Tapijt verwijderen trap

08-08-2015 14:12 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het tapijt van een trap verwijderen. Gaat nog een hele klus lijkt het op. Als ik het tapijt eraf trek blijft er een soort gaas vastgeplakt zitten. Weet iemand of ik daar al lijmverwijdereaar (of sop of cola, je leest van alles) op loslaten? Of moet ik dit er eerst nog vanaf peuteren?

Ik ga het anders maar gewoon proberen denk ik. Maar misschien heeft iemand hier ervaring?
Daar is speciale lijmoplosser voor. Vraag er eens naar bij je plaatselijke bouwmarkt.
http://ikknapmijnhuisop.n ... dekking-trap-verwijderen/

http://www.verbouwtips.nl/vloer/tapijt-verwijderen/

http://huis-en-tuin.infon ... pijtlijm-verwijderen.html
Ik lees mee...bij ons moet die klus ook gebeuren en ik zie er tegenop 😳

Ga je de trap schilderen daarna?
Bedankt.

Ja ik heb al iets staan voor lijmresten. Maar vraag me dus af of dat gaas er eerst af moet voordat ik dat spul kan gebruiken. Of kan ik het juist gebruiken om dat gaas eraf te krijgen...
traptreden moet je om en om schilderen, of een nacht beneden slapen
http://www.sigma.nl/parti ... rklus/een-trap-schilderen

http://www.trapverven.nl/
Ha, daar krijg je spierballen van!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Van een teentje knoflook krijg je overigens meer uithoudingsvermogen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je kan die lijmoplosser er gewoon op doen en dan met een plamuurmes afschrapen.
Wel even in laten trekken.
Ja, ik heb er ervaring mee. Weet je zeker dat je niet gewoon een nieuw tapijtje erop wil plakken?
Wij hebben het met een soort elektrische plamuurmesje gedaan (geen idee hoe dat officieel heel). Daarna met een föhn en er volgens hout opgedaan, van die cando dingen. Dan hoeft de ondergrond niet zo glad te zijn, anders hadden we ook nog moeten schuren en al. Was best een klus maar nu een mooie trap
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
De lijmresten van het oude tapijt op onze trap konden wij eraf krijgen met gewoon water.
quote:karen28 schreef op 08 augustus 2015 @ 15:00:

Wij hebben het met een soort elektrische plamuurmesje gedaan (geen idee hoe dat officieel heel). Daarna met een föhn en er volgens hout opgedaan, van die cando dingen. Dan hoeft de ondergrond niet zo glad te zijn, anders hadden we ook nog moeten schuren en al. Was best een klus maar nu een mooie trapBedoel je een multitool? Die kan je hier goed voor gebruiken en ook als je een stukje niet mooi krijgt kan je hier mee schuren. Die hebben wij voor onze trap gebruikt. Die is niet zo mooi en glad geworden als je zou willen, maar bij ons waren er ook lagen lijm met ook nog stukken tapijt en een hele laag vinyl op elkaar geplakt en het is een huur huis dus op een gegeven moment dacht ik het is nu wel goed genoeg.
Probeer eerst eens het grootste deel weg te krijgen met een plamuurmes. Als die bekleding er lang op heeft gezeten is de lijm vaak wel goed uitgedroogd.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alabastine en dan met een plamuurmes eraf schaven.

Als het de oude tapijtlijm is uit de vorige eeuw is dan ben je nog wel een tijdje zoet.
Het is te doen hoor. Ik heb het ook gedaan met een oude trap. Liters afbijt extra sterk gebruikt.
Wij hebben de lijmresten eraf gekregen door ze royaal in te smeren met lampenolie en daarna met het plamuurmes eraf krabben.
"Boring conversation anyway"
Hier ook lampolie gebruikt. Eigenlijk omdat ik geen ander spul in huis had. Ging goed. Even laten intrekken en dan schrapen met plamuurmes. Is minder schadelijk dan afbijtmiddel, en stinkt ook niet zo.

En ook nog goedkoper
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Ach inderdaad, lampolie lost lijm op. Was ik vergeten, maar dat is een hele goede tip.
Wij zijn nu ook bezig met de trap. Inderdaad Alabastine er royaal opsmeren, eventueel afdekken met vershoudfolie. En dan krabben maar.

Bij ons komt er echter maar geen eind aan. Ik denk dat wij binnenkort eenklus op werkspot zetten, of iemand de trap wil kaalmaken en schuren. Ik ben niet vies van klussen, maar dit gaat zooo langzaam en bovendien ben ik nu zwanger, dus zit nu liever niet in die dampen van de afbijt.
Dat gaas kan je laten zitten wanneer je die verwijderaar er op smeert.
Niet geschoten is altijd mis
Zelf ben ik destijds aan de gang gegaan met een verfbrander en een plamuurmes, dat gaat ook prima! Aan de chemicalien leek me niet zo'n fijn plan (je bent er toch even mee bezig en het trekt je hele huis door), cola werkte bij mij niet voldoende, en door de hitte van die brander werd de lijm mooi zacht. Achteraf ben ik er toen nog met een schuurmachine overgegaan, voordat ik richting verven ging. Al met al was het wel een kutklus!
Heel veel goeie tips, dank!! Ik ga deze week echt van start lampenolie dus ook nog een optie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven