Gezondheid alle pijlers

prikpil

04-08-2015 09:59 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zou graag de prikpil willen maar ben op zoek naar ervaringen. Bijwerkingen hoe het beviel. Maar ook wat de kosten zijn en welke je hebt/had. Ik heb alleen een basisverzekering dus moet het zelf betalen
Ik ken iemand die ondanks de prikpil toch zwanger is geworden. Maar die kans is er met een gewone pil natuurlijk net zo goed.

Wat de kosten en bijwerkingen zijn kun je prima bij je huisarts navragen.
Een keer, nooooooooit meer!!

Door de enorme klap aan hormonen werd ik een soort niet zwangere zwangerosaurus, dat heeft een half jaar aangehouden. Om het kwartier wisselde mijn bui van heul vrolijk, naar heeeel boos, naar heel verdrietig, repeat.
Ik snap nooit zo goed waarom iemand zich vrijwillig bomvol hormonen wil laten spuiten als er ook hele goede alternatieven zijn.
als je alternatieven hebt is het ook goed
Bij mij waren er geen alternatieven, dus zeeuwsmeisje, wat je zegt voelt onprettig. Ik was voor het eerst ongesteld op mijn 12e, en lag elke maand een week op bed van de krampen en de pijn, kon echt helemaal niks. Na gebruik van alle mogelijke pillen kwam mijn toenmalige huisarts met de prikpil op de proppen op mijn 14e. Wat een geluk dat het er is na die leidensweg, nu ben ik 27 en nog denk ik soms aan de pijn die ik toen had, na al die jaren ja. Ik was er altijd heel tevreden over, werd niet meer ongesteld en had nergens last van. Sinds ik in 2012 de spiraal heb laten plaatsen merkte ik wel heel duidelijk verschil. Met de prikpil had ik geen enkele vorm van een cyclus. Met de spiraal kwam die weer terug ondanks dat ik geen menstruatie kreeg. Blij dat ik was dat mijn lijf nog functioneerde. Eind maart spiraal eruit laten halen en na 1 ronde zwanger. Dus zeeuwsmeisje, liever even nadenken voor je ondoordachte reacties plaatst. Niet iedereen is zo perfect als jij, en sommigen kunnen er zeker baat bij hebben. TO, qua kosten is het niet nuttig meer om aan je te melden het is weer een paar jaar later, maar de prikpil kan zeker goed zijn, sommige blijven ook gewoon menstrueren anderen stopt het bij, maar na al die tijd ben ik toch snel zwanger, dus je lijf gebeurd verder niks mee.
Ik ben een tijdje aan de prikpil geweest maar inderdaad ook nooit meer! Mijn emoties werden juist enorm vlak, voelde me net een halve zombie, ik herkende mijn eigen gedrag gewoon niet meer. Nee dankje, geen prikpil meer voor mij
Anderhalf jaar geleden begonnen met de prikpil. Ik werd niet meer ongesteld. Na 3 maanden ben ik maanden lang ongesteld geweest. Vage klachten, duizeligheid, acne etc etc. Ben er 5 maanden geleden mee gestopt en toen nog 2 maanden ongesteld geweest.

Voor mij geen prikpil meer! Troep! Het duurde gewoon heel erg lang voordat ik uberhaubt weer een normale cyclus had!
Heaven voor mij. 16 euro per prik. 4x per jaar

Ik kan niet eens meer zwanger worden maar niet meer ongesteld en geen bijwerkingen. Geen pms, geen moodswings meer, geen rug en buikpijn en hoofdpijn meer. Heerlijk.
quote:Feeksje1977 schreef op 06 augustus 2015 @ 01:22:

