Gezondheid alle pijlers

Brandwond

05-08-2015 20:42 31 berichten
Goedenavond dames,

Vriend heeft afgelopen weekend een brandwond opgedaan door tegen een sauna aan te hangen. Het is een tweede graads brandwond van ongeveer de oppervlakte van zijn hand. Hij heeft er een soort van siliconen beschermlaag tegen aan die volgens de apotheek twee week mag blijven zitten (zelf gehaald, geen dokter gezien)

Nu komt daar wondvocht doorheen en ik vind dat jij even langs te huisarts moet om het te laten bekijken. Hij vind het wat overdreven. Wat vinden jullie? Ben ook zwanger en zit zeer snel op de kast de laatste tijd, maar snap er niets van dat hij niet al even langs de arts is gegaan.

Nog motiverende verhalen voor hem om er gewoon maar even langs te gaan?
Alle reacties Link kopieren
pfff wat is dat toch met mannen bij een verkoudheid doen ze alsof ze dood gaan en als ze echt iets hebben houden ze zich groot

ik zou wel gaan maar ja... dat gaat 'm niet over de streep trekken
live and let live
Volgens mij is het sowieso slim om even langs de huisarts te gaan bij een tweedegraads brandwond ivm infectie. Maar hij is een volwassen man, je kan hem niet dwingen.
Ik zit ook een beetje hoofdschuddend op de bank geloof ik. Hij is net thuis van een weekje vakantie, ik zei al, je bent wat blauw op de benen... Nou, dat was niet echt het ergste wat er mis is gegaan zei hij... Tjongejonge..
Het geeft geel wondvocht en wat rood ertussen...
Advies is om bij brandwonden van groter dan een twee euromuntstuk te laten beoordelen door de huisarts.
Nou... hij overweegt wel om te bellen onderhand. Ik keek zo vies zonet... bbrrrrr...
quote:EvenWatAnders schreef op 05 augustus 2015 @ 20:51:

Nou... hij overweegt wel om te bellen onderhand. Ik keek zo vies zonet... bbrrrrr...

toen ik dit las keek ik ook vies denk ik

Goed dat ie even belt, misschien kan HAP 'm advies geven wat ie opvolgt.
live and let live
Het feit dat ik een topic heb geopent doet het 'm... Gaat morgen even bellen of het nodig is dat hij langs komt.
Ik zou inderdaad even contact opnemen met een arts....

Ivm infectiegevaar wel belangrijk dat er even gekeken wordt anders is hij verder van huis...

Hoop dat het mee valt voor hem. Jij gerustgesteld?
live and let live
Ik ben wel bang voor infecties, aangezien het al zo geel en naar overkomt. Pijn valt wel mee zegt hij. Nou ja, ben bijna overtuigt dat ze hem wel willen zien en hopelijk reinigingsmiddel etc kunnen geven.
Mannen zijn altijd watjes, maar met dit soort dingen is er niets aan de hand en is de dokter ineens een sukkel en kunnen ze het zelf wel aan

Je man naar de dokter sturen inderdaad, als het gaat ontsteken is hij straks verder van huis.
quote:hubbelybubbely schreef op 05 augustus 2015 @ 20:44:

pfff wat is dat toch met mannen bij een verkoudheid doen ze alsof ze dood gaan en als ze echt iets hebben houden ze zich groot

ik zou wel gaan maar ja... dat gaat 'm niet over de streep trekken

Nou, idd... Mannen.

Idd even laten checken. Al is het alleen al om jou gerust te stellen. Jij mag geen stress ivm de baby
Ik heb ook een brandwond van dat formaat gehad, zeer diep tweedegraads. Ik kreeg een shitload aan pijnstilling (in eerste instantie morfine) en moest na een middagje ziekenhuis dagelijks naar de dokter om huid weg te laten knippen die afstierf en het opnieuw laten verbinden (geloof iets van een week lang). Daarna heb ik het nog zelf twee keer per dag moeten verschonen voor een periode, weet niet hoe lang. Dit ivm extreem groot infectiegevaar.

Ik zou zeggen: ga als de fucking sodemieter naar de huisarts. Je vriend is gek.
Sterker nog, ik zou gewoon nu de HAP bellen om advies. Beter het zekere voor het onzekere.
Met een brandwond van die grootte moet je wel even langs de huisarts. De apotheek raadde mij destijds aan om naar de HAP te gaan.

Ik heb de wond wekenlang behandeld met flamazine en gaasjes. Zo'n wond moet goed verzorgd worden, zodat het niet gaat ontsteken.
Hee...EWA.... breek even in, lees dat je zwanger bent! Gefeliciteerd

En die vriend van jouw rap naar de dokter schoppen.. uhh..sturen
Mee eens, meteen naar de huisarts!
Mwah als je het niet vertrouwd laat er dan naar kijken maar het is het lichaam van je vriend dus laat het hem zelf bepalen.

Ik kreeg vorige maand kokend water over mijn tenen tijdens vakantie en dacht: zal wel meevallen ook al deed het verschrikkelijk zeer. Uit laksheid maar 30 seconden onder de kraan gehouden vervolgens liep ik mank en kwamen er flinke blaren op. Brandzalf erop waardoor de pijn grotendeels weg ging en hopen dat de blaren heel zouden blijven.

Ook nadat de blaren na een paar dagen stuk gingen gehoopt dat er geen infectie zou ontstaan wat ook niet gebeurde dus het is netjes genezen, maar daarom zeg ik het is zijn lichaam dus hij geeft het zelf wel aan als hij het nodig vindt.

Ik persoonlijk na mijn ervaring zou ff naar de huisarts gaan:)
Kijk, dat zijn verhalen Hij is onderhand vrij overtuigd dat hij maar gaat bellen morgen. Aangezien er twee echt lekkende plekken zijn en hij ook niet goed weet hoe ze schoon te houden/maken. Is ook echt een grote plen, gaat van net boven de broekriem tot halverwege zijn zijbil zeg maar. Twee keer mijn hand, ruim zn eigen eigen hand.

Twee grote blaren en in het midden rood en rimpelig. De twee blaren zijn open en daar zit ook het meeste wondvocht. Bah bah.. Nou ja, ik vraag hem morgen noog een keer om wel te bellen, een bezoekje kan nooit kwaad. Loopt er al sinds zondag ochtend mee.. Stomme dronken mannen snachts in de sauna..
Dank je hen!
quote:hen70 schreef op 05 augustus 2015 @ 22:20:

Hoi hen70! Hoe gaat het met jou?

En die vriend van jouw rap naar de dokter schoppen.. uhh..sturenDit! Snel naar de huisarts vriend
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
Dronken in de sauna? Gezond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven