* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
Wauw Metis, gefeliciteerd! Super zeg en dat nog na zo'n vreemd 2e gesprek! Misschien was het stiekem een testje en ben je met vlag en wimpel geslaagd!

Geniet van je mooie nieuwtje!
quote:Zonnetjexx schreef op 02 september 2008 @ 22:03:

Misschien was het stiekem een testje en ben je met vlag en wimpel geslaagd!

Geniet van je mooie nieuwtje!

hihi, om te zien of ze geen agressief iemand aan zouden nemen !

Vandaag al met opleiding starten?

Hoe ziet dat er uit qua tijd/thuis/elders etc. ?

Even een snelle *zwaai*

Metis, van harte gefeliciteerd !

Wie had dat gedacht na zo'n rottig 2e gesprek?

En die baby-inhalator, die ken ik. Heeft Laura ook gehad toen ze 7 mnd was. Vréselijk ding....

Peetje, sterk dat je je zo door die curretage heen geworsteld hebt.Het moet heel zwaar geweest zijn. Ik heb nog wel aan je gedacht woensdag.

Marit, balen dat Ilse alweer 2 nachten onrustig is. Dat kun je nu niet meer gebruiken zo ver in je zwangerschap. Jeeetje joh, over een paar weken heb jij alweer een babietje. Gek idee hoor. Laatste loodjes joh. Ik hoop dat die druppeltjes gaan helpen !

UM, je hebt inderdaad een beetje gelijk.... ik heb een rottige week achter de rug. Ontlading van de spannende tijd op mijn werk en die solli, denk ik. Erg gespannen, druk op de borst, hyperventilatie etc. etc. Met valeriaan en oxazepam krabbel ik nu een beetje op. Heb wel gewerkt, maar dat viel niet mee. Maar ben sinds gisteren ziek thuis vanwege ontstoken ogen, waar ik al weken mee rondloop. Vanmorgen van de huisarts een ooggel gekregen. Ik kan niet/nauwelijks achter de pc, want dat doet pijn aan mijn ogen. De reden dat ik hier weinig te vinden ben. Ik dub nog of ik morgen weer aan het werk ga. Volgens Jane-man moet ik maar es een paar daagjes rust nemen....

Sjips, nu regent het alweer. Ik wilde eigenlijk even snel met Laura de stad in om voor een feestjurkje te kijken. Volgende week vrijdag heb ik een bruiloft en, met een kast vol, natuurlijk niets om aan te trekken

DD, Malar, Punkertje : How's life????

Take care iedereen !!

XXX
Hoi,

Jane, wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit en je niet lekker voelt. Ik denk dat het verstandig is om een paar dagen rust te nemen, anders sleept het zich voort. Helpt de ooggel een beetje?

Femke heeft me vanochtend een half blauw oog geslagen met de afstandsbediening. Au, dat deed pijn! Nou ja, gelukkig kwam ze niet tegen m'n tanden.

Nu ligt ze in de box met een flesje, heb ik eventjes tijd om te forummen, haha. Drinken ze bij jullie nog uit de fles of al uit de beker altijd? Femke krijgt nog 2 x de fles, 's ochtends en 's middags na de boterham. Het is zo makkelijk om haar een flesje te geven, want ze kan dat zelf vasthouden en wij kunnen onszelf klaarmaken, zeker 's ochtends.

Maar goed, zo'n beker met rietje heeft ze ook door nu, en uit een gewone beker gaat ook wel steeds beter.

Hoi Peetje,

dankjewel. De ooggel helpt nog niet echt, maar das nog niet eerlijk om te verwachten na 1,5 dag...

Ik ben wel ziek 'thuis' gebleven. Wel telefonisch wat werk gedaan. Laura is naar de crèche en ik ben op wasmachine-jacht gegaan in de stad. We moeten een nieuwe hebben, omdat die van ons stuk is. Mèèènnn... ik zie door de bomen het bos niet meer.

Laura krijgt overdag een gewone plastic beker of tuitbeker met Roosvicée of Diksap.

Alleen 's ochtends doen wij nog een speenfles gewone melk met Bambix. Eigenlijk vind ik dat ze er te groot voor is, maar het is zó makkelijk 's morgens vroeg, zoveel sneller dan een boterham aan tafel en zóóóóóóóóó gezellig tussen ons in, in bed

Jeetje Jane, het klinkt niet lekker wat je schrijft over jezelf.

Vervelend joh. Vervelend ook dat die hyperventilatie enzo weer zó makkelijk de kop op steekt he ?

Goed dat je ziek thuis bent nog even, maandag maar weer eens zien of je kunt gaan werken !

Ik kom me ook eens snel melden, 36wkn alweer !!!

Gisteravond laatste zw.schapsles gehad, voelde opeens heel echt toen we weg gingen !

Gisteren ook maar eens een pak mini-luiers gehaald en een pak kunstvoeding (just in case).

De enveloppen voor geb.kaartjes liggen nu naar me te lonken dus ik ga zo met een kop koffie er bij aan de slag.

Ilse is heerlijk naar het kdv tot na de boterham.

We gaan vanaf morgen voor een paar dagen naar Zeeland.

De ouders van V. de hele week, V. maar tot zondagavond en ik zie wel hoe lang ik met ilse nog blijf.

Ik hoop dat het zo gaat lopen dat mijn schoonouders veel zorg gaan overnemen en ik dus echt rustig aan kan doen .

Maar... wie weet gaat het ook wel heel anders en stap ik woensdag weer in de auto.

Peetje, ilse drinkt hier gewoon uit een beker

soms rietje nog, maar eigenlijk gaat het zo gewoon ook al super! Het ontbijt aan tafel vind ik juist wel erg gezellig, die tijd ben je toch ook zelf kwijt aan ontbijten tenslotte!

Gééééén idee hoe we dat met baby erbij in Godsnaam moeten gaan doen trouwens !

Hihihi, bizar hoe nieuw en onbekend het weer voelt hoor !

Nou, hou jullie taai

tot volgende week !

Lekker Marit, even uitwaaien in Zeeland. En nu maar hopen dat je schoonouders idd veel zorg over gaan nemen.

Dus Ilse drinkt al uit een beker. Maar ik neem aan dat je haar beker dan nog wel vasthoudt of niet?

Misschien dat ik het straks eens ga proberen bij de lunch.

Gistermiddag na haar slaapje begon Femke ineens keihard te huilen, nadat ze een beetje drinken ophad. Ze wilde nog wel drinken maar toch ook weer niet. Echt helemaal overstuur en boos. Wilde geen flesje met water, diksap was ook niet meer goed. Uiteindelijk heb ik haar wat water met 2 schepjes opvolgmelk gegeven en toen begon ze wel te drinken. Maar na een paar minuten was dat ook niet goed en begon ze weer met keihard te huilen. Ik heb haar maar een paracetamol gegeven omdat ik het idee had dat ze last had van haar tandjes. Er komt weer bijna eentje door (haar 4e "al"). Daarna was het al wel weer snel goed, alleen wilde ze de hele tijd bij me zitten. 's Avonds tijdens het eten en erna was ze weer helemaal happy.

Ik heb gisteren nog een zwangerschapstest gedaan, wilde even kijken of het hcg-hormoon al uit m'n lijf was. Niet dus, gaf nog steeds hartstikke zwanger aan. Nou ja, 't kan misschien nog wel een paar weken duren voordat het uit m'n lichaam is..? Eigenlijk moet ik me er niet teveel mee bezig houden, maar ja.... het liefst zou ik meteen weer zwanger raken...

Marit, het komt nu inderdaad wel erg dichtbij, alweer 36 weken... Op een gegeven moment zul je je draai wel vinden aan het ontbijt met 2 kids, hihi. Maar (heb ik van horen zeggen) je zal vast wel denken in het begin: zo druk was het eigenlijk helemaal niet met 1 kind, met 2 kinderen is pas druk!

En je hebt Vin natuurlijk, dat is ook erg fijn.

Wil je trouwens borstvoeding geven? Ik kwam er vorig jaar wat later bij, maar meen me te herinneren dat dat bij jou toen niet goed ging.

dat dat hormoon zo lang in je lichaam blijft he ?!

Die beker, ik heb er een met 2 handvatten, die kan ze zelf vastpakken. Wel doe ik er maar een beetje in per keer hoor... dan blijft het geklieder nog beperkt.

Nadeel is vooral dat je snel in touwtrekken belandt als ik zie dat ze gaat spelen en de beker dus wil afnemen.

Zij trekt dan harder... loslaten is dan geen optie omdat het ofwel de ene kant opvliegt ofwel de andere kant!

Misschien leuk om te oefenen in bad met gewoon water?

Of met yoghurt? Dat ziet ze beter aankomen omdat het wat langzamer stroomt!

Tja... al doende leert men!

hier dus nu zo ver dat ze het zelf doet.

tip: doekje over haar benen leggen !

Qua voeding straks, ik wil bv wel een kans geven

maar ga er niet te lang mee klungelen zoals bij ilse.

Zeker in de kraamweek wil ik er vol voor gaan hoor!

Maar is de kraamzorg weg, en loopt het niet zoals je zou verwachten na de eerste week .. dan aarzel ik niet te lang om te stoppen.

Lastig dat Femke last heeft van die tand,

omdat je er zo weinig aan kunt doen he ?

Merk je ook dat ze nu 'snachts soms wakker wordt en even huilt? Hier zijn nu 2kiezen door gelukkig, vannacht ook wel goed geslapen gelukkig..alleen hoorde ik haar nu net vies rochelen. krijgen we dat weer !

net haalde ik haar op van het kdv,

ze was helemaal melig van de vermoeidheid!

Zó ontzettend lief om te zien! Ook hier in huis nog even laten schateren, aan haar gegein te zien voelde ze zich echt slaapdronken. Ik legde haar net in bed en oogjes draaiden al weg voor ik uberhaupt muziekje aan kon doen!

Oeh, het is zo'n super lief schatje !!!!!

*hou dat vast Marit...hou dat gevoel vast...als ze morgenochtend weer een pokkehumeur heeft*

'sochtends is madam echt NIET te genieten namelijk !

We bedahcten van de week al dat we haar het best met een ontbijtje op bed kunnen laten starten met de dag.

Ná het ontbijt is haar pokkehumeur weer over namelijk !

o o

van wie zou ze het hebben ?

Ze heeft een dubbel probleem:

eetpatroon van papa (graag en veel eten!)

ochtendhumeur van mama (er hoeft maar íets te gebeuren en ik heb 'm hangen)

arm kind

zal nooit een partner kunnen vinden vrees ik

Nou, ik heb net even met een beker geprobeerd. Het gaat op zich wel hoor, kost alleen een boel meer tijd. Dat touwtrekken herken ik idd. Doekje over haar benen is inderdaad een handige tip.

Femke lijkt nu geen last meer te hebben van haar tand. Ze wordt 's nachts niet wakker, wel deze week een paar keer dat ze opeens heel hard begint te huilen als ze een half uurtje in bed ligt.

Femke wordt trouwens ook altijd erg melig als ze moe is, is inderdaad grappig. Dan gaat ze om alles schaterlachen.

Hmm, dat ochtendhumeur is wel jammer. Misschien toch maar weer aan de fles met pap 's ochtends. Dan leg je dat bij haar in bed na de eerste kik en komt daarna pas weer binnen bij haar als ze het op heeft...
quote:peetje74 schreef op 05 september 2008 @ 13:52:

Hmm, dat ochtendhumeur is wel jammer. Misschien toch maar weer aan de fles met pap 's ochtends. Dan leg je dat bij haar in bed na de eerste kik en komt daarna pas weer binnen bij haar als ze het op heeft...

whahaha, héél verleidelijk idee !!

Bedankt voor de felicitaties! Champagne en gebak zijn op hoor UM Inmiddels 2 dagen opleiding gehad (woensdag en vrijdag). Hartstikke leuk maar wel erg pittig en vermoeiend! Ben ik niet meer gewend he . Verder een leuke groep en leuke docent. Eva gaat nu dus wisselende dagen naar de opvang aangezien de lesdagen niet op vaste dagen zijn. Ze gaat nog gewoon max 3 dagen, erg goed te combineren dus. Ideaal.

Dinsdag maar weer met Eva naar huisarts geweest. We waren vrijdag dus geweest voor het hoesten maar ook voor de luieruitslag. We vertrouwden dat niet helemaal. Volgens huisarts was het gewoon luieruitslag dus gewoon zalf smeren. Na het weekend kreeg ze er steeds meer last van, dinsdag begon ze echt te krijsen van de pijn, te krabben en zelfs proberen over luier/romper heen erbij te komen om te kunnen krabben. Dus naar huisarts en ja hoor...een schimmelinfectie. Dus daar zalf voor gekregen, moet ze 2 keer p/d. Maar wat verschrikkelijk is dat zeg om haar zo wanhopig te zien krabben en met haar beentjes te zien schuren. Maar het gaat nu beter, het is nog knalrood en bultjes erop maar het krabben doet ze bijna niet meer gelukkig. Hopelijk is het snel helemaal over.

@Jane: Vervelend zeg. Inderdaad verstandig om even lekker thuis te blijven. Maak ik meteen even misbruik van situatie door hierover wat te vragen. Jij slikt dus medicatie daarvoor? Ik zit daar zo over in dubio. Wil erg graag van hyperventilatie af maar het blijft steeds maar weer terugkomen. Dus ben nu zoekende wat écht helpt. Heb jij nog tips verder?

@Marit: Whahaha nu al zorgen over het vrijgezelle leventje van Ilse? Veel plezier in Zeeland!

@Peetje: Blij dat je snapte wat ik bedoelde, vond het er zelf nogal krom staan maar viel mee dus. Hoe is het met je blauwe oog?

Krijgen ze trouwens bij jullie nog Nutrilon of is dat er al helemaal af bij iedereen?
Hoi Metis,

Femke krijgt nog 2 x per dag friso nr. 3, op advies van de cb-arts.

Dit is omdat ze op de onderste lijn zit. Op de creche krijgt ze wel gewoon halfvolle melk. Begin oktober moet ik weer naar het cb. Ik denk dat ze dan ook wel gewone melk mag. Nu mag ze ook wel gewone melk, maar dan het liefst volle. Ik denk dat als het pak straks op is, dat ik dan ook 1 x gewone melk geef en 1 x opvolgmelk. En als ik zo naar Femke kijk mag dat volgens mij inmiddels best halfvolle melk zijn...

hee hee!

Marit, heerlijk naar Zeeland! Ik vind het daar altijd super! Hopen dat het weer een beetje mee doet. (en je schoonouders ook!)

Trouwens heel herkenbaar, dat ochtendhumeur!!

Fiene hier precies hetzelfde. ( en ik ook). Ik weet soms ook niet wie op wie reageert. Gelukkig kan ik er een stuk beter mee omgaan sinds ik het door heb; dan weet ik dat het ' s middags vaak weer voorbij is.

Jane: 1 tip; koop er 1 met timer ( hoe lang je was nog moet). Hebben we niet gedaan en heb ik echt spijt van gekregen. Ik vind het fijn het allemaal te plannnen, bijv als je van huis moet, dan weet je of je je was nog kan ophangen.

En ding af! kan vaak. Wens je veel sterkte toe dit manloze weekend.

Peetje, lastig van die hormonen. En er is ook zo weinig aan te doen he. Ik heb wel eens gehoord dat ze er voor zorgen dat je nu juist heel vruchtbaar zou zijn, maar weet niet of t echt zo is.

Metis, arme Eva...

Super dat je opleiding tot nu toe bevalt. Lekker om weer in de running te zijn denk ik.

Ik heb gister heerlijk gekookt en mijn verjaardag alvast met ouders en mijn zusje gevierd. Gezellig. Overigens maakte mijn moeder de opmerking dat we maar vooral nog niet aan een 2e moesten beginnen..! ( trouwens maar heel wijs niet gevraagd waarom ze dat vindt.)

Niet dat ik het wil.. maar het stak toch wel...

Moeders!! ach ja, ze blijven denk ik altijd hun 'goede zorgen' houden, maar ik zit er soms niet meer op te wachten. Voelt toch een beetje alsof ik het niet goed doe allemaal... ach ja.

Utregjochie is dit weekend aan de klus met zijn vader hier in huis. Heerlijk dat er dingen opgeknapt worden en ik er niks voor hoef te doen.. Ga er denk ik maar es van genieten. Zolang Fiene maar haar giechel houdt, op een of ander manier is de vandaag steeds aan het schreeuwen. Niet heel lang achter mekaar hoor, maar ipv praten schreeuwt ze alles, en als ik ergens slecht tegen kan... is het wel lawaai. Adem in, adem uit...

Lekker weekend allemaal!
Qua ontbijt: ik ben vanmorgen maar met een bordije brinta geven begonnen. Boterham werd ze echt niet blij van als ontbijt. En die fles is idd zo heerlijk makkelijk. Maar aangezien ik vind dat ik het maar moet proberen gaan we nu aan de brinta.
quote:Metis schreef op 05 september 2008 @ 20:48:

Maak ik meteen even misbruik van situatie door hierover wat te vragen. Jij slikt dus medicatie daarvoor? Ik zit daar zo over in dubio. Wil erg graag van hyperventilatie af maar het blijft steeds maar weer terugkomen. Dus ben nu zoekende wat écht helpt. Heb jij nog tips verder?

*neemt een hap van de opengeslagen kokosnoot en gaat er voor zitten*

Medicatie is een groot woord hoor

Ik gebruik valeriaan als ik me gestressed voel en hyperventileer. 2 pilletjes tegelijk. Het helpt meestal goed en je kunt er mee autorijden. Het is verkijgbaar bij een drogisterij. Het duurt een uurtje voordat het werkt.

Als ik ècht in de shit zit en valeriaan niet meer helpt, slik ik oxazepam. Dat is een spierontspanner en dat werkt echt toppie toppie. Ik voel me dan superrelaxed en slaap als een os. Ik had nu toevallig nog een paar in huis liggen van een hele tijd geleden. Je kunt dit op recept via de huisarts krijgen.

Gebruik je nu ook wel eens iets? zo ja: wat?