Heaven voor mij. 16 euro per prik. 4x per jaar

Ik kan niet eens meer zwanger worden maar niet meer ongesteld en geen bijwerkingen. Geen pms, geen moodswings meer, geen rug en buikpijn en hoofdpijn meer. Heerlijk.Precies dit. Heel erg blij mee!
niet meer zwanger worden is de bedoeling wil geen kinderen meer gebruikte eerst condooms maar heb toen nog een cadeautje gekregen. Nu ik ben gestopt met borstvoeding wil ik weer aan de anticonseptie zo veilig mogelijk
Slplc, je kan natuurlijk ook je man eens opdracht geven wat te doen. Het is een grote coctail aan hormonen. Bij hem is t een knipje. Jij hebt je leven lang hormonen en troep gebruikt. Bij mij is t straks simpel en dat weet partner nu al, die hormonen kan ik niet altijd goed tegen. Was er toen na al die jaren aan gewend. Dus ging toen goed maar na al die jaren troep in mijn lijf vind ik dat mijn partner dan wel wat mag doen. Maar dat is natuurlijk jullie eigen keus..

Als vrouw heb je weinig keuze, jij wordt immers weer zwanger en maakt alles door. Maar een man mag ook weleens nadenken wat de hormonen in anticonceptie doen. Hij merkt er niks van na een paar weken genezen.
dat had ik al voorgesteld dat wil hij niet ik heb ook gezegd heb al 4 zwangerschappen/bevallingen gedaan. daarvoor altijd de pil gebruikt maar hij is bang hij vind het dood eng
Slplc, dan zou ik heel simpel zijn. Dan maar geen sex. Denk dat jij ook wel bang bent geweest voor de bevallingen, dat moet ook gebeuren. Sorry maar ik kan niet zo goed tegen zulke mannen... Jij mag wel ziek worden van de hormonen. Trouwens, met de prikpil blijft er ook weinig libido over, dus hij kan kiezen. Geen sex, geen sex maar wel jij aan de prikpil, of wel sex en hij 2 knopjes. Watje ik had m voor de keus gezet, maar t is nogmaals aan jou.

Dit is echt geen aanval overigens, maar waarom moet een vrouw alles oplossen?
quote:Bolletje88 schreef op 06 augustus 2015 @ 16:54:

Slplc, dan zou ik heel simpel zijn. Dan maar geen sex. Denk dat jij ook wel bang bent geweest voor de bevallingen, dat moet ook gebeuren. Sorry maar ik kan niet zo goed tegen zulke mannen... Jij mag wel ziek worden van de hormonen. Trouwens, met de prikpil blijft er ook weinig libido over, dus hij kan kiezen. Geen sex, geen sex maar wel jij aan de prikpil, of wel sex en hij 2 knopjes. Watje ik had m voor de keus gezet, maar t is nogmaals aan jou.

Dit is echt geen aanval overigens, maar waarom moet een vrouw alles oplossen?
gelukkig was ik niet bang voor mijn bevallingen en zijn ze heel erg meegevallen en duurde ook maar erg kort. Ik snap hem ook wel dat hij het eng vindt is als de dood voor naalden en zo maar zou het wel prettig vinden dat ik het niet meer zou hoeven doen. Misschien nog maar eens een keer over beginnen want hoeveel ik ook van me kinderen hou wil ik er echt geen meer bij. ik wil gewoon iets van extra bescherming wil zo min mogelijk risico lopen
mannen vinden het vooral eng omdat het ze in hun mannelijkheid aantast. Nog even en hij meld je dat hij wilt beginnen bij een ander aan een tweede leg. Tja dat wordt moeilijk als er knopen inzitten natuurlijk. Dat is meestal het punt, stel je voor. Ze zijn bezig met de ontwikkeling van een mannen pil. Zou hij die wel slikken dan of is hij dan bang voor een hormoon dat daarin zit? Kom zeg.

Sorry, mannen die daar bang voor zijn zien niet wat jij allemaal hebt moeten doorstaan, al wilde je het ook zelf uiteraard. Die denken alleen aan hun eigen lijf en jij mag t weer opknappen.

Bytheway, zelf kan je er ook een sterilisatie van maken, kan je man een watje blijven.
zou een ander ben ik niet bang voor hij wil echt geen kinderen meer. Maar ik denk wel dat het te maken heeft mijn zijn mannelijkheid. Ja sterilisatie bij mij kan ook nog kan ik ook wel eens naar gaan kijken
Ben je gelijk klaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven