippenvel van krijg is Sanctus II van Libera (jongenskoor uit Engeland). Het is best recent, maar het melodietje is erg oud ;)
Niet om een bepaalde reden of om een bepaalde associatie, maar puur vanwege het nummer, de stem en de tekst vind ik dit nummer om kippenvel op je armen of tranen in je ogen van te krijgen:

Antony & The Johnsons, Hope there's someone

(bijzonder, Antony krijgt bij deze mooie liveversie ook zelf tranen in z'n ogen - 1.08 min.)
Everytime you make a typo, the errorists win.
van queen ik meen dat t what are we living fore heet.

ik heb t 10 jaar niet kunnen horen,het werdt gedraaid op de begrafenis van n vriendje.

als ik t nu hoor dan krijg ik veel kippenvel.

misschien gek ik word emo van kerstliedjes,i,m dreaming of a white cristmas,dikke keel en later tranen.hoe dat komt weet ik niet misschien door die warme stem van bing crosby.

of t cassette bandje waar m,n overleden schoonvader op te horen is,een kinderliedje zingend tegen m,n zoon die op zijn manier meezingt, grote gieren gevend op de leeftijd van 10 maanden.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
shout van tears for fears vind ik mooi momenteel omdat ik me zo machteloos voel dat ik het liefst ook zou schreeuwen denk

scorpions - send me an angel

scorpions - wind of change

tears for fears - don't you forget about me
quote:kirsie schreef op 11 september 2008 @ 22:45:

Ach wat lief. Toch fijn om te horen dat je moeder het mooi vind.

Als ze dement is, merk je dan wat aan haar als je het zingt ?

Raakt ze ontroerd ? Word ze vrolijk ? Heeft zij er een reden voor dat ze juist dat liedje wilt horen ?

Mijn moeder hield altijd van muziek. Nu ze hersenbloedingen heeft gehad en dement is,is ze erg veranderd. Heeft ook een andere muzieksmaak gekregen,kan nu ook voortaan naar smartlappenmuziek luisteren terwijl ze vroeger alleen maar van Andy Williama Perry Como Jim Reeves etc hield.

Toen ze een keer een beddag had in het verpleeghuis had ik voor haar een CD aan gezet en daar stond dus ook James Taylor op. Ze vroeg toen of ik mee wilde zingen...... nu vraagt ze het regelmatig. Als iemand van de verpleging aan haar vraagt van welk soort muziek ze houdt zegt ze: vanalles,maar het mooiste zingt ons Monique........ (krijg er een brok van in mijn keel nu op de vroege morgen)
Rory block met het nummer Far away van het album Turning point. Dit nummer bezorgt mij vreugde en tranen.
Ik heb wel meerdere liedjes waar ik kippenvel van krijg. En soms als ik me rot voel tranen met tuiten huil als ik alleen al de beginklanken hoor....

http://nl.youtube.com/watch?v=OOJJ1JWgWIA

Simply Red - you make me feel brand new

http://nl.youtube.com/watch?v=cVLWuQx3CTY

Guus Meeuwis - de weg

http://nl.youtube.com/watch?v=WiMr8AWdcqw

Blof - hier aan de kust

En zo kan ik nog wel even doorgaan.....

Deze drie nummers hebben een speciale betekenis voor me.

Maar heb het ook met nummers die nergens aan verbonden zijn laat ik maar zeggen.
quote:appeltjesgroen25 schreef op 12 september 2008 @ 08:34:

http://nl.youtube.com/watch?v=cVLWuQx3CTY

Guus Meeuwis - de weg

Als je die mooi vindt, dan vind je het origineel vast nog mooier:

http://nl.youtube.com/watch?v=Agl3fdVVlyg
voor alle mensen die een liefde verloren hebben!

Hier krijg ik kippenvel van...

http://nl.youtube.com/watch?v=CdmskOlFEbQ

- Chris Isaak - life will go on-

oeps, ik vergat er nog eentje!

http://www.youtube.com/wa...=http://suzieqt.hyves.nl/

-Jason Mraz ft Colbie Caillat - Lucky -

quote:Surface2 schreef op 12 september 2008 @ 09:02:

[...]

Als je die mooi vindt, dan vind je het origineel vast nog mooier:

http://nl.youtube.com/watch?v=Agl3fdVVlyg

inderdaad erg mooi!

Wist niet eens dat het origineel niet van Guus Meeuwis is.....
Dire Straits - Private Investigations (luisterde we vroeger veel thuis)

Eric Clapton - Edge Of Darkness (werd bij de crematie van mijn vader gedraaid, vreselijke kippenvel krijg ik daarvan)

Dulce Pontes - Canção do Mar (mooie herinnering aan mijn portugese oma)

Damien Rice - Prague

Green Day - Wake Me Up When September Ends (ik ben 4 jaar terug erg ziek geweest, waaronder 2 weken in coma gelegen en werd 1 oktober wakker, en ik heb mijn vriend bij een Green Day concert ontmoet )

en zoveel meer..
omdat het voor je ouders is misschien een moeder/kind-liedje? bijvoorbeeld uit de abba-musical mamma mia. slipping through my fingers.

't is niet echt rock, maar misschien als afsluitertje? zal wel herkenbaar zijn voor je ouders vermoed ik. hij is eventueel ook in het nederlands van simone kleinsma, 't glipt me door de vingers oid.
Dit nummer: Lullaby to erle

Compleet onbekend maar ik was zwanger, en had een grote klus als freelancer. Ik reed heel NL door en zag mijn vriendje alleen in de weekenden. Die klus was super, maar ik voelde me wel vaak eenzaam. Dan zong ik dit liedje mee voor mijn kindje, toen nog in mn buik. Ik moest dan altijd huilen...

Ik schiet al vol als ik de verhalen lees van al die liedjes.
Oh ik lees nu dat je het eigenlijk zelf wilt gebruiken? Dan is dit nummer niet zo geschikt denk ik... haha, nou * snif* gelijk weg de tranen...
Oja, she's alway a woman to me- billy Joel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven