Brandwond
woensdag 5 augustus 2015 om 20:42
Goedenavond dames,
Vriend heeft afgelopen weekend een brandwond opgedaan door tegen een sauna aan te hangen. Het is een tweede graads brandwond van ongeveer de oppervlakte van zijn hand. Hij heeft er een soort van siliconen beschermlaag tegen aan die volgens de apotheek twee week mag blijven zitten (zelf gehaald, geen dokter gezien)
Nu komt daar wondvocht doorheen en ik vind dat jij even langs te huisarts moet om het te laten bekijken. Hij vind het wat overdreven. Wat vinden jullie? Ben ook zwanger en zit zeer snel op de kast de laatste tijd, maar snap er niets van dat hij niet al even langs de arts is gegaan.
Nog motiverende verhalen voor hem om er gewoon maar even langs te gaan?
Vriend heeft afgelopen weekend een brandwond opgedaan door tegen een sauna aan te hangen. Het is een tweede graads brandwond van ongeveer de oppervlakte van zijn hand. Hij heeft er een soort van siliconen beschermlaag tegen aan die volgens de apotheek twee week mag blijven zitten (zelf gehaald, geen dokter gezien)
Nu komt daar wondvocht doorheen en ik vind dat jij even langs te huisarts moet om het te laten bekijken. Hij vind het wat overdreven. Wat vinden jullie? Ben ook zwanger en zit zeer snel op de kast de laatste tijd, maar snap er niets van dat hij niet al even langs de arts is gegaan.
Nog motiverende verhalen voor hem om er gewoon maar even langs te gaan?
woensdag 5 augustus 2015 om 20:53
woensdag 5 augustus 2015 om 21:15
quote:hubbelybubbely schreef op 05 augustus 2015 @ 20:44:
pfff wat is dat toch met mannen bij een verkoudheid doen ze alsof ze dood gaan en als ze echt iets hebben houden ze zich groot
ik zou wel gaan maar ja... dat gaat 'm niet over de streep trekken
Nou, idd... Mannen.
Idd even laten checken. Al is het alleen al om jou gerust te stellen. Jij mag geen stress ivm de baby
pfff wat is dat toch met mannen bij een verkoudheid doen ze alsof ze dood gaan en als ze echt iets hebben houden ze zich groot
ik zou wel gaan maar ja... dat gaat 'm niet over de streep trekken
Nou, idd... Mannen.
Idd even laten checken. Al is het alleen al om jou gerust te stellen. Jij mag geen stress ivm de baby
woensdag 5 augustus 2015 om 21:52
Ik heb ook een brandwond van dat formaat gehad, zeer diep tweedegraads. Ik kreeg een shitload aan pijnstilling (in eerste instantie morfine) en moest na een middagje ziekenhuis dagelijks naar de dokter om huid weg te laten knippen die afstierf en het opnieuw laten verbinden (geloof iets van een week lang). Daarna heb ik het nog zelf twee keer per dag moeten verschonen voor een periode, weet niet hoe lang. Dit ivm extreem groot infectiegevaar.
Ik zou zeggen: ga als de fucking sodemieter naar de huisarts. Je vriend is gek.
Ik zou zeggen: ga als de fucking sodemieter naar de huisarts. Je vriend is gek.
woensdag 5 augustus 2015 om 22:08
woensdag 5 augustus 2015 om 22:30
Mwah als je het niet vertrouwd laat er dan naar kijken maar het is het lichaam van je vriend dus laat het hem zelf bepalen.
Ik kreeg vorige maand kokend water over mijn tenen tijdens vakantie en dacht: zal wel meevallen ook al deed het verschrikkelijk zeer. Uit laksheid maar 30 seconden onder de kraan gehouden vervolgens liep ik mank en kwamen er flinke blaren op. Brandzalf erop waardoor de pijn grotendeels weg ging en hopen dat de blaren heel zouden blijven.
Ook nadat de blaren na een paar dagen stuk gingen gehoopt dat er geen infectie zou ontstaan wat ook niet gebeurde dus het is netjes genezen, maar daarom zeg ik het is zijn lichaam dus hij geeft het zelf wel aan als hij het nodig vindt.
Ik persoonlijk na mijn ervaring zou ff naar de huisarts gaan:)
Ik kreeg vorige maand kokend water over mijn tenen tijdens vakantie en dacht: zal wel meevallen ook al deed het verschrikkelijk zeer. Uit laksheid maar 30 seconden onder de kraan gehouden vervolgens liep ik mank en kwamen er flinke blaren op. Brandzalf erop waardoor de pijn grotendeels weg ging en hopen dat de blaren heel zouden blijven.
Ook nadat de blaren na een paar dagen stuk gingen gehoopt dat er geen infectie zou ontstaan wat ook niet gebeurde dus het is netjes genezen, maar daarom zeg ik het is zijn lichaam dus hij geeft het zelf wel aan als hij het nodig vindt.
Ik persoonlijk na mijn ervaring zou ff naar de huisarts gaan:)
woensdag 5 augustus 2015 om 22:42
Kijk, dat zijn verhalen Hij is onderhand vrij overtuigd dat hij maar gaat bellen morgen. Aangezien er twee echt lekkende plekken zijn en hij ook niet goed weet hoe ze schoon te houden/maken. Is ook echt een grote plen, gaat van net boven de broekriem tot halverwege zijn zijbil zeg maar. Twee keer mijn hand, ruim zn eigen eigen hand.
Twee grote blaren en in het midden rood en rimpelig. De twee blaren zijn open en daar zit ook het meeste wondvocht. Bah bah.. Nou ja, ik vraag hem morgen noog een keer om wel te bellen, een bezoekje kan nooit kwaad. Loopt er al sinds zondag ochtend mee.. Stomme dronken mannen snachts in de sauna..
Twee grote blaren en in het midden rood en rimpelig. De twee blaren zijn open en daar zit ook het meeste wondvocht. Bah bah.. Nou ja, ik vraag hem morgen noog een keer om wel te bellen, een bezoekje kan nooit kwaad. Loopt er al sinds zondag ochtend mee.. Stomme dronken mannen snachts in de sauna..
woensdag 5 augustus 2015 om 22:45