Je kunt valeriaan proberen. Lukt dat niet, maak dan een afspraak bij je huisarts voor wat sterker spul.

En dat 't terug blijft komen, tja.... dat heb ik ook. Blijft een beetje aard van 't beestje, vrees ik.... Ik merk dat ik in spannende tijden prima functioneer. Maar zodra de rust in de situatie is weergekeerd, blijf ik maar in die rollercoaster zitten. Hij lijkt maar niet te willen stoppen. Mijn gedrag is dan heel gejaagd en ik wil alles (te) vlug en (te) snel doen en mijn hoofd loopt over van informatie. Pas na een tijdje, als ik ga hyperventileren, heb ik door dat het weer te laat is. Erg irritant.

En daar ben je niet in 5 minuten van af. Dat heeft ook weer tijd nodig.

Ik probeer nu héél bewust om alles in de 1e versnelling te doen, i.p.v. de 5e versnelling. Heel sloom. Geen eisen stellen voor wat er 'af' moet die dag. Bewust te denken: 'het komt zoals het komt' en bewust 'genieten van het moment'. Moeilijk om de knop om te zetten, maar het lukt steeds beter. Ik knap nu langzaam op en heb vandaag voor 't eerst (nog) niet gehyperventileerd.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt. Dit is mijn verhaal en lijkt misschien niet op die van jou.

Het slikken van medicatie is natuurlijk geen oplossing van het probleem en daar zal jouw twijfel waarschijnlijk ook in zitten. Maar het kan wel helpen om dat 1e stapje te zetten. Als ik me goed voel, is dat een fijner en sterker moment om door te zetten dan dat ik in de put zit, zeg maar.

Hm, ik wilde even in een paar regels op je reageren, maar het is een heel verhaal geworden . Vond 't ook wel lekker om het hier even van me af te schrijven .

Ik sjees er weer vandoor.

Vanochtend weer 1e zwemles na de zomervakantie met Laura gehad. Was leuk. Nu is de hulp in de huishouding bezig, zodat ik tijd heb om te forummen . Ik ga nu nog even de stad in met Laura en een vriendin. Jane-man is een weekeindje met vrienden op stap.

Ciao ciao

Dank je wel! Heb er zeker wat aan al verschillen onze verhalen wel. Bij mij komt het meer door spanning maar het kan ook zo ineens opzetten. Ik merk ook dat als ik met veel mensen ben, ik me druk ga maken of ik geen hyperventilatie krijg en dan kun je er natuurlijk op wachten. Ik slik geen medicatie maar ga eerst maar eens valeriaan halen, kijken of dat werkt. Anders kan ik altijd nog naar de huisarts. Bij mij blijft het vaak maar doorgaan, duurt het rustig uren voordat het minder wordt. Raak dan in paniek enzo, niet handig. Woensdag had ik het bijv ook toen ik les had, gewoon van de spanning en alles. Dus ik zat maar in mezelf "rustig, t komt gewoon door de ademhaling. Niks aan de hand verder, kan niks gebeuren blahblah" Maar helpt niet echt. Vorige week donderdag heb ik zelfs in paniek de onderbuurvrouw geroepen Ik was alleen thuis met Eva, dus vond het doodeng. Zij heeft Eva toen naar de opvang gebracht, was echt heel lief. Ik hoop dat valeriaan helpt. Ik heb weleens antidepressiva van huisarts gehad, fluvoxamine. Maar daar staat in bijsluiter dat je of heel moe wordt of juist slapeloosheid krijgt, dus durf daar niet goed aan te beginnen nu ik met opleiding zit. Maar van oxezepam word je dus ook heel moe? Ben wel blij met beetje herkenning zeg, schaam me er soms best voor. Tja, slaat nergens op.

Hulp in huishouding bevalt nog goed dus?

UM: kan me voorstellen dat zo'n opmerking toch steekt hoor. Krijg je verder nog veel visite op je verjaardag zelf of de meeste drukte al geweest?

Peetje: Haha hier hetzelfde, werd ook volle melk geadviseerd en behoorlijk lang Nutrilon. Ze kreeg ook altijd meer flessen ivm anderen. Nu is de Nutrilon er sinds kort zo goed als af. Ik heb het wel in huis voor als ik 's morgens écht geen tijd heb (verslapen bijv) of als ze niet wil eten zoals laatst toen ze zo'n pijn had. Dus echt voor "nood" En moet zeggen dat ik het 's morgens af en toe wel makkelijk vind maar hou me nu maar aan gewoon ontbijt 's morgens. 's Morgens broodje met beker melk, 's middags hetzelfde en wel krijg ze 's avonds voordat ze naar bed gaat nog een fles warme melk. Vrijdag en gisteren geen brood meer te bekennen in de winkel. M was er niet dus we konden niet met auto naar andere winkel. Dus Eva heeft gistermiddag pistoletje met eiersalade op, Vond ze wel erg lekker trouwens. Nu heeft ze net bruin bolletje met kaas op, morgen maar weer op zoek naar gewoon brood.
Wat een rust hier. Ik heb ook niet veel te melden. Heb flinke koppijn na een dag werken, waarschijnlijk verkeerd gezeten.

