Napraattopic deel 33
zaterdag 18 juli 2015 om 12:00
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraat topic
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraat topic
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
vrijdag 7 augustus 2015 om 15:37
quote:Morrigan- schreef op 07 augustus 2015 @ 15:30:
ja, dat er nog moet worden nagedacht over die tietenfapper is best raar
ik heb die nick even geloept en dan is het best eng om die postings te lezen en je te bedenken dat er een rukkend kereltje achter zitAchter elke nick kan een rukkend kereltje schuil gaan natuurlijk.
ja, dat er nog moet worden nagedacht over die tietenfapper is best raar
ik heb die nick even geloept en dan is het best eng om die postings te lezen en je te bedenken dat er een rukkend kereltje achter zitAchter elke nick kan een rukkend kereltje schuil gaan natuurlijk.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
vrijdag 7 augustus 2015 om 15:39
quote:hatsetats schreef op 07 augustus 2015 @ 15:37:
[...]
Achter elke nick kan een rukkend kereltje schuil gaan natuurlijk.Maar die laten geen slijmsporen in je inbox achter.
[...]
Achter elke nick kan een rukkend kereltje schuil gaan natuurlijk.Maar die laten geen slijmsporen in je inbox achter.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 7 augustus 2015 om 15:43
quote:rosemetijs schreef op 07 augustus 2015 @ 14:04:
Tja ik denk er ook het mijne van en ik schrok nogal van de namen van de andere nicks maar goed ik ben blij dat ik dat nu weet en ik forum wel om die nicks heen..Je bedoelt dat jij in een pb die info over de andere nicks van gc hebt gekregen? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Tja ik denk er ook het mijne van en ik schrok nogal van de namen van de andere nicks maar goed ik ben blij dat ik dat nu weet en ik forum wel om die nicks heen..Je bedoelt dat jij in een pb die info over de andere nicks van gc hebt gekregen? Of begrijp ik het nu verkeerd?
vrijdag 7 augustus 2015 om 15:44
quote:Morrigan- schreef op 07 augustus 2015 @ 15:33:
[...]
dat lijken me nogal wat aannames op een rijtje
tenzij je dit weet omdat je zelf mod bent?
Kom op,iedereen weet toch inmiddels wel dat een IP adres weinig zegt.!
Dat blijkt ook wel uit al die permabannelingen die steeds weer kunnen terugkeren..
[...]
dat lijken me nogal wat aannames op een rijtje
tenzij je dit weet omdat je zelf mod bent?
Kom op,iedereen weet toch inmiddels wel dat een IP adres weinig zegt.!
Dat blijkt ook wel uit al die permabannelingen die steeds weer kunnen terugkeren..
vrijdag 7 augustus 2015 om 15:51
quote:feow schreef op 07 augustus 2015 @ 15:39:
[...]
Maar die laten geen slijmsporen in je inbox achter.Dat weet je niet. Misschien zit je as we sprak wel gezellig te pb-en met zo'n rukkend kereltje die zich voordoet als lieve, meelevende forumster. Slijmsporen genoeg, alleen niet zo obvious
[...]
Maar die laten geen slijmsporen in je inbox achter.Dat weet je niet. Misschien zit je as we sprak wel gezellig te pb-en met zo'n rukkend kereltje die zich voordoet als lieve, meelevende forumster. Slijmsporen genoeg, alleen niet zo obvious
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
vrijdag 7 augustus 2015 om 15:54
quote:hatsetats schreef op 07 augustus 2015 @ 15:51:
[...]
Dat weet je niet. Misschien zit je as we sprak wel gezellig te pb-en met zo'n rukkend kereltje die zich voordoet als lieve, meelevende forumster. Slijmsporen genoeg, alleen niet zo obvious
Wat jij thuis fapt kan ik niet zien gelukkig nee ... en verder weet je dat niet inderdaad.
Maar van de tietenfapper kan je daar wel van uit gaan. Verschilletje.
[...]
Dat weet je niet. Misschien zit je as we sprak wel gezellig te pb-en met zo'n rukkend kereltje die zich voordoet als lieve, meelevende forumster. Slijmsporen genoeg, alleen niet zo obvious
Wat jij thuis fapt kan ik niet zien gelukkig nee ... en verder weet je dat niet inderdaad.
Maar van de tietenfapper kan je daar wel van uit gaan. Verschilletje.
vrijdag 7 augustus 2015 om 16:12
quote:hatsetats schreef op 07 augustus 2015 @ 15:51:
[...]
Dat weet je niet. Misschien zit je as we sprak wel gezellig te pb-en met zo'n rukkend kereltje die zich voordoet als lieve, meelevende forumster. Slijmsporen genoeg, alleen niet zo obvious Jij kent mijn inbox niet, maar als iemand dáár op rukt zou ik dat oprecht hilarisch vinden en spontaan gaan geloven in aliens.
[...]
Dat weet je niet. Misschien zit je as we sprak wel gezellig te pb-en met zo'n rukkend kereltje die zich voordoet als lieve, meelevende forumster. Slijmsporen genoeg, alleen niet zo obvious Jij kent mijn inbox niet, maar als iemand dáár op rukt zou ik dat oprecht hilarisch vinden en spontaan gaan geloven in aliens.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
vrijdag 7 augustus 2015 om 16:12
wow, ik lees ineens iets nieuwsquote:
Beste Feeksje1977,
Het topic wat je bedoeld is binnen de huisregels. We begrijpen dat dit topic in combinatie met de PB's vervelend begint te worden voor de betreffende forummers. Wij als moderators kunnen de PB's niet inzien. Dit kan alleen de CM. Zoals hieronder al vermeld wachten we op een reactie.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
ik dacht dat niemand die kon lezen. blijkbaar dus wel.
tot zover je privacy.
Beste Feeksje1977,
Het topic wat je bedoeld is binnen de huisregels. We begrijpen dat dit topic in combinatie met de PB's vervelend begint te worden voor de betreffende forummers. Wij als moderators kunnen de PB's niet inzien. Dit kan alleen de CM. Zoals hieronder al vermeld wachten we op een reactie.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
tot zover je privacy.
vrijdag 7 augustus 2015 om 16:13
vrijdag 7 augustus 2015 om 16:16
quote:Morrigan- schreef op 07 augustus 2015 @ 16:12:
wow, ik lees ineens iets nieuws
[...]
tot zover je privacy.
Ze hebben al eerder aangegeven dat Viva dat wel kan en mag. Maar alleen een CM kan en mag dat. Dus was algemeen bekend.
En van mij mochten ze.
wow, ik lees ineens iets nieuws
[...]
tot zover je privacy.
Ze hebben al eerder aangegeven dat Viva dat wel kan en mag. Maar alleen een CM kan en mag dat. Dus was algemeen bekend.
En van mij mochten ze.
vrijdag 7 augustus 2015 om 16:19
quote:Morrigan- schreef op 07 augustus 2015 @ 13:43:
@marana, een teruggedraaide (perma)ban wordt altijd gemeld in het bantopic.
maar deze dus niet. het zou handig geweest zijn als ze dat wel hadden gedaan.
iedereen kan bedenken dat als een ban wordt terug gedraaid, de beschuldigingen dus onterecht waren.Is wel in ban topic gezet. Want ik moest van CM bantopic in de gaten houden en als het daar stond mocht ik weer proberen in te loggen.
@marana, een teruggedraaide (perma)ban wordt altijd gemeld in het bantopic.
maar deze dus niet. het zou handig geweest zijn als ze dat wel hadden gedaan.
iedereen kan bedenken dat als een ban wordt terug gedraaid, de beschuldigingen dus onterecht waren.Is wel in ban topic gezet. Want ik moest van CM bantopic in de gaten houden en als het daar stond mocht ik weer proberen in te loggen.
vrijdag 7 augustus 2015 om 16:22
even een stukje uit iets dat ik online tegenkom:
"Algemene voorwaarden en een privacyverklaring zullen hier weinig bij helpen. Aangezien mensen die niet lezen, en dat ook niet hoeven, kun je die niet gebruiken om privacygerelateerde toestemming te verkrijgen van mensen. Ook bij de dringende noodzaak zal dat weinig helpen. Die noodzaak moet in je privacyverklaring toegelicht zijn, maar het moet wel een noodzaak zijn. Een regel “Wij mogen elk bericht lezen op elk moment” in de privacyverklaring is niet genoeg om alles te rechtvaardigen onder dit kopje."
bron: http://blog.iusmentis.com ... chten-lezen-op-het-forum/
ik heb de privacyverklaring van sanoma en de huisregels van vf er even op nageslagen, maar nergens is daar inderdaad een woord over terug te vinden. het lijkt me dat dat op zijn minst wel ergens vermeld moet worden, zodat forummers weten dat hun privacy die zij menen te hebben in priveberichten dus een wassen neus is?