Femke is zó schattig tegenwoordig, lacht vaak, soms zomaar opeens, en bedelft me onder de kusjes als ik haar kom ophalen van de creche.

Nu ga ik even snel de etenszooi opruimen en dan lekker op de bank tv kijken en op tijd naar bed.

groetjes, peetje

UM: Gefeliciteerd en een hele fijne dag gewenst!

Hallo hallo !

Ik ben weer thuis hoor... had vanmorgen gewoon al zin in koffie zetten en rustig hier komen bijlezen !

Gelukkig maar dat ik niet al te veel bij te lezen heb, dat dan weer wel.

Jane, hoe voel jij je inmiddels?

Metis, vervelend dat jij die klachten herkent zeg. Erg naar he?

Ik vrees dat ik ze ook herken, en helaas ook nog niet goed weet hoe je nu kunt proberen te voorkomen dat het escaleert tot echt paniek. Ik merk wel dat het echt helpt 'iets' te gaan doen (met ilse..heb het vooral als ik met haar nukken te maken heb) waarbij het niet anders dan rustig kan.

Lopen dus. Wandelen naar eendjes...bibliotheek oid.

Zij happy in de wagen, en ik happy omdat ze stil is.

(en maar op je horloge kijken om te zien of de tijd al voorbij vliegt en Vin bijna thuis komt)

Zeeland was best lekker!

Zaterdag met Vin er heen, zondagmiddag moest hij al weer terug naar huis en bleef ik daar bij mijn schoonouders in het huisje. Ilse had helaas echt paar klote-dagen in de zin van véél huilen overdag, slecht eten, boos zijn, niet makkelijk inslapen... en ik voelde me daardoor echt erg alleen zo zonder Vin in de buurt. Schoonvader zat beetje hulpeloos te gniffelen op de bank toen ze ná in bed te liggen weer begon te krijsen en mijn schoonmoeder concludeerde triomfantelijk: "een nieuwe fase"

Tja, ik dacht vooral : G*DVRD*MME wat krijgen we nou !?

heb haar zelf huilend geprobeerd weer te kalmeren en terug te leggen, waarna ze uitendleijk wel ging slapen.

Overige 2 nachten heb ik haar er niet uitgehaald, en ging ze vanzelf weer slapen.

Vooral die "ik-weet-wat-het-is"opmerkingen van mijn schoonmoeder die gewoon op niets gebaseerd zijn irriteerden me énom!

Nog een: "ze heeft hoofdpijn"

Hihih, tja.. wie weet. Of last van kiezen. Of van de vacc. van vorige week!? Hoe dan ook, ze krijgt paracetamol.

Of: "die is doodmoe mama"

"mama, je moet die boterham ook gaan smeren"

kortom; niet echt héél ontspannende dagen.

Hun idee was om dinsdag hele dag te gaan fietsen.

Gevolg: ik op dinsdagochtend al om half 5 stuiterend van de stress in bed. Toen bedacht dat ik ze echt ging vragen die dag bij mij en ilse te blijven en dat ik woensdagmiddag weg zou gaan. Gelukkig had mijn schoonmoeder ook al bedacht dat ze het niet kon maken om hele dag weg te gaan.

Dinsdag dus met haar en ilse naar het strand, 'smiddags lang bijgeslapen en uiteindelijk dus pas gistermiddag naar huis gegaan. Mén, wat ben ik blij weer heerlijk thuis te zijn !

Ik ben echt een heimwee-muts geworden merk ik.

Ilse is ook veel meer op haar gemak thuis, lekker haar bekende wereldje en een veilige omgeving zodat ze ook haar gang kan gaan. Scheelt hoop frustraties voor haar (en mij !)

Die "paniek" kwam deze week dus ook om de hoek kijken hoor. Heb echt huil-aanvallen gehad die ik niet echt kon verklaren. Schoonmoeder schoof het op de hormonen en daar hebben we het maar lekker bij gehouden.

Nu aan de koffie

en dan toegeven aan mijn kriebels vanalles te gaan doen.

37wkn zwanger nu en gisteravond bedacht me in tranen dat het nu dus echt gewoon mag beginnen.

Om eerlijk te zijn ben ik echt doodsbang voor die hele bevalling en heb ik er nauwelijks vertrouwen in.

Laat mij nog maar even in de waan dat het nog láng duurt.

nou, lang verhaal van mijn kant uit...maarja, moest een week inhalen !

Tot snel !

Inderdaad rustig hier...

Mijn reden is dat ik a) druk ben en b) al wekenlang ontstoken ogen heb, dus ik wil/kan 's avonds niet meer achter de pc als ik dat overdag al veel gedaan heb. Ik merk dat het scheelt als ik pc-rust neem.

Maar ik mis de vele verhalen hier wel....

Marit, wat een toestanden in Zeeland. Op zich dus wel lekker gehad, maar ook wel zwaar. Vervelend dat Ilse soms zo'n last met inslapen/doorslapen heeft. Duurt best lang al.

37 weken alweer. Wowie....wat een gek idee dat je elk moment kunt/mag bevallen en straks weer een babietje hebt. Ook leuk hoor ! Doe zoveel mogelijk rustig aan hè?

Was jij trouwens laatst ook niet jarig geweest???

Metis, jouw verhaal is inderdaad anders. Heb je al valeriaan gebruikt? En bevalt het? Hoe gaat het met je cursus voor je nieuwe baan? VInd je het leuk of (te) spannend?

UM, nog gefeliciteerd met je verjaardag gisteren !!!! Dagje te laat, sorry daarvoor.

Peetje, alles goed? Hoofdpijn weer voorbij? Curretage achter je gelaten? Toch wel een zware periode hoor. Gaan jullie deze maand gelijk weer door met proberen zwanger te worden? Wij zijn nu ook alweer een halfjaar 'bezig'. Ik zit nu in mijn vruchtbare periode en zat me te bedenken dat als ik deze ronde zwanger wordt, ik rond Laura's 2e verjaardag uitgerekend zou zijn, hahaha. Oftewel: het is nu dezelfde periode als toen ik 2 jaar geleden zwanger werd. Zou wel héél toevallig zijn !

Marianne, zit jij nog in je wachtweken? Spannend momenteel of niet? Over een paar dagen ga jij trouwen hè? Spannunnnnd. Ben je er helemaal klaar voor? Alles geregeld? Zin in?

Punkertje, bevalt jouw leven als man-en-vrouw?

DD, waar hang jij uit? Alles OK met je?

Malar en Tinok, ook met jullie alles goed?

Zonnetje: *smok* Thx voor je lieve berichtje. Ik antwoord je snel.

Hier alles lekker. Op het werk heel druk (maar wel leuk !) en in afwachting van het definitieve 'high potential' traject. Dat moet beslist worden door een paar knappe koppen bovenin de organisatie. Spannend.

Heb vandaag een vrije dag ivm een trouwerij van een collega. Laura is op de crèche en vanmiddag vertrek ik met collega's richting de locatie in Den Haag. Ik moet nu nog even wat voorbereidingen doen qua cadeau. Dan nog 'tutten'. Straks even een een klein uiltje knappen, zodat ik het vanavond iets langer volhoudt (hoop ik). En dan..... party party !

Kus voor allemaal !

XXX

vervelend Jane die ogen nogsteeds !?

wel lekker zo'n vrij dagje met feestje in vooruitzicht!

Ik ben inmiddels 30jaren jong ja

was vorige week jarig

Ik kan me zó NIET voorstellen dat er straks weer een babietje is ! Bizar eigenlijk, je zou denken dat je je dat bij een tweede wel kan voorstellen he ? Niet dus.

Voel me nu naar ilse toe ook weer beetje schuldig, ze is nog zó klein en zó 100% MIJN lieve kleine meisje dat ik eigenlijk gevoelsmatig nog helemaal niet aan nóg een schatje toe ben.

Hm, klinkt heel vreemd zo eigenlijk

maar misschien snappen jullie me wel.

Ik kan me niet voorstellen dat ik straks 2x voel wat ik nu voel voor ilse !? Kan dat ?! Of moet ik gaan delen en dus minder voor ilse overhouden ?

Dat wil ik echt niet hoor !

Hallo allemaal!

dank dank voor al die gezellige felisietaasies!! feestelijk hoor!!