"Algemene voorwaarden en een privacyverklaring zullen hier weinig bij helpen. Aangezien mensen die niet lezen, en dat ook niet hoeven, kun je die niet gebruiken om privacygerelateerde toestemming te verkrijgen van mensen. Ook bij de dringende noodzaak zal dat weinig helpen. Die noodzaak moet in je privacyverklaring toegelicht zijn, maar het moet wel een noodzaak zijn. Een regel “Wij mogen elk bericht lezen op elk moment” in de privacyverklaring is niet genoeg om alles te rechtvaardigen onder dit kopje."
ik heb de privacyverklaring van sanoma en de huisregels van vf er even op nageslagen, maar nergens is daar inderdaad een woord over terug te vinden. het lijkt me dat dat op zijn minst wel ergens vermeld moet worden, zodat forummers weten dat hun privacy die zij menen te hebben in priveberichten dus een wassen neus is?
vrijdag 7 augustus 2015 om 16:25
quote:consuelabananahammok schreef op 07 augustus 2015 @ 15:29:
[...]
Nou omdat dat wel zo netjes zo zijn voor de persoon in kwestie als er een onterechte beschuldiging zou rondzwerven.
Ik zou als het mij zou aangaan ze plat mailen om het recht te zetten, als zoals gc stelt dat de mods je in je gelijk hebben gesteld na grondig onderzoek.Heb ik ook gedaan. Drie weken lang. Uiteindelijk was ik allang blij dat ik weer kon forummen. Ik kan ze moeilijk dwingen.
[...]
Nou omdat dat wel zo netjes zo zijn voor de persoon in kwestie als er een onterechte beschuldiging zou rondzwerven.
Ik zou als het mij zou aangaan ze plat mailen om het recht te zetten, als zoals gc stelt dat de mods je in je gelijk hebben gesteld na grondig onderzoek.Heb ik ook gedaan. Drie weken lang. Uiteindelijk was ik allang blij dat ik weer kon forummen. Ik kan ze moeilijk dwingen.
vrijdag 7 augustus 2015 om 16:26
quote:Feeksje1977 schreef op 07 augustus 2015 @ 16:16:
[...]
En van mij mochten ze.
Newsflash: op heel veel fora kan een admin dat. Ze zullen niet spontaan in allerlei inboxen neuzen, maar alleen gericht als er daadwerkelijk een reden is. Het is vaak ook niet zo makkelijk, maar het kan wel, in noodgevallen.
(ik weet dit omdat ik zelf elders veel ervaring heb als mod en ook wel wat ervaring als admin, al was dat wel op fora met andere software, mn vBulletin, SMF en phpBB)
[...]
En van mij mochten ze.
Newsflash: op heel veel fora kan een admin dat. Ze zullen niet spontaan in allerlei inboxen neuzen, maar alleen gericht als er daadwerkelijk een reden is. Het is vaak ook niet zo makkelijk, maar het kan wel, in noodgevallen.
(ik weet dit omdat ik zelf elders veel ervaring heb als mod en ook wel wat ervaring als admin, al was dat wel op fora met andere software, mn vBulletin, SMF en phpBB)
vrijdag 7 augustus 2015 om 16:29
quote:marana schreef op 07 augustus 2015 @ 16:26:
[...]
AHUM..Neem aan dat die newsflash niet voor mij bedoelt is?
Ik weet dat het kan en mag.
[...]
AHUM..Neem aan dat die newsflash niet voor mij bedoelt is?
Ik weet dat het kan en mag.
vrijdag 7 augustus 2015 om 16:30
quote:Morrigan- schreef op 07 augustus 2015 @ 16:22:
Ik denk dat je beter moet lezen. Maar je hoort het vanzelf wel van de Mods.
Ja natuurlijk is privacy een wassen neus op een forum.
Daarbij heb ik gezegd dat het mag.
Ja natuurlijk is privacy een wassen neus op een forum.
Daarbij heb ik gezegd dat het mag.
vrijdag 7 augustus 2015 om 16:30
quote:marana schreef op 07 augustus 2015 @ 16:26:
[...]
(ik weet dit omdat ik zelf elders veel ervaring heb als mod en ook wel wat ervaring als admin, al was dat wel op fora met andere software, mn vBulletin, SMF en phpBB)nou, ik lees toch echt dat dat niet zomaar mag hoor
http://blog.iusmentis.com ... erichten-op-forums-lezen/
[...]
(ik weet dit omdat ik zelf elders veel ervaring heb als mod en ook wel wat ervaring als admin, al was dat wel op fora met andere software, mn vBulletin, SMF en phpBB)nou, ik lees toch echt dat dat niet zomaar mag hoor
http://blog.iusmentis.com ... erichten-op-forums-lezen/