Ik heb heeeerlijk de hele dag in mijn eentje in de sauna gelegen, in de zon op een ligbedje ( mijn idee van ideale verjaardag!) 's avonds met zijn 2tjes heerlijk wezen eten. Lekker hoor verwennerijen... was er ook wel weer aan toe moet ik zeggen

Marit, het lijkt mij sowieso een ramp om alleen met kind en schoonouders in een vakantiehuisje te zitten. Mij zou je kunnen wegdragen. En wat betreft die tranen; mijn laatste eindje zwangerschap van Fiene huilde ik gewoon elke dag. Van iets of van niets, whatever. Ik ging er maar om lachen en merkte het op als ik een dag een keer niet gehuild had! Ik zou zeggen lekker aan toegeven, die hormomen moeten eruit ( en traanvocht ook.) Het is toch ook loeizwaar, hallo zeg! onderschat het niet. En als ik je berichtjes lees is Ilse ook een behoorlijke uitfaging de laaste tijd. positief geformuleerd.Ik hou ook zoveel van Fiene dat ik me niet voor kan stellen dat een 2e net zo lief kan zijn. Iets wat ik ook van heel veel mama's van de eerste terug hoor. En toch.... liefde kun je niet te weinig hebben, dat wordt alleen maar meer.

Het zijn ECHT begrijpelijke en veel voorkomende gedachten/ twijfels. Denk dat als ik zwanger zou zijn ondanks die kennis ik ook die gevoelens zou hebben.

Jane, idd een gemis de rode stukjes hier, maar je rode oogjes gaan voor hoor! Lekker dat je je happy voelt door je werk.

Ja, hoe is het met de 'afwezige' forummers? jullie worden gemist hoor...

Emmetje is hier geloof ik ook al heeel lang niet gemist.

Hallooooo Emmetje! (echostem) alles goed?

Ik heb de laatste tijd hier alleen maar zin om te stappen en slempen. T zal de 32 jaar wel zijn... Ik heb gewoon onrust!

Ik denk dat ik ook wel heel erg toe ben aan mijn assesment over 2 weekjes. 3 dagen in een hotel en van huis weg, laat maar komen. Maar voor die tijd ga ik volgend weekend eerst nog 10 km lopen en morgen verjaardag schoonvader. Mis ik daardoor weer een leuk feestje, da's dan weer jammer van de zaterdagavond.

Maar goed, geef mezelf dan maar weer de waardering dat ik in een uithoek van ' t land op een verjaardag zit..( * UM geeft zichzelf pluim*). Gelukkig loopt het tegenwoordig wel allemaal erg goed met de schoonfamilie, ook wat waard.

Lekker weekend!

Wat een hoosbuien hier trouwens!!

hier ook vreselijke hoosbuien...bálen !

tja, wat je schrijft over dat het allemaal normale gedachten zijn geloof ik ook wel hoor !

Het is alleen zo lastig om er aan toe te geven als er een kind rondloopt !

Ik besef me nu hoe 'makkelijk' het was 1,5jaar terug !

Tussen haakjes, aangezien het toen echt net zo moeilijk en lastig voelde als nu.

succes met het gezellig schoonvader-feestje morgen!

*komt vanonder steen vandaan*

Weet bijna niet waar ik moet beginnen, heb wel gezellig met jullie meegelezen, maar had geen puf om te reageren...sorry daarvoor.

Hier zijn ook de laatste loodjes van de zwangerschap begonnen. Over maximaal 3 weken wordt ik ingeleid ivm zwangerschapscholestase *uzegt?* Dat is een soort zwangerschapsvergiftiging, galzuren worden niet afgebroken door de lever en dat kan schadelijk zijn. Ik heb er verder geen last van, behalve verschrikkelijke jeuk en oververmoeidheid. Kindje gaat gelukkig goed, groeit als kool.

Salomé gaat ook als een speer, ze was afgelopen keer bij het cb 82 cm en 11,5 kg, keurig op haar lijntje. Ze praat niet echt, maar ze kan uren boekjes "voorlezen" aan haar poppen haha. Ze stapt ook heerlijk door de kamer en door de tuin met boek en pop onder haar arm. Ze is ook echt de lucht in geschoten, haar babyspekkies worden steeds minder.

UM en Marit, nog gefeliciteerd met jullie verjaardagen (f)

en Metis met je nieuwe baan, super zeg!

Jane, hopelijk gaat het beter met je ogen, heb je er een spulletje voor? Of besmet het steeds opnieuw?

Marianne hoe is het met jullie? Trouwdag komt eraan toch? Spannend hoor!

Peetje allereerst een dikke , hoe is het nu met je?

Ik ga weer even gestrekt op de bank...Salomé ligt nu op bed, dus kan ik daar mooi gebruik van maken.

hallo daar emmetje !

hoe doe jij dat met al die vermoeidheidsklachten als salomé wel wakker is ?!

wat leuk dat ze zo met boekjes bezig is !

hier wil ilse ze wel allemaal uit de kast hebben, maar méér geduld dan alleen even aanraken heeft ze niet hoor, laat staan dat ik aan 'voorlezen' toe kom !